Gjest a0815...2f6 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Jeg er usikker om det som skjer rundt meg er tilfeldigheter, eller jeg faktisk har en stor betydning Jeg jobber mye med å effektivisere selskap, program, internkontroller osv osv. Egentlig litt for bredt til å skrive i få ord. Men poenget er at jeg legger merke til at tilbakemeldinger jeg gir til selskaper, altså eksterne selskaper som leverer tjenester til mine kunder. De gjennomfører faktisk mange av endringene jeg foreslår. Jeg har hatt mangfoldige møter med utviklere og daglige lederes opp gjennom årene. Og det kan være på grunnlag av alt fra et problem jeg vil ha løst på vegne av kunden og vil være delaktig i, eller bare rett å slett å komme med ideer til forbedring. Er selvsagt bare de "små" selskapene som tar seg tid til dette.. Men jeg har hatt gjennomslag hos både skatteetaten og feks DNB flere ganger. Alt i alt når jeg har tatt en liten "headcount" av det jeg definitivt vet. Så er det faktisk nærmere 150+ endringer som jeg har foreslått/fremmet som har kommet seg til sluttproduktet ila siste 7 årene. Det er som regel "enkle" endringer, men som jeg samtidig blir overrasket over at ingen andre har tenkt på. Jeg spør i alle tilfeller når jeg bringer noe opp " det kan da umulig bare være jeg som har tatt opp dette?" Og i de fleste tilfellene sier de " njaa vi har ikke fått noe på det tidligere, men jeg sender det videre til utvikling bla bla samme regla" Hos Visma feks så fikk jeg faktisk tilbudt en jobb etter å ha vært bidragsyter på de forskjellige programmene deres på deres Visma Community hvor jeg stod med 90 gjennomførte endringer fra mine forslag og stod med over 1500 løsninger. Deres "beste" ansatte på support hadde på den tiden 120 løsninger fullført. ( Man fikk "løsningspoeng" når man løste problemer andre brukere hadde og brukeren noterer svaret ditt som en løsning ) Uansett..Så skjønner jeg at jeg kanskje er over snittet. I DNB feks så var det måten de viser historiske betalinger og utelot visse betalinger fra oversikten som måtte søkes opp andre steder. Hos skatteetaten har jeg vel nærmere 20 saker jeg har tatt opp om endringer som bør komme som igjen har skjedd i ettertid. Til slutt så vil jeg jo også si at..Jada, jeg forventer jo egentlig at det meste jeg foreslår er også på agendaen til selskapet. Faktisk så får jeg den beskjeden oftere enn det beskjeden som sier " Det har vi ikke tenkt på, det tar vi videre" Eller at andre har hatt samme forslag osv, jeg forventer jo det helt klart. Men jeg tenkte bare..Er jeg over snittet eller er jeg bare helt normal her? Dere som jobber med IT og Utvikling vet jo dette best..Er det så vanlig å få mange tilbakemeldinger som dere faktisk gjennomfører til slutt eller har dere "eksperter" på hjemmebane som står for det meste. Feks visma community vet jeg har stor påvirkning, har hatt møter med flere ledere der etter at mine ideer fremmet har blitt implementert og de sier at mesteparten av endringene de gjør kommer fra brukerne... Men har til gode å se at andre selskaper har slike sider som da "visma community" som regel må jeg ta ting via support eller finne daglig ledere / utviklere i selskapet selv og sende mail liksom. Anonymous poster hash: a0815...2f6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå