Gå til innhold

Bør USA overta gaza?

Anbefalte innlegg

Vokteren skrev (5 minutter siden):

Panama, Canada, Grønland og nå Gaza.
Gulrotmannen må ha Putin som sitt forbilde og forsøke å overgå den lille klossmajoren.

Hva hjelper det å stjele Gaza når nabolandene fortsatt er fiendtlige og tilhører en annen religion ?
Da blir ikke fiendskapen og konfliktnivået noe mindre.

Israel og Palestina må lære seg å leve i fred med sine naboer eller gå til grunne

Det er vel nettopp det han skal fram til.

Eller dvs palestinerne i hvertfall. Så får vi se om han stiller samme krav til Israel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, WiiBoy said:

Trusler er ikke en god måte å forhandle. En bankraner som peker på deg med en hagle er må jo være en god forhandler når han får pengene.

Å true noen med hagle er ulovlig. Å foreslå at noen flytter fra et voldsherjet land som bare produserer faenskap er ikke ulovlig.

- Jeg tror ikke folk bør dra tilbake til Gaza. Det går ikke an å bo i Gaza akkurat nå. Jeg tror vi trenger et annet sted. Jeg synes det bør være et sted som vil gjøre folk glade. Ser man på tiårene som har gått, er det bare død i Gaza. Dette har pågått i årevis. Det er bare død. Hvis vi kan finne et flott område for å bosette folk permanent, i fine hjem der de kan være lykkelige og ikke bli skutt, ikke bli drept og ikke bli knivstukket til døde, slik det skjer i Gaza, hevder presidenten, ifølge NTB.

41 minutes ago, Snikpellik said:

Svaret på tråden er nei, av så mange åpenbare årsaker at jeg vil stille spørsmål ved ens ve og vel dersom man ikke kontant avviser Trumps utsagn som uhyrlige.

Å true med kolonisering, etnisk rensing og politisk folkemord er noe som stort sett har vært forbeholdt Putin i de senere årene.

Kom med noen sitater du mener er uhyrlige da. 

23 minutes ago, The Avatar said:

Trump er ikkje villig til å ville gi opp på noko, det finnes ingen mellomting å forhandle om, det er bare hans ønske eller ingenting. USA med Trump i spissen er ikkje arbeidstakaren i denne samanhengen, han er arbeidsgivaren som får arbeidstakaren inn på kontoret og som svarar ut forespørselen om lønnsauke med eit krav om lønnsnedgang.

Ja? Er ikke det en forhandling da? Jeg forstår at mtp lønn så er det en gjengs oppfatting at den kun går oppover, men realiteten er at den også kan gå nedover - dersom du aksepterer det. Alternativet er jo å ta en annen jobb. 

Poenget er at hvis du ikke starter forhandlingen med å vise at du faktisk ikke trenger jobben, så stiller du sterkere. Derfor mener jeg det er smart av Trump å si opp avtaler, øke toll osv før han forhandler. Da stiller han sterkere, og presset ligger på motparten som akkurat mistet "status quo".

9 minutes ago, Vokteren said:

Israel og Palestina må lære seg å leve i fred med sine naboer eller gå til grunne

Det eksisterer ikke lengre noe Palestina. Jo raskere verden innfinner seg i at dette er Israelsk land, jo raskere går dette over.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (44 minutter siden):

Trump er ikkje villig til å ville gi opp på noko, det finnes ingen mellomting å forhandle om, det er bare hans ønske eller ingenting. USA med Trump i spissen er ikkje arbeidstakaren i denne samanhengen, han er arbeidsgivaren som får arbeidstakaren inn på kontoret og som svarar ut forespørselen om lønnsauke med eit krav om lønnsnedgang.

1: Trump gir seg gang etter gang etter gang etter gang. Spørsmål: Er det straffetoll på varer fra Mexico i dag? Svar: Nei, han snudde fordi børsene reagerte negativt.

2: Bildet du presenterer er ikke en forhandling, det er en trusselsituasjon.

Enkelte beundrer at den sterkeste alltid bruker makten sin for å bruke makten sin. Du er antakelig en av disse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (2 timer siden):

Si hva man vil om Trump men han er flink å forhandle.

Blir aldri fred der om de ikke får beskjed om at å starte en krig og tape får konsekvenser.

Hva er det Trump har forhandlet i det siste?

Grenseavtalene var i boks i 2024, før Trump ble President.

Mineralrettighetene i Ukraina var klar i 2024, men de ventet til 2025 sånn at Trump kunne ta æren. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Dubious skrev (16 minutter siden):

Hva er det Trump har forhandlet i det siste?

Grenseavtalene var i boks i 2024, før Trump ble President.

Mineralrettighetene i Ukraina var klar i 2024, men de ventet til 2025 sånn at Trump kunne ta æren. 

Trust the plan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...