Mr.M Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Zepticon skrev (1 minutt siden): Når det kommer til brutalitet og hjertesløshet er det ikke en konkuranse engang. Hammas drepte 1200. Israel har drept 45.000 palestinere siden den gang, der nesten alle er sivile. 17.000 av dem er barn. det er sant, men det hjelper jo ikke Gaza's fremtid å ha tall-konkurranse på antall døde. Hovedproblemet er egentlig at palestinerne er åndelige gisler, det var rent trist å se de måtte ut i gatene å hylle Hamas-soldater når våpenhvile-avtalen inntrådte. De samme soldatene som er ansvarlige for å ha lagt hjemmene deres i grus og ødelagt alt. Denne ødeleggelsen hadde ikke funnet sted hvis Hamas ikke hadde slaktet 1200 sivile israelere. Hvis noen kan finne ut en måte å "av-programmere" palestinerne på Gaza å få dem vende Hamas ryggen, kunne man tro det er håp. Men jeg er ikke overbevist om det lar seg gjøre. Hver konfrontasjon med Israel bare øker hatet og øker støtten til Hamas, det er en trist mekanisme i slik symbiose. 5 2 Lenke til kommentar
rozon Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar 5 minutes ago, Orion666 said: *kremt*Folkeretten*kremt*internasjonalt anerkjente grenser*kremt* Ja? Er jo det jeg sier. Når tredjepartene innfinner seg i å ikke lengre tviholde på en løsning som kun virker bra i hode dems så er dette en no-brainer. 3 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar rozon skrev (2 minutter siden): Ja? Er jo det jeg sier. Når tredjepartene innfinner seg i å ikke lengre tviholde på en løsning som kun virker bra i hode dems så er dette en no-brainer. Nei. Siste setningen din gir forøvrig ingen mening. Jeg har lest den sikkert fem ganger. 1 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) 54 minutes ago, Ballalaika said: Det du sier er åpenbart feil. Beklager om jeg var utydelig. Det er ca 1/2 - 2/3 sivile. Selvfølgelig høye tall, men å kalle det nesten alle blir litt hyperbol synes jeg, iom at dette er tall man ser i kriger. Krig er brutalt dessverre. I all verden… Edit: Du synes ikke det er litt idiotisk å forsøke å imøtegå en post med noe som er helt åpenbart feil? Endret 5. februar av rabler 2 Lenke til kommentar
rozon Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar 30 minutes ago, Orion666 said: Nei. Siste setningen din gir forøvrig ingen mening. Jeg har lest den sikkert fem ganger. Når det internasjonale samfunn slutter å annerkjenne et land som ikke bør eller kan eksistere, så forsvinner legitimiteten til landet. 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) Nå har man jo gjort den feilen at man omtaler flesteparten av palestinerne på Gaza som "flyktninger" fra før av. Så de ville ikke blitt etnisk renset fra sitt hjemland per definisjon. En bedre løsning er nok at Egypt tar over Gaza og Jordan tar over Vestbredden. Og dette er de nye faste grensene til Israel sine naboland. Ideen om en palestinsk stat er død for alltid, de linjene som er tegnet opp gir ingen mening når de ikke kan leve i fred med hverandre og palestinerne ikke klarer å gå vekk fra målet om utslettelsen av staten Israel. Endret 5. februar av DukeNukem3d 5 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Ballalaika skrev (57 minutter siden): Det du sier er åpenbart feil. Beklager om jeg var utydelig. Det er ca 1/2 - 2/3 sivile. Selvfølgelig høye tall, men å kalle det nesten alle blir litt hyperbol synes jeg, iom at dette er tall man ser i kriger. Krig er brutalt dessverre. 70% av de som er bekreftet døde er kvinner og barn. Så jeg sliter virkelig med å få din påstand om at 35%-50% døde er Hamas agenter til å gi mening. Det må i såfall være tall fra det israelske militøret, og om de er like flinke til å regne som å sikte så lover det dårlig for tallgrunnlaget. 4 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) 16 minutes ago, Zepticon said: 70% av de som er bekreftet døde er kvinner og barn. Så jeg sliter virkelig med å få din påstand om at 35%-50% døde er Hamas agenter til å gi mening. Det må i såfall være tall fra det israelske militøret, og om de er like flinke til å regne som å sikte så lover det dårlig for tallgrunnlaget. På akkurat samme måte rettferdiggjorde tyskerne massedrapet på øst Europas jøder, ved å si at de er kommunister (bolsjeviker) Her sier jødene at Gazas palestinere er Hamas og derfor kan drepes. Endret 5. februar av Ove38 2 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Mr.M skrev (1 time siden): Hovedproblemet er egentlig at palestinerne er åndelige gisler, det var rent trist å se de måtte ut i gatene å hylle Hamas-soldater når våpenhvile-avtalen inntrådte. De samme soldatene som er ansvarlige for å ha lagt hjemmene deres i grus og ødelagt alt. Denne ødeleggelsen hadde ikke funnet sted hvis Hamas ikke hadde slaktet 1200 sivile israelere. Hovedproblemet er at Gaza ikke er et sted mange mennesker kan bo -- de trenger å få tilbake mer land som er dyrkbart og har egne vannressurser. 2 1 Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Zepticon skrev (26 minutter siden): 70% av de som er bekreftet døde er kvinner og barn. Så jeg sliter virkelig med å få din påstand om at 35%-50% døde er Hamas agenter til å gi mening. Det må i såfall være tall fra det israelske militøret, og om de er like flinke til å regne som å sikte så lover det dårlig for tallgrunnlaget. Det virker som du ikke tar inn over deg at selv om kvinner kanskje ikke er direkte stridende så kan de ha en vesentlig "back office" rolle i Hamas. Ref saken med de hjemvendte Bærumssøstrene. 7 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar rozon skrev (37 minutter siden): Når det internasjonale samfunn slutter å annerkjenne et land som ikke bør eller kan eksistere, så forsvinner legitimiteten til landet. Når griser flyr, altså. Skjønner. Jeg sitter ikke oppe og venter. Igjen: Folkeretten. 3 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Red Frostraven skrev (3 minutter siden): Hovedproblemet er at Gaza ikke er et sted mange mennesker kan bo -- de trenger å få tilbake mer land som er dyrkbart og har egne vannressurser. Gitt at argumentet ditt er riktig (Det er ikke det): Hva skal da Trump og USA med Gaza? 2 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) 5 minutes ago, RookieNO said: Det virker som du ikke tar inn over deg at selv om kvinner kanskje ikke er direkte stridende så kan de ha en vesentlig "back office" rolle i Hamas. Ref saken med de hjemvendte Bærumssøstrene. Kan du ikke bare si det rett ut: Alle Gazas palestinere er i dine øyne mer eller mindre Hamas. I stedet for å gå som katten rundt grøten ? Tyskerne sa rett ut at alle Øst-Europas jøder var kommunister (bolsjeviker) og derfor med rette kunne drepes. Endret 5. februar av Ove38 3 1 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Ove38 skrev (5 minutter siden): Kan du ikke bare si det rett ut: Alle Gazas palestinere er i dine øyne mer eller mindre Hamas. I stedet for å gå som katten rundt grøten ? Tyskerne sa rett ut at alle Øst-Europas jøder var kommunister (bolsjeviker) og derfor med rette kunne drepes. Alle gaza palestinere er ikke Hamas, men det store flertallet av palestinere støtter Hamas og terror mot sivile. Det betyr ikke at de er legale mål, men at tostatsløsningen er død. 7 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar rabler skrev (1 time siden): I all verden… Edit: Du synes ikke det er litt idiotisk å forsøke å imøtegå en post med noe som er helt åpenbart feil? I know what you are but what am I? Kunne sikkert svart deg men siden erfaring tilsier et modus operandi hvor man ignorerer spørsmål som fordrer logisk argumentasjon så ser jeg ikke det som så hensiktsmessig. 3 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Zepticon skrev (42 minutter siden): 70% av de som er bekreftet døde er kvinner og barn. Så jeg sliter virkelig med å få din påstand om at 35%-50% døde er Hamas agenter til å gi mening. Det må i såfall være tall fra det israelske militøret, og om de er like flinke til å regne som å sikte så lover det dårlig for tallgrunnlaget. Det stemmer heller ikke. 7 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Ikke bra i det hele tatt.. At dette monsteret tror han kan peke rundt seg i verden å mene :" det vil jeg ha" er bare latterlig og skremmende samtidig. Og noe sånt vil i hvert fall ikke føre noe godt til palestinere. 2 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Red Frostraven skrev (29 minutter siden): Hovedproblemet er at Gaza ikke er et sted mange mennesker kan bo -- de trenger å få tilbake mer land som er dyrkbart og har egne vannressurser Det ordner seg når Israel gir tilbake okkupert land. Det et ikke mangel på palestinske områder de kan bo på. 2 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar 19 minutes ago, Ballalaika said: I know what you are but what am I? Kunne sikkert svart deg men siden erfaring tilsier et modus operandi hvor man ignorerer spørsmål som fordrer logisk argumentasjon så ser jeg ikke det som så hensiktsmessig. Ja det er jo en fin måte å vri seg unna løgnene på. Det finnes ingen troverdige kilder som tilsier at dine tall er riktige. 3 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar 23 minutes ago, Orion666 said: Gitt at argumentet ditt er riktig (Det er ikke det): Hva skal da Trump og USA med Gaza? Er det ikke slik at Donald Trumps svigersønn Jared Kushner (han som besøkte Grønland) ønsker å lage et ferieparadis med lange sandstrender for turister ? 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå