Gjest a39f2...111 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hei, Vi skal ha personalmøte på jobb, så lurer derfor på følgende problemstilling. Vi har fastlønn og jobber 37,5t arbeidsuke. Møtet er satt opp til å vare i 2t. Er det da rett at de ansatte blir satt opp med 2t mindre ordinær arbeidsuke, slik at timene totalt blir 37,5t med møtet? Anonymous poster hash: a39f2...111 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Jeg ser ikke helt problemet? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gjest a39f2...111 skrev (7 minutter siden): Hei, Vi skal ha personalmøte på jobb, så lurer derfor på følgende problemstilling. Vi har fastlønn og jobber 37,5t arbeidsuke. Møtet er satt opp til å vare i 2t. Er det da rett at de ansatte blir satt opp med 2t mindre ordinær arbeidsuke, slik at timene totalt blir 37,5t med møtet? Anonymous poster hash: a39f2...111 Om personalmøte er utenfor arbeidstiden skal det betales overtid med 40% tillegg(minimum) om det er krav til oppmøte. Lenke til kommentar
Gjest a39f2...111 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden TS her. Det jeg mener er om det er innefor at normal arbeidstid blir redusert med 2t slik at det ikke blir 2t ekstra på uken. At de arbeider 39,5t og får 2t til avspasering, men i stedet får 37,5t som normalt. Anonymous poster hash: a39f2...111 Lenke til kommentar
Gjest a39f2...111 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Salvesen. skrev (6 minutter siden): Om personalmøte er utenfor arbeidstiden skal det betales overtid med 40% tillegg(minimum) om det er krav til oppmøte. Dette er vel så frem til at en får over 40t totalt på en uke? Anonymous poster hash: a39f2...111 Lenke til kommentar
Rawls Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Gjest a39f2...111 skrev (32 minutter siden): TS her. Det jeg mener er om det er innefor at normal arbeidstid blir redusert med 2t slik at det ikke blir 2t ekstra på uken. At de arbeider 39,5t og får 2t til avspasering, men i stedet får 37,5t som normalt. Sletter svaret mitt, da jeg misforstod det du skrev. Endret 2 timer siden av Rawls Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Gjest a39f2...111 skrev (17 minutter siden): Dette er vel så frem til at en får over 40t totalt på en uke? Anonymous poster hash: a39f2...111 Det er 9 timer pr dag eller 40 timer pr uke. Jeg leste posten din som om dere hadde full uke. Men det er ekstremt mange men og om her. Men generelt sett skal en ha overtid for pålagt arbeid utover 100% stilling. Dog er ting som "personalmøter" ofte gjort frivillig med pizza som takk. Greit når en er 17, men uaktuelt når en vokser til. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 23 minutes ago, Guest a39f2...111 said: Møtet er satt opp til å vare i 2t. Er det da rett at de ansatte blir satt opp med 2t mindre ordinær arbeidsuke, slik at timene totalt blir 37,5t med møtet? Er innafor så lenge den endrede arbeidstiden er varslet i henhold til aml, altså to uker [§ 10-3]. 12 minutes ago, Guest a39f2...111 said: At de arbeider 39,5t og får 2t til avspasering, men i stedet får 37,5t som normalt. Nei. Med mindre noe er avtalt mtp avspasering så er dette ikke ok. Altså, du skal ha betaling for den oppsatte arbeidsplanen som skal gå minst 2 uker fremover. Jobber du mer enn dette kan ikke arbeidsgiver tvinge på deg avspasering. 11 minutes ago, Guest a39f2...111 said: Dette er vel så frem til at en får over 40t totalt på en uke? Det heter ni timer i løpet av 24 timer og 40 timer i løpet av sju dager. Da blir det ekte overtid. Men normalt har man lokale avtaler eller tariffavtale som gir deg en kompensasjon for arbeid utenfor avtalt arbeidstid. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Gjest a39f2...111 skrev (20 minutter siden): TS her. Det jeg mener er om det er innefor at normal arbeidstid blir redusert med 2t slik at det ikke blir 2t ekstra på uken. At de arbeider 39,5t og får 2t til avspasering, men i stedet får 37,5t som normalt. Anonymous poster hash: a39f2...111 Igjen, det er mye om og men her. Men om en er pålagt å jobbe utover sin 100% stilling er det normalt å få overtidstillegg selv om en avspaserer timene. Dette fordi du er pålagt å møte på jobb utover din avtalte arbeidstid. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Her må du utdype: Dere har vanlig uke, 7,5 timer hver dag. fredag er det personalmøte fra 12-14 (i arbeidstiden) og dere jobber da som vanlig 37,5 timer også den uken? eller Dere har vanlig uke med 7,5 timer hver dag. Men mandag er det personalmøte fra 16-18. Dere får beskjed om å avspassere de 2 timene når det passer dere, slik at total arbeidsuke blir 37,5 timer? I sistnevnte tilfelle må arbeidsgiver da endre arbeidstiden din på mandag for å unngå å gå ut over allminnelig arbeidstid på 9,5t per 24 timer. _________________________________ Som arbeidstaker ville jeg her sett på hvor fleksibel og imøtekommende arbeidsgiver er når det gjelder mine egne behov for fri, flex eller ærend. Om det generellt er lett å få forståelse for andre avtaler i løpet av dagen ville jeg satt dette på kontoen for likeverdig forståelse og respekt for hverandres behov for å planlegge. Dersom arbeidsgiver er rigid og lite imøtekommende ang personlige behov som kan oppstå og må utføres i arbeidstiden, ville jeg ikke vært like aksepterende for slikt, men igjen om dette er varslet i god tid og du har mulighet til å komme senere den dage er det nok innenfor. Lenke til kommentar
Duncan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Planlagt overtid er heller ikke lov, så man kan ikke planlegge med å legge et personalmøte til overtid men må ta den innenfor ordinær arbeidstid. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Slik jeg forstår ts så er vanlig arbeidstid redusert med 2 timer slik at personalmøtet passer inn, det må jo være greit? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Personalmøte går som vablig arbeidstid hvis det er i arbeidstiden. Det er overtid hvis det er utenfor. Det kan gjerne gi avspasering, men overtidstillegg kommer i tillegg hvis det er utenfor arbeidstiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå