Gjest 5a67b...98d Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Når man har oppsigelsestid - kan man slutte på dagen? Hvilke regler gjelder egentlig Anonymous poster hash: 5a67b...98d Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gjest 5a67b...98d skrev (1 minutt siden): Når man har oppsigelsestid - kan man slutte på dagen? Hvilke regler gjelder egentlig Anonymous poster hash: 5a67b...98d Du kan be om å slutte på dagen, men det er ikke noe du kan kreve. Om du ikke møter opp kan du bli økonomisk ansvarlig for evt kostnader du måtte skape. Ta kontakt med fagforeningen din og be om hjelp om du føler at du må dra på dagen. Det letteste er å forhandle deg frem til noe som fungerer for både arbeidsgiver og deg som arbeidstaker. Jeg forhandlet meg nylig til at jeg kunne slutte 3 uker før siste dato. 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Det viktigste er å ikke ta slike avgjørelser i affekt. Følg rådet til Salvesen. 2 Lenke til kommentar
Gjest 5a67b...98d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden det er derfor jeg skriver her. Theo343 skrev (9 minutter siden): Det viktigste er å ikke ta slike avgjørelser i affekt. Følg rådet til Salvesen. Anonymous poster hash: 5a67b...98d Lenke til kommentar
Gjest 5a67b...98d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (13 minutter siden): Du kan be om å slutte på dagen, men det er ikke noe du kan kreve. Om du ikke møter opp kan du bli økonomisk ansvarlig for evt kostnader du måtte skape. Ta kontakt med fagforeningen din og be om hjelp om du føler at du må dra på dagen. Det letteste er å forhandle deg frem til noe som fungerer for både arbeidsgiver og deg som arbeidstaker. Jeg forhandlet meg nylig til at jeg kunne slutte 3 uker før siste dato. Føler jeg ikke får hjelp fra fagforening. De har bidratt med 0. Så det er utrolig hva man skal gå igjennom i arbeid som ansatt. Anonymous poster hash: 5a67b...98d Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Gjest 5a67b...98d skrev (4 minutter siden): Føler jeg ikke får hjelp fra fagforening. De har bidratt med 0. Så det er utrolig hva man skal gå igjennom i arbeid som ansatt. Anonymous poster hash: 5a67b...98d Har du bedt om å få snakke med advokatene i fagforeningen for en vurdering av saken din? En skal ikke finne seg i allslags, men å bare gå er sjeldent løsningen. Prøv som sagt å forhandle til noe som kan fungere for alle. Men, jeg ville prøvd å hørt med advokatene også om det er så vanskelig som du sier. De kan hjelpe deg. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Gjest 5a67b...98d skrev (11 minutter siden): Føler jeg ikke får hjelp fra fagforening. De har bidratt med 0. Så det er utrolig hva man skal gå igjennom i arbeid som ansatt. Anonymous poster hash: 5a67b...98d Hvis situasjonen på jobb er presserende, altså at du blir psykisk syk av å oppholde deg i arbeidsmiljøet så kan du høre med en lege om du er syk nok til å sykemeldes. Men det ser ikke så bra ut hvis du enda ikke allerede har landet en ny jobb, og skal ut og søke jobber som sykemeldt... 1 Lenke til kommentar
Rawls Skrevet 15 minutter siden Del Skrevet 15 minutter siden Gjest 5a67b...98d skrev (2 timer siden): Når man har oppsigelsestid - kan man slutte på dagen? Hvilke regler gjelder egentlig Anonymous poster hash: 5a67b...98d Som nevnt tidligere i denne tråden så kan du avtale å slutte tidligere hvis arbeidsgiveren din er enig i det. Hvis ikke så kan arbeidsgiveren din kreve at du jobber ut den fulle oppsigelsestiden som står i arbeidsavtalen eller enda lengre hvis oppsigelsestiden er lengre i arbeidsmiljøloven § 15-3. Hvis du har jobbet mindre enn 6 måneder så er det vanlig at det er prøvetid og da vil oppsigelsestiden være mye kortere. Du må likevel sjekke om det står noe om prøvetid i arbeidsavtalen din. Hvis du er for syk til å jobbe så kan du gå til lege for å spørre om sykemelding. Merk at hvis planen er å slutte i jobben og gå på arbeidsledighetstrygd (dagpenger) så straffes du hardt hvis du ikke har rimelig grunn. Det vurderes strengt hvis du sier opp uten at det er anbefalt av lege. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå