Gå til innhold

Jobb for "latsabber" ?

Gjest 6e3fe...e05

Anbefalte innlegg

Gjest 6e3fe...e05

Hvilke jobb passer for de som ønsker minimalt å gjøre, men samtidig ikke skal trenge å levere resultater, eller være låst bak frister.

Skal helt ærlig si jeg har følt på en veldig delt mening siste tiden om hva jeg skal begi meg ut på som neste jobb.

Jeg har de siste 12 årene hatt jobber som krever at jeg leverer på alle fronter, mye å gjøre, alltid levere, og alltid med frister.
Det har til tider vært veldig givende, men også veldig stressende.
Usikker på hva som veier best, men tror faktisk jeg har lyst å prøve noe "enklere" en periode også bare for å kunne veie opp selv hva som er viktig for meg.

Jeg tenkte litt på KAM stillinger, men hos bedrifter hvor du blir litt "glemt" i mengden av ansatte. Har flere bekjente som forteller om veldig fleksible arbeidsdager, mulighet for hjemmekontor når de vil ( utenom spesielle tilfeller) og som ikke er resultatbasert.. Lønna er lik uansett hva man gjør.

Har også tenkt på stillinger som innkjøpsansvarlig/produktansvarlig, igjen bare ord via andre i stillinger som forteller om enkle dager hvor jobben går på "autopilot" og det meste som kreves å tenke over er egentlig bare å gjøre oppgavene som blir lagt foran en. Og det er ikke nødvendigvis mange av de.

Men! hadde jo håpet at noen her kanskje kunne gitt noen tips også? 
Kanskje du vet om en jobb som ikke krever så allverdens av en og som tillater fleksibilitet og hvor man er mer ansvarlig for eget arbeid som gjøres.

Kanskje litt "long shot" å prøve her, men skader nå ikke.

Anonymous poster hash: 6e3fe...e05

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du med KAM meiner Key Account Manager så er vel det stillingar som særleg blir vurdert på resultatoppnåing? Unntaket er kanskje i ei bedrift der ein bruker denne tittelen på dei som i praksis er kontormedarbeidarar som berre skal svare på telefon når ein tilfeldig kunde ringer, men du kan ikkje rekne med at du får jobbe i ei slik bedrift. Arbeidstakarar som har få arbeidsoppgåver å utføre blir sjeldan erstatta med nytilsette.

Dei aller fleste kontorjobbar er fleksible både med arbeidstid og muligheita for heimekontor, og jo mindre avhengig du er av å være i kontakt med kundar/brukarar/kollegaer jo meir fritt står du vanlegvis til å utføre kontorarbeidet når det passar deg best.

Samme når du nevner innkjøpsansvarlig/produktansvarlig, det du leiter etter i eit arbeidsforhold finner du ikkje i stillingar som sluttar på -ansvarlig. Det kan sikkert være chill å jobbe på innkjøpsavdelinga, men for all del unngå tittelen -ansvarlig.

Husk også at dersom det er lite å gjere så kan det fort også bli ein veldig kjedeleg jobb. Skal du ha minst mogleg å gjere så ville eg nok sett på jobbar der du er i "beredskap" i tilfelle det dukker opp arbeid, enten det er å jobbe nattskiftet på ein døgnopen bensinstasjon eller sitte som ordensvakt på eit hotell eller eit museum. Heilt passivt blir det ikkje for det er alltids ein liten sjans for at det kan bli hektisk, men mesteparten av tida vil du nok berre trenge å være tilstades.
Stillingar som resepsjonist kan ofte også være slike jobbar der du stort sett sitt i ro og venter på at nokon har behov for deg.

Det vil nok være vanskelig å finne slike jobbar som berre krever at du er tilgjengeleg og som også gir muligheit for heimekontor.

Dersom det er godt nok å ha ein jobb der du ikkje heile tida må levere resultat, så vil eg anbefale at du ser deg rundt etter jobbar der du skal utføre eit praktisk gjeremål. I slike jobbar så er prestasjonsforventinga ofte berre at du gjennomfører gjeremåla med bortimot same effektivitet som dei andre arbeidstakarane. Dersom det er snakk om forholdsvis enkle gjeremål så vil du nok oppleve at det fort går på autopilot. Døme på slike stillingar er å jobbe ved eit samleband der du utfører jobben som ruller forbi, jobbe som sjåfør der du skal køyre ei bestemt rute, reinhald der du skal moppe over X rom, osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bfb0d...724

Prøv IKT i politiet, der er det lite som skjer og lite som må gjøres(kjenner en som driver med det)

Der går det stort sett i tv spill og folk som logger seg på teams og stikker ut på ærender over en lav sko. Skal dog sies at det er fordi det ikke stort sett ikke er mye som må gjøres. Særlig nattevaktene på IKT har dager med få eller ingen arbeidsoppgaver.

Anonymous poster hash: bfb0d...724

Lenke til kommentar
Gjest b2771...031

Nav må vell være den perfekte plassen, bare å godkjenne en søknad som de så og si har godkjent i svaret etter noen dager tar fort 5 måneder.

Hva de driver med der borte fatter jeg ikke. Milliarder pøses inn i IT systemene men de gjør matematikk med kalkulator og regner feil. 

Evt kan en jo dra den enda lengre å bli en "naver", bare du sier at du er sliten nok ganger får du en diffus sykdom som ikke er målbar og lønn livet ut. Virker det som.

Anonymous poster hash: b2771...031

Lenke til kommentar
Gjest 06213...3cb

Kundeservice hos en av de største aktørene (tenk Vy, Telia, Norwegian osv) er ganske rolig. Det er absurd mye å gjøre, men det er så overveldende mye at ingen forventer at du skal komme i mål uansett. Det er bare å svare på mail i det tempoet som passer for deg. Så lenge du gjør noe og leverer greit innholdsmessig får du nok beholde plassen din. 

Anonymous poster hash: 06213...3cb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...