Klote Skrevet søndag kl 11:46 Del Skrevet søndag kl 11:46 Neptun1 skrev (17 timer siden): Eller kanskje statsminister Ulf Kristersson: https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156 Hvilket ikke er feil heller etter daglige eksplosjoner, skytinger (drap og drapsforsøk), vold og voldtekter gjennom mange år. Mange vil nok urettmessig benytte denne hendelsen til å legge lokk på en livsviktig debatt om alle feil som er begått i innvandringspolitikken - selv om den ikke har noe med innvandring å gjøre. Det frykter jeg også, og ikke uten grunn. Nå kommer alle sympatiartiklene i avisene. Selvsagt skal en ha sympati med de familiene som er rammet av tragedien. Det jeg frykter er at en ny sympatibølge skal skylle over oss, og at vi nå skal få enda mer toleranse for knivstikking, voldtekter, drap, skyting, ran, narkohandel osv, som kommer med fremmedkulturell innvandring. De som ønsker å utslette vårt akk så kjedelige, men fram til nylig, veldig trygge samfunn, vil utnytte slike tragedier til sin fordel. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 12:28 Del Skrevet søndag kl 12:28 Klote skrev (41 minutter siden): Det frykter jeg også, og ikke uten grunn. Nå kommer alle sympatiartiklene i avisene. Selvsagt skal en ha sympati med de familiene som er rammet av tragedien. Det jeg frykter er at en ny sympatibølge skal skylle over oss, og at vi nå skal få enda mer toleranse for knivstikking, voldtekter, drap, skyting, ran, narkohandel osv, som kommer med fremmedkulturell innvandring. De som ønsker å utslette vårt akk så kjedelige, men fram til nylig, veldig trygge samfunn, vil utnytte slike tragedier til sin fordel. Eller kanskje vi skal ta høyrevridd terror på alvor? Rasismen brer over seg i Europa og dette kommer bare til å vokse på samme måte som kriminaliteten blant innvandrere. la oss slå ned på begge sider, eller generelt sett all kriminalitet. 3 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet søndag kl 12:39 Del Skrevet søndag kl 12:39 Gouldfan skrev (På 7.2.2025 den 16.40): Det er selvfølgelig riktig.. Men det er også en fordel i samme viktighet å få inn tips fra folk som kjente ham. Det får man med bilde og navn, jeg forstår selvfølgelig at det kan være belastende for nærmeste familie. Men det får stå for massemorderens regning, akkurat som med Manson og Gacy. Men herregud. Du skjønner vel at tips går an å få inn i etterkant? Det viktigste er å faktisk være sikre på hva man vet om ham nå, og ikke gå ut med informasjon om identiteten før man er 100% sikker. Og man bør virkelig være 100% sikker og både dobbelt- , trippelt og kvadruppelsjekke før man går ut med noe for å hindre at feil person blir hengt ut i media. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet søndag kl 12:40 Del Skrevet søndag kl 12:40 fredrik2 skrev (På 7.2.2025 den 17.21): Klarar inte helt å förstå vad det är du vill fram till då du motsier dig själv hela tiden. Velkommen til forsøk på å diskutere med Gouldfan... 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet søndag kl 12:57 Del Skrevet søndag kl 12:57 (endret) Markiii skrev (18 minutter siden): Men herregud. Du skjønner vel at tips går an å få inn i etterkant? Det viktigste er å faktisk være sikre på hva man vet om ham nå, og ikke gå ut med informasjon om identiteten før man er 100% sikker. Og man bør virkelig være 100% sikker og både dobbelt- , trippelt og kvadruppelsjekke før man går ut med noe for å hindre at feil person blir hengt ut i media. ??????? Feil person? De fant ham med våpen og masse ammunisjon? Og overlevende vitner? De viste vel hva de gjorde og når identitet og bilde ble frigitt? Hva er galt med å diskutere med meg? Jeg er bare opptatt av at bilde og navn til massemorder kommer ut til publikum? Endret søndag kl 12:58 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet søndag kl 13:01 Del Skrevet søndag kl 13:01 Markiii skrev (19 minutter siden): Velkommen til forsøk på å diskutere med Gouldfan... Er det ikke lov til å ha meninger engang på diskusjon? Jeg har min mening og dere har en annen? Hva så? Du har et spydig innlegg uten annet enn en ironisk velkomst for å diskutere med meg... Lenke til kommentar
Klote Skrevet søndag kl 18:22 Del Skrevet søndag kl 18:22 Salvesen. skrev (5 timer siden): Eller kanskje vi skal ta høyrevridd terror på alvor? Rasismen brer over seg i Europa og dette kommer bare til å vokse på samme måte som kriminaliteten blant innvandrere. la oss slå ned på begge sider, eller generelt sett all kriminalitet. Joda, det ene henger sammen med det andre. Rasisme, og høyrevridd terror som du kaller det, kommer som et resultat av at innvandrere ikke passer inn, og dermed avreagerer på uakseptable måter. Dvs med vold, kriminalitet av alle slag, narkosalg osv osv. Høyreekstreme avreagerer på sine uakseptable måter. Fremfor å slå ned på begge sider burde vi stoppe prosessen som garantert aldri vil lykkes. Disse problemene har vi selv påført oss. Masseinnvandring vil aldri bli akseptert av alle. Hvorfor skulle den bli det? Det er jo ingen mening i det. Innvandring er bra og normalt, og det blir mer og mer utbredt. Bare så det er sagt. Men ikke at nasjoner endrer fullstendig karakter, til noe mye verre, bare på et eller to tiår. Høyreekstreme er bare toppen av misnøyen. Den ekstreme reaksjonen på manges misnøye med at nasjoner raseres og fellesskap går i oppløsning. Det handler ikke om landegrenser, jord eller geografi. Det handler om identitet, språk, verdier, levemåter og en kultur vi har eierskap til, etter våre forfedre. Det er ingen rasisme i å forsvare det en selv står for. Det er ingen konflikt mellom å være stolt av egen kultur og egne verdier og vilje til å hjelpe andre. Det er ingen hjelp i å fornekte egen identitet, eller å endre verdisyn, heller ikke i toleransens navn. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden (endret) Sitat En privatperson har anmeldt politiet for hvordan de arbeidet i forbindelse med masseskytinga i Örebro forrige uke. Det bekrefter Martin Tidén ved Särskilda åklagarkammaren (tilsvarende Spesialenheten for politisaker i Norge) til SVT. Han sier at anmeldelsen dreier seg om hvordan politiet agerte under aksjonen og bekrefter at de vil undersøke saken, men vil ikke gi nærmere detaljer. Politiet i Örebro ønsker ikke kommentere anmeldelsen, ifølge kanalen. fra nrk.no Endret 12 timer siden av bo1e Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden https://www.vg.no/nyheter/i/4Bl9OG/advarer-mot-video-fra-masseskytingen-kan-ikke-slaa-fast-at-det-snakkes-svensk Andre som har forsøkt å analysere lyden fra videoklippet mener det ikke er mulig å høre hva som blir sagt eller hvem som sier det. Syns både intervjuet/telefonoverfallet på faren til gjerningsmannen og denne konklusjonen rundt lyden i videoklippet virker som ganske overilte/hodeløse og kritikkverdige handlinger fra svenske medier. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden bo1e skrev (4 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/4Bl9OG/advarer-mot-video-fra-masseskytingen-kan-ikke-slaa-fast-at-det-snakkes-svensk Andre som har forsøkt å analysere lyden fra videoklippet mener det ikke er mulig å høre hva som blir sagt eller hvem som sier det. Syns både intervjuet/telefonoverfallet på faren til gjerningsmannen og denne konklusjonen rundt lyden i videoklippet virker som ganske overilte/hodeløse og kritikkverdige handlinger fra svenske medier. Det er helt åpenbart hva som blir sagt om en tar hele historien med. Nå prøver media å få en logoped til å si en ikke kan bekrefte at det var svensk engang, alt for å gjemme de høyrevridde så lenge en klarer… 1 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden (endret) Det er en veldig selektiv holdning å ha, når de fleste som har forsøkt å tyde det mener det ikke kan slås fast hva som sies eller hvem som sier det. At det da til og med skal være helt åpenbart, faller på sin egen urimelighet, imho. Enn så lenge. Insinuasjonene om at "media" og logopeden konspirerer er bare latterlig foliehatt-fakter. Hva er "hele historien"? Endret 6 timer siden av bo1e 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Klote skrev (På 9.2.2025 den 19.22): Joda, det ene henger sammen med det andre. Rasisme, og høyrevridd terror som du kaller det, kommer som et resultat av at innvandrere ikke passer inn, og dermed avreagerer på uakseptable måter. Dvs med vold, kriminalitet av alle slag, narkosalg osv osv. Høyreekstreme avreagerer på sine uakseptable måter. Fremfor å slå ned på begge sider burde vi stoppe prosessen som garantert aldri vil lykkes. Disse problemene har vi selv påført oss. Masseinnvandring vil aldri bli akseptert av alle. Hvorfor skulle den bli det? Det er jo ingen mening i det. Innvandring er bra og normalt, og det blir mer og mer utbredt. Bare så det er sagt. Men ikke at nasjoner endrer fullstendig karakter, til noe mye verre, bare på et eller to tiår. Høyreekstreme er bare toppen av misnøyen. Den ekstreme reaksjonen på manges misnøye med at nasjoner raseres og fellesskap går i oppløsning. Det handler ikke om landegrenser, jord eller geografi. Det handler om identitet, språk, verdier, levemåter og en kultur vi har eierskap til, etter våre forfedre. Det er ingen rasisme i å forsvare det en selv står for. Det er ingen konflikt mellom å være stolt av egen kultur og egne verdier og vilje til å hjelpe andre. Det er ingen hjelp i å fornekte egen identitet, eller å endre verdisyn, heller ikke i toleransens navn. Huff og huff! For noe tull du kommer med her. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden bo1e skrev (3 minutter siden): Det er en veldig selektiv holdning å ha, når de fleste som har forsøkt å tyde det mener det ikke kan slås fast hva som sies eller hvem som sier det. At det da til og med skal være helt åpenbart, faller på sin egen urimelighet, imho. Enn så lenge. Insinuasjonene om at "media" og logopeden konspirerer er bare latterlig foliehatt-fakter. Hva er "hele historien"? Det har vært åpenbart siden en forsto hvilken skole hen var på, den hen unlatte å drepe "visse" mennesker samt at de drepte er innvandrere. Det er ett helt typisk white knight oppsett. Vedder lett 50k på at det hele faller på rasisme til slutt, enkleste 50 jeg kommer til å tjene noen gang. At logopeder mener en ikke kan bekrefte at det snakkes svensk engang er kjøpt å betalt. 3 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Salvesen. skrev (8 minutter siden): Det har vært åpenbart siden en forsto hvilken skole hen var på, den hen unlatte å drepe "visse" mennesker samt at de drepte er innvandrere. Det er ett helt typisk white knight oppsett. Vedder lett 50k på at det hele faller på rasisme til slutt, enkleste 50 jeg kommer til å tjene noen gang. At logopeder mener en ikke kan bekrefte at det snakkes svensk engang er kjøpt å betalt. Ta deg sammen. Seriøst. Endret 6 timer siden av Paxville 3 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Salvesen. skrev (6 minutter siden): Det har vært åpenbart siden en forsto hvilken skole hen var på, den hen unlatte å drepe "visse" mennesker samt at de drepte er innvandrere. Det er ett helt typisk white knight oppsett. Vedder lett 50k på at det hele faller på rasisme til slutt, enkleste 50 jeg kommer til å tjene noen gang. At logopeder mener en ikke kan bekrefte at det snakkes svensk engang er kjøpt å betalt. Jeg vedder også ganske lett, men nedjusterer til 25k. Jeg vil minimerere risikoen litt fordi gjerningsmannen gikk på skolen selv og i mange skoleskytinger så er vel motivet ofte ikke rasisme (?) , men heller en incel gærning som har fått nok og skal skylde på noen. "Enligt Hallgren finns vissa ”indikationer” i utredningen som påminner om utredningar av andra liknande dåd. – Det finns ganska mycket kunskap om skolattentat och skolattacker." Polisen om motivet till skolskjutningen i Örebro 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Skrek ikke gjerningspersonen -Kom er ut av Europa!! mens han skjøt på arabere og fargede?? Det sies så i eteren... Endret 6 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Gouldfan skrev (3 minutter siden): Skrek ikke gjerningspersonen -Kom er ut av Europa!! mens han skjøt på arabere og fargede?? Det sies så i eteren... https://www.vg.no/nyheter/i/4Bl9OG/advarer-mot-video-fra-masseskytingen-kan-ikke-slaa-fast-at-det-snakkes-svensk Sitat Avisen skriver at de har analysert lyden ved hjelp av lydtekniker og spesialutstyr. Og slår fast at man hører en person rope «Ni ska bort från Europa!». Kort tid etterpå hører man to skudd løsnes. VG har gjennomført egne lydanalyser av klippet ved bruk av egen lydtekniker, men kan ikke konkludere med hva som faktisk ropes. Sitat Dosent i logopedi Sofia Strömbergsson ved Karolinska institutet i Sverige mener det er vanskelig å slå fast med sikkerhet hva personen egentlig sier. Salvesen derimot, vet mer enn både Politi og etterforskere om både motiv, og hva som ble skreket. Det er bra vi har ekspertisen på plass her på diskusjon.no Endret 6 timer siden av Paxville 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Baranladion skrev (54 minutter siden): Jeg vedder også ganske lett, men nedjusterer til 25k. Jeg vil minimerere risikoen litt fordi gjerningsmannen gikk på skolen selv og i mange skoleskytinger så er vel motivet ofte ikke rasisme (?) , men heller en incel gærning som har fått nok og skal skylde på noen. "Enligt Hallgren finns vissa ”indikationer” i utredningen som påminner om utredningar av andra liknande dåd. – Det finns ganska mycket kunskap om skolattentat och skolattacker." Polisen om motivet till skolskjutningen i Örebro Ja, skolen kunne vært ett motiv. Men, han gikk ikke etter ansatte. Men mange innvandrere. Også var det dette at hen tilfeldigvis lot mange gå… det blir for mange brikker 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Paxville skrev (24 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/4Bl9OG/advarer-mot-video-fra-masseskytingen-kan-ikke-slaa-fast-at-det-snakkes-svensk Salvesen derimot, vet mer enn både Politi og etterforskere om både motiv, og hva som ble skreket. Det er bra vi har ekspertisen på plass her på diskusjon.no Har ikke sagt jeg vet, har til og med lagt opp til veddemål som per definisjon handler om tipping, men jeg mener odsen er på min side. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Ja, skolen kunne vært ett motiv. Men, han gikk ikke etter ansatte. Men mange innvandrere. Også var det dette at hen tilfeldigvis lot mange gå… det blir for mange brikker Nja, kan like gjerne være at du går rett i samme felle som du mener Listhaug gikk i... Jeg er enig i at brikkene tegner et bilde, men hvis man ser på lignende hendelser i skoleskytingenes Mekka (USA) så handler det ofte om einstøinger som går til angrep på skolen de selv har gått på. Derfor jeg siterte foreløpig etterforskning, det er for tidlig å anta noe, selvom det er noen brikker som er på plass. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå