Gå til innhold

Skoleskyting i Ørebro - flere døde

Anbefalte innlegg

fredrik2 skrev (3 timer siden):

Det där förstod jag inte ens. 

Hvis det ikke var tydligt utifra sammanhanget så handlade det jag skrev om att gå ut med namn omedelbart då det var det jag svarade på. Nu tog det vel några få dagar innan polisen gick ut med namnet. 

Gouldfan har en tendens til å komme med ting som ikke gir mening. Mange rare påstander ut av intet i innleggene hans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Markiii skrev (6 minutter siden):

Gouldfan har en tendens til å komme med ting som ikke gir mening. Mange rare påstander ut av intet i innleggene hans.

Jeg sa bare det er min mening at Massemordere som Örebro mannen eller Breivik eller Terrorister, skal ha bilde og navn fort i media.

Begrunnelsen er at ellers kan internet koke over av anklagelser og spekulasjoner om terror osv.

Elon Musk har alt vært ute med anklagelser, og masse beskyldninger flommer over på nett om Islamister, Nazister og værre.

Er det noen andre som er enige med meg?

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gouldfan said:

Jeg sa bare det er min mening at Massemordere som Örebro mannen eller Breivik eller Terrorister, skal ha bilde og navn fort i media.

Begrunnelsen er at ellers kan internet koke over av anklagelser og spekulasjoner om terror osv.

Men samtidig må man kvalitetssikre og sikre bevis. Såpass tålmodighet må vi ha.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (7 minutter siden):

Men samtidig må man kvalitetssikre og sikre bevis. Såpass tålmodighet må vi ha.

Det er selvfølgelig riktig..

Men det er også en fordel i samme viktighet å få inn tips fra folk som kjente ham.

Det får man med bilde og navn, jeg forstår selvfølgelig at det kan være belastende for nærmeste familie. Men det får stå for massemorderens regning, akkurat som med Manson og Gacy.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 minutter siden):

Elon Musk har alt vært ute med anklagelser, og masse beskyldninger flommer over på nett om Islamister, Nazister og værre.

skjønner hva du mener, men de som vanligvis synes det er helt uutholdelig å vente på et navn, er gjerne de som vil bruke navnet til blame-game og innvandrings-retorikk. Folk ellers har ikke noe behov å vite slikt med det samme.

hvorvidt redsel for spekulasjoner og feilaktige anklager skal styre tempoet til hvornår ID skal offentliggjøres kan diskuteres, men spørs vel om det kan foregå noe særlig raskere enn det gjøres nå (er jo endel ting som skal være på plass først, -obduksjon, foreldre/pårørende skal varsles, etterforskning, evt. andre mistenkte, sikre bevis, etc. føre ID blir offentlig kjent)

Lenke til kommentar

Tror det finns andra och bättre sätt att få slut på spekulationer än att gå ut med namn. 

Är ju inte heller så att de som jobbar med fallet, utanför internet alltså, alltid har en korrekt forståelse av vad som här hänt inom några timmar. 

I det här fallet ändrade väl inte namnet på någon som helst förståelse av situation för de som hade följt med i saken. 

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (6 minutter siden):

Tror det finns andra och bättre sätt att få slut på spekulationer än att gå ut med namn. 

Är ju inte heller så att de som jobbar med fallet, utanför internet alltså, alltid har en korrekt forståelse av vad som här hänt inom några timmar. 

I det här fallet ändrade väl inte namnet på någon som helst förståelse av situation för de som hade följt med i saken. 

Problemet med Sverige er at mediene ikke engang oppgir om hvilken nasjonalitet gjerningspersonen har...

Særlig med det gjeng-helvete og sprengninger som herjer i Sverige om dagen.

I Norge så står det, gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Gouldfan said:

Jeg bare sier at de fleste normale land bortsett fra Sverige viser navn og bilde av massemorder.

og det er det der jag har så svårt att förstå. 
image.thumb.png.c8b727c71ff3e1c205adf4ac6f0c9af0.png

Svensk tidning, bilde, namn och ålder på massmördare. Så vad exakt är det som man ikke gör i Sverige?
Kan ta en till når jag ändå håller på
image.thumb.png.5cf6c6ce2850d4dfe8e59f58b21d8175.png

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (9 minutter siden):

og det er det der jag har så svårt att förstå. 
image.thumb.png.c8b727c71ff3e1c205adf4ac6f0c9af0.png

Svensk tidning, bilde, namn och ålder på massmördare. Så vad exakt är det som man ikke gör i Sverige?
Kan ta en till når jag ändå håller på
image.thumb.png.5cf6c6ce2850d4dfe8e59f58b21d8175.png

Det er vel første gangen... De tidligere tilfellene og Lasermannen feks kom veldig sent eller aldri.

Bare en svart profil/ansikt 

Var det som var poenget mitt, såklart jeg vet at de gikk ut med bildet av Örebro mannen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Gouldfan said:

Det er vel første gangen... De tidligere tilfellene og Lasermannen feks kom veldig sent eller aldri.

Bare en svart profil/ansikt 

Ok, sökte tidigare på fel namn

image.thumb.png.537cc61ee5c8f6c2fda5201b472ab63f.png

Hvis du ikke vet vem lasermannen är så kan jag också hjälpa

image.png.e903b6bd967eb3c9ce959b8576de5073.png

Kan ta en till denna gang fra 2012

image.thumb.png.3cd82131e0c6272ca9224b04161b024d.png

En sista
image.png.b904a9672a2e9d29b058af7de7b32a85.png

Rart det där. Konstigt att många svenskar vet namnen och har sett bilder på massmördare når man alltså inte visar bild och namn på massmördare i Sverige.  

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (29 minutter siden):

Ok, sökte tidigare på fel namn

image.thumb.png.537cc61ee5c8f6c2fda5201b472ab63f.png

Hvis du ikke vet vem lasermannen är så kan jag också hjälpa

image.png.e903b6bd967eb3c9ce959b8576de5073.png

Kan ta en till denna gang fra 2012

image.thumb.png.3cd82131e0c6272ca9224b04161b024d.png

En sista
image.png.b904a9672a2e9d29b058af7de7b32a85.png

Rart det där. Konstigt att många svenskar vet namnen och har sett bilder på massmördare når man alltså inte visar bild och namn på massmördare i Sverige.  

Lasermannen husker jeg, leeeeenge etter tror årevis før de viste bilder av han.

Såklart "hittar" pressen han til slutt.

Men Örebro mannen kom fort, det er selvfølgelig pga alvorlighetsgrad 11 drepte og flere sårede....

Du mener det var feil å vise navn og bilde, jeg mener det er riktig.  Slutt å si du inte forstår, det er bare min mening, og det må jeg få lov til å mene.

Dessuten så får de sikkert tips fra tidligere grannar og folk som viste hvem han var...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Gouldfan said:

Lasermannen husker jeg, leeeeenge etter tror årevis før de viste bilder av han.

Såklart "hittar" pressen han til slutt.

Men Örebro mannen kom fort, det er selvfølgelig pga alvorlighetsgrad 11 drepte og flere sårede....

Du mener det var feil å vise navn og bilde, jeg mener det er riktig.  Slutt å si du inte forstår, det er bare min mening, og det må jeg få lov til å mene.

Dessuten så får de sikkert tips fra tidligere grannar og folk som viste hvem han var...

Alltså når du bland annat skriver

"Jeg bare sier at de fleste normale land bortsett fra Sverige viser navn og bilde av massemorder."

Når alla vet att de visade bilden på Örebro så förstår man ju fremdeles ikke vad det är du vill fram till når kanske hälften av inläggen uppenbart är helt fel. Man visar bilder och namn på massmördare och andra kriminella i Sverige och man har gjort det i lang tid. 

Som sagt så tyckte jag ikke det var så viktigt som visa andra att omedelbart visa namn och bilde på gärningsmannen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...