Gå til innhold

Skoleskyting i Ørebro - flere døde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (17 minutter siden):

Man kan såvidt jeg vet få livstid for drap i Sverige også. 

måtte google det, og de praktiserer visstnok tidsubestemt ved livtidsdom.

eks.

drepte 7, slapp ut etter 20 år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Flink

hvorvidt noen har sittet lengre aner jeg ikke.

man poenget mitt var bare at det virker som merkelappen terror i utgangspunktet gir strengere straff enn tilsvarende handling, som ikke har politisk/religiøs bakteppe. (men jeg har ikke studert masse dommer så skal ikke vedde på det, for å si det sånn)

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Ja, det ser ut som om livsstid ikke nødvendigvis betyr at man sitter inne hele livet, noe som er ganske forvirrende.

Men ja, terror straffes hardere, og grunnen er nok at terror har en smitteeffekt som psykisk sykdom eller rent personlig motiver ikke har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Boing_80 said:

Jeg sikter til Lone wolf og alt det andre de prøver å forklare hendelsen med. Hvorfor kalles det ikke for terror og vedkommende terrorist?

Tror ikke man normalt kallar skolskjutningar (som ju faktiskt är rätt vanligt i USA terrorism). Har väl också för mig att man ibland kommer med samma förklaringar när det är muslimer iblandade.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (20 minutter siden):

Tror ikke man normalt kallar skolskjutningar (som ju faktiskt är rätt vanligt i USA terrorism). Har väl också för mig att man ibland kommer med samma förklaringar när det är muslimer iblandade.

Iblant er en underdrivelse og trolig ikke slik. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Boing_80 said:

Iblant er en underdrivelse og trolig ikke slik. 

Men er det ikke så att det i skoleskjutningar ofta ikke handlar om folk som er terrorister medans man i händelser med muslimer faktiskt oftare har politiska motiv? Som han som körde in i folk i Stockholm för några år sen, skjutning i Oslo på den där baren? 

Sen anses ju både Breivik och han Munshausen som terrorister skulle jag si. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...