Orion666 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden sk0yern skrev (12 minutter siden): https://www.regjeringen.no/contentassets/114130bdd81e4123a602d452fa75e984/joint-statement-om-energisamarbeid-23.-juni-2022.pdf EU kan selvfølgelig ikke "bare" importere dette fra andre steder. Gassen fra Norge kommer i hovedsak via rør. Å importere som LNG krever en helt annen infrastruktur (som allerede er sprengt). Ellers hadde ikke gasslagrene vært svært lave. I lenken leser jeg at Norge er godt posisjonert for videre leting, utvikling og produksjon av olje og gass, men at målet er uavhengighet av fossile energikilder pg reduksjon av drivhusgasser fra EU/EØS-området. Jeg leser ikke at EU som sådan ønsker mer forbrenning av olje og gass inn i EU-området. 3 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden freedomseeker skrev (3 minutter siden): Ja Stoltenberg, fyren som forvandlet Oslo til Europas voldtekts-hovedstad og oppriktig mente at masseinnvandringen til Norge var den nye oljen. Interessant! Du må vise oss gode kilder på dette. Jeg visste ikke en gang at JS har ledet Oslo. Så spennende! Det er så mye å lære på forumet her. 3 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Orion666 skrev (2 minutter siden): Interessant! Du må vise oss gode kilder på dette. Jeg visste ikke en gang at JS har ledet Oslo. Så spennende! Det er så mye å lære på forumet her. Det er ikke lokalpolitikere som rår over justissektoren eller innvandringspolitikken. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden freedomseeker skrev (Akkurat nå): Det er ikke lokalpolitikere som rår over justissektoren eller innvandringspolitikken. Nei, men de må vel ta ansvaret for at deres by utvikler seg verre enn resten av landet. Alle kan rope på staten. Jeg er også veldig spent på å se kilden som viser oss hvem som har kåret Oslo til Europas voldtektshovedstad! Spennende altså, kan knapt vente! 1 1 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 2 hours ago, sk0yern said: Jeg gjentar, EU støtter at Norge fortsetter å lete etter mer olje og gass. Grunnen er åpenbart at EU ønsker at Norge fortsatt skal lever olje og gass til det europeiske markedet. At du lever i en alternativ virkelighet endrer ikke det. Selvsagt synes de det er greit at vi bruker masse penger på å lete etter mer gass, men det er ikke fordi EU har et økende problem. Det er fordi det er bekvemmelig å kjøpe fra Norge. EU tar ikke regningen når bunnen faller ut av markedet og vi må si opp 200 000 oljearbeidere over natten fordi vi ikke har faset ut olje og gass på en kontrollert og fornuftig måte over tid. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Orion666 skrev (1 time siden): Nei, men de må vel ta ansvaret for at deres by utvikler seg verre enn resten av landet. Alle kan rope på staten. Jeg er også veldig spent på å se kilden som viser oss hvem som har kåret Oslo til Europas voldtektshovedstad! Spennende altså, kan knapt vente! Du er åpenbart kun ute etter å kverulere. Jeg får gjenta meg selv, lokalpolitikere bestemmer ikke over justispolitikken eller innvandringspolitikken. Oslo var særdeles ille, men det var mange voldtekter i andre byer også på den tiden. Etter regjeringsskiftet så måtte man jo faktisk leie fengselsplasser i nederland da soningskøene under Stoltenberg regjeringen hadde vokst ut av kontroll. Det var også på den tiden at det ble normalisert at norge ble en tiggerdestinasjon. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 47 minutter siden Del Skrevet 47 minutter siden GP950mAh skrev (2 timer siden): Nei, kapasiteten er ikke sprengt. EU har også gassrør til andre land enn Norge, som de kan benytte seg av. Sitatet gjelder forøvrig kun frem til 2040, da kommer ikke EU til å vedta noen nye kontrakter for gassimport fra land utenfor unionen, heller ikke med lille Norge. Når de innen 2040 har fjernet olje og gass og erstattet det med vindmøller så håper jeg de også har funnet opp en dings som kan trylle frem de gigawattene som mangler når det er vindstille og kaldt over store deler av Europa. Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 41 minutter siden Del Skrevet 41 minutter siden uname -i skrev (4 minutter siden): Når de innen 2040 har fjernet olje og gass og erstattet det med vindmøller så håper jeg de også har funnet opp en dings som kan trylle frem de gigawattene som mangler når det er vindstille og kaldt over store deler av Europa. Det finnes mange andre typer fornybar energi utovervindmøllene som nasjonalistrene og klimafornekterne drar frem gang på gang. EU er allerede godt igang med dette arbeidet og over halvparten av strømmen kommer fra fornybar energi: https://www.cleanenergywire.org/news/eu-surpasses-50-renewable-power-share-first-time-first-half-2024 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 35 minutter siden Del Skrevet 35 minutter siden GP950mAh skrev (1 minutt siden): Det finnes mange andre typer fornybar energi utovervindmøllene som nasjonalistrene og klimafornekterne drar frem gang på gang. Man kan godt være EU-forkjemper(som meg) og tro på klimaendringer(som meg) og samtidig se at å erstatte stabile og regulerbare energikilder med vindmøller vil gi betydelige problemer. Det krever bare litt vett i skallen. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 34 minutter siden Del Skrevet 34 minutter siden GP950mAh skrev (4 minutter siden): Det finnes mange andre typer fornybar energi utovervindmøllene som nasjonalistrene og klimafornekterne drar frem gang på gang. EU er allerede godt igang med dette arbeidet og over halvparten av strømmen kommer fra fornybar energi: https://www.cleanenergywire.org/news/eu-surpasses-50-renewable-power-share-first-time-first-half-2024 Ja eu så mye flinkere enn oss, de er skikkelig grønne. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 30 minutter siden Del Skrevet 30 minutter siden Istedenfor å ha en elbilandel på 90% så kunne vi fulgt eus eksempel og senket andelen til 8%. Istedenfor å varme opp husene med hjelp av elektrisitet, så kunne vi istedenfor bruke gass og annen type forbrenning. Istedenfor vannkraft så kunne vi gå over til kull og gass. Her har vi mange forbedringspotensialer Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 26 minutter siden Del Skrevet 26 minutter siden uname -i skrev (1 minutt siden): Man kan godt være EU-forkjemper(som meg) og tro på klimaendringer(som meg) og samtidig se at å erstatte stabile og regulerbare energikilder med vindmøller vil gi betydelige problemer. Det krever bare litt vett i skallen. Nå er det som sagt ikke bare vindmøller som bygges for å erstatte gammeldags, skitten energi. Sol, havkraft, vannkraft, bølgekraft, kjernekraft kan jo nevnes. freedomseeker skrev (Akkurat nå): Ja eu så mye flinkere enn oss, de er skikkelig grønne. EU er godt igang med å bygge ut fornybar energi for å erstatte olje, gass og kull. Det bør også Norge gjøre for å være klare den dagen olje og gass ikke lenger er etterspurt hos våre handelspartnere. freedomseeker skrev (Akkurat nå): Istedenfor å ha en elbilandel på 90% så kunne vi fulgt eus eksempel og senket andelen til 8%. Istedenfor å varme opp husene med hjelp av elektrisitet, så kunne vi istedenfor bruke gass og annen type forbrenning. Istedenfor vannkraft så kunne vi gå over til kull og gass. Her har vi mange forbedringspotensialer EU jobber for å øke sin elbilandel, for det er fremtiden og ligger langt forran Norge når det gjelder energieffektiviseringstiltak for å få ned strømforbruket og utbygging av ren, grønn, fornybar energi for å erstatte olje, gass og kull og har som mål å fase ut gammeldags fossilenergi. Norge kan lære mye av EU her, spesielt nasjonalistsekten og klimanekterne som vil reversere og tviholde på fortidens energi, mens resten av verden blir grønn og fornybar, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå