Gå til innhold

Plassering i sinsekrysset når man skal mot Aker

Anbefalte innlegg

Hei! Kjører sjelden bil om dagen og enda sjeldnere i Oslo, men i dag må jeg altså en tur innom Sinsenkrysset. 

Kommer fra retning Storo og skal da til venstre mot Aker. Når jeg ser på Google maps er det skiltet til Gjøvik/Aker sykehus i feltet helt til venstre, men når jeg ser på kartet ser det jo ut til at jeg da må ta å skifte felt til høyre rett før jeg skal ut. Hadde det ikke da vært bedre å legge seg i det midterste feltet fra start?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Exophthalmos skrev (12 minutter siden):

Hei! Kjører sjelden bil om dagen og enda sjeldnere i Oslo, men i dag må jeg altså en tur innom Sinsenkrysset. 

Kommer fra retning Storo og skal da til venstre mot Aker. Når jeg ser på Google maps er det skiltet til Gjøvik/Aker sykehus i feltet helt til venstre, men når jeg ser på kartet ser det jo ut til at jeg da må ta å skifte felt til høyre rett før jeg skal ut. Hadde det ikke da vært bedre å legge seg i det midterste feltet fra start?

Du skal ligge i høyre felt ut av Storo men i innerste felt (venstre) inn i rundkjøringen. 

Høyre felt fra Storo flettes inn i Ring 3 fra Smestad så du havner i venstre felt der. 

Vet ikke helt hva du mener med miderste felt, om du kjører Ring 3 som er det beste så vil midterste felt bare forbikjøre Sinsen helt og fortsette mot Grefsen.

Endret av AlpakkaMafakka
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Exophthalmos said:

Tenker du på i selve rundkjøringen? Det skal ikke være vanskelig å skifte felt, enten når du kjører inn i rundkjøringen eller før avkjørsel. Bruk blinklys, så lager medtrafikanter plass til deg.

Lenke til kommentar
Exophthalmos skrev (6 minutter siden):

Tok en titt på Google maps igen. Her ser det jo faktisk ut som at jeg skal ligge i det miderste? Tross at skiltet sier Aker i det helt venstre feltet?

image.thumb.png.870f7162fd3d52b083fbfa47085e91e2.png

Rundkjøringen har bare to felt, så du skal ligge i det venstre feltet.

Bruk Street View funksjonen i Google Maps så kan du se det tydeligere.

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Exophthalmos said:

Takk! Men da vil jeg ha vikeplikt om en kommer i høyere? Hadde det ikke vært mer effektiv å legge meg i høyre fra starten så slipper jeg å potensielt måtte ta en runde til fordi jeg ikke kommer meg til høyre?

Du trenger ikke å ligge venstre, begge kan kjøre mot aker så snevrer feltene inn. Men ser at skiltingen er litt missvisende da rv4 og aker sykehus er samme vei så ja man kan velge midterste feltet.

image.png.e83770750dfbb7f79cbda61f91e3b252.pngimage.thumb.png.a503ecd292751699d14a053db10cae2b.png

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...