Gå til innhold

TV-serien The Last of Us vil introdusere en figur som aldri dukket opp i spillene

Anbefalte innlegg

tankbug skrev (30 minutter siden):

Angående hvilken karakter det gjelder, så er jo det ganske interessant. Jeg ser for meg at det er hun som er "messias" som "englene" tilber.

Det gir mening. Det er mye som kan vises der for å se hvordan den konflikten startet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Avatar skrev:

Blir spennande å sjå.

Eg trur ikkje det er ein karakter frå fyrste sesong / fyrste spelet som blir vidareført til sesong 2, det kan være det men då er det rart at ein ikkje vil gå ut med kven som skal være skodespelaren.

Sidan ein hintar til at karakteren vil få ei eiga episode slik som Frank gjorde i fyrste sesong så vil eg gjette på at vi får stifte nærmare bekjentskap til ein av bankranarane som som tydelegvis prøvde å rane ein bank i det zombieutbruddet skjedde eller umiddelbart etter zombieutbruddet. Dette er karakterar som vi i spelet får vite om gjennom å utforske bankvelvet.

Tviler, det må være noe skikkelig agenda aktig for at de bruker tid på det. Sannsynligvis er det en av transene fra skogsfolket.
Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka skrev (5 timer siden):

Ikke glem den ekle sexualiseringen av Ellie fra første spillet hvor hun er bare 14 år. Og så ble den samme gjengen sjokkerte da Ellie viste seg å være lesbisk (noe som kom veldig tydelig frem i første spill og Left Behind), så de viste seg å være "media illiterate".

På hvilken måte kom det tydelig frem i det første spillet? 

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Zwitter96 said:

I bildet ‘Abby på jakt’ er det Troy Baker til høyre? Har de slått seg sammen etter hendelsene på resortn med Dave?

Troy Baker er jo mye omtalt da han er den som spiller motion capture for Joel i spillet.

Liten spoiler fra Ses 1:

Spoiler

Nei. Karakteren Troy Baker spilte fikk ei øks i skallen.

Lenke til kommentar
tankbug skrev (17 timer siden):

Angående hvilken karakter det gjelder, så er jo det ganske interessant. Jeg ser for meg at det er hun som er "messias" som "englene" tilber.

Det er eit godt gjett.

Dersom ein lager ei "spesialepisode" om den karakteren så blir nok den forholdsvis lik Bill og Frank episoden ved at mesteparten av handlinga foregår i fortid.

Så er det med litt skrekkblanda fryd at serieskaparane skal utbrodere med sine eigne historier. Det var innertier med den nye/justerte bakhistorien til Frank og Bill, spørsmålet er om dei er i stand til å gjenta suksessen.
Det har vært ein litt lei tendens med seriar som er basert på eit eit anna kritikerrost medium enten det er bøker eller spel at serieskaparane trur at dei kan skrive om og "fikse" historien til det betre, med det resultat at sluttresultatet blir dårlegare.

Heilt personleg så hadde eg foretrekt at slike eigenkomponerte historier satt i the last of us universet hadde blitt trekt ut som eigne spin-off serier. Både fordi det er historier som kan være interessant å følge i meir detalj, og fordii at dersom det skulle bli skikkeleg dårleg så kan ein sjå vekk frå heile spin-offen og berre forholde seg til hovudserien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...