Spillredaksjonen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden TV-serien The Last of Us vil introdusere en figur som aldri dukket opp i spillene – En fremtredende figur som blir omtalt mye. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Likte sesong 1 men vi vet alle hva som kommer her så denne dropper jeg. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Blir spennande å sjå. Eg trur ikkje det er ein karakter frå fyrste sesong / fyrste spelet som blir vidareført til sesong 2, det kan være det men då er det rart at ein ikkje vil gå ut med kven som skal være skodespelaren. Sidan ein hintar til at karakteren vil få ei eiga episode slik som Frank gjorde i fyrste sesong så vil eg gjette på at vi får stifte nærmare bekjentskap til ein av bankranarane som som tydelegvis prøvde å rane ein bank i det zombieutbruddet skjedde eller umiddelbart etter zombieutbruddet. Dette er karakterar som vi i spelet får vite om gjennom å utforske bankvelvet. 1 1 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden bubba477 skrev: Likte sesong 1 men vi vet alle hva som kommer her så denne dropper jeg. Visste vi ikke hva som kom i sesong 1? ;) 1 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Eg har ingen problem med at dei skriv TV-serien på andre måter enn spelet, ved å bruke tid på ein karakter me såg lite til i spelet eller at Abby ikkje er så muskuløs. Det er på mange måtar positivt sidan dei som er godt kjende med spela ikkje veit alt som kjem til å skje. Bill og Frank-episoden var eit godt døme på det. 3 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden bubba477 skrev (35 minutter siden): Likte sesong 1 men vi vet alle hva som kommer her så denne dropper jeg. Hva kommer? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Kritikken mot tLoU2 er sterkt overdreven, og var i all hovudsak farga av at enkelte anit-woke influensere hoppa til konklusjonar basert på lekkasjene i spelet, og spann vidare på den vinklinga fordi det genererte sjåartal. Dei to største kritikkane som dukka opp var direktefeiloppfatta, spoliere frå spelet. Spoiler Det var tidleg påståandar om transpersjonar i spelet. Det viste seg å være karakteren Lev, ei 13 år gamal jente som klipte av seg håret og rømte heimafrå. Mange av kritikarane fekk ikkje med seg dette sausa dette saman med at karakteren Abby var stor og sterk med at det måtte være Abby som var transeksuell. At Abby hadde store overarmar er sjølvsagt ikkje eit spesielt feminint trekk, og mange kritikarar poengterte at det var urealistisk både for ei kvinne å ha slike musklar og spesielt at det var urealistisk at ei kvinne kunne bli så sterk i eit post-apokalyptisk samfunn. Spelet forklarte den delen rimeleg greit ved å vise at Abby budde på ein sportsstadion med både treningingsrom og kantine som serverte nok mat, i tillegg til at Abby hadde både tid og motivasjon til å trene styrke sidan ho var så fokusert på hevn. Det er også ein del som ikkje likte tLoU2 fordi historia ikkje gjekk den vegen dei ville, og det er ein ærleg sak det. Historia som utspeler seg er bekmørk og langt frå nokon gladhistorie, men det er etter mitt syn heilt i tråd med verdensbygginga. Det hadde sikkert blitt ei koseleg historie om ingen av karakterane dro ut på eventyr og alle vart værande i sine baser som er relativt godt beskytta mot zombier og omtrent sjølvforsyte, men det hadde blitt veldig kjedelig om vi skulle spele som Ellie som sitt rundt leirbålet i Jacksonville og koser seg med grønsaksskuppe frå eigen hage gjennom eit heilt spel. Konflikt og drama må til for å lage ei engasjerande historie. 6 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden AlpakkaMafakka skrev (24 minutter siden): Hva kommer? Vil ikke spolere for de som gleder seg. Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden bubba477 skrev (4 minutter siden): Vil ikke spolere for de som gleder seg. Trodde alle visste det, så da skulle det vel gå greit. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) bubba477 skrev (6 minutter siden): Vil ikke spolere for de som gleder seg. Bruk spoilerfunksjonen på forumet. AlpakkaMafakka skrev (2 minutter siden): Trodde alle visste det, så da skulle det vel gå greit. Trur du alle her inne har spelt TLOU2, eventuelt lese nok om det til å vite dei store trekka frå handlinga? Endret 1 time siden av Zeph 1 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden The Avatar skrev (30 minutter siden): Kritikken mot tLoU2 er sterkt overdreven, og var i all hovudsak farga av at enkelte anit-woke influensere hoppa til konklusjonar basert på lekkasjene i spelet, og spann vidare på den vinklinga fordi det genererte sjåartal. Dei to største kritikkane som dukka opp var direktefeiloppfatta, spoliere frå spelet. Vis skjult innhold Det var tidleg påståandar om transpersjonar i spelet. Det viste seg å være karakteren Lev, ei 13 år gamal jente som klipte av seg håret og rømte heimafrå. Mange av kritikarane fekk ikkje med seg dette sausa dette saman med at karakteren Abby var stor og sterk med at det måtte være Abby som var transeksuell. At Abby hadde store overarmar er sjølvsagt ikkje eit spesielt feminint trekk, og mange kritikarar poengterte at det var urealistisk både for ei kvinne å ha slike musklar og spesielt at det var urealistisk at ei kvinne kunne bli så sterk i eit post-apokalyptisk samfunn. Spelet forklarte den delen rimeleg greit ved å vise at Abby budde på ein sportsstadion med både treningingsrom og kantine som serverte nok mat, i tillegg til at Abby hadde både tid og motivasjon til å trene styrke sidan ho var så fokusert på hevn. Det er også ein del som ikkje likte tLoU2 fordi historia ikkje gjekk den vegen dei ville, og det er ein ærleg sak det. Historia som utspeler seg er bekmørk og langt frå nokon gladhistorie, men det er etter mitt syn heilt i tråd med verdensbygginga. Det hadde sikkert blitt ei koseleg historie om ingen av karakterane dro ut på eventyr og alle vart værande i sine baser som er relativt godt beskytta mot zombier og omtrent sjølvforsyte, men det hadde blitt veldig kjedelig om vi skulle spele som Ellie som sitt rundt leirbålet i Jacksonville og koser seg med grønsaksskuppe frå eigen hage gjennom eit heilt spel. Konflikt og drama må til for å lage ei engasjerande historie. Ikke glem den ekle sexualiseringen av Ellie fra første spillet hvor hun er bare 14 år. Og så ble den samme gjengen sjokkerte da Ellie viste seg å være lesbisk (noe som kom veldig tydelig frem i første spill og Left Behind), så de viste seg å være "media illiterate". 1 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Zeph skrev (1 minutt siden): Bruk spoilerfunksjonen på forumet. Trur du alle her inne har spelt TLOU2, eventuelt lese nok om det til å vite dei store trekka frå handlinga? Det er ikke mine ord: bubba477 skrev (1 time siden): Likte sesong 1 men vi vet alle hva som kommer her så denne dropper jeg. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Jeg har trua. Serieskaperene beviste at man trenger ikke følge spillet slavisk for å gjøre det bra. Bill og Frank jo var et prakteksempel på det. Personlig syntes jeg part II var like god, om ikke hakket bedre, enn part I så jeg gleder jeg meg til å se hvordan historien blir omgjort til TV-format. 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden AlpakkaMafakka skrev (7 minutter siden): Ikke glem den ekle sexualiseringen av Ellie fra første spillet hvor hun er bare 14 år. Hmm?🤔 Hvem? Mener du den gjengen med ett usunt kjøtt-inntak? AlpakkaMafakka skrev (7 minutter siden): Og så ble den samme gjengen sjokkerte da Ellie viste seg å være lesbisk (noe som kom veldig tydelig frem i første spill og Left Behind), så de viste seg å være "media illiterate". 😂 1 4 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Wheeljack said: Personlig syntes jeg part II var like god, om ikke hakket bedre, enn part I så jeg gleder jeg meg til å se hvordan historien blir omgjort til TV-format. Personlig synes jeg det er en av de bedre historiene som er presentert i spillform. Den er mørk og følger den ikke den vanlige standarden i slike historier, men det er jo også det som gjør den unik og kanskje mer "realistisk". Sinne, stress og hevn gjør noe med folk. 4 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden AlpakkaMafakka skrev (14 minutter siden): Det er ikke mine ord: Nei, men dine ord var: Sitat Trodde alle visste det, så da skulle det vel gå greit. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 8 minutes ago, Duriello said: Hmm?🤔 Hvem? Mener du den gjengen med ett usunt kjøtt-inntak? 😂 Det er ikke usunt!!!11 Denne personen på youtube sier at det er sunt, så da hører jeg heller på han enn alle verdens leger og spesialister. https://www.youtube.com/watch?v=xvFZjo5PgG0 1 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden AlpakkaMafakka skrev (16 minutter siden): Trodde alle visste det, så da skulle det vel gå greit. For å svare litt kryptisk så trur eg at den "store spoileren" kjem til å være ein større spoiler i serien enn den var i spelet. I spelet kom den avsløringa veldig tidleg for å sette utgangspunktet for handlinga. Eg kan veldig godt sjå for meg at serieskaparane kjem til å stokke litt om på korleis tidslinja blir presentert, slik at denne "store spoileren" frå spelet truleg ikkje kjem før mange episoder ut i sesong to. Eg kan til og med sjå for meg at denne scena fyrst blir avslørt heilt på slutten av sesong 2 og så vil resten av historia frå spelet kome som sesong 3. Det er ikkje gitt at sesong 2 kjem til å forholde seg fullt like slavisk til spelet som fyrste sesong gjorde, sidan det i neste sesong blir fleire karakterar å følge med på så vil eg tru at vi får litt kryssklipping i staden for å berre følgje ein karakter om gongen. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Krig og fred skrev (15 minutter siden): Det er ikke usunt!!!11 Denne personen på youtube sier at det er sunt, så da hører jeg heller på han enn alle verdens leger og spesialister. https://www.youtube.com/watch?v=xvFZjo5PgG0 Hmm.. Jeg trodde at det å spise "man-flesh" var bad. Ok, må sjekke om dette er innafor å spise næringsmessig eller om det kun er sosialt stigma.. 🫣 Spøk til side, TloUs 1 er ett av tidenes spill for min del. Noe av det som gjorde det til det blir brått revet i stykker i 2'ern så det blir ikke med på lista mi. Tv-serie adapsjonen er en av mine top 10 serier siste 10 år, pga en episode alene. Bill og Frank. Resten var meh. Endret 1 time siden av Duriello 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå