Joeal88 Skrevet tirsdag kl 04:31 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 04:31 Stoddart skrev (4 timer siden): Jeg synes kanskje det Loeb gjorde med å vinne i Spania i 2018 og Monte Carlo 2022 er mer imponerende, og bekreftende enn flere av titlene han tok. 4 av titlene Loeb tok, tok han når det kun var 2 fabrikker i VM. Litt det samme med Ogier, VW hadde tydeligvis en bil som var relativt overlegen, men det han har gjort etter det, er vel mer ett styrketegn. Er enig i at Loeb hadde relativt svak konkurranse under årene som han dominerte WRC (2005-12), og at Citroen hadde den beste bilen i samtlige av disse sesongene. Det samme kan også sies om Ogier under årene med VW. Men Loeb satte en helt ny standard for rallykjørere. Han var nærmest uslåelig på asfalt underlag, også var han fullt på høyde med Petter, Grönholm, Sainz, McRae, Märtin og H. Rovanperä på grus og/eller snø helt fra starten av. Og måten som Loeb tok svingene på er noe som jeg aldri hadde sett en rallyfører gjøre tidligere. I tillegg så var/er det vanlig at samtlige førere hadde flere krasjer/avkjøringer under en hel sesong, men Loeb krasjet nesten aldri. Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet tirsdag kl 04:38 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 04:38 (endret) Her er forøvrig en ganske god (og seerverdig) video om Loeb Endret tirsdag kl 04:38 av Joeal88 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet tirsdag kl 06:37 Del Skrevet tirsdag kl 06:37 frohmage skrev (6 timer siden): Hva er det du spør om, egentlig? Han lurer på om han var så god som media og han skulle ha det til selv. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet tirsdag kl 06:43 Del Skrevet tirsdag kl 06:43 (endret) Joeal88 skrev (13 timer siden): Hvor god var han egentlig? Personlig, så mener jeg at både Sebastien Loeb (The GOAT) og Marcus Grönholm var langt mer kompetente rallyførere enn hva godeste Petter var. Petter ble som kjent verdensmester i 2003, med 1p foran Loeb i hva som var Loeb`s første fulle sesong i WRC. Men mange vil nok mene at han vant tittelen det året fordi at Citroen teamet gav Loeb teamordre om å ikke presse for hardt i den avsluttende runden i Wales, slik at Citroen ikke risikerte og miste konstruktørmesterskapet. Og etter 03 sesongen så var Petter aldri i nærheten av å bli verdensmester igjen. Så hvor god var han som rallyfører? Han var iallfall suveren på Engelsk... Endret tirsdag kl 06:46 av Gouldfan Lenke til kommentar
frohmage Skrevet tirsdag kl 11:44 Del Skrevet tirsdag kl 11:44 flamethower1234 skrev (5 timer siden): Han lurer på om han var så god som media og han skulle ha det til selv. Ok, jeg synes ikke verken media eller han selv har gitt han ufortjent mye skryt. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet tirsdag kl 11:54 Del Skrevet tirsdag kl 11:54 Er mest spent på hvor god sønnen blir. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet tirsdag kl 13:20 Del Skrevet tirsdag kl 13:20 frohmage skrev (14 timer siden): Nei, du synes ikke det? Enig i at han ikke er GOAT i rally, men når han ikke kjørte ut var han jævlig god. Synes han var en underholdende sjåfør selv om han ofte dro strikken litt for langt. Du er overhode ikke god når du til stadighet kjører ut. Da blir det sparken fra teamet også. Han la mer bånd på seg og presterte bedre når han måtte ta alt ansvar inkl økonomi med privat team.. Kanskje de kjører bedre med en økonomisk pisk? Bot etc.. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet tirsdag kl 13:26 Del Skrevet tirsdag kl 13:26 (endret) Joeal88 skrev (8 timer siden): måten som Loeb tok svingene på er noe som jeg aldri hadde sett en rallyfører gjøre tidligere. I tillegg så var/er det vanlig at samtlige førere hadde flere krasjer/avkjøringer under en hel sesong, men Loeb krasjet nesten aldri. Det ble gjort noen observasjoner via sensorer på Loebs pedaler at han planla svinger bedre. Fart inn/bremsepunkt/tangeringspunkt og dermed bedre pådrag ut. Akkurat som i en førerkortopplæring på landevei tilpasset Loeb svingene i rallybilen. Kontroll innen svingen. Petter ofte litt i etterkant.. og vippsss..var´n ute. Endret tirsdag kl 13:27 av Sovna Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet i går, 14:14 Del Skrevet i går, 14:14 On 2/4/2025 at 5:31 AM, Joeal88 said: Er enig i at Loeb hadde relativt svak konkurranse under årene som han dominerte WRC (2005-12), og at Citroen hadde den beste bilen i samtlige av disse sesongene. Det samme kan også sies om Ogier under årene med VW. Men Loeb satte en helt ny standard for rallykjørere. Han var nærmest uslåelig på asfalt underlag, også var han fullt på høyde med Petter, Grönholm, Sainz, McRae, Märtin og H. Rovanperä på grus og/eller snø helt fra starten av. Og måten som Loeb tok svingene på er noe som jeg aldri hadde sett en rallyfører gjøre tidligere. I tillegg så var/er det vanlig at samtlige førere hadde flere krasjer/avkjøringer under en hel sesong, men Loeb krasjet nesten aldri. Jepp. Loeb er ett unikum, på en annen måte enn andre rallyførere. (Får se hva Rovanperä finner på etterhvert). Men det er jo også interessant å tenke på at Loeb var bare litt yngre når han vant sitt første VM-rally i 2002 enn hva Petter var når han vant tittelen i 2003. Loeb var en relativt "gammel" rookie inn i WRC når man tenker på førere rundt midten av 2000-tallet. Han var jo også eldre når han tok sine første poeng i VM enn hva Colin McRae var når han vant tittelen. Sånn angående krasjer og avkjøringer, riktignok var Peugeoten i 2001 på linje med Ford i 1999 med tekniske problemer, men Grönholm har jo faktisk brutt en del mer rallyer enn Petter, selv om han kjørte en del færre rallyer. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet i går, 14:30 Del Skrevet i går, 14:30 On 2/4/2025 at 2:26 PM, Sovna said: Det ble gjort noen observasjoner via sensorer på Loebs pedaler at han planla svinger bedre. Fart inn/bremsepunkt/tangeringspunkt og dermed bedre pådrag ut. Akkurat som i en førerkortopplæring på landevei tilpasset Loeb svingene i rallybilen. Kontroll innen svingen. Petter ofte litt i etterkant.. og vippsss..var´n ute. Henger det med "Solberg kjører ut" igjen fra starten av karrieren hans i WRC? For 2002 var hans andre fulle sesong i VM, da kjørte han av og brøt 1 gang. Det skjedde ett par ganger i 2003 (om man teller med steinen i Tyrkia). Tre ganger i 2004, ett par ganger i 2005, en enkelt gang i 2006 osv. Det er jo ikke akkurat ekstreme tall. Utenom å bli helt frelst som en person i norsk rally, så synes jeg teorien om Loeb og Nose-End-First er en god teori på suksessen. Det er jo forsåvidt veldig elementert, og noe alle prøver på, men det å kunne plassere nesa på bilen, der man vil at den skal være mot slutten av svingen, så tidlig og effektivt som mulig, og dermed kunne gå på gassen tidligere også. Som jeg skrev tilbake i 2017 ser jeg. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet i går, 16:06 Del Skrevet i går, 16:06 (endret) Stoddart skrev (1 time siden): Henger det med "Solberg kjører ut" igjen fra starten av karrieren hans i WRC? For 2002 var hans andre fulle sesong i VM, da kjørte han av og brøt 1 gang. Det skjedde ett par ganger i 2003 (om man teller med steinen i Tyrkia). Tre ganger i 2004, ett par ganger i 2005, en enkelt gang i 2006 osv. Det er jo ikke akkurat ekstreme tall. Utenom å bli helt frelst som en person i norsk rally, så synes jeg teorien om Loeb og Nose-End-First er en god teori på suksessen. Det er jo forsåvidt veldig elementert, og noe alle prøver på, men det å kunne plassere nesa på bilen, der man vil at den skal være mot slutten av svingen, så tidlig og effektivt som mulig, og dermed kunne gå på gassen tidligere også. Som jeg skrev tilbake i 2017 ser jeg. Dette med nose-in er vel ikke nødvendigvis en resept for å bli rå på asfalt. Asfalten var jo virkelig spesialiteten til Loeb. I motsetning var snøen/Sverige verre for han. Mulig du er in på statistikk, men i senere Ford tid var det vel mye "hang in the snore" som Petter selv sier. Der ble han for ofte for ivrig. Latvala var hans nemesis og store frustrasjon. Han fikk vel også fyken av Ford gjorde han ikke? I nettopp den perioden, siden jeg nevner asfalt, så var det en ganske artig utkjøring samt det å brekke ned en telefonstolpe på reisen nedover Mosel-dalen i Tyskland. Igjen asfalt, men i Subaru tiden. Klinket til en "hinkelstein" i Panzerplatte området, også i Tyskland. En av de større mentale utfordringene for en rallyfører er for alt i verden å unngå å tenke på "tid" underveis i etappen. "Ta igjen det jeg mistet i forrige sving.."osv. Da bryter man ofte sin egen kjøreferdighet og går på trynet. Endret i går, 16:07 av Sovna Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet i går, 17:57 Del Skrevet i går, 17:57 1 hour ago, Sovna said: Dette med nose-in er vel ikke nødvendigvis en resept for å bli rå på asfalt. Asfalten var jo virkelig spesialiteten til Loeb. I motsetning var snøen/Sverige verre for han. Mulig du er in på statistikk, men i senere Ford tid var det vel mye "hang in the snore" som Petter selv sier. Der ble han for ofte for ivrig. Latvala var hans nemesis og store frustrasjon. Han fikk vel også fyken av Ford gjorde han ikke? I nettopp den perioden, siden jeg nevner asfalt, så var det en ganske artig utkjøring samt det å brekke ned en telefonstolpe på reisen nedover Mosel-dalen i Tyskland. Igjen asfalt, men i Subaru tiden. Klinket til en "hinkelstein" i Panzerplatte området, også i Tyskland. En av de større mentale utfordringene for en rallyfører er for alt i verden å unngå å tenke på "tid" underveis i etappen. "Ta igjen det jeg mistet i forrige sving.."osv. Da bryter man ofte sin egen kjøreferdighet og går på trynet. Klart det er en forskjell på kjørestiler på asfalt og snø/grus. Men Loeb gikk vel nokså raskt fra å være en asfaltspesialist til å bli en veldig god all-rounder, og så kan man jo spørre seg om det var det at han var en asfalspesialist senere i karrieren, eller om det bare manglet asfaltspesialister. Det var jo liksom ingen Didier Auriol (14 av 20 seiere på asfalt), Francois Delecour (3 av 4 seiere på asfalt), Gilles Panizzi (alle seiere på asfalt), Piero Liatti (7 av 9 pallplasser på asfalt) osv. etter 2007. Den siste rene asfaltspesialisten i WRC var vel Stephane Sarrazin for Subaru i 2006 og 2007. Det med Solberg sine krasjer der, poengterer vel det jeg mener. For å dra frem eksempler på Solberg, og å nevne asfalt, så er det altså en krasj i 2012 og en krasj i 2004. Fyren har vel kjørt noe rett under 190 VM-runder i toppklassen. Han hadde vel kun en avkjøring i ett asfalt-rally i mellom de to du dro frem. Men det er klart, når man tidlig i karrieren har den avkjøringen i Finland. Litt før midten av karrieren har den avkjøringen i Tyskland, og avslutter nesten karrieren med å hoppe over vegen fra en drueinnsanking til en annen, så er det mulig det er lett å forbine han med krasjer. Forøvrig. Petter fikk ikke fyken av Ford etter 2012. Ford trakk seg ut av VM, og M-Sport måtte ha førere som tok med seg penger (Noen ting endrer seg ikke). Det var vel ett "gidder ikke dra med meg penger for å kjøre rally nå" fra han, ettersom rallycross jo var i gang med å forberede seg til VM-status i 2014. Det som derimot var en plan, ettersom man visste at Ford skulle ut, var, igjen i følge Solberg at han skulle kjøre for Citroën. Men de siste rallyene i 2012 gjorde at Citroën revurderte og trakk seg. Så hadde han ikke hatt den avslutningen han hadde i 2012 så kunne det blitt mer rally. Men, med unntak av starten hans i Subaru, og siste halvdelen av siste sesong, så var det ikke noe spesielle mengder krasjer for han. 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet i går, 18:50 Del Skrevet i går, 18:50 Stoddart skrev (39 minutter siden): Klart det er en forskjell på kjørestiler på asfalt og snø/grus. Men Loeb gikk vel nokså raskt fra å være en asfaltspesialist til å bli en veldig god all-rounder, og så kan man jo spørre seg om det var det at han var en asfalspesialist senere i karrieren, eller om det bare manglet asfaltspesialister. Det var jo liksom ingen Didier Auriol (14 av 20 seiere på asfalt), Francois Delecour (3 av 4 seiere på asfalt), Gilles Panizzi (alle seiere på asfalt), Piero Liatti (7 av 9 pallplasser på asfalt) osv. etter 2007. Den siste rene asfaltspesialisten i WRC var vel Stephane Sarrazin for Subaru i 2006 og 2007. Det med Solberg sine krasjer der, poengterer vel det jeg mener. For å dra frem eksempler på Solberg, og å nevne asfalt, så er det altså en krasj i 2012 og en krasj i 2004. Fyren har vel kjørt noe rett under 190 VM-runder i toppklassen. Han hadde vel kun en avkjøring i ett asfalt-rally i mellom de to du dro frem. Men det er klart, når man tidlig i karrieren har den avkjøringen i Finland. Litt før midten av karrieren har den avkjøringen i Tyskland, og avslutter nesten karrieren med å hoppe over vegen fra en drueinnsanking til en annen, så er det mulig det er lett å forbine han med krasjer. Forøvrig. Petter fikk ikke fyken av Ford etter 2012. Ford trakk seg ut av VM, og M-Sport måtte ha førere som tok med seg penger (Noen ting endrer seg ikke). Det var vel ett "gidder ikke dra med meg penger for å kjøre rally nå" fra han, ettersom rallycross jo var i gang med å forberede seg til VM-status i 2014. Det som derimot var en plan, ettersom man visste at Ford skulle ut, var, igjen i følge Solberg at han skulle kjøre for Citroën. Men de siste rallyene i 2012 gjorde at Citroën revurderte og trakk seg. Så hadde han ikke hatt den avslutningen han hadde i 2012 så kunne det blitt mer rally. Men, med unntak av starten hans i Subaru, og siste halvdelen av siste sesong, så var det ikke noe spesielle mengder krasjer for han. Trodde jeg var interessert i rally jeg. Men slike statistikker som du innehar kan jeg ikke hamle opp med. Nyttig lesning. Ja, det er nok en del av oss som forbinder Petter med over-ivrighet i løypa. Kanskje hele typens fremtoning lukter utkjøring? Og så er jo hans utforkjøringer noe av den mer spekakutulære sorten også. Loeb hadde for så vidt en pinlig episode som jeg kan huske. Bulket saftig med en privatbil på vei til en neste etappe.. At du nevner denne av/på holdningen til Ford/M-sport skremmer meg litt. Blir det de som tilslutt sørger for at vi kun får to fabrikanter igjen? Kanskje WRC kun blir WRC2 tilslutt. Jeg var i Monte Carlo nå og kunne se forskjell på tempoet til Ford og de andre. Det er ikke nødvendigvis bare de mindre erfarne førerne å lastes for. Bare se Fourmaux nå. Nå henger han med så det synger etter i ny bil og merke.. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 5 hours ago, Sovna said: Trodde jeg var interessert i rally jeg. Men slike statistikker som du innehar kan jeg ikke hamle opp med. Nyttig lesning. Ja, det er nok en del av oss som forbinder Petter med over-ivrighet i løypa. Kanskje hele typens fremtoning lukter utkjøring? Og så er jo hans utforkjøringer noe av den mer spekakutulære sorten også. Loeb hadde for så vidt en pinlig episode som jeg kan huske. Bulket saftig med en privatbil på vei til en neste etappe.. At du nevner denne av/på holdningen til Ford/M-sport skremmer meg litt. Blir det de som tilslutt sørger for at vi kun får to fabrikanter igjen? Kanskje WRC kun blir WRC2 tilslutt. Jeg var i Monte Carlo nå og kunne se forskjell på tempoet til Ford og de andre. Det er ikke nødvendigvis bare de mindre erfarne førerne å lastes for. Bare se Fourmaux nå. Nå henger han med så det synger etter i ny bil og merke.. Heh. Vel. Må geeke meg ut på noe. Rally fra midten av 90-tallet og fremover, samt Formel 1 fra sent 80-tall til i dag er det, det går i. Når jeg så har en jobb hvor jeg jobber mye i 9-10 måneder, men så har jeg ett par måneder totalt fri når i hovedsak "alle" andre jobber (Midten av Desember til midten-sen Februar), da blir det mye tid til å geeke videre. Sitter med en terabyte med gammel motorsport på en harddisk (glemte å laste den den "komplette" F1 samlingen som ble delt på Reddit for noen år siden -.-), tråler nettsider etter gamle scannede magasiner osv. Bare det å se gamle Motormagasinet eller Shell Motorsport og høre hvordan de så på ting på tiden er jo til hjelp. Seinest i dag brukte jeg halvannen time på å lese igjennom litt gamle regler i FIA sin historiske database (som jeg håper de fyller inn med mye mer), da jeg så noen snakke om Gruppe C i rally. Måtte gjennom Appendix J fra 1983-1992 😛 https://historicdb.fia.com/regulations/period-appendix-j Loeb hadde jo en... interessant Rally Norway i 2007, hvor han var i brøyta flere ganger. Uvanlig kost for en som jo ble tidenes første vinner av Rally Sweden som ikke kom fra Sverige eller Finland! Akkurat det må ha svidd litt for Petter, at Loeb tok den i 2004, før Solberg klarte det i 2005. Jepp. M-Sport har jo gjerne en god bil i det nye regler kommer. Hirvonen kunne blitt verdensmester med en topp 5 i Rally GB i 2011, første året med Fiesta, så falt de gradvis av. 2017, nye regler. Tänak vant sine første rallyer og Ogier ble verdensmester. Der Ogier klarte å gjenta det i 2018, så falt M-Sport fra merkestittel til en 3.plass, også gikk det bare nedover. 2022. Nye regler, Loeb vant det første rallyet i en M-Sport Ford, og første kvinnelige kartleser som vant ett rally siden Fabrizia Pons leste for asfaltspesialist Liatti i Subaru i 1997. Men man så jo det i 2023 at Tänak slet med farten til tider. Hadde Ford vært skikkelig inne kunne de jo utviklet bilen og hatt gode førere. Men klart. M-Sport lider jo også litt av at WRC etter 2017 i praksis har fjernet kundebiler i toppklassen. Det er så vidt jeg vet kun Jourdan Serderidis som faktisk har kjøpt en Rally1 bil, og i tillegg betaler han en del av det Munster betaler til M-Sport. Tilbake til Petter ja. Mr.Hollywood er jo ikke akkurat ett image av en rolig, sindig fyr som er "smart". Å falle ut av bilen og brekke armen under ett show osv. er vel heller ikke en genistrek. Men jeg må innrømme at jeg tar meg selv i å tenke sånn om Oliver, "joda, han er rask han, men han krasjer nok snart". Evig eies kun ett dårlig rykte osv. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Stoddart skrev (10 timer siden): Tilbake til Petter ja. Mr.Hollywood er jo ikke akkurat ett image av en rolig, sindig fyr som er "smart". Å falle ut av bilen og brekke armen under ett show osv. er vel heller ikke en genistrek. Men jeg må innrømme at jeg tar meg selv i å tenke sånn om Oliver, "joda, han er rask han, men han krasjer nok snart". Evig eies kun ett dårlig rykte osv. Oliver har iallefall arvet sansen for show. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Stoddart skrev (16 timer siden): Heh. Vel. Må geeke meg ut på noe. Rally fra midten av 90-tallet og fremover, samt Formel 1 fra sent 80-tall til i dag er det, det går i. Når jeg så har en jobb hvor jeg jobber mye i 9-10 måneder, men så har jeg ett par måneder totalt fri når i hovedsak "alle" andre jobber (Midten av Desember til midten-sen Februar), da blir det mye tid til å geeke videre. Sitter med en terabyte med gammel motorsport på en harddisk (glemte å laste den den "komplette" F1 samlingen som ble delt på Reddit for noen år siden -.-), tråler nettsider etter gamle scannede magasiner osv. Bare det å se gamle Motormagasinet eller Shell Motorsport og høre hvordan de så på ting på tiden er jo til hjelp. Seinest i dag brukte jeg halvannen time på å lese igjennom litt gamle regler i FIA sin historiske database (som jeg håper de fyller inn med mye mer), da jeg så noen snakke om Gruppe C i rally. Måtte gjennom Appendix J fra 1983-1992 😛 https://historicdb.fia.com/regulations/period-appendix-j Loeb hadde jo en... interessant Rally Norway i 2007, hvor han var i brøyta flere ganger. Uvanlig kost for en som jo ble tidenes første vinner av Rally Sweden som ikke kom fra Sverige eller Finland! Akkurat det må ha svidd litt for Petter, at Loeb tok den i 2004, før Solberg klarte det i 2005. Jepp. M-Sport har jo gjerne en god bil i det nye regler kommer. Hirvonen kunne blitt verdensmester med en topp 5 i Rally GB i 2011, første året med Fiesta, så falt de gradvis av. 2017, nye regler. Tänak vant sine første rallyer og Ogier ble verdensmester. Der Ogier klarte å gjenta det i 2018, så falt M-Sport fra merkestittel til en 3.plass, også gikk det bare nedover. 2022. Nye regler, Loeb vant det første rallyet i en M-Sport Ford, og første kvinnelige kartleser som vant ett rally siden Fabrizia Pons leste for asfaltspesialist Liatti i Subaru i 1997. Men man så jo det i 2023 at Tänak slet med farten til tider. Hadde Ford vært skikkelig inne kunne de jo utviklet bilen og hatt gode førere. Men klart. M-Sport lider jo også litt av at WRC etter 2017 i praksis har fjernet kundebiler i toppklassen. Det er så vidt jeg vet kun Jourdan Serderidis som faktisk har kjøpt en Rally1 bil, og i tillegg betaler han en del av det Munster betaler til M-Sport. Tilbake til Petter ja. Mr.Hollywood er jo ikke akkurat ett image av en rolig, sindig fyr som er "smart". Å falle ut av bilen og brekke armen under ett show osv. er vel heller ikke en genistrek. Men jeg må innrømme at jeg tar meg selv i å tenke sånn om Oliver, "joda, han er rask han, men han krasjer nok snart". Evig eies kun ett dårlig rykte osv. 😅Du er vel noe mer enn medium gira på motorsport kan man si. Men denne detalj historikken din er nærmere spitzenklasse. Blir litt nysgjerrig når du nevner komplett f1 historie. Samtidig er vel den samlingen så gigantisk at Mac`n vil få feberfantasier. Har vært på noen evenement i utlandet både til F1 i tidligere tid, og nå i nyere tid heller gått over til rally. Jeg datt litt av lasset når F1 droppet innsug motorene og monsterlyden den hadde. Mitt første løp var på Spa 1999. Mens jeg gikk nedover Kemmel strekket for å finne et mulig enda bedre sted å stå, nærmere Eu Rouge, kom en Ford Stewart oppover bakken og passerte. Da jeg fikk bakparten til bilen i retning ører så holdt jeg på å skrike av sjokk kan jeg huske. Hva faen var dette? Ikke visste jeg heller at det var oppvarmingsrunder på morgenen, så jeg ble tatt fullstendig på senga. Når jeg så løp tilbake til kjæresten som sto igjen på toppen av Kemmel, for jeg lurte virkelig på hvordan hun hadde reagert på dette. Da sto hun der og grein. Hun syntes lyden var så skremmende og forferdelig, og den kom så jævlig brått på fordi hun aldri så bilen før lyden var der..🤣 (Skulle gjerne sett F1 i virkelig gamle dager.) (Ser du hvor bildet er fra?) Nå har hypermoderne F1 baner tatt over mye av rollen. Bare å beklage, men jeg gidder ikke å bli tvunget til 500 meters distanse til bilene. Kikkert er blitt nødvendig. Og lyden er det bare fis igjen av. De gamle motorene hadde en karakter av, svarte dette når noen uinnvidde spurte, et jetfly som passerer tett over hodet ditt samtidig som noen blåser med trompet rett inn i øret ditt😱 Når alt dette forandret seg overtok rally min oppmerksomhet. Der blir jeg nok. Og en liten gjeng av oss har rigget en simulator til WRC som vi til stadighet kjører oss helt i svime på. Kommer faen meg til å daue i denne racingstolen med sikl rennende ut av munnen og en bil på skjermen som står med full gass inn i en trestamme. Nei..med en tidsmaskin og nytt liv ville jeg nok ha ønsket meg til motorsportens eldre dager tror jeg.. Endret 2 timer siden av Sovna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå