Gå til innhold

Anmeldelse: Kingdom Come: Deliverance II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Walkyrje skrev:
Ser frem til morgendagen. Blir nok og spille det på ps5. Hva testet du det på. Så ikke om det stod noen plasser. Flott anmeldelse.
Konsoll burde funke fint, i følge digital foundry https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2025-kingdom-come-deliverance-2-is-shaping-up-well-on-playstation-and-xbox-consoles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev:
Walkyrje skrev:
Ser frem til morgendagen. Blir nok og spille det på ps5. Hva testet du det på. Så ikke om det stod noen plasser. Flott anmeldelse.
Konsoll burde funke fint, i følge digital foundry https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2025-kingdom-come-deliverance-2-is-shaping-up-well-on-playstation-and-xbox-consoles
Supert. Høres bra ut. Takker for info. :)
Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev:
Walkyrje skrev (23 minutter siden):

Står nederst i artikkelen at det er testet på Xbox Series X.

Takker. Sikkert noe med alderen og gjøre at jeg ikke fikk det med meg. :)
Lenke til kommentar
Anfieldtheplacetobe skrev:
MrL skrev:

Kingdom Come: Deliverance II, Civilization VII og Spider Man 2 på en uke. 

Hele uken her er bedre enn hele 2024.. 

Legg på monster hunter wilds senere denne måneden så snakker vi knallsterk åpning på året!
Og ikke minst Awowed fra Obsidian den 18. februar (13. ved premium ed.). Nok å henge fingrene i :)
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, avtrekkeren said:
20 hours ago, Anfieldtheplacetobe said:

Og ikke minst Awowed fra Obsidian den 18. februar (13. ved premium ed.). Nok å henge fingrene i :)

Avowed blir spennende, men jeg er ikke veldig optimistisk. Obsidian har laget mye bra, og mye som kunne vært mye bedre. Oppkjøp av Microsoft gjør ikke ting så mye bedre, eller?

Er det kommet særlig informasjon om Avowed ennå? Såvidt jeg sjekka, så er det noen som har preview'et den første delen av spillet, men Obisidian's spill er stort sett bedre litt lengre ut i spillet når konsekvensene av tidligere valg blir gjeldende, samt når man har samlet noen følgesvenner. Slåssing har blitt gjort bedre av andre, grafikk og animasjoner er ikke akkurat banebrytende. Jeg ville ikke forhåndskjøpt spillet ihvertfall :p

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (På 3.2.2025 den 23.23):

Hysterisk i første spill når Hans drar med Henry på horehus 😊bare fyll å kaos. Blir stas med nr. 2  men må se om det trenger noen patcher. 

Patcher? Tja, det er et enormt spill. Så at noe er litt bugga kan nok være. Men det er i hvert fall dønn stabilt. Jeg har spilt 9 timer nå og ingen tekniske problemer eller kræsjer. Personlig ikke møtt noen andre bugs heller. 

Grafikken er ... vanvittig pen. Er vanskelig å si så mye om spillet uten å røpe noe. Men jeg kan i hvert fall si at jeg synes det er litt lettere å komme inn og bli engasjert i historien her enn i første. Jeg sier ikke at ideen bak historien i nr 1 er dårligere. Men her synes jeg de har blitt flinkere til å fortelle, karakterene er mer interessante, dialogene også. Liker at det er mange måter løse ting på. Pluss at det er liksom litt sånn at man baker sin egen historie inn i spillet. Bare det å komme seg fra A til B kan bli ganske så interessant. Jeg er gammal gubbe og spilt mye RPG opp gjennom årene. Men dette ser ut til å bli ett av de store, der oppe med Baldurs Gate serien og de beste fra Bethesda og Bioware. I min alder er det ikke lenger så mange spill som får meg til å sitte oppe til 03 på natta. Men dette gjorde det altså.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (8 minutter siden):

Patcher? Tja, det er et enormt spill. Så at noe er litt bugga kan nok være. Men det er i hvert fall dønn stabilt. Jeg har spilt 9 timer nå og ingen tekniske problemer eller kræsjer. Personlig ikke møtt noen andre bugs heller

Godt å høre. Virker som at spillene i dag fort blir dømt nord og ned om de er ustabile ved launch, uansett hvor stabile de er om 4 måneder 

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev:
leifeinar skrev (På 3.2.2025 den 23.23):

Hysterisk i første spill når Hans drar med Henry på horehus 😊bare fyll å kaos. Blir stas med nr. 2  men må se om det trenger noen patcher. 

Patcher? Tja, det er et enormt spill. Så at noe er litt bugga kan nok være. Men det er i hvert fall dønn stabilt. Jeg har spilt 9 timer nå og ingen tekniske problemer eller kræsjer. Personlig ikke møtt noen andre bugs heller. 

Grafikken er ... vanvittig pen. Er vanskelig å si så mye om spillet uten å røpe noe. Men jeg kan i hvert fall si at jeg synes det er litt lettere å komme inn og bli engasjert i historien her enn i første. Jeg sier ikke at ideen bak historien i nr 1 er dårligere. Men her synes jeg de har blitt flinkere til å fortelle, karakterene er mer interessante, dialogene også. Liker at det er mange måter løse ting på. Pluss at det er liksom litt sånn at man baker sin egen historie inn i spillet. Bare det å komme seg fra A til B kan bli ganske så interessant. Jeg er gammal gubbe og spilt mye RPG opp gjennom årene. Men dette ser ut til å bli ett av de store, der oppe med Baldurs Gate serien og de beste fra Bethesda og Bioware. I min alder er det ikke lenger så mange spill som får meg til å sitte oppe til 03 på natta. Men dette gjorde det altså.

Jeg er også en gammel gubbe. Og bare elsker dette spillet. Alle andre spill er uvesentlig akkurat nå. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt litt under 2 timer og er fremdeles i det man kan kalle "intro/tutorial" 

Spillet har helt klart en mer "standard/lineær" intro enn første spillet som jeg tror er bra.

Spillet begynner med et brak. Med en beleiring som er bedre enn nesten alt man har sett på film og tv. Blir så glad av å se tidsriktige og fargerike klær og rustninger. 

Likte også at man kunne ha 3 sett med klær.  Kanskje gamey, men veldig kjekt, med tanke på hvordan klær og rustning påvirker hvordan NPCs ser på deg.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Har spilt litt under 2 timer og er fremdeles i det man kan kalle "intro/tutorial" 

Spillet har helt klart en mer "standard/lineær" intro enn første spillet som jeg tror er bra.

Spillet begynner med et brak. Med en beleiring som er bedre enn nesten alt man har sett på film og tv. Blir så glad av å se tidsriktige og fargerike klær og rustninger. 

Likte også at man kunne ha 3 sett med klær.  Kanskje gamey, men veldig kjekt, med tanke på hvordan klær og rustning påvirker hvordan NPCs ser på deg.

Lurt dette med 3 sett klær. Ellers blir det mye menyjokking hver gang man skal gjøre noe. Så f.eks ha ett sett "penklær" når man trenger det, ett sett snikeklær og en kamprustning sett. 

Skulle jo egentlig tilbake til DCS jeg da, men jaggu - nå blir det time etter time med Kingdom Come 2. Spillet åpner seg opp etter en stund. Det er mye cut scenes, drømmerier med tilbakeblikk i starten. Det er helt greit. Jeg spilte en god del timer av Kingdom Come 1 i sin tid. Man kan fint spille toeren uten å ha spilt eneren. Men likevel kjekt å få et overblikk over eneren i starten. 

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Dr.Peedee said:

Lurt dette med 3 sett klær. Ellers blir det mye menyjokking hver gang man skal gjøre noe. Så f.eks ha ett sett "penklær" når man trenger det, ett sett snikeklær og en kamprustning sett. 

Skulle jo egentlig tilbake til DCS jeg da, men jaggu - nå blir det time etter time med Kingdom Come 2. Spillet åpner seg opp etter en stund. Det er mye cut scenes, drømmerier med tilbakeblikk i starten. Det er helt greit. Jeg spilte en god del timer av Kingdom Come 1 i sin tid. Man kan fint spille toeren uten å ha spilt eneren. Men likevel kjekt å få et overblikk over eneren i starten. 

Ja, jeg har allerede 2 set og har ikke dratt fra rønna man våkner opp i etter å ha blitt jaget. Har et sett med en skikkelig sliten gambeson og støvler. Og en "sivil" med en tunic og sko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...