AugustusCaesar Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Jeg har fått en oppgave fra lærer til øving, trenger hjelp med denne oppgaven. 225 meter fra sikringsskapet skal det etableres et lysthus, for utleie, med badstue og utendørs badekar (badestamp). Pumpemotor for fylling av badekar 1,7kW Varmeelement i badekar 3,3kW Badstuovn 6kW Belysing og nødvendig stikkontakter VVB 3kW Beregne kabel og vern for denne delen av installasjonen og begrunne valgene. Lag planteging for dette området ut fra vedlagt skisse. Lysthus er ca 8x8. BADESTAMP.docx Lenke til kommentar
trikola Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Skal vi gjøre dine hjemmelekser som helhet? Blir lite øving av sånt... Ellers kan du heller komme med enkeltspørsmål (om detaljer) underveis. Lenke til kommentar
AugustusCaesar Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Hvordan beregner jeg kabelen jeg skal bruke til lysthuset? Lenke til kommentar
trikola Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Sjekk 'montørhåndboka' NEK 400:2018 Kapittel 6 Lenke til kommentar
AugustusCaesar Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Vernet på stigesikring blir 32A. 14000*0,8 /v3* 230 =28,1A. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå