ForTheImperium Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar https://www.nrk.no/stor-oslo/alternativer-til-datingapper_-singelarrangementer-tar-av-i-oslo-1.17246359 Håper flere kan opprette sånne events i hele Norge. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest 84b36...543 Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Hurra, enda en arena å bli avvist og følelsesmessig skadet på. Anonymous poster hash: 84b36...543 Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 3. februar Forfatter Del Skrevet 3. februar Gjest 84b36...543 skrev (45 minutter siden): Hurra, enda en arena å bli avvist og følelsesmessig skadet på. Anonymous poster hash: 84b36...543 Ikke vær så negativ. Du har større sjans til å bli kjent med en dame via dette event enn å sveipe i evigheter på tinder. 5 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Det fine med ein slik arena er at alle som er der har samme mål og er opne for å prate med framande. I motsetting til enkelte andre sjekkearenaer er eit slikt arrangement skreddersydd for å gå åleine utan å ha med seg heile kompis eller venninegjengen. Eg synes det er litt overraskande at det er såpass få menn som møter opp på slike arrangement, men det er kanskje fordi mange dropper å møte opp nettopp fordi ein tenker at det berre kjem til å være mange menn og lite damer der. På uteplassar bruker det ofte å være heilt omvendt, også til den grad at ein før berre krevde inngangspengar frå menn medan damene fekk gratis inngang fordi det var einaste måten å få damene til å stille opp. Her burde nok absolutt fleire uteplassar kjenne sin besøkelsestid og arrangere slike møteplassar. Eit slikt arrangement er ein ypperleg måte å få ordna med fullt hus på ein heilt vanleg tirsdag når det vanlegvis går litt trått med alkoholsalget. I tillegg vil dei nok få god omsetting, både fordi dei aller fleste vil møte opp edru på eit slikt arrangement og dermed drikke all alkoholen på uteplassen, og i tillegg så vil nok dei færraste bikke over til å bli veldig fulle, så då er det også realativt lite mas og styr med fulle gjestar for uteplassen. Eg trur kanskje det til og med kunne lønt seg å "ofra" ein fredag eller laurdag for eit slikt lukka arrangement sidan det nok ville være like god omsetting som når ein opner for at fulle gjestar kjem ramlande inn dørene litt etter midnatt. 3 1 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar ForTheImperium skrev (På 3.2.2025 den 10.47): Ikke vær så negativ. Du har større sjans til å bli kjent med en dame via dette event enn å sveipe i evigheter på tinder. Slike greier som dette kan ikke forandre èn spesifikk ting: gjøre folk mindre overfladiske og irrasjonelle. Det er enklere å møte noen via dette, men det kommer ikke til å forandre en person 2 Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar 56 minutes ago, Martelè said: Slike greier som dette kan ikke forandre èn spesifikk ting: gjøre folk mindre overfladiske og irrasjonelle. Det er enklere å møte noen via dette, men det kommer ikke til å forandre en person La meg gjette: Du er født i stjernetegnet Tvillingene/Gemini. 😉 🤣 Hvis du vet litt om personlighetstyper, så forstår du hvorfor jeg sier det. I den andre tråden, den du laget om utseende og personlighet, skrev du blant annet at vektleggingen av de to for din del er "70% utseendet 30% personlighet". I henhold til det man ofte leser og hører sagt hva dating angår, og især den delen av det som kommer fra jenter/kvinner/damer, er vel det å mene at "utseende" er det viktigste, eller at det utgjør "70 prosent", som du sier det, selve definisjonen på det å være "overflatisk", spesielt hvis det er en gutt/mann/kar som uttaler det? Eller hva sier du, Martele? Har jeg misforstått noe her? 🤔 Skjønner du at jeg tuller litt med deg nå? Jeg bruker ofte humor og ironi og satire som virkemidler, både fordi det er så effektivt (provoserer, og dermed bidrar til ufrivillig spredning av budskapet), og fordi det er både hysterisk morsomt og sosiologisk spennende å se hvor mange som rett og slett ikke har humoristisk sans, og/eller ikke "get" ironi (som er noe man ofte kan bruke som en slags intelligens-test). Du har imidlertid min sympati, på grunn av det jeg skrev i det andre innlegget; utseeende og personlighet henger sammen, og utseende er til en viss grad en funksjon av det usynlige, indre liv. Det som rører seg i psykologien, skinner kontinuerlig igjennom og påvirker kontinuerlig utseendet, på flere nivåer. Det er mulig at jeg opplever dette på en enda sterkere måte enn "folk flest", siden testene jeg har tatt viser at jeg er en "empat". For å si det litt flåsete: Jeg kan føle folks sinnsstemninger og tanker "på flere mils avstand". Utseende er også, nødvendigvis, helt avgjørende hver gang en starter prosessen med å finne en ny f-buddy/p-venn eller kjæreste. Jeg har et temmelig bra utseende, og jeg vil ha en partner med et utseende som er minst like fint som mitt eget. "Because I deserve it!" 🤣 Ellers så er min erfaring -- og jeg har levd en stund, og møtt tusenvis av mennesker, og vært på alle slags dating-plattformer, over mange år, noen ganger på en helt seriøs måte, og andre ganger mest for å kødde litt med alle dem der ute som tar seg selv og livet så utrolig gravalvorlig, eller som ikke tåler det å møte seg selv om sin egen oppførsel "i døra" -- at en god del jenter/kvinner/damer, og kanskje spesielt yngre sådanne, rett og slett ikke er så interessert i gutter/menn/karer som er dypere og mer intellektuelle og mer omtenksomme enn det som er vanlig. En mulig årsak kan være at disse kvalitetene ofte kommer sammen med Introversjon/Innadventhet (i motsetning til Ekstroversjon/Utadventhet), og at en del har en tendens til å tro at Introversjon er det samme som svakhet; at en er en "pushover", osv., og at en ikke er interessert i andre mennesker. Der tar de imidlertid ofte VELDIG feil. Realiteten er at det ofte er nettopp de rolig og stillferdige og dype som har den indre styrken som må til for å kunne forfølge et større mål, f.eks., og de er ofte også disse som virkelig evner å være empatiske, og å reflektere over hvordan andre har det, og hvorfor de er som de er, samt å forme virkelig sterke bånd til en eller en håndfull utvalgte mennesker. Det er litt tragisk at det er slik at en må legge de snille og omtenksomme og mer kontemplative sidene ved seg selv vekk, og kultivere noe av den klassiske "bad boy", både for å få respekt og for å vekke interesse i en del av de unge og super-sexy damene der ute, men det synes å være slik verden er. Man kan på en måte forstå det. Kvinnen med stor K vil ha den strålende og aktive Solen som penetrerer den våte og passive, men fruktbare Jorden, Krigeren som kan forsvare Fortet mot Fienden, etc. Men i vår tid er det kanskje også noe annet og mer problematisk involvert: En del kvinner vil ha menn som ikke er for "smarte", og i hvert fall ikke klart skarpere og mer kunnskapsrike enn dem selv, slik at de (kvinnene) lett kan føle seg "likestilte" også mentalt, eller kanskje til og med litt overlegne, litt "høyere" enn mannen når det kommer til det mentale. Det kan hende jeg tar feil, men det er en følelse jeg har fått. Både subs og doms kan være spenennde som sengeleker 👍, men når det kommer til den oppreiste hverdagen, da er det for min del helt uaktuelt å være "tøffelhelt", eller å være dominert av partneren, eller leve i en annen persons "frame". Noe jeg tror veldig mange, både gutter og jenter, kunne ha nytte av, både i jakten på Kjærligheten og som et middel til selvinnsikt, er personlighetstester som denne: https://www.16personalities.com/ Dette er noe som faktisk funker, i alle fall for veldig mange, og så lærer en også noe om det faktum at andre er annerledes av natur, fordi de har andre kombinasjoner av kvaliteter og styrker og svakheter, og har kvaliteter og styrker og svakheter i andre doser -- og DET er det mange som trenger å lære mer om. Ha en fin kveld. 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Dikedis skrev (50 minutter siden): La meg gjette: Du er født i stjernetegnet Tvillingene/Gemini. 😉 🤣 Hvis du vet litt om personlighetstyper, så forstår du hvorfor jeg sier det. I den andre tråden, den du laget om utseende og personlighet, skrev du blant annet at vektleggingen av de to for din del er "70% utseendet 30% personlighet". I henhold til det man ofte leser og hører sagt hva dating angår, og især den delen av det som kommer fra jenter/kvinner/damer, er vel det å mene at "utseende" er det viktigste, eller at det utgjør "70 prosent", som du sier det, selve definisjonen på det å være "overflatisk", spesielt hvis det er en gutt/mann/kar som uttaler det? Eller hva sier du, Martele? Har jeg misforstått noe her? 🤔 Skjønner du at jeg tuller litt med deg nå? Jeg bruker ofte humor og ironi og satire som virkemidler, både fordi det er så effektivt (provoserer, og dermed bidrar til ufrivillig spredning av budskapet), og fordi det er både hysterisk morsomt og sosiologisk spennende å se hvor mange som rett og slett ikke har humoristisk sans, og/eller ikke "get" ironi (som er noe man ofte kan bruke som en slags intelligens-test). Du har imidlertid min sympati, på grunn av det jeg skrev i det andre innlegget; utseeende og personlighet henger sammen, og utseende er til en viss grad en funksjon av det usynlige, indre liv. Det som rører seg i psykologien, skinner kontinuerlig igjennom og påvirker kontinuerlig utseendet, på flere nivåer. Det er mulig at jeg opplever dette på en enda sterkere måte enn "folk flest", siden testene jeg har tatt viser at jeg er en "empat". For å si det litt flåsete: Jeg kan føle folks sinnsstemninger og tanker "på flere mils avstand". Utseende er også, nødvendigvis, helt avgjørende hver gang en starter prosessen med å finne en ny f-buddy/p-venn eller kjæreste. Jeg har et temmelig bra utseende, og jeg vil ha en partner med et utseende som er minst like fint som mitt eget. "Because I deserve it!" 🤣 Ellers så er min erfaring -- og jeg har levd en stund, og møtt tusenvis av mennesker, og vært på alle slags dating-plattformer, over mange år, noen ganger på en helt seriøs måte, og andre ganger mest for å kødde litt med alle dem der ute som tar seg selv og livet så utrolig gravalvorlig, eller som ikke tåler det å møte seg selv om sin egen oppførsel "i døra" -- at en god del jenter/kvinner/damer, og kanskje spesielt yngre sådanne, rett og slett ikke er så interessert i gutter/menn/karer som er dypere og mer intellektuelle og mer omtenksomme enn det som er vanlig. En mulig årsak kan være at disse kvalitetene ofte kommer sammen med Introversjon/Innadventhet (i motsetning til Ekstroversjon/Utadventhet), og at en del har en tendens til å tro at Introversjon er det samme som svakhet; at en er en "pushover", osv., og at en ikke er interessert i andre mennesker. Der tar de imidlertid ofte VELDIG feil. Realiteten er at det ofte er nettopp de rolig og stillferdige og dype som har den indre styrken som må til for å kunne forfølge et større mål, f.eks., og de er ofte også disse som virkelig evner å være empatiske, og å reflektere over hvordan andre har det, og hvorfor de er som de er, samt å forme virkelig sterke bånd til en eller en håndfull utvalgte mennesker. Det er litt tragisk at det er slik at en må legge de snille og omtenksomme og mer kontemplative sidene ved seg selv vekk, og kultivere noe av den klassiske "bad boy", både for å få respekt og for å vekke interesse i en del av de unge og super-sexy damene der ute, men det synes å være slik verden er. Man kan på en måte forstå det. Kvinnen med stor K vil ha den strålende og aktive Solen som penetrerer den våte og passive, men fruktbare Jorden, Krigeren som kan forsvare Fortet mot Fienden, etc. Men i vår tid er det kanskje også noe annet og mer problematisk involvert: En del kvinner vil ha menn som ikke er for "smarte", og i hvert fall ikke klart skarpere og mer kunnskapsrike enn dem selv, slik at de (kvinnene) lett kan føle seg "likestilte" også mentalt, eller kanskje til og med litt overlegne, litt "høyere" enn mannen når det kommer til det mentale. Det kan hende jeg tar feil, men det er en følelse jeg har fått. Både subs og doms kan være spenennde som sengeleker 👍, men når det kommer til den oppreiste hverdagen, da er det for min del helt uaktuelt å være "tøffelhelt", eller å være dominert av partneren, eller leve i en annen persons "frame". Noe jeg tror veldig mange, både gutter og jenter, kunne ha nytte av, både i jakten på Kjærligheten og som et middel til selvinnsikt, er personlighetstester som denne: https://www.16personalities.com/ Dette er noe som faktisk funker, i alle fall for veldig mange, og så lærer en også noe om det faktum at andre er annerledes av natur, fordi de har andre kombinasjoner av kvaliteter og styrker og svakheter, og har kvaliteter og styrker og svakheter i andre doser -- og DET er det mange som trenger å lære mer om. Ha en fin kveld. Du får heller gi meg en TLDR versjon ass 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar (endret) Nå slipper folk å bli catfishet ihvertfall.🤣 Endret 4. februar av Kassettspiller Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar ForTheImperium skrev (På 3.2.2025 den 9.41): https://www.nrk.no/stor-oslo/alternativer-til-datingapper_-singelarrangementer-tar-av-i-oslo-1.17246359 Håper flere kan opprette sånne events i hele Norge. Ironisk nok så sliter de med og få tak i menn til sånne arrangement. Hvorfor er det sånn? 1 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Sjørøver skrev (På 7.2.2025 den 12.40): Ironisk nok så sliter de med og få tak i menn til sånne arrangement. Hvorfor er det sånn? Jeg mistenker det handler en del om at dynamikken på slike arrangementer kanskje ikke skiller seg så veldig fra andre sjekkearenaer, men blir mer eksplisitt. Menn regner dermed kanskje med å også her måtte ta mest initiativ, og bli avvist en andel ganger, og "belastningen" kan dermed fremstå større. Da tror jeg det føles tryggere å gå på byen med venner og kanskje sjekke noen opp, eller sitte trygt hjemme med en skjerm mellom seg selv og potensielle avvisninger. Om en derimot forventer å gå ut, bli sjekket av et knippe menn og kanskje velge en av dem fremstår kanskje "belastningen" mindre. Kanskje kan det også tenkes at det enslige menn i noe større grad enn enslige kvinner sliter mer sosialt og dermed har høyere terskel for slike "live" arrangementer. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Kanskje noen må drikke eller ruse seg til mot. Men kanskje begrenset hvilke kvinnemennesker som finner en kar som krabber på alle fire med snørrete nese sjarmerende.. Men man skal aldri si aldri. Omsorgsfølelse står sterkt hos mange kvinner. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar herzeleid skrev (18 timer siden): Jeg mistenker det handler en del om at dynamikken på slike arrangementer kanskje ikke skiller seg så veldig fra andre sjekkearenaer, men blir mer eksplisitt. Menn regner dermed kanskje med å også her måtte ta mest initiativ, og bli avvist en andel ganger, og "belastningen" kan dermed fremstå større. Da tror jeg det føles tryggere å gå på byen med venner og kanskje sjekke noen opp, eller sitte trygt hjemme med en skjerm mellom seg selv og potensielle avvisninger. Om en derimot forventer å gå ut, bli sjekket av et knippe menn og kanskje velge en av dem fremstår kanskje "belastningen" mindre. Kanskje kan det også tenkes at det enslige menn i noe større grad enn enslige kvinner sliter mer sosialt og dermed har høyere terskel for slike "live" arrangementer. Gode poeng. Jeg har vært så lenge utenfor markedet at jeg sliter med å huske hvordan det faktisk er. Har en del kamerater i 30-årene som fortsatt er single. De er bare ikke interessert i å bruke tid på damer, samtidig så kunne de gjerne tenkt deg en kjæreste. Når de treffer kvinner på fest, byen eller lignende blir det fort avsluttet for de ikke gidder å finne seg i for mye tull eller bruke energi på noen de oppfatter som dumme. Har også hørt at de klager på at mer eller mindre eller single jenter 18-40år har masse teite tatoveringer. Husker jeg reagerte på det samme når jeg var i dyreparken i sommer. 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar ForTheImperium skrev (På 3.2.2025 den 9.41): https://www.nrk.no/stor-oslo/alternativer-til-datingapper_-singelarrangementer-tar-av-i-oslo-1.17246359 Håper flere kan opprette sånne events i hele Norge. En super ide for alle de som ønsker å treffe ekte mennesker og ikke bare de usikre som har brukt AI for å skape seg en overfladisk/løgnaktig profil. En profil som aldri gir et helhetlig bilde av personligheten og som er et særdeles tynt grunnlag for et varig forhold. Ja til å treffe interessante mennesker, ansikt til ansikt ! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Sjørøver skrev (1 time siden): Gode poeng. Jeg har vært så lenge utenfor markedet at jeg sliter med å huske hvordan det faktisk er. Har en del kamerater i 30-årene som fortsatt er single. De er bare ikke interessert i å bruke tid på damer, samtidig så kunne de gjerne tenkt deg en kjæreste. Når de treffer kvinner på fest, byen eller lignende blir det fort avsluttet for de ikke gidder å finne seg i for mye tull eller bruke energi på noen de oppfatter som dumme. Har også hørt at de klager på at mer eller mindre eller single jenter 18-40år har masse teite tatoveringer. Husker jeg reagerte på det samme når jeg var i dyreparken i sommer. Av nysgjerrighet, hvor reelt tror du det er at de ikke gidder å bruke tid på kvinner eller avslutter det fort fordi de synes den andre er dum? Jeg vil jo tro at om en er evig single og i 30-årene, ikke har barn men masse fritid, så vil en som oftest ønske å bruke en del av tiden sin på og sammen med kvinner, og at ‘damene er bare dumme’ kan være mer en måte å snakke vekk det at en ikke lykkes. En form for selvforsvarsmekanisme. Eller tenker jeg helt feil her? Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Dikedis skrev (På 4.2.2025 den 17.56): La meg gjette: Du er født i stjernetegnet Tvillingene/Gemini. 😉 🤣 Hvis du vet litt om personlighetstyper, så forstår du hvorfor jeg sier det. I den andre tråden, den du laget om utseende og personlighet, skrev du blant annet at vektleggingen av de to for din del er "70% utseendet 30% personlighet". I henhold til det man ofte leser og hører sagt hva dating angår, og især den delen av det som kommer fra jenter/kvinner/damer, er vel det å mene at "utseende" er det viktigste, eller at det utgjør "70 prosent", som du sier det, selve definisjonen på det å være "overflatisk", spesielt hvis det er en gutt/mann/kar som uttaler det? Eller hva sier du, Martele? Har jeg misforstått noe her? 🤔 Skjønner du at jeg tuller litt med deg nå? Jeg bruker ofte humor og ironi og satire som virkemidler, både fordi det er så effektivt (provoserer, og dermed bidrar til ufrivillig spredning av budskapet), og fordi det er både hysterisk morsomt og sosiologisk spennende å se hvor mange som rett og slett ikke har humoristisk sans, og/eller ikke "get" ironi (som er noe man ofte kan bruke som en slags intelligens-test). Du har imidlertid min sympati, på grunn av det jeg skrev i det andre innlegget; utseeende og personlighet henger sammen, og utseende er til en viss grad en funksjon av det usynlige, indre liv. Det som rører seg i psykologien, skinner kontinuerlig igjennom og påvirker kontinuerlig utseendet, på flere nivåer. Det er mulig at jeg opplever dette på en enda sterkere måte enn "folk flest", siden testene jeg har tatt viser at jeg er en "empat". For å si det litt flåsete: Jeg kan føle folks sinnsstemninger og tanker "på flere mils avstand". Utseende er også, nødvendigvis, helt avgjørende hver gang en starter prosessen med å finne en ny f-buddy/p-venn eller kjæreste. Jeg har et temmelig bra utseende, og jeg vil ha en partner med et utseende som er minst like fint som mitt eget. "Because I deserve it!" 🤣 Ellers så er min erfaring -- og jeg har levd en stund, og møtt tusenvis av mennesker, og vært på alle slags dating-plattformer, over mange år, noen ganger på en helt seriøs måte, og andre ganger mest for å kødde litt med alle dem der ute som tar seg selv og livet så utrolig gravalvorlig, eller som ikke tåler det å møte seg selv om sin egen oppførsel "i døra" -- at en god del jenter/kvinner/damer, og kanskje spesielt yngre sådanne, rett og slett ikke er så interessert i gutter/menn/karer som er dypere og mer intellektuelle og mer omtenksomme enn det som er vanlig. En mulig årsak kan være at disse kvalitetene ofte kommer sammen med Introversjon/Innadventhet (i motsetning til Ekstroversjon/Utadventhet), og at en del har en tendens til å tro at Introversjon er det samme som svakhet; at en er en "pushover", osv., og at en ikke er interessert i andre mennesker. Der tar de imidlertid ofte VELDIG feil. Realiteten er at det ofte er nettopp de rolig og stillferdige og dype som har den indre styrken som må til for å kunne forfølge et større mål, f.eks., og de er ofte også disse som virkelig evner å være empatiske, og å reflektere over hvordan andre har det, og hvorfor de er som de er, samt å forme virkelig sterke bånd til en eller en håndfull utvalgte mennesker. Det er litt tragisk at det er slik at en må legge de snille og omtenksomme og mer kontemplative sidene ved seg selv vekk, og kultivere noe av den klassiske "bad boy", både for å få respekt og for å vekke interesse i en del av de unge og super-sexy damene der ute, men det synes å være slik verden er. Man kan på en måte forstå det. Kvinnen med stor K vil ha den strålende og aktive Solen som penetrerer den våte og passive, men fruktbare Jorden, Krigeren som kan forsvare Fortet mot Fienden, etc. Men i vår tid er det kanskje også noe annet og mer problematisk involvert: En del kvinner vil ha menn som ikke er for "smarte", og i hvert fall ikke klart skarpere og mer kunnskapsrike enn dem selv, slik at de (kvinnene) lett kan føle seg "likestilte" også mentalt, eller kanskje til og med litt overlegne, litt "høyere" enn mannen når det kommer til det mentale. Det kan hende jeg tar feil, men det er en følelse jeg har fått. Både subs og doms kan være spenennde som sengeleker 👍, men når det kommer til den oppreiste hverdagen, da er det for min del helt uaktuelt å være "tøffelhelt", eller å være dominert av partneren, eller leve i en annen persons "frame". Noe jeg tror veldig mange, både gutter og jenter, kunne ha nytte av, både i jakten på Kjærligheten og som et middel til selvinnsikt, er personlighetstester som denne: https://www.16personalities.com/ Dette er noe som faktisk funker, i alle fall for veldig mange, og så lærer en også noe om det faktum at andre er annerledes av natur, fordi de har andre kombinasjoner av kvaliteter og styrker og svakheter, og har kvaliteter og styrker og svakheter i andre doser -- og DET er det mange som trenger å lære mer om. Ha en fin kveld. Finnes svaret på film?🤣😜 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar herzeleid skrev (8 minutter siden): Av nysgjerrighet, hvor reelt tror du det er at de ikke gidder å bruke tid på kvinner eller avslutter det fort fordi de synes den andre er dum? Jeg vil jo tro at om en er evig single og i 30-årene, ikke har barn men masse fritid, så vil en som oftest ønske å bruke en del av tiden sin på og sammen med kvinner, og at ‘damene er bare dumme’ kan være mer en måte å snakke vekk det at en ikke lykkes. En form for selvforsvarsmekanisme. Eller tenker jeg helt feil her? Jeg mener heller at flere bør stikke fingeren i jorda og se på bakenforliggende årsaker. Nemlig at samfunnet har fått så mange overfladiske krav om perfekthet, høy utdannelse, dyre vaner, gjerne ha reist verden rundt før 30 osv at reproduksjon og familieverdier har blitt sterkt skadelidende. Når man først har dekket disse «grunnbehovene», har man blitt så kresen, gammel, sliten og kritisk at man ender opp som singel, selvmedlidende og bitter. På høy tid å øke statusen for de som viser fingeren til det overfladiske, materialistiske og lite bærekraftige… 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Vokteren skrev (4 timer siden): Jeg mener heller at flere bør stikke fingeren i jorda og se på bakenforliggende årsaker. Nemlig at samfunnet har fått så mange overfladiske krav om perfekthet, høy utdannelse, dyre vaner, gjerne ha reist verden rundt før 30 osv at reproduksjon og familieverdier har blitt sterkt skadelidende. Når man først har dekket disse «grunnbehovene», har man blitt så kresen, gammel, sliten og kritisk at man ender opp som singel, selvmedlidende og bitter. På høy tid å øke statusen for de som viser fingeren til det overfladiske, materialistiske og lite bærekraftige… Du er inne på det. Jeg ser jo at mine godt voksne kamerater som er evig ungkarer er ganske sære på en del ting. Jeg husker det også fra noen kjærerester som mamma hadde. Jeg ser også det at flere av de som reiste masse i starten av 20 årene for og derretter ta lang utdannelse sliter med å finne seg partner. Det var kun kvinner som gjorde det i den rekkefølgen, hvorfor det? Jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke har med seg noen av familieverdier fra landene de besøkte. herzeleid skrev (5 timer siden): Eller tenker jeg helt feil her? Jeg har særdeles liten grunn til å tro de farer med løgn når de er åpne og ærlige om så mye. De synes det er kjipt å være singel, men de vil ikke være i ett forhold bare for å være det. Og når jeg ser på de single venninnene til samboer, forstår jeg godt at de er single og at du skal svelge ganske mange kameler for å holde ut med de. 1 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Vokteren skrev (8 timer siden): Jeg mener heller at flere bør stikke fingeren i jorda og se på bakenforliggende årsaker. Nemlig at samfunnet har fått så mange overfladiske krav om perfekthet, høy utdannelse, dyre vaner, gjerne ha reist verden rundt før 30 osv at reproduksjon og familieverdier har blitt sterkt skadelidende. Når man først har dekket disse «grunnbehovene», har man blitt så kresen, gammel, sliten og kritisk at man ender opp som singel, selvmedlidende og bitter. På høy tid å øke statusen for de som viser fingeren til det overfladiske, materialistiske og lite bærekraftige… Jeg tror du har mye rett i at det at så stor andel av unge år ofte brukes til alt annet enn det som for de fleste er det viktigste i livet fort kan bidra til at mange har dårligere forutsetninger for å finne noen når de først ‘er klare’. I mange tilfeller tror jeg vi undervurderer effekten av å vokse og oppleve sammen som ung. Sjørøver skrev (4 timer siden): Jeg har særdeles liten grunn til å tro de farer med løgn når de er åpne og ærlige om så mye. De synes det er kjipt å være singel, men de vil ikke være i ett forhold bare for å være det. Og når jeg ser på de single venninnene til samboer, forstår jeg godt at de er single og at du skal svelge ganske mange kameler for å holde ut med de. Jeg tror ikke en så ofte lyver mest for andre som en kanskje gjør det for seg selv. For å snu på det vil jeg kanskje tro din samboers venninner sin fremstilling av tilstanden i større grad er at det er menn som er håpløse (uten st det trenger å medføre riktighet), og mitt inntrykk er i alle fall at ‘alle andre er håpløse’ ofte er en behagelig forklaring vel så mye som en reell. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Sjørøver skrev (11 timer siden): Har også hørt at de klager på at mer eller mindre eller single jenter 18-40år har masse teite tatoveringer. Husker jeg reagerte på det samme når jeg var i dyreparken i sommer. Hva er en "teit tatovering"? Er alle tatoveringer teite i dine øyne, eller er det noen som skiller seg ut som teite? 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Sjørøver skrev (11 timer siden): Har også hørt at de klager på at mer eller mindre eller single jenter 18-40år har masse teite tatoveringer. Husker jeg reagerte på det samme når jeg var i dyreparken i sommer. Nå kan jeg ikke snakke for andre enn meg selv, men det skal mye til før en tatovering fjerner interessen om noe mer, så i likhet med personen over meg er jeg nysgjerrig på hva slags tatoveringer det er snakk om. 😄 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå