Gå til innhold

Norsk spill hyllet - men salgssuksessen uteblir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det slippes for mange spill. 

Selv har jeg en backlog på flere hundre spill som  jeg har kjøpt, men som jeg ikke har spilt. I tillegg får jeg ei håndfull spill hver uke. Sjansen for at jeg spiller et nytt spill, med mindre det er noe helt spesielt, er tilnærmet null.

Jeg antar at folk flest har mer enn nok spill og at de er bevisst på de fåtall spill de venter på.

Det er slik med det meste nå. Alt for mange bøker å lese, musikk å høre, serier å se, YouTube-videoer av interesse, til å komme rundt. Det meste drukner i mengden.

RTX 4090 er tilgjengelig og man kunne spilt hva som helst, men hvorfor, når man kan logge seg på WoW Classic Anniversary Realms eller forbedre speedrun i eldgamle plattformspill som man har spilt hundrevis av ganger de siste 30+ årene, men som likevel appellerer mer enn nye spill.

Min mening er at folk er overveldet av spill, enten de er helt ferske i gamet, ordspill tiltenkt, eller har spilt siden tidlig 80-tall slik jeg har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Markedsføring og «word of mouth» kan vel være deler av problemet her. Aldri hørt om det spillet før engang. Nå er vel ikke pek og klikk eventyr en populær sjanger uansett, hvor er gameplayet liksom, men umulig å gi det en sjanse om man ikke hører om det heller. 

Trenden er vel også at folk spiller færre og færre spill, uavhengig av mengden. Og jeg kan kjenne meg igjen i den selv. Jeg spiller mindre, men når jeg spiller har jeg ikke motivasjon til å sjekke ut nye spill heller. 

Jeg har vel kjøpt ett spill det siste året, og neste spill jeg kjøper blir nok GTA6. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...