Gå til innhold

Kan man fryse bort kroppsfett jjenne med en maskin?

Anbefalte innlegg

Jeg leste dette her. Kan man få kjøpt utstyr selv til å gjøre dette på seg selv hjemme? Og vet noen hva sånn maskin heter? Tenkte å bestille en.

Søkte etter det men fant bsfe sånn maskin som strammer opp cellulitter men jeg vil ha sånn maskin som fryser fettceller.

Jeg orker ikke å legge meg naken ute i snøen og begynne med isbading 😂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wampster skrev (12 minutter siden):
  1. spise mindre
  2. mosjonere mer
  3. alternativt litt av begge deler
  4. la det gå 3-6 måneder
  5. se i speilet og vær fornøyd med fremgangen
  6. er du ikke fornøyd/der du ønsker å være repeter punkt 1-5

Jeg gjør alt det men tenkte for raskere resultater mot sommeren for å få dobbel effekt i tillegg til trening og kosthold 

Lenke til kommentar
Monster skrev (På 2.2.2025 den 20.20):

Jeg leste dette her. Kan man få kjøpt utstyr selv til å gjøre dette på seg selv hjemme? Og vet noen hva sånn maskin heter? Tenkte å bestille en.

Søkte etter det men fant bsfe sånn maskin som strammer opp cellulitter men jeg vil ha sånn maskin som fryser fettceller.

Vil du kvitte deg med fett må du spise mindre eller kutte ut karbohydrater. 

Spis en diett bestående av høyt inntak av naturlig og animalsk fett og proteiner, så skreller fettet av deg uten noen ekstra effort.

Lenke til kommentar
wampster skrev (På 2.2.2025 den 20.34):
  1. spise mindre
  2. mosjonere mer
  3. alternativt litt av begge deler
  4. la det gå 3-6 måneder
  5. se i speilet og vær fornøyd med fremgangen
  6. er du ikke fornøyd/der du ønsker å være repeter punkt 1-5

Dette kommer an på fordelingen av fett på kroppen da. Noen kan gå ganske langt ned i fettprosent og likevel ha områder med tykkere fett, kanskje ofte mage/midjeregionen.

Det er antakelig fortsatt mulig for disse å få mindre fett i disse områdene, men det kan da være de må ned i en altfor lav fettprosent, noe som ikke et sunt for kroppen.

Lenke til kommentar
KantHerre skrev (19 minutter siden):

Vil du kvitte deg med fett må du spise mindre eller kutte ut karbohydrater. 

Spis en diett bestående av høyt inntak av naturlig og animalsk fett og proteiner, så skreller fettet av deg uten noen ekstra effort.

Nei. Karbohydrater har ikke noe med saken å gjøre. Det handler om kalorier. For å gå ned i vekt må man innta færre kalorier enn man forbrenner.

Hvis man kutter ut karbohydrater men fortsatt inntar flere kalorier enn man forbrenner så vil man gå opp i vekt og legge på seg fett.

Man bør få i seg både proteiner, fett og karbohydrater. Og fiber. Fiber er veldig sunt for tarmsystemet, og gir metthetsfølelse.

Lenke til kommentar
Monster skrev (På 2.2.2025 den 20.20):

Noen er tydeligvis villige til å gå lenger enn langt i kroppshysteriets galskap…..

Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 timer siden):

Nei. Karbohydrater har ikke noe med saken å gjøre. Det handler om kalorier. For å gå ned i vekt må man innta færre kalorier enn man forbrenner.

Hvis man kutter ut karbohydrater men fortsatt inntar flere kalorier enn man forbrenner så vil man gå opp i vekt og legge på seg fett.

Man bør få i seg både proteiner, fett og karbohydrater. Og fiber. Fiber er veldig sunt for tarmsystemet, og gir metthetsfølelse.

Det du sier er helt feil, og viser tydelig du har veldig begrenset og overfladisk kunnskap om ernæring eller hvordan faktisk kroppen fungerer.

1. Karbohydrater skyter opp blodsukkeret, og dette gjør at kroppen går i "sparemodus" og forbrenningen settes på vent. Karbohydrater gir mindre og kortere metthetsfølelse enn fett og proteiner, noe som gir insentiver til å spise mer. I tillegg er mye karbohydrater veldig uheldig for tarmfloraen, og dårlige tarmbakterier styrer matlysten i feil retning.

2. Både fett og proteiner krever mer energi fra kroppen ved fordøyelse og næringsopptak (dvs. kaloriforbruk under fordøyelse), i tillegg gir de raskere og lenger metthetsfølelse. I tillegg hjelper proteiner med å øke muskelmasse, noe som igjen øker kroppens daglige kaloriforbruk for å vedlikeholde.

3. Karbohydrater er strengt talt ikke helt nødvendig, men da må du få i deg fett som primærkilde for energi for å unngå proteinforgifting. 

4. Fiber er ikke et næringsstoff, men i praksis verdiløs fyllmasse. Det som karakteriserer fiber er at det er, ja, FIBER som kroppen ikke klarer å bryte ned eller ta opp næring fra. Den eneste grunnen til å spise fiber er for å redusere hvor fort blodsukkeret spiker ved et allerede dårlig kosthold med for mye karbohydrater. En del nyere forskning tyder også på at stort inntak av fiber kan skade tarmveggene.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KantHerre skrev (4 timer siden):

Det du sier er helt feil, og viser tydelig du har veldig begrenset og overfladisk kunnskap om ernæring eller hvordan faktisk kroppen fungerer.

1. Karbohydrater skyter opp blodsukkeret, og dette gjør at kroppen går i "sparemodus" og forbrenningen settes på vent. Karbohydrater gir mindre og kortere metthetsfølelse enn fett og proteiner, noe som gir insentiver til å spise mer. I tillegg er mye karbohydrater veldig uheldig for tarmfloraen, og dårlige tarmbakterier styrer matlysten i feil retning.

2. Både fett og proteiner krever mer energi fra kroppen ved fordøyelse og næringsopptak (dvs. kaloriforbruk under fordøyelse), i tillegg gir de raskere og lenger metthetsfølelse. I tillegg hjelper proteiner med å øke muskelmasse, noe som igjen øker kroppens daglige kaloriforbruk for å vedlikeholde.

3. Karbohydrater er strengt talt ikke helt nødvendig, men da må du få i deg fett som primærkilde for energi for å unngå proteinforgifting. 

4. Fiber er ikke et næringsstoff, men i praksis verdiløs fyllmasse. Det som karakteriserer fiber er at det er, ja, FIBER som kroppen ikke klarer å bryte ned eller ta opp næring fra. Den eneste grunnen til å spise fiber er for å redusere hvor fort blodsukkeret spiker ved et allerede dårlig kosthold med for mye karbohydrater. En del nyere forskning tyder også på at stort inntak av fiber kan skade tarmveggene.

Noen har nada peiling ja. Ts ☺️

Lenke til kommentar
KantHerre skrev (4 timer siden):

Men jeg selv mener at fiber er greit for å få lettere avføring og mot forstoppelse og treg mage. Så at ikke vi trenger det er jeg kanskje ikke helt enig i. Tror man kunne fått vondt i magen å bare spise kjøtt og kylling og leve på proteinpulver og yoghurt. 

Men nå har jeg ikke prøvd å spise kun proteiner en hel dag selv om det er det jeg spiser mest av. Men jeg får som regel i meg ett par grove knekkebrød eller en skål med havregrøt og i løpet av dagen ☺️

Men nå har ikke jeg prøvd å kutte ut fiber så jeg kan vel egentlig ikke uttale meg om det 

Ts ☺️ 

Lenke til kommentar
Monster skrev (12 timer siden):

Men jeg selv mener at fiber er greit for å få lettere avføring og mot forstoppelse og treg mage. Så at ikke vi trenger det er jeg kanskje ikke helt enig i. Tror man kunne fått vondt i magen å bare spise kjøtt og kylling og leve på proteinpulver og yoghurt. 

Men nå har jeg ikke prøvd å spise kun proteiner en hel dag selv om det er det jeg spiser mest av. Men jeg får som regel i meg ett par grove knekkebrød eller en skål med havregrøt og i løpet av dagen ☺️

Men nå har ikke jeg prøvd å kutte ut fiber så jeg kan vel egentlig ikke uttale meg om det 

Ts ☺️ 

Fint om du faktisk leser det jeg skriver, noe svaret ditt viser at du ikke gjorde.

1. Fiber lindrer visse fordøyelsesproblemer forårsaket av et allerede dårlig kosthold. Ikke dårlig kosthold = ikke behov for fiber.

2. Du kan ikke leve på kun proteiner. Mangel på fett eller karbohydrater, og en diett kun bestående av proteiner gir proteinforgiftning - eller såkalt "rabbit-starvation". Proteinpulver er helt unødvendig om du får i deg nok komplette proteiner gjennom maten du spiser.

Havregryn og mye kornvarer inneholder flere antinæringsstoffer (fytinsyre m.m.), noe som hemmer kroppens evne til å ta opp næring, i tillegg til at kroppen tar opp svært lite næring fra korn generelt. De fleste som kutter ut kornprodukter opplever store positive effekter av det.

Du kan selv gjøre et raskt eksperiment på én uke hvis du vil. Tell hvor mange toalettbesøk det blir med en diett kun bestående av korn versus animalsk mat per dag. Dette er en solid indikasjon på hvor mye av maten som brytes ned/tas opp i kroppen, og hvor mye restavfall som er igjen. Du kan jo samtidig sammenligne hvordan du føler deg.

Lenke til kommentar
KantHerre skrev (På 10.2.2025 den 17.01):

Det er feil. Forbrenningen er det den er. Det er kalorier det handler om. Inntar man flere kalorier enn man forbrenner, går man ned i vekt, og omvendt.

Jeg anbefaler deg å se på videoer av Dr. Layne "Biolayne" Norton, som faktisk har forsket på slikt. Han forklarer ting på en lettfattelig måte. Og ikke minst - han er villig til å endre mening hvis fakta viser noe annet.

Sitat

Fett krever mindre energi enn karbohydrater.

Sitat

Man må få i seg både karbohydrater, fett og proteiner.

Sitat

Fiber er ikke verdiløst i det hele tatt. Det er svært gunstig for tarmene og bakteriefloraen.

"Stort inntak"? For stort inntak av hva som helst er skadelig.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
KantHerre skrev (På 11.2.2025 den 10.18):

Havregryn og mye kornvarer inneholder flere antinæringsstoffer (fytinsyre m.m.), noe som hemmer kroppens evne til å ta opp næring, i tillegg til at kroppen tar opp svært lite næring fra korn generelt. De fleste som kutter ut kornprodukter opplever store positive effekter av det.

Dette er bare vås. Jada, "antinæringsstoffer" er en ting, men det er lite relevant med et fornuftig kosthold.

Grove kornprodukter er bra for oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...