Gå til innhold

Jeg trenger tips til destinasjoner for familieferie

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til reise for en famile på 3 der en er ungdom. Ungdommen er kun interessert i japan,sør korea og kina. Moren vil reise til Australia - og ferien må være midt i den norske fellesferien.  Jeg har forsøkt å megle for å finne en løsning. Kostnaden bør ikke gå over 150k for selve reisen - mat og annet kan komme på toppen av det. Ungdommen liker kun shopping i likhet med moren. Ingen har interesse av sydenferie eller badeferie. Jeg liker aktiv ferie. Moren vil ha en "skikkelig ferie" - så langt vekk som mulig virker det som. Ungdommen bruker livsvikig medisin som ikke tåler varmere enn 30 grader. Jeg er villig til å strekke meg langt for å få til en ok ferie for alle, men jeg klarer ikke å finne noe som mor og datter kan bli enige om. Har forsøkt meg på alle land i Europa - får bare nei, har forsøkt meg på Canada - får nei. Har luftet at vi kan kontakte et reisebyrå som kan forsøke å megle til en løsning - men det har ikke falt i god jord......For meg fremstår det mer og mer som en gordisk knute dette hvor jeg bare må ta en avgjørelse selv da mor og datter aldri blir enige......Så hvor reiser man egentlig på ferie i en slik situasjon?

Endret av obygda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
obygda skrev (46 minutter siden):

Jeg trenger tips til reise for en famile på 3 der en er ungdom. Ungdommen er kun interessert i japan,sør korea og kina. Moren vil reise til Australia - og ferien må være midt i den norske fellesferien.  Jeg har forsøkt å megle for å finne en løsning. Kostnaden bør ikke gå over 150k for selve reisen - mat og annet kan komme på toppen av det. Ungdommen liker kun shopping i likhet med moren. Ingen har interesse av sydenferie eller badeferie. Jeg liker aktiv ferie. Moren vil ha en "skikkelig ferie" - så langt vekk som mulig virker det som. Ungdommen bruker livsvikig medisin som ikke tåler varmere enn 30 grader. Jeg er villig til å strekke meg langt for å få til en ok ferie for alle, men jeg klarer ikke å finne noe som mor og datter kan bli enige om. Har forsøkt meg på alle land i Europa - får bare nei, har forsøkt meg på Canada - får nei. Har luftet at vi kan kontakte et reisebyrå som kan forsøke å megle til en løsning - men det har ikke falt i god jord......For meg fremstår det mer og mer som en gordisk knute dette hvor jeg bare må ta en avgjørelse selv da mor og datter aldri blir enige......Så hvor reiser man egentlig på ferie i en slik situasjon?

Det kan evt være en mulighet at man reiser begge stedene hvis pengene strekker til, bare at man er litt kortere på hvert sted da. 

Jeg aner ikke prisene, vi holder oss i Europa, og fellesferien er jo svindyrt da... 

Lenke til kommentar
obygda skrev (3 timer siden):

Føler med deg.
Ungdommen er nok veldig påvirket av popkulturen, Youtube, sosiale medier og ymse. Og da kan jo Sør-Korea, Kina og Japan virke veldig tiltalende. Det har jeg full forståelse for. Da det er mer "spennende" og eksotisk. 
Det er umulig å gjøre alle til lags. Så det beste er å ha et lite familiemøte, der en av dere blir "reiseleder" - mens de andre kan velge aktiviteter de ønsker. Men der reiseleder har det avgjørende og siste ordet. 

Av egen erfaring blir det bare surr om "alle" skal velge hotell sammen, reiserute og lignende. Det beste er bare å ta i mot innspill, og SELV velge hotell... og bare formidle om at "nå er alt bestemt". En typisk anti-motsigelse er at man "gir opp" i et møte, og da blir det "nei nei nei,,," får ikke jeg bestemme, sier jeg nei til alt. Typisk menneskelig atferd. 😜 Der man bare slår henda i kryss og blir banalt sta og vanskelig. Det er komfortabelt og å bare følge etter en "reiseleder". Og helst ikke dele for mye på forhånd, lenge før ferien... da blir det mye mas. Bare si kort og greit: "Hotell er fiksa! ferdig snakka...".

Høres ut som Japan kan være et godt valg. Du har Tokyo og Osaka som er veldig trygge og enkle byer og forholde seg til, nokså "amerikanifiserte" (noe ungdommen liker ;p). Og det er nok av aktiviteter å gjøre, dersom du liker å gå tur og være ute i friluft.

Jeg hadde utnevnt meg selv til reiseleder og bare slått gjennom på alle punkter og knuter. 😜
Men velg noen aktiviteter for hvert person, så de føler seg hørt og sett. :)

Japan vil jeg anbefale. Der kan du fint sende ungdommen alene ut på lift også... 

Lenke til kommentar

Herre min hatt hvor bortskjemte skal man la ungdom bli? De blir selvsagt med der familien velger å dra. Medisiner oppbevares på hotellrom med aircondition.  Thailand kan være et godt kompromiss da man får nærhet til Australia med mye importert mat derfra, den beste delen av asiatisk kultur og særdeles hyggelige priser i fellesferien. Noe regn må påregnes.

Endret av ps5
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...