Gjest 02ca8...a9f Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar Jeg er redd for meg selv. Helt siden jeg var liten har jeg hatt onde tanker og følelser. Jeg føler jeg har flere onde sider enn andre og sliter med å se at jeg fortjener å leve, eller fortjener noe godt. Jeg er redd for å være psykopat. Jeg sliter sånn med meg selv at jeg ofte fantaserer om å avslutte det, uten at jeg har gjort det. Jeg bare forstår ikke hvordan jeg skal kunne leve videre med meg selv når jeg er så avvikende på så mange plan.. Jeg føler jeg står utenfor samfunnet og utenfor felleskapet og det gjør så ufattelig vondt. Jeg vil gjerne åpne meg ordentlig for noen, men jeg er redd for at om jeg gjør det, vil jeg bare få bekreftet at jeg er et forferdelig menneske og at det ikke finnes håp. Jeg sliter veldig med å se løsningen på problemene mine. Jeg har ingen trygghet i meg selv og vet ikke hvem jeg er. Når jeg får positive tilbakemeldinger fra andre blir jeg mest lei meg, for det stemmer jo ikke. Jeg er så redd.. Hvordan kan jeg bli glad i meg selv når det meste ved meg er galt? Vær så snill, ikke døm meg for dette innlegget. Anonymous poster hash: 02ca8...a9f Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Ingen dømmer deg for innlegget. Men det er risikabelt å poste sensitive ting på nett gjennom forum og sosiale medier. Du vil få "hele kaka" av svar - altså seriøse, mindre seriøse, trolle-svar, og folk med egne komplekser og problemer - som får en rar glede av å hakke på andre ukjente på nett. Slike svar er det bare å ignorere. Du trenger terapi. Det kan høres ut som du har en personlighetsforstyrrelse. 1. Gå til fastlegen. Forklar problemene du måtte ha. Hvis du syns det er vanskelig å snakke, kan du skrive et brev å ta med. 2. Fastlegen vil sende henvisning til poliklinisk behandling for utredning og hjelp. (Psykolog). Etter at du har gått til fastlegen, kan du sjekke status på henvisningen på helsenorge.no. Lykke til. Jeg hadde ikke "funnet / lett etter" så mye mer på nett, fordi det finnes utrolig mange delte meninger - desinformasjon, og fjolleri på nett. Gå til fastlegen! 2 Lenke til kommentar
Gjest da3fe...a0e Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Hvis du er redd for at du kan komme til å skade andre eller deg selv så bør du ta din egen redsel på alvor og ta det opp med en lege eller en psykolog. Har inntrykk av at fastlegen mest er interessert i å få folk ut døren igjen til minst mulig kostnad i dag, enn å behandle på riktig måte. Så ikke gi deg med fastlegen hvis det ikke tas på alvor der. Anonymous poster hash: da3fe...a0e Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar (endret) Enig med det Milhouse85 sier. Hvis du selv mener du er psykopatisk er det som regel fordi du har hatt med slike folk å gjøre tidligere (de vil forsøke å overføre sine dårlige egenskaper på deg for å slippe og ta ansvaret for sin egen oppførsel), da er det gjerne psykologisk projeksjon, for det er ikke normalt at folk som deg mener/innrømmer et de er psykopatiske. Du trenger å få luftet tankene dine med en kunnskapsrik og nøytral person, så start gjerne med legen din som vil henvise deg videre i helsetjenesten. Sammen vil dere finne ut av problemet og finne ut hvordan du best får behandlet dette. Endret 12. februar av vidor Lenke til kommentar
Gjest f7f82...87f Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Som andre har sagt, det beste du kan gjøre er å få hjelp av andre. Upartisk tredjeparter er som regel best. Mange av tankene dine er nok også mer normale enn du tror, ja kanskje du har litt "ekstra" dårlige vridninger fordi du har gått ned i en spiral ved å tenke som du gjør, men det er ikke sånn at du ble født til å tenke som du gjør. Alt rundt deg, deg selv og hva som har skjedd former deg og tankegangen din. Og det gode ved det er jo at det nettopp beviser at du kan endre tankegangen din med hjelp og å trene på det. Akkurat der finnes det utallige teknikker..Det blir opp til deg å prøve hva som funker for deg da det er begrenset hva noen andre kan si vil funke for deg. Start hos psykolog og jobb derifra.. Alt kommer ned til deg til slutt og hva du er villig til å gjøre for å få til en endring. Det er handlingene i livet ditt som reflekterer deg, ikke tankene dine. Gud bedre hvor bedriten verden ville vært hvis vi kunne hørt og sett alle ander sine tanker til enhver tid Anonymous poster hash: f7f82...87f Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Psykolog er nok ein god idé, om ikkje anna for å få vurdert objektivt det du sliter med. Eg er ikkje psykolog, men så vidt eg veit så går ikkje psykopatar rundt og meiner at dei tenker og gjer onde ting, då det er nettopp dette trekket med å ikkje bry seg om kva andre meiner som gjer dei til psykopatar. Som hobby-psykolog så tenker eg at det er god sjanser for at du er heilt normal, men med eit snev av noko som liknar på "imposter syndrome" der du går rundt og samanlikner deg sjølv med alle andre som du opplever som "perfekte" mennesker som har alt på stell. Det er gode sjansar for at dersom du var tankeleser så hadde du blitt eksponert for langt sjukare tankar og idéar enn det du sjølv klarer å kome på. Det er derfor ikkje sikkert at du har ondare tankar enn alle andre, det kan fint være at du berre dømmer deg sjølv etter ein langt strengare standard. Det er ikkje heilt uvanleg at strengt religiøse og særleg katolikkar dømmer seg sjølv som syndarar for å tenke tankar som andre folk ikkje dveler ved i det heile tatt. Ofte er det dei som jobbar hardast med å framstå som oppadståande moralske mennesker som skjuler dei verste tankane. Husk også at tankar og fantasiar er ikkje det som avgjer om du er ond eller ikkje, det er handlingane som eventuelt er onde. Lenke til kommentar
Gjest 2e8e7...a8a Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Gå til fastlegen og snakk om det. Kanskje trenger du medisiner eller annen form for behandling. Btw, om du er redd for at du er psykopat - det er veldig mange symptomer som overlapper med hverandre i psykologien. For eksempel ting som omsorgssvikt i ung alder, isolasjon, traumer og annet kan lede til symptomer som leder til å få deg til å tro at kanskje du er psykopat, men dette er noe psykologen kommer til å hjelpe deg med. Anonymous poster hash: 2e8e7...a8a Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Du er ikke psykopat. En psykopat ville aldri rådført seg med fremmede på nett, vist bekymring og usikkerhet. Man er helt likegyldig til hva andre måte mene, og har som oftes en mer narsissist og arrogant holdning til andre. Dette er veldig generaliserende. Jada, finnes mange undergrupper... blablabla. Så om det ikke er 100% sikkert. Så sier jeg 99,9%. 2 Lenke til kommentar
Gjest 02ca8...a9f Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Takk for alle svar og gode svar råd jeg har fått i tråden min. Jeg får snakke med psykolog om ikke så altfor lang tid. Skal prøve og være så åpen og ærlig som mulig. Hilsen TS Anonymous poster hash: 02ca8...a9f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå