LuxFerre Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 56 minutes ago, Red Frostraven said: Holy kildekritikk Batman! 60% av transpersoner som ikke har endret juridisk kjønn, som sitter i fengsel for seksualovbrudd, sitter i fengsel for voldtekt. https://www.bbc.com/news/uk-42221629 Av 125 personer som har hatt en høring hvor de stod frem som trens uten å ha endret juridisk kjønn, var 27 i fengsel for voldtekt. 21.6% av gruppen. Og dataene er fremdeles misvisende da de ikke viser tar for seg transpersoner som gruppe, fordi det ikke finnes like data. Vær så ekstremt forsiktig med å bruke kilder fra useriøse kilder som presenterer data. Trans-exclusive er en beskrivelse av en type feminisme, som er anerkjent og brukt i akademia for å beskrive gruppen. Det er igjen en sær gruppe på høyre side som ikke liker å bli stemplet for hva de faktisk står for, som liker å assosiere seg med alternative høyre som gråter over å bli kalt trans-ekslusive -- når de bokstavelig talt er trans-ekslusive, og som oftest tror transpersoner er mentalt syke per tidligere og feilaktige antagelser i psykiatrien i det de allierer seg med konservative i spørsmål om behandling og rettigheter. https://en.wikipedia.org/wiki/TERF_(acronym) Den er bedre etablert og definert, og mer politisk nøytral, enn oppkastet som er beskrivelsen av woke fra ytre høyre, som du har adoptert og sprer. Og sprer misinformasjon om i innlegget ditt. Bare 16% av nordmenn er trans-ekskluderende, menn i større grad enn kvinner. Du kan godt beklage til Letica for at du lyger til henne. Og til alle andre. Nå snakket min artikkel om seksualovbrudd og vold og din om seksualovbrudd. Din artikkel er gammel fra 2018 min er fra 2024 og mye kan ha endret seg i mellomtiden. Min artikkel snakker om personer som identifiserer seg som kvinne på skjema når de skal inn for å sone. De fleste av disse har ikke endret juridisk kjønn til kvinne og har ikke identifisert seg som kvinne tidligere. Du sier at 60% av transpersoner som ikke har endret juridisk kjønn, som sitter i fengsel for seksualovbrudd, sitter i fengsel for voldtekt. Ikke veldig mye ulikt min kilde på over 70% voldtekt og vold seks år senere. Er du enig at mange av disse er mannlige sekualforbrytere som identifiserer seg som kvinner for å komme til kvinnefengsel slik at de kan misbruke kvinner og er fake trans seksuelle? Hva synes du om at menn som aldri har identifisert seg som kvinner tidligere skal få sone i kvinnefengsel og få bruke kvinnegarderober og kvinnedusjer. Er det greit av kvinner skal bli voldtatt av menn som misbruker retten alle menn har fått til å selv identifisere seg som kvinner. Bør transkvinner med penis som er dømt for voldtekt av kvinner sone i kvinnefengsel? Når man spør en person om man er trans-ekskluderende så tenker man at jeg støtter transeksuelle sin rett til å leve som en kvinne og ha et kvinnelig pass noe jeg også støtter. Det betyr ikke at denne personen også skal få tilgang til alle kvinners sikre rom så lenge personen forsatt ser ut som en mann med penis eller å kunne konkurrere i kvinneidrett. Det er også noe som heter kvinners rettigheter og transeksuelle sine rettigheter bør ikke krenke kvinners rettigheter. Disse rettighetene fører til at kvinner blir misbrukt og voldtatt men de woke har ingen medlidenhet for dem. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) LuxFerre skrev (7 minutter siden): Er du enig at mange av disse er mannlige sekualforbrytere som identifiserer seg som kvinner for å komme til kvinnefengsel slik at de kan misbruke kvinner og er fake trans seksuelle? Overgripere som regnes som farlige soner ikke med andre kvinner, som gikk frem av kilden min. Samtidig, så er det jo åpenbart at transkvinner er i langt større i fare for å bli voldtatt i herrfengsel, enn kvinner er i fare for å bli voldtatt i kvinnefengsel -- om transkvinner havner der. Totalt sett. Transkvinner som har endret juridisk kjønn regnes ikke som noe problem i noen statistikk. LuxFerre skrev (8 minutter siden): Min artikkel snakker om personer som identifiserer seg som kvinne på skjema når de skal inn for å sone. Og du fremstilte det slik; Sitat I England er over 70% av alle trans personer som må sone i fengsel dømt for voldtekt og vold. Nesten alle disse er menn som identifiserer seg som kvinne for å få tilgang til kvinner i kvinnefengsel. Dette er menn som aldri har identifisert seg som kvinne før de skal i fengsel. ...og kilden din løy også om hva dataene faktisk sier -- og om hvor ekstremt begrenset dataene deres er. Som er helt normalt for søppel som Telegraph Co Uk. Endret 2 timer siden av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, Red Frostraven said: Hvis du bruker en dypt uærlig versjon av ordet woke, absolutt. Som er nøyaktig hva du feilaktig anklager folk for å gjøre om TERF. Er du for eller mot å bruke dypt uærlige definisjoner som ikke reflekterer dem som er del av gruppen..? Woke er et adjektiv. Som, og i samme gate som, smart og informert; Woke 1 a : aware of and actively attentive to important societal facts and issues (especially issues of racial and social justice) . Jeg bare sier at woke er som alle andre og ikke er bedre enn andre mennesker. Alle politiske gruperinger vil ha ekstreme personer også de som er woke. Dere har den samme manglende evnen til å ta avstand fra disse som alle andre gruperinger. De woke skapte kanselerings samfunnet og vil kanselere alle som sier dem i mot. Dette gjør det vannskelig å motsi de med ekstreme meninger. 1 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 8 minutes ago, LuxFerre said: Jeg bare sier at woke er som alle andre og ikke er bedre enn andre mennesker. Alle politiske gruperinger vil ha ekstreme personer også de som er woke. Dere har den samme manglende evnen til å ta avstand fra disse som alle andre gruperinger. De woke skapte kanselerings samfunnet og vil kanselere alle som sier dem i mot. Dette gjør det vannskelig å motsi de med ekstreme meninger. Og løgnene fortsetter… Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden LuxFerre skrev (16 minutter siden): Alle politiske gruperinger vil ha ekstreme personer også de som er woke. Jeg er enig med deg i dette da, at ekstremisme i samme hvilken form det forekommer og hvem som står bak den er negativt. Jeg syns også at kanselleringskulturen har gått for langt. Jeg tilhører verken ytre høyre eller ytre venstre. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) LuxFerre skrev (26 minutter siden): Alle politiske gruperinger vil ha ekstreme personer også de som er woke. Alle politiske gruperinger vil ha ekstreme personer også de som er woke. Dere har den samme manglende evnen til å ta avstand fra disse som alle andre gruperinger. Nå er det først og fremst et adjektiv, for dem som setter seg in i problematikken fra seriøse kilder. ...det er ingen 'gruppe' eller 'gruppering' -- det er flere, som ikke er verken politisk korrekt eller enige om politikk. Forsøk å bruke kilder på påstandene dine, slik at vi kan se hvem som former meningene dine. Det som samler menneskene som kalles woke er nettopp anti-woke -- eller, kulturkonservative høyrepopulister som har blitt radikale i politikken, misinformasjonen og ytringene sine, i det de en dag begynte å kalle sine forskjellige politiske motstandere woke. ...som vitterlig startet helt ytterst på anti-demokratisk side. ...det er ingen som bryr seg om hva noen andre som kalles woke gjør, fordi vi ikke er i samme gruppe som personen -- det er som å holde jøder ansvarlige for hva andre jøder gjør, fordi de alle er jødiske i blodet. Og selvsagt kan vi kritisere folk som sier dumme ting, som kalles woke. Det er bare så ekstremt mye anekdoter og misinformasjon som spres av anti-woke at vi bokstavelig talt verken kan faktasjekke eller svare på alt. Det viktigste å faktasjekke og svare på er jo åpenbart misinformasjonen og løgnene. LuxFerre skrev (26 minutter siden): Dere har den samme manglende evnen til å ta avstand fra disse som alle andre gruperinger. De woke skapte kanselerings samfunnet og vil kanselere alle som sier dem i mot. ...hvilken kansellering og hvilke kilder har du på at dette forekommer i større grad nå enn før, og for at det er folk som er woke som står bak? Hver gang jeg undersøker konkrete påstander om ideologisk motivert sensur i strukturellt omfang, så koker det bort i å være misinformasjon... Claim of anti-conservative bias by social media firms is baseless, report finds https://www.theguardian.com/media/2021/feb/01/facebook-youtube-twitter-anti-conservative-claims-baseless-report-finds ... eller helt normale reaksjoner som har har en flere tusen år gammel historie, som folk ser nå fordi det har fått et navn og plutselig så er det anekdoter over alt. The Long and Tortured History of Cancel Culture The public shaming of those deemed moral transgressors has been around for ages. As practiced today, though, is the custom a radical form of citizen justice or merely a handmaiden to capitalism? https://www.nytimes.com/2020/12/03/t-magazine/cancel-culture-history.html Men anti-woke bruker ikke navnet kansellering på alt som de selv kaller kansellering eller forsøk på kansellering. The Republican Party has become the very cancel culture it pretends to rail against https://eu.usatoday.com/story/opinion/columnist/2023/05/07/republican-hypocrisy-gop-party-cancel-culture/70188510007/ De bruker ord og definisjoner selektivt. --- Endret 1 time siden av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 1 hour ago, Red Frostraven said: Overgripere som regnes som farlige soner ikke med andre kvinner, som gikk frem av kilden min. Samtidig, så er det jo åpenbart at transkvinner er i langt større i fare for å bli voldtatt i herrfengsel, enn kvinner er i fare for å bli voldtatt i kvinnefengsel -- om transkvinner havner der. Transkvinner som har endret juridisk kjønn regnes ikke som noe problem i noen statistikk. Kilden din fra BBC stemte ikke. Bare måneder før din artikkel kom ut så voldtok sexual forbryter Karen white fire kvinner i et fengsel i England over en tremåneders periode. Denne artikkelen kom på BBC et par måneder etter din artikkel på BBC. Trans inmate jailed for Wakefield prison sex offences Det bør være egne avdelinger for transpersoner slik at de kan sone sammen. Jeg har hele tiden snakket om de fake transeksuelle som problemet. Antall seksualforbrytere blant virkelige transkvinner er mye lavere enn hos menn. De fleste av dem foretrekker menn og ikke kvinner. Problemet er at de woke har forsvart disse fake transseksuelle både i fengsel og andre sikre områder for kvinner. For hos de woke kan en mann når som helst selv identifisere seg som kvinne og få alle kvinners rettigheter. Endret 1 time siden av LuxFerre Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Og så legger du ut en anekdote, og bruker denne ene anekdoten til å gjøre grove antagelser om hva som er det beste for de fleste. Hva sier kildene dine om voldtekt i fengsel generelt? Åh. Du har aldri sett noen og vet absolutt ingenting om temaet overhode, og lar én anekdote og misrepresentasjon og løgn om statistikk påvirke meningen din om hvordan tusenvis av mennesker skal behandles. BBC tok ikke feil, rettsvesenet gjorde en grov feilvurdering. Sitat She was moved to a male prison after pleading guilty to the offences in September. https://www.bbc.com/news/uk-england-leeds-45825838 Folk som er en trussel mot andre må være på isolert fra andre fanger. Endret 36 minutter siden av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 50 minutter siden Del Skrevet 50 minutter siden 38 minutes ago, LuxFerre said: Jeg har hele tiden snakket om de fake transeksuelle som problemet. Et forsvinnende lite problem i forhold til de overgrepene transpersoner utsettes for. Blant annet på grunn av slike løgner du har servert i denne tråden. Du burde skamme deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå