LuxFerre Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar 56 minutes ago, Red Frostraven said: Holy kildekritikk Batman! 60% av transpersoner som ikke har endret juridisk kjønn, som sitter i fengsel for seksualovbrudd, sitter i fengsel for voldtekt. https://www.bbc.com/news/uk-42221629 Av 125 personer som har hatt en høring hvor de stod frem som trens uten å ha endret juridisk kjønn, var 27 i fengsel for voldtekt. 21.6% av gruppen. Og dataene er fremdeles misvisende da de ikke viser tar for seg transpersoner som gruppe, fordi det ikke finnes like data. Vær så ekstremt forsiktig med å bruke kilder fra useriøse kilder som presenterer data. Trans-exclusive er en beskrivelse av en type feminisme, som er anerkjent og brukt i akademia for å beskrive gruppen. Det er igjen en sær gruppe på høyre side som ikke liker å bli stemplet for hva de faktisk står for, som liker å assosiere seg med alternative høyre som gråter over å bli kalt trans-ekslusive -- når de bokstavelig talt er trans-ekslusive, og som oftest tror transpersoner er mentalt syke per tidligere og feilaktige antagelser i psykiatrien i det de allierer seg med konservative i spørsmål om behandling og rettigheter. https://en.wikipedia.org/wiki/TERF_(acronym) Den er bedre etablert og definert, og mer politisk nøytral, enn oppkastet som er beskrivelsen av woke fra ytre høyre, som du har adoptert og sprer. Og sprer misinformasjon om i innlegget ditt. Bare 16% av nordmenn er trans-ekskluderende, menn i større grad enn kvinner. Du kan godt beklage til Letica for at du lyger til henne. Og til alle andre. Nå snakket min artikkel om seksualovbrudd og vold og din om seksualovbrudd. Din artikkel er gammel fra 2018 min er fra 2024 og mye kan ha endret seg i mellomtiden. Min artikkel snakker om personer som identifiserer seg som kvinne på skjema når de skal inn for å sone. De fleste av disse har ikke endret juridisk kjønn til kvinne og har ikke identifisert seg som kvinne tidligere. Du sier at 60% av transpersoner som ikke har endret juridisk kjønn, som sitter i fengsel for seksualovbrudd, sitter i fengsel for voldtekt. Ikke veldig mye ulikt min kilde på over 70% voldtekt og vold seks år senere. Er du enig at mange av disse er mannlige sekualforbrytere som identifiserer seg som kvinner for å komme til kvinnefengsel slik at de kan misbruke kvinner og er fake trans seksuelle? Hva synes du om at menn som aldri har identifisert seg som kvinner tidligere skal få sone i kvinnefengsel og få bruke kvinnegarderober og kvinnedusjer. Er det greit av kvinner skal bli voldtatt av menn som misbruker retten alle menn har fått til å selv identifisere seg som kvinner. Bør transkvinner med penis som er dømt for voldtekt av kvinner sone i kvinnefengsel? Når man spør en person om man er trans-ekskluderende så tenker man at jeg støtter transeksuelle sin rett til å leve som en kvinne og ha et kvinnelig pass noe jeg også støtter. Det betyr ikke at denne personen også skal få tilgang til alle kvinners sikre rom så lenge personen forsatt ser ut som en mann med penis eller å kunne konkurrere i kvinneidrett. Det er også noe som heter kvinners rettigheter og transeksuelle sine rettigheter bør ikke krenke kvinners rettigheter. Disse rettighetene fører til at kvinner blir misbrukt og voldtatt men de woke har ingen medlidenhet for dem. 2 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) LuxFerre skrev (7 minutter siden): Er du enig at mange av disse er mannlige sekualforbrytere som identifiserer seg som kvinner for å komme til kvinnefengsel slik at de kan misbruke kvinner og er fake trans seksuelle? Overgripere som regnes som farlige soner ikke med andre kvinner, som gikk frem av kilden min. Samtidig, så er det jo åpenbart at transkvinner er i langt større i fare for å bli voldtatt i herrfengsel, enn kvinner er i fare for å bli voldtatt i kvinnefengsel -- om transkvinner havner der. Totalt sett. Transkvinner som har endret juridisk kjønn regnes ikke som noe problem i noen statistikk. LuxFerre skrev (8 minutter siden): Min artikkel snakker om personer som identifiserer seg som kvinne på skjema når de skal inn for å sone. Og du fremstilte det slik; Sitat I England er over 70% av alle trans personer som må sone i fengsel dømt for voldtekt og vold. Nesten alle disse er menn som identifiserer seg som kvinne for å få tilgang til kvinner i kvinnefengsel. Dette er menn som aldri har identifisert seg som kvinne før de skal i fengsel. ...og kilden din løy også om hva dataene faktisk sier -- og om hvor ekstremt begrenset dataene deres er. Som er helt normalt for søppel som Telegraph Co Uk. Endret 5. februar av Red Frostraven 2 3 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar 1 hour ago, Red Frostraven said: Hvis du bruker en dypt uærlig versjon av ordet woke, absolutt. Som er nøyaktig hva du feilaktig anklager folk for å gjøre om TERF. Er du for eller mot å bruke dypt uærlige definisjoner som ikke reflekterer dem som er del av gruppen..? Woke er et adjektiv. Som, og i samme gate som, smart og informert; Woke 1 a : aware of and actively attentive to important societal facts and issues (especially issues of racial and social justice) . Jeg bare sier at woke er som alle andre og ikke er bedre enn andre mennesker. Alle politiske gruperinger vil ha ekstreme personer også de som er woke. Dere har den samme manglende evnen til å ta avstand fra disse som alle andre gruperinger. De woke skapte kanselerings samfunnet og vil kanselere alle som sier dem i mot. Dette gjør det vannskelig å motsi de med ekstreme meninger. 2 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar LuxFerre skrev (16 minutter siden): Alle politiske gruperinger vil ha ekstreme personer også de som er woke. Jeg er enig med deg i dette da, at ekstremisme i samme hvilken form det forekommer og hvem som står bak den er negativt. Jeg syns også at kanselleringskulturen har gått for langt. Jeg tilhører verken ytre høyre eller ytre venstre. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) LuxFerre skrev (26 minutter siden): Alle politiske gruperinger vil ha ekstreme personer også de som er woke. Alle politiske gruperinger vil ha ekstreme personer også de som er woke. Dere har den samme manglende evnen til å ta avstand fra disse som alle andre gruperinger. Nå er det først og fremst et adjektiv, for dem som setter seg in i problematikken fra seriøse kilder. ...det er ingen 'gruppe' eller 'gruppering' -- det er flere, som ikke er verken politisk korrekt eller enige om politikk. Forsøk å bruke kilder på påstandene dine, slik at vi kan se hvem som former meningene dine. Det som samler menneskene som kalles woke er nettopp anti-woke -- eller, kulturkonservative høyrepopulister som har blitt radikale i politikken, misinformasjonen og ytringene sine, i det de en dag begynte å kalle sine forskjellige politiske motstandere woke. ...som vitterlig startet helt ytterst på anti-demokratisk side. ...det er ingen som bryr seg om hva noen andre som kalles woke gjør, fordi vi ikke er i samme gruppe som personen -- det er som å holde jøder ansvarlige for hva andre jøder gjør, fordi de alle er jødiske i blodet. Og selvsagt kan vi kritisere folk som sier dumme ting, som kalles woke. Det er bare så ekstremt mye anekdoter og misinformasjon som spres av anti-woke at vi bokstavelig talt verken kan faktasjekke eller svare på alt. Det viktigste å faktasjekke og svare på er jo åpenbart misinformasjonen og løgnene. LuxFerre skrev (26 minutter siden): Dere har den samme manglende evnen til å ta avstand fra disse som alle andre gruperinger. De woke skapte kanselerings samfunnet og vil kanselere alle som sier dem i mot. ...hvilken kansellering og hvilke kilder har du på at dette forekommer i større grad nå enn før, og for at det er folk som er woke som står bak? Hver gang jeg undersøker konkrete påstander om ideologisk motivert sensur i strukturellt omfang, så koker det bort i å være misinformasjon... Claim of anti-conservative bias by social media firms is baseless, report finds https://www.theguardian.com/media/2021/feb/01/facebook-youtube-twitter-anti-conservative-claims-baseless-report-finds ... eller helt normale reaksjoner som har har en flere tusen år gammel historie, som folk ser nå fordi det har fått et navn og plutselig så er det anekdoter over alt. The Long and Tortured History of Cancel Culture The public shaming of those deemed moral transgressors has been around for ages. As practiced today, though, is the custom a radical form of citizen justice or merely a handmaiden to capitalism? https://www.nytimes.com/2020/12/03/t-magazine/cancel-culture-history.html Men anti-woke bruker ikke navnet kansellering på alt som de selv kaller kansellering eller forsøk på kansellering. The Republican Party has become the very cancel culture it pretends to rail against https://eu.usatoday.com/story/opinion/columnist/2023/05/07/republican-hypocrisy-gop-party-cancel-culture/70188510007/ De bruker ord og definisjoner selektivt. --- Endret 5. februar av Red Frostraven 4 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) 1 hour ago, Red Frostraven said: Overgripere som regnes som farlige soner ikke med andre kvinner, som gikk frem av kilden min. Samtidig, så er det jo åpenbart at transkvinner er i langt større i fare for å bli voldtatt i herrfengsel, enn kvinner er i fare for å bli voldtatt i kvinnefengsel -- om transkvinner havner der. Transkvinner som har endret juridisk kjønn regnes ikke som noe problem i noen statistikk. Kilden din fra BBC stemte ikke. Bare måneder før din artikkel kom ut så voldtok sexual forbryter Karen white fire kvinner i et fengsel i England over en tremåneders periode. Denne artikkelen kom på BBC et par måneder etter din artikkel på BBC. Trans inmate jailed for Wakefield prison sex offences Det bør være egne avdelinger for transpersoner slik at de kan sone sammen. Jeg har hele tiden snakket om de fake transeksuelle som problemet. Antall seksualforbrytere blant virkelige transkvinner er mye lavere enn hos menn. De fleste av dem foretrekker menn og ikke kvinner. Problemet er at de woke har forsvart disse fake transseksuelle både i fengsel og andre sikre områder for kvinner. For hos de woke kan en mann når som helst selv identifisere seg som kvinne og få alle kvinners rettigheter. Endret 5. februar av LuxFerre 2 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) Og så legger du ut en anekdote, og bruker denne ene anekdoten til å gjøre grove antagelser om hva som er det beste for de fleste. Hva sier kildene dine om voldtekt i fengsel generelt? Åh. Du har aldri sett noen og vet absolutt ingenting om temaet overhode, og lar én anekdote og misrepresentasjon og løgn om statistikk påvirke meningen din om hvordan tusenvis av mennesker skal behandles. BBC tok ikke feil, rettsvesenet gjorde en grov feilvurdering. Sitat She was moved to a male prison after pleading guilty to the offences in September. https://www.bbc.com/news/uk-england-leeds-45825838 Folk som er en trussel mot andre må være på isolert fra andre fanger. Endret 5. februar av Red Frostraven 2 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar 4 hours ago, rabler said: og enda mer løgn… https://www.hrc.org/resources/5-things-to-know-to-make-your-feminism-trans-inclusive https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/aug/10/trans-rights-feminist-letter-rebecca-solnit https://www.news.uct.ac.za/article/-2022-08-15-yes-trans-women-are-women Trans kvinner er trans kvinner og de er også biologiske menn. For noen år siden så var det slik at alle trans kvinner prøvde å se ut som kvinner. Det er anderledes i dag da mange menn selv identifiserer seg som kvinner uten å gjøre noe for å se ut som en kvinne. Mange av dagen trans kvinner ser ut som menn med fult skjegg. The "Trans Lesbians" of Tinder Are A Big Problem. Når trans kvinner er biologiske menn så vil de også være en fare for kvinner som andre menn. Derfor bør de ikke ha tilgang til kvinners sikre områder før de har tatt kjønnsskifte operasjon. Linkende du oppga er woke sine synspunkt. Trans women pose no threat to cis women, but we pose a threat to them if we make them outcasts. Trans kvinner kan utgjøre den samme truselen mot kvinner som menn da de er biologiske menn. Som typisk woke vil de kansellere og gjøre alle kvinner til outcasts som ikke er enig med dem. Her er en svensk studie som viser at trans kvinner som har tatt kjønnsskifte forsatt oppfører seg som menn. ‘male-to-females . . . retained a male pattern regarding criminality. The same was true regarding violent crime.’ MtF transitioners were over 6 times more likely to be convicted of an offence than female comparators and 18 times more likely to be convicted of a violent offence. The group had no statistically significant differences from other natal males, for convictions in general or for violent offending. The group examined were those who committed to surgery, and so were more tightly defined than a population based solely on self-declaration. Skal kvinner godta at alle menn som selvidentifiserer seg som kvinner skal ha tilgang til kvinners sikre rom. Hva med overgripere som selvidentifiserer seg som kvinner for å få tilgang til kvinners sikre rom. Disse regnes også som trans kvinner og er ekstremt farlige for kvinner. 2 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar 1 minute ago, LuxFerre said: Trans kvinner er trans kvinner og de er også biologiske menn. For noen år siden så var det slik at alle trans kvinner prøvde å se ut som kvinner. Det er anderledes i dag da mange menn selv identifiserer seg som kvinner uten å gjøre noe for å se ut som en kvinne. Mange av dagen trans kvinner ser ut som menn med fult skjegg. The "Trans Lesbians" of Tinder Are A Big Problem. Når trans kvinner er biologiske menn så vil de også være en fare for kvinner som andre menn. Derfor bør de ikke ha tilgang til kvinners sikre områder før de har tatt kjønnsskifte operasjon. Linkende du oppga er woke sine synspunkt. Trans women pose no threat to cis women, but we pose a threat to them if we make them outcasts. Trans kvinner kan utgjøre den samme truselen mot kvinner som menn da de er biologiske menn. Som typisk woke vil de kansellere og gjøre alle kvinner til outcasts som ikke er enig med dem. Her er en svensk studie som viser at trans kvinner som har tatt kjønnsskifte forsatt oppfører seg som menn. ‘male-to-females . . . retained a male pattern regarding criminality. The same was true regarding violent crime.’ MtF transitioners were over 6 times more likely to be convicted of an offence than female comparators and 18 times more likely to be convicted of a violent offence. The group had no statistically significant differences from other natal males, for convictions in general or for violent offending. The group examined were those who committed to surgery, and so were more tightly defined than a population based solely on self-declaration. Skal kvinner godta at alle menn som selvidentifiserer seg som kvinner skal ha tilgang til kvinners sikre rom. Hva med overgripere som selvidentifiserer seg som kvinner for å få tilgang til kvinners sikre rom. Disse regnes også som trans kvinner og er ekstremt farlige for kvinner. Oppdiktede problemer tatt ut av alle proporsjoner. Dette blir rett og slett for dum. 1 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) 4 hours ago, rabler said: Et forsvinnende lite problem i forhold til de overgrepene transpersoner utsettes for. Blant annet på grunn av slike løgner du har servert i denne tråden. Du burde skamme deg. Du burde skamme deg for du er en av de woke som støtter at alle som identifiserer seg som kvinner er kvinner og skal i kvinne fengsel. Jeg støttet at transeksuelle skulle på en egen avdeling for transeksuelle men dette er noe de woke er sterkt i mot for de ønsker at de skal sone sammen med kvinner derfor dere mener alle som identifiserer seg som kvinner er kvinner. Du bagatelliserer kvinner som blir voldtatt av trans kvinner (biologiske menn) i kvinnefengsel. Men løsningen jeg ønsket ville være trygg for både kvinner og transekuelle. Gov UK 27 February 2023 New transgender prisoner policy comes into force The Deputy Prime Minister, Lord Chancellor and Justice Secretary, Dominic Raab, said: Safety has to come first in our prisons and this new policy sets out a clear, common-sense approach to the housing of transgender prisoners. With these sensible new measures in place, transgender offenders who have committed sexual or violent crimes or retain male genitalia will not serve their sentence in a women’s prison, unless explicitly approved at the highest level. Endret 5. februar av LuxFerre 2 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Krangling og barnsligheter er fjernet. Hvis man ikke har tenkt diskutere sak, bare person, la være. Apropos ungdomskole, slik retorikk "han startet først", er ikke et godt forsvar, kranglefanter risikerer advarsler. Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM. 2 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) Red Frostraven skrev (8 timer siden): Minimum, folk som har problemer med transpersoner i garderoben sin. Liten spøk, men jeg har et problem med alle mennesker som forviller seg inn i garderoben min. 😅 Edit* Så ikke @Uderzo sin post, før etter sitering, så håper denne får stå. 🫣 Endret 5. februar av Duriello 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Duriello skrev (13 minutter siden): Liten spøk, men jeg har et problem med alle mennesker som forviller seg inn i garderoben min. 😅 Apropos - opplevde en gang (som alenereisende kvinne) å være på hotell i Nederland hvor noen andre (en mann) hadde fått nøkkel til samme rom som meg og prøvde å komme seg inn på rommet mitt på natta. Heldigvis så var det på det hotellrommet lenke på innsiden av døra som jeg faktisk hadde satt på. Det var en ubehagelig opplevelse. (Ikke helt sammenlignbart med det vi diskuterer, jeg vet). Jeg syns bare at man kan respektere alle ved å f.eks ha 3 garderober, som nevnt lenger opp. En for kvinner, en for menn og en for unisex. 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar leticia skrev (12 minutter siden): Apropos - opplevde en gang (som alenereisende kvinne) å være på hotell i Nederland hvor noen andre (en mann) hadde fått nøkkel til samme rom som meg og prøvde å komme seg inn på rommet mitt på natta. Heldigvis så var det på det hotellrommet lenke på innsiden av døra som jeg faktisk hadde satt på. Det var en ubehagelig opplevelse. (Ikke helt sammenlignbart med det vi diskuterer, jeg vet). Jeg syns bare at man kan respektere alle ved å f.eks ha 3 garderober, som nevnt lenger opp. En for kvinner, en for menn og en for unisex. Det var nok en ganske intens opplevelse ja. 😑😑 Flaks at det var lenke på døra, og at disse lenkene fungerer bedre en de gjør på film! 🫣🫣 Prøvde vedkommende hardt på å komme inn eller tok han hintet da han oppdaget lenken? Enig! (Men jeg bygger altså ikke om MIN garderobe for å inkludere 3 grupperinger, det har jeg ikke plass til😜) Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Duriello skrev (Akkurat nå): Det var nok en ganske intens opplevelse ja. 😑😑 Flaks at det var lenke på døra, og at disse lenkene fungerer bedre en de gjør på film! 🫣🫣 Prøvde vedkommende hardt på å komme inn eller tok han hintet da han oppdaget lenken? Enig! (Men jeg bygger altså ikke om MIN garderobe for å inkludere 3 grupperinger, det har jeg ikke plass til😜) Han ristet ganske hardt i døra. Jeg forstår han godt også, han hadde jo fått nøkkel til dette rommet uten å komme seg inn. Det var ganske seint (rundt 01.00 - 02.00 tiden). Men han skjønte etterhvert at det var noen andre på rommet allerede 😂 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) 1 hour ago, leticia said: Apropos - opplevde en gang (som alenereisende kvinne) å være på hotell i Nederland hvor noen andre (en mann) hadde fått nøkkel til samme rom som meg og prøvde å komme seg inn på rommet mitt på natta. Heldigvis så var det på det hotellrommet lenke på innsiden av døra som jeg faktisk hadde satt på. Det var en ubehagelig opplevelse. (Ikke helt sammenlignbart med det vi diskuterer, jeg vet). Jeg syns bare at man kan respektere alle ved å f.eks ha 3 garderober, som nevnt lenger opp. En for kvinner, en for menn og en for unisex. De fleste transseksuelle ville aldri skiftet i en kvinnegarderobe så lenge de har penis. De woke mener kvinner er transphobic som ikke takler personer med penis i sikre rom for kvinner. Om disse personene er seksualforbrytere som misbruker trans identitet har ingen betydning for dem. Her er to videoer om samme hendelse der en naken kvinne traff på det som ser ut som en naken mann i kvinnenes spa. Dette var en person som identifiserte seg som trans kvinne men så ut som en mann og ikke en trans kvinne. Denne videoen er fra en trans kvinne som støtter kvinnen og mener dette var en mann som misbrukte lovverket. Denne videoen viser hva en woke mann sier om samme hendelse der kvinnen blir kontinuerlig beskyldt for å være transphobic. Endret 5. februar av LuxFerre 2 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar 48 minutes ago, LuxFerre said: De fleste transseksuelle ville aldri skiftet i en kvinnegarderobe så lenge de har penis. De woke mener kvinner er transphobic som ikke takler personer med penis i sikre rom for kvinner. Om disse personene er seksualforbrytere som misbruker trans identitet har ingen betydning for dem. Her er to videoer om samme hendelse der en naken kvinne traff på det som ser ut som en naken mann i kvinnenes spa. Dette var en person som identifiserte seg som trans kvinne men så ut som en mann og ikke en trans kvinne. Denne videoen er fra en trans kvinne som støtter kvinnen og mener dette var en mann som misbrukte lovverket. Denne videoen viser hva en woke mann sier om samme hendelse der kvinnen blir kontinuerlig beskyldt for å være transphobic. Om du ser på undersøkelser og statistikk og ikke idiotiske anekdoter så hadde du visst at dette ikke er et utbredt problem og at den volden transkvinner utsettes for er et mye større og helt reelt problem. Du aner tydeligvis heller ikke hva woke er, men bruker det åpenbart som et skjellsord. Hvem andre er det som kaller alt de ikke liker for woke tro? 🤔 3 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar (endret) LuxFerre skrev (13 timer siden): 1 De fleste transseksuelle ville aldri skiftet i en kvinnegarderobe så lenge de har penis. 2 De woke mener kvinner er transphobic som ikke takler personer med penis i sikre rom for kvinner. 3 Om disse personene er seksualforbrytere som misbruker trans identitet har ingen betydning for dem. 1 Mange titalls tusen transpersoner lar være å delta i trening og sport på rekreasjonellt nivå i vesten ut av frykt for å bli utsatt for situasjoner hvor de blir utsatt for vold eller ikke tolerert i herregarderoben eller damegarderoben. Samtidig så er mange av transkvinner på hormoner, har heterofil kvinnelig legning, og kan ikke gå i herregarderoben -- fordi de risikerer å bli utsatt for vold, overgrep og trakassering, i egenskap av å være trans, ha et feminint utseende, og/eller -- kombinasjonen i seg selv kan utløse problemer. En faktor som kalles interseksjonalitet. Risikoen for at noen blir utsatt for vold og/eller overgrep, totalt, er skyhøyt mye høyere om transkvinner går i herregarderoben og transmenn i kvinnegarderoben. I dag løses problemet i hovedsak med at transpersoner lar være å delta. --- 2 Woke er ikke én gruppe mennesker, som noen har klart å innbille deg. Dette er ekstremt viktig å forstå; mennesker som kalles woke er ikke én ideologisk gruppe, og individer du stempler woke er ikke nødvendigvis del av noen koherent gruppe overhode. For dem som bruker woke om seg selv uironisk er det et adjektiv; et ideal om å være opplyst om fakta om viktige tema relatert til urettferdighet i samfunnet. Om de ikke er det, så er de ikke woke. Og regnes ikke som woke. Det er slik adjektiv fungerer. Idealer fungerer også slik: Folk som forsøker å være snille er jo ikke nødvendigvis det, uten at ordet snill bør endre mening bare fordi 'snille gutter' sjeldent er det. Dette er majoriteten av informerte amerikanere og engelskmenn klar over. De fleste er også klar over at republikanerene misbruker uttrykket. Resten er misinformert, i første rekke, og i andre rekke har noen bygget en stråmann ut av fiendebildet skapt av de misinformerte og dem som sprer misinformasjon. De som støtter politikk som kalles woke, og som oppfyller adjektivets kriterier, inkluderer politikere fra Høyre, Venstre, KrF, SP, AP, SV og Rødt i Norge. Alle disse fører og støtter politikk som kalles woke av amerikansk høyreside. --- Jeg har eksplisitt advart deg og andre brukere i Flat Jord i Underholdningsindustrien-tråden om nettopp dette, at kildene der opprinnelig, og de fleste fremdeles er del av eller apologetiske for alternative høyre. Du kunne like godt klaget på jøder i underholdningsindustrien, med informasjonen du har latt deg lure av: anekdoter kan brukes til å spre misinformasjon og hat om enhver gruppe. --- 3 hvis jeg viser deg videoer av nynazister som er anti-woke, er du nynazist..? Ikke forsøke å fremstille folk du finner i anekdoter fra anti-trans nettsteder som representative for woke, med mindre du selv regner seg som nynazist. Og selv ikke da, for det er moralsk forkastelig. De som stemples Woke dekker alle partiene i hele det norske Stortinget, og de fleste individene på Stortinget. Ingen påstår at alle disse er like moralske på alle filosofiske / etiske spørsmål. De stemples dog woke, og høyre som venstreekstreme, for sine meninger -- om man legger til grunn dine kilder sin beskrivelse av hvem som er woke. --- Samtidig så har autoritære høyre og deres støttespillere definert, og fortsetter med å redefinere gjennom misinformasjon, hva de kaller woke. Der deler du bokstavelig talt deres propaganda-funderte ideer om hva de kaller woke -- om både spørsmål om trans, og om den kapitalistiske delen av underholdningsindustrien. Endret 6. februar av Red Frostraven 2 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar (endret) Rimelig sikker på at dette kom for alvor i kjølevannet av Floyd saken "i can`t breath" som senere ble "black life matters" der reaksjonen fra høyre orienterte miljøer ble "white life Matters" for så å sette navnet på denne bevegelsen som/for å være "Woke" å igjen da snu dette til noe negativt, det har nevnte miljøer klart.. Som alt annet fra USA klemmer Norge dette til brystet å hyler det ustannslig på alle forumer i mange sammenhenger uten å helt vite hvorfor eller hva det er .. Endret 6. februar av simalarion 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar Bør Lego boikottes? Lego er anti-LGBT leser jeg. Jeg handlet lego i gave til et par nevøer til jul og nå kan jeg nok angre godt på det. https://www.telegraph.co.uk/news/2025/02/06/lego-can-be-anti-lgbt-says-science-museum/#:~:text=Lego%20can%20be%20anti%2DLGBT%2C%20the%20Science%20Museum%20has%20said,heterosexuality%20“is%20the%20norm” 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå