Emsal Skrevet i går, 11:58 Del Skrevet i går, 11:58 Vi har muligens et behov for en bil nr. 2 for å få kabalen til å gå opp her i huset. Rekkevidde på 100km (egentlig 50km, men greit med litt margin) og plass til en barnestol. Har kikket litt på Finn, men virker noenlunde dyrt for vårt lille behov. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Emsal skrev (8 timer siden): Vi har muligens et behov for en bil nr. 2 for å få kabalen til å gå opp her i huset. Rekkevidde på 100km (egentlig 50km, men greit med litt margin) og plass til en barnestol. Har kikket litt på Finn, men virker noenlunde dyrt for vårt lille behov. Fordelen med leasing er en har "solgt" bilen ved starten av avtalen. Men, det totalt sett er det alltid noen som tjener på leasing, ikke nødvendigvis kunden. Det kan komme ekstra kostnader når bilen skal leveres inn. Rimelig lån er å låne med sikkerhet i bolig, men betale ned like raskt som verdifall på bilen. Å betale ned bil over 25 år blir kostbart. Kjøp av rimelig bruktbil betyr mindre kapital for å kjøpe bilen. Men, det er gjerne en eldre bil uten garanti. Det kan komme uventende utgifter til reparasjoner. Men, det må ikke oppstå dette vet en ikke helt sikkert. Kjøpe en ny "rimelig" bil betyr mer kapital, men en har 5 år garanti. Noen bilprodusenter eller forhandlere har kampanjer der leasing eller lån er del av kampanje. Da kan 3 år leasing eller lån være rimelig, i stedet for å sette ned prisen. Hva som totalt sett koster mest vil avhenge av flere faktorer. Endret 17 timer siden av toralfb Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Hva er den absolutt den rimeligste bilen det er mulig å få på leasing om dagen tro? Jeg har overhodet ikke kjennskap til leasingmarkedet. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Mazda MX-30 må være blant det billigere du får: 2 999,-/mnd Startleie: 11 150,-* Totalpris: 123 896,- Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Leasing er vel aldri en god ide økonomisk. Hvorfor ikke kjøpe brukt egolf eller noe? Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden Det er en midlertidig løsning da fruen har fått en vikarstilling så behovet er maks 6 mnd. vi så for oss enten å kjøpe noe billig noe til 30k, evnt. lease noe en liten periode. De må og være verdt det i forhold til økt lønn og kostnader med bil. Godt forslag fra @Dassen Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Emsal skrev (1 time siden): Det er en midlertidig løsning da fruen har fått en vikarstilling så behovet er maks 6 mnd. vi så for oss enten å kjøpe noe billig noe til 30k, evnt. lease noe en liten periode. De må og være verdt det i forhold til økt lønn og kostnader med bil. Godt forslag fra @Dassen Kjøp til 30 000 kr kan variere mye. Kan være heldig eller uheldig. Har inntrykk av de beste leasing avtalene gjelder for 3-4 år? Kan være mulig å overta en eksisterende avtale, om denne typen avtaler er overførbare? Endret 14 timer siden av toralfb 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden toralfb skrev (1 minutt siden): Kjøp til 30 000 kr kan variere mye. Kan være heldig eller uheldig. Har inntrykk av de beste leasing avtalene gjelder for 3-4 år? Kan være mulig å overta en eksisterende avtale, om denne typen avtaler er overførbare? Var akkurat det jeg tenkte også. Usikker på om det går an å lease i f.eks 1 år. 3 år er vel det som er vanlig. Jeg hadde nok heller tatt sjansen da tror jeg og kjøpt en billig bil skal den kun brukes i 6 mnd. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Skal kjøres med et barn ombord, da. Jeg ville ikke hatt en 15 år gammel Polo mot dagens SUVer på 2,5 tonn. På en annen side vet jeg ikke helt hvor egna Mazdaen jeg foreslo er heller, med de bakdørene den har... Foreslår en av disse, om du veit at du skal ha bilen i 3 år. Billigere og mer forutsigbart bilhold er det nesten ikke mulig å få. En Fiat 600e 4 480,-/mnd Startleie: 0,-* Totalpris: 166 054,- Citroen ëC3 4 480,-/mnd Startleie: 0,-* Totalpris: 166 054,- Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kjøp en brukt Toyota som nylig er eu godkjent. Da slipper du vise den igjen før du selger om 6 måneder. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden 4 hours ago, Dassen said: Skal kjøres med et barn ombord, da. Minimal lengde, barnehagen er 1km unna. 54 minutes ago, Trulss said: Kjøp en brukt Toyota som nylig er eu godkjent. Da slipper du vise den igjen før du selger om 6 måneder. Ulempen med kjøp er at jeg må styre med å selge den igjen også. Hadde håpt på det var noen sykt gode kampanjer eller noe gående som jeg ikke har fått med meg. Men tror jeg har fått svar på det jeg lurer på. Kan evnt. tråle litt finn for å overta noe leasing kanskje, hvor det ikke er så super lenge igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå