Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Fatninja skrev (18 minutter siden): Grunnen er vel at dama sier at det er greia. Å ikke spise etter klokka 18. Jeg fikk beskjed av lege da jeg prøvde 16-8 fasting at, og nå skurrer sikkert detaljene litt, kl 20.00 eller 21.00 var bedre. 18.00 fungerer sikkert greit det altså. Men viktig å finne ett tidspunkt som fungerer bedre en 18.00 om du ikke legger deg for å sove før kl 23.00 liksom. Endret 2 timer siden av Duriello 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Monster skrev (26 minutter siden): Skjønner. Går helt fint det ☺️ å? Nei jeg vet ikke. Men det er jo en del damer som sliter med høy andel fett på kroppen. Jeg tror ikke jeg skal helt ned til 65 igjen. Tenker jeg sier meg fornøyd når jeg beier rundt 70 siden jeg nå trener mye styrke og har fått mye muskler. Så jeg kan bli like slank som før uten å gå ned like mye men samtidig strammere 70 er mitt mål også (men jeg blir ikke lei meg dersom jeg går ned mer enn det altså, noe det egentlig ligger an til siden jeg har 10 uker igjen). Gjør en innsats før jeg skal til strendene ved Rivieraen om 10 uker 😂 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Duriello skrev (19 minutter siden): Jeg fikk beskjed av lege da jeg prøvde 16-8 fasting at, og nå skurrer sikkert detaljene litt, kl 20.00 eller 21.00 var bedre. 18.00 fungerer sikkert greit det altså. Men viktig å finne ett tidspunkt som fungerer bedre en 18.00 om du ikke legger deg for å sove før kl 23.00 liksom. Mitt utgangspunkt var egentlig klokka 20.00, at jeg har det siste måltidet rundt 20.00 altså. Men går helt fint å ha det senere også. Bare ikke rett før senga (eller i senga som egentlig har vært mitt problem, med ost og godteri i senga foran netflix) 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden leticia skrev (5 minutter siden): Mitt utgangspunkt var egentlig klokka 20.00, at jeg har det siste måltidet rundt 20.00 altså. Men går helt fint å ha det senere også. Bare ikke rett før senga (eller i senga som egentlig har vært mitt problem, med ost og godteri i senga foran netflix) Jeg avslutta alltid spising før kl 22.00. Og da la jeg meg sjeldent før kl 01.00 🙂 Kjenner til den problemstillingen ja. 😅 (netflix i senga, gjerne med noe attåt🫣) Kluet er å finne en løsning som passer for seg, å ligge våken med "hunger pangs" blir litt kontraproduktivt. Lenke til kommentar
Monster Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden leticia skrev (16 minutter siden): 70 er mitt mål også (men jeg blir ikke lei meg dersom jeg går ned mer enn det altså, noe det egentlig ligger an til siden jeg har 10 uker igjen). Gjør en innsats før jeg skal til strendene ved Rivieraen om 10 uker 😂 Bra jobba 💪 💪 🔥 stå på ☺️ 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Duriello skrev (25 minutter siden): Jeg avslutta alltid spising før kl 22.00. Og da la jeg meg sjeldent før kl 01.00 🙂 Kjenner til den problemstillingen ja. 😅 (netflix i senga, gjerne med noe attåt🫣) Kluet er å finne en løsning som passer for seg, å ligge våken med "hunger pangs" blir litt kontraproduktivt. Ja. Jeg var litt for sulten i går kveld. Det løste seg med 2 grove knekkebrød, med smør og honning, ca 160 kalorier totalt. Trenger ikke ta så mye, bare nok til å stilne sulten liksom... 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Monster skrev (25 minutter siden): Bra jobba 💪 💪 🔥 stå på ☺️ Det gjør jeg. Du klarer dette du også ❤️ Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 23 minutter siden Del Skrevet 23 minutter siden (endret) 4 hours ago, Vokteren said: Bare minner om denne for alle som tror at pulver og piller kan erstatte et variert kosthold, naturlige utendørsaktiviteter og tilhørende trivsel: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ekspert-med-advarsel-dyr-urin/17378170/ Hun advarer mot å spise for mye vitaminer, nevner ikke protein pulver og kreatin med et eneste ord. Det er ganske mange slike eksperter som går ut og advarer mot protein pulver og and kosttilskudd, særlig på tv2 er dette populære innslag. Det som ikke nevnes er at mange av disse ekspertene selger sine egne produkter, da gjerne i form av "trenings opplegg" eller "trenings program" (her er opplegget til hun dama i artikkelen du linket: https://www.kickstart.no/) og på denne måten da har insentiv for å "snakke ned" kosttillskudd for dermed å presentere sine egne greier som et alternativ til disse. Jeg kan ta meg selv som eksempel, jeg veier 125 kilo. Jeg trener mye og hardt og må dermed spise en god del proteiner for å vedlikeholde (og forhåpentligvis også øke) kroppsvekten. Hvis vi regner 1,5 gram protein for hver kilo kroppsvekt blir det et daglig behov for minst 187.5 gram protein om dagen. 100 gram kylling utgjør ca 23 gram proteiner, noe som utgjør ca 800 gram kylling om dagen. Det finnes også de som sier opptil 2,5 gram proteiner om dagen per kilo kroppsvekt, avhengig av hvor hardt man trener. Uansett - det er helt uaktuelt å dytte opptil en kilo kjøtt i kroppen hver eneste dag, det går bare ikke. Jeg har forsøkt og endte opp med å bli en meget luftig og forstoppet fisefabrikk. Jeg spiser ca 3 til 400 gram kjøtt hver dag, og det er helt perfekt for meg, resten drikker jeg og det er jeg veldig glad for fordi det da tar liten plass og gjør lite av seg ellers i kroppen. Protein pulver er tørket melkeprodukt (myse). Det er med andre ord ingen forskjell på å ta pulveret og det å drikke (veldig mye) melke produkt. Det at pulveret er "prosessert" (som ofte er et sterkt argument hos puristene) betyr bare at det er tørket inntill det blir et pulver. edit: kan nevne at jeg spiser et lite måltid klokken 8 og drikker heller ingenting etter dette (meget bra for nattesøvnen) Endret 14 minutter siden av Kakkelfant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå