RookieNO Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden leticia skrev (2 timer siden): *snip* Muskler veier mer enn fett. Det der er det rareste jeg hører... Det er som å si at jern veier mer enn fjær. Hva mener du egentlig? 1 kg jern er akkurat like tungt som en kilo fjære...Hvis du går ned en kilo fett og går opp en kilo muskler, hvor mye veier du da?!? Det er en grunn til at de fleste PTer ikke veier deg, men måler deg med målebånd før du begynner programmene deres. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden RookieNO skrev (4 minutter siden): Det der er det rareste jeg hører... Det er som å si at jern veier mer enn fjær. Hva mener du egentlig? 1 kg jern er akkurat like tungt som en kilo fjære...Hvis du går ned en kilo fett og går opp en kilo muskler, hvor mye veier du da?!? Det er en grunn til at de fleste PTer ikke veier deg, men måler deg med målebånd før du begynner programmene deres. "Det er ikke galt å si at muskler veier mer enn fett. Faktisk veier de nesten 20 prosent mer. Det skyldes at fettcellene først og fremst inneholder triglyserider som er lettere enn proteinene og vannet som muskelcellene er satt sammen av." Veier muskler mer enn fett? | illvit.no 1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Monster skrev (8 timer siden): Fler som kjenner seg igjen? Jeg dober dpdlogere og blir også veldig trøtt og sliten. Blir veldig fort lei meg og irritert fordi jeg blir frynsete og flldom når ikke krj dpr nok næring og nok søvn og likevel pusher meg hsrdr på trening hver dag. Jeg har vært så sliten etter trening at jeg gråter noen ganger. Fordi jeg har sovet dårlig men prøver å trene for å bli sliten og trøtt. Jeg begynte å trene for 13 måneder siden og spiste så mye jeg trengte i ett år men gikk veldig sagte ned i ferrpr. Jeg har 38 kilo til sammen å ta av og har tatt av ca 20 kilo på ett år og tre måneder nå. Har ca 10-18 kilo igjen. Nå har jeg fått mye muskler så kan hende det er nok å miste 10 kilo til. Men nå de to siste ukene har jeg kuttet ned på mye i tillegg til at jeg har hatt gåtte stopp både en lang peri før Jul og fra nyttår til nå og skal ha det frem til mars. Men jeg merker at jeg sliter nå etter jeg har kuttet ned inntak av mat..for selv om jeg spiser sunt så går jeg ikke ned hvis jeg ikke kutter ned selv om jeg trener både spinning og styrke hver dag og legfer igjen 1000 kalorier til sammen på dobbeløktene. Jeg tenkte at jeg kunne spise meg mett siden jeg trener såppas hard og mye at jeg ville gå ned uansett. Men jeg må tydeligvis sulte litt og kjenne på lav blodsukker og tretthet.. Angst og depresjon som jeg får når jeg blir underernært. Jeg bruker masse kost tilskudd og men det hjelper liksom ikke nok. Noen tips? Det handler om næringsporsjonering i forhold til daglige gjøremål og fysisk anstrengelse. Ligger man på mer enn 500kcal pr.dag i underskudd vil man få disse symptomene og sjangsen for muskelsvinn øker. Det gjelder å moderere seg for å gå ned i vekt sakte men sikkert samtidig som man beholder mest mulig muskelmasse. 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Det er greit å ta det litt med ro og la kroppen tilpasse seg forandringene, samme med trening der det er ingen som tjener noe på å bli overtrent eller få senebetendelse. Gir ned og slapp av, "measure twice and cut once". Kreatin og proteinpulver er bra, svært få som har godt av å spise opptil flere kilo kjøtt om dagen for å få i seg nok (1 til 1.5 gram protein per kilo kroppsvekt om dagen er bra), jeg pleier å få litt mer enn halvparten på pulver og resten ved kjøtt, tunfisk, eggehvite, osv. Sikt på horisonten og unn deg litt cheatmeal glede på lørdag eller whatever, ingen som varer særlig lenge uten konsekvenser etter at psyken har begynt å skrante. Søvn må være pri 1, treningen er bare for å slite musklene, nok mat og god søvn er det viktigste for å få regelmessige gains. 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Er holdningene til ts virkelig representative for ynge generasjoner ? Et kroppshysteri og et matregime som stimulerer til det alle snakker om, men som ingen tar til motmæle mot, nemlig psykisk uhelse hos ungdom. Presset om utdannelse, vellykkethet, god økonomi, perfekte vaner osv blir ikke lettere å håndtere med åpenbare ubalanser i kroppen og i hodet. Livet består av mer enn å spjåke seg ut på et treningssenter eller å bruke baderomsspeilet. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Monster skrev (16 timer siden): forbrenner 1000 på trening Tviler sterkt på det. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Monster skrev (16 timer siden): Jeg dober dpdlogere Dobler hva? Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Bare minner om denne for alle som tror at pulver og piller kan erstatte et variert kosthold, naturlige utendørsaktiviteter og tilhørende trivsel: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ekspert-med-advarsel-dyr-urin/17378170/ 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Vokteren skrev (1 time siden): Er holdningene til ts virkelig representative for ynge generasjoner ? Et kroppshysteri og et matregime som stimulerer til det alle snakker om, men som ingen tar til motmæle mot, nemlig psykisk uhelse hos ungdom. Presset om utdannelse, vellykkethet, god økonomi, perfekte vaner osv blir ikke lettere å håndtere med åpenbare ubalanser i kroppen og i hodet. Livet består av mer enn å spjåke seg ut på et treningssenter eller å bruke baderomsspeilet. Tviler på at de er representative. Legg merke til at TS skriver i første innlegg at han har 38 kilo å gå ned totalt, og allerede har gått ned 20 kilo. Regner med at utgangsvekta har vært ganske høy da, selv om TS ikke nevner noe om utgangspunktet. Når det er sagt så er jeg enig med deg at det er tåpelig med pulver og piller. Det som nytter når man skal ned i vekt er å ha et kaloriunderskudd. Kosthold er kilo, trening er gram... Som jeg nevnte i mitt første innlegg til TS så jobber jeg selv med å gå ned. Mangler bare 3,3 kilo på målet mitt, som jeg har 10 uker igjen på å greie. Det er viktig at man tar det rolig og forsiktig og får sunne vaner hvis man skal greie å beholde vekta. Jeg har fremdeles en dag i uka der jeg faktisk ikke teller kalorier også, men skal kunne kose seg litt og ikke bare leve i et "kaloriregime"... De eneste pillene jeg tar er vitaminer som det er stadfestet hos legen at jeg har mangel på. Dvs vitamin B og vitamin D. Det kan være at sosiale medier er med på å bidra til kroppspress, psykisk uhelse osv, så jeg syns forslaget om at man må logge seg inn med bankid, altså å få en 15 årsgrense på sosiale medier, er et godt forslag. I dag så har man sosiale medier i mye yngre alder enn det, faktisk helt nede i småskolen. En aldersgrense på sosiale medier kan også hindre at barn ikke blir utsatt for seksuelle overgrep via internett. 1 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (15 minutter siden): Tviler på at de er representative. Legg merke til at TS skriver i første innlegg at han har 38 kilo å gå ned totalt, og allerede har gått ned 20 kilo. Regner med at utgangsvekta har vært ganske høy da, selv om TS ikke nevner noe om utgangspunktet. Når det er sagt så er jeg enig med deg at det er tåpelig med pulver og piller. Det som nytter når man skal ned i vekt er å ha et kaloriunderskudd. Kosthold er kilo, trening er gram... Som jeg nevnte i mitt første innlegg til TS så jobber jeg selv med å gå ned. Mangler bare 3,3 kilo på målet mitt, som jeg har 10 uker igjen på å greie. Det er viktig at man tar det rolig og forsiktig og får sunne vaner hvis man skal greie å beholde vekta. Jeg har fremdeles en dag i uka der jeg faktisk ikke teller kalorier også, men skal kunne kose seg litt og ikke bare leve i et "kaloriregime"... De eneste pillene jeg tar er vitaminer som det er stadfestet hos legen at jeg har mangel på. Dvs vitamin B og vitamin D. Det kan være at sosiale medier er med på å bidra til kroppspress, psykisk uhelse osv, så jeg syns forslaget om at man må logge seg inn med bankid, altså å få en 15 årsgrense på sosiale medier, er et godt forslag. I dag så har man sosiale medier i mye yngre alder enn det, faktisk helt nede i småskolen. En aldersgrense på sosiale medier kan også hindre at barn ikke blir utsatt for seksuelle overgrep via internett. Ts her. Jeg har brukt 15 måneder på å gå ned. Jeg gikk opp fra 65 kg til 105. Veide 98 da jeg meldte meg inn på helsestudio. Er nå de siste psr ukene jeg har kuttet enda mer ned på inntaket og har blitt psykisk sliten. Men kjenner at det kanskje ikke er verdt å ha det sånn bare for å gå ned litt fortere. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Monster skrev (2 minutter siden): Ts her. Jeg har brukt 15 måneder på å gå ned. Jeg gikk opp fra 65 kg til 105. Veide 98 da jeg meldte meg inn på helsestudio. Er nå de siste psr ukene jeg har kuttet enda mer ned på inntaket og har blitt psykisk sliten. Men kjenner at det kanskje ikke er verdt å ha det sånn bare for å gå ned litt fortere. Det er lurt å roe litt ned ja. Jeg sier heller ikke at jeg sitter med fasiten, bare forteller hva som har funket for meg. Ellers så er jeg av den oppfatning av at det er bedre å trene ute i naturen enn inne på et treningssenter. Trær kan også bli til naturlig treningsapparater. Gratis er det også 😁👍 2 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden leticia skrev (8 minutter siden): Det er lurt å roe litt ned ja. Jeg sier heller ikke at jeg sitter med fasiten, bare forteller hva som har funket for meg. Ellers så er jeg av den oppfatning av at det er bedre å trene ute i naturen enn inne på et treningssenter. Trær kan også bli til naturlig treningsapparater. Gratis er det også 😁👍 Jeg går mye ute i naturen. Er friluftsmenneske. Men blir veldig sliten av å være overvektig på turer med svær sekk så trenger mere muskler og mindre fett på kroppen. I tillegg dp har jeg ikke noe særlig sosialt liv utenom treningen så er der jeg har mitt sosiale nettverk. Forøvrig er jeg dame og ikke mann. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Monster skrev (3 minutter siden): Jeg går mye ute i naturen. Er friluftsmenneske. Men blir veldig sliten av å være overvektig på turer med svær sekk så trenger mere muskler og mindre fett på kroppen. I tillegg dp har jeg ikke noe særlig sosialt liv utenom treningen så er der jeg har mitt sosiale nettverk. Forøvrig er jeg dame og ikke mann. Ja jeg regnet med at jeg tok feil om kjønn da du skreiv at utgangsvekta var 65 før du begynte å legge på deg. Beklager misforståelsen om det. Det er bare ikke så vanlig at en dame ønsker å gå ned 38 kilo 🤔 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Monster skrev (9 minutter siden): Jeg går mye ute i naturen. Er friluftsmenneske. Men blir veldig sliten av å være overvektig på turer med svær sekk så trenger mere muskler og mindre fett på kroppen. I tillegg dp har jeg ikke noe særlig sosialt liv utenom treningen så er der jeg har mitt sosiale nettverk. Forøvrig er jeg dame og ikke mann. Hva med litt mer fokus på trivsel ifm fysisk aktivitet ute i naturen og litt mindre fokus på utseende, kalorier, gram og kosttilskudd ? Da vil trivselsvekten oppnås samtidig som de negative tankene reduseres… Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Slanking suger balle. Driver å slanker selv. Ikke spise etter klokka 18. Fikk ikke sove pga sultfølelse før klokka 4 i natt. 1 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden leticia skrev (20 minutter siden): Ja jeg regnet med at jeg tok feil om kjønn da du skreiv at utgangsvekta var 65 før du begynte å legge på deg. Beklager misforståelsen om det. Det er bare ikke så vanlig at en dame ønsker å gå ned 38 kilo 🤔 Skjønner. Går helt fint det ☺️ å? Nei jeg vet ikke. Men det er jo en del damer som sliter med høy andel fett på kroppen. Jeg tror ikke jeg skal helt ned til 65 igjen. Tenker jeg sier meg fornøyd når jeg beier rundt 70 siden jeg nå trener mye styrke og har fått mye muskler. Så jeg kan bli like slank som før uten å gå ned like mye men samtidig strammere 1 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Fatninja skrev (7 minutter siden): Slanking suger balle. Driver å slanker selv. Ikke spise etter klokka 18. Fikk ikke sove pga sultfølelse før klokka 4 i natt. Kjenner til det. Er vel da egentlig bedre å spise på kvelden og faste til formiddagen i stedet. Det tenkte jeg å kanskje prøve nå å se om det blir bedre. Ts 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Fatninja skrev (8 minutter siden): Slanking suger balle. Driver å slanker selv. Ikke spise etter klokka 18. Fikk ikke sove pga sultfølelse før klokka 4 i natt. Hvorfor kl 18?🤔 2 Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, Duriello said: Hvorfor kl 18?🤔 Grunnen er vel at dama sier at det er greia. Å ikke spise etter klokka 18. 1 Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, Monster said: Kjenner til det. Er vel da egentlig bedre å spise på kvelden og faste til formiddagen i stedet. Det tenkte jeg å kanskje prøve nå å se om det blir bedre. Ts Jeg spiste nettopp havregrøt og drakk litt kaffe. På tross av at jeg ikke fikk sove i natt på grunn av sultfølelse, så var jeg egentlig ikke så sulten nå. Jeg kunne glatt droppa å spise på en del timer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå