Monster Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Fler som kjenner seg igjen? Jeg dober dpdlogere og blir også veldig trøtt og sliten. Blir veldig fort lei meg og irritert fordi jeg blir frynsete og flldom når ikke krj dpr nok næring og nok søvn og likevel pusher meg hsrdr på trening hver dag. Jeg har vært så sliten etter trening at jeg gråter noen ganger. Fordi jeg har sovet dårlig men prøver å trene for å bli sliten og trøtt. Jeg begynte å trene for 13 måneder siden og spiste så mye jeg trengte i ett år men gikk veldig sagte ned i ferrpr. Jeg har 38 kilo til sammen å ta av og har tatt av ca 20 kilo på ett år og tre måneder nå. Har ca 10-18 kilo igjen. Nå har jeg fått mye muskler så kan hende det er nok å miste 10 kilo til. Men nå de to siste ukene har jeg kuttet ned på mye i tillegg til at jeg har hatt gåtte stopp både en lang peri før Jul og fra nyttår til nå og skal ha det frem til mars. Men jeg merker at jeg sliter nå etter jeg har kuttet ned inntak av mat..for selv om jeg spiser sunt så går jeg ikke ned hvis jeg ikke kutter ned selv om jeg trener både spinning og styrke hver dag og legfer igjen 1000 kalorier til sammen på dobbeløktene. Jeg tenkte at jeg kunne spise meg mett siden jeg trener såppas hard og mye at jeg ville gå ned uansett. Men jeg må tydeligvis sulte litt og kjenne på lav blodsukker og tretthet.. Angst og depresjon som jeg får når jeg blir underernært. Jeg bruker masse kost tilskudd og men det hjelper liksom ikke nok. Noen tips? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Du er ikke underernært fordi du har et kaloriunderskudd. Resten av kaloriene får du av fettforbrenningen din. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Du må ikke ha for stort kaloriunderskudd, for da går vinninga opp i spinninga. Eksempel, dersom du opprettholder vekt ved 2000 kalorier med ditt aktivitetsnivå, legg deg på mellom 15-1700 kalorier daglig. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hvis du føler sult så kan det være greit å få i seg noe som metter, men samtidig har lite kalorier. Havregrøt er et godt eksempel. Ellers så bruker jeg grønnsaker eller frukt / yoghurt for å stilne sulten. Jobber selv for å gå ned nå, men tar det veldig sakte og har bare igjen 3,3 kilo igjen fordelt over 10 uker for å nå målet mitt. (Kanskje jeg kommer til å gå ned mer enn jeg hadde tenkt også). Har et utgangspunkt med 1500 kalorier daglig, men tar en "kosedag" i helga uten å telle kalorier. Du har vært veldig flink til nå. Har troa på at du skal klare det ❤️ 1 Lenke til kommentar
Monster Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Duriello skrev (15 minutter siden): Du må ikke ha for stort kaloriunderskudd, for da går vinninga opp i spinninga. Eksempel, dersom du opprettholder vekt ved 2000 kalorier med ditt aktivitetsnivå, legg deg på mellom 15-1700 kalorier daglig. Er ca der jeg ligger. Jeg har en hvile fobrrnnnon på ca 1500 og forbrenner 1000 på trening så da brenner jeg ca 3000 kalorier om dagen hvis man skal regne med annen aktivitet som jobb og husarbeid, lage mat, dusje og alle sånne daglige aktiviteter. Men jeg hadde det best når jeg inntok ca 2000 kalorier i døgnet. Jeg forbrent jo da uansett 1000 kalorier ekstra. Og en kilo kroppsvekt tilsvarer,7000 kalorier så jeg skulle jo gått ned en kilo i uka å tegne selv om jeg ikke sultet pga all trening. Jeg pleier å restituere på slndsjene men trener av og til tre økter noen av de andre dagene. Går på spinning både morgen og kveld nå som jeg for tiden er arbeidsledig og da trener jeg ofte vekk 1500 kal på en dag med styrke i tillegg og ofte har vi spinning maraton på lørdager med 90 min også styrke etterpå. Så selv om jeg tar pause på sønd så tst jeg det igjen de andre også når jeg trener i 3-4 timer intensivt. Lenke til kommentar
Monster Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden leticia skrev (10 minutter siden): Hvis du føler sult så kan det være greit å få i seg noe som metter, men samtidig har lite kalorier. Havregrøt er et godt eksempel. Ellers så bruker jeg grønnsaker eller frukt / yoghurt for å stilne sulten. Jobber selv for å gå ned nå, men tar det veldig sakte og har bare igjen 3,3 kilo igjen fordelt over 10 uker for å nå målet mitt. (Kanskje jeg kommer til å gå ned mer enn jeg hadde tenkt også). Har et utgangspunkt med 1500 kalorier daglig, men tar en "kosedag" i helga uten å telle kalorier. Du har vært veldig flink til nå. Har troa på at du skal klare det ❤️ Er det jeg spiser ☺️ og proteinyoghurt, pulver og alt sånt. Men har nå halvert mengden ris til middag og minsket posjon med havregrøt for å gå ned.. det er faktisk sykt mye kalorier i havregryn fant jeg ut. Har begynt å bruke mandelmelk til grøt og protein shake siden det er lite kalorier i mandelmelk Lenke til kommentar
Monster Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Gavekort skrev (28 minutter siden): Du er ikke underernært fordi du har et kaloriunderskudd. Resten av kaloriene får du av fettforbrenningen din. Ja jeg vet. Men det går likevel utover pdiken selv om jeg vet at kroppen har nok å ta av. Men det hadde vært kjekt om man slapp å spise når man var feit og slapp å kjenne sult.. men sånn er det desverre ikke Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Monster skrev (5 minutter siden): Men jeg hadde det best når jeg inntok ca 2000 kalorier i døgnet. Gikk du ned i vekt når du lå på 2000? Og husk å regne inn vektendring slik at underskuddet holder seg stabilt. Og som @leticia sier, det er lurt med "kosedager" der du kun har det i bakhodet, å unner deg å skeie ut littegrann. 👍🙂 Endret 1 time siden av Duriello 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Monster skrev (45 minutter siden): Jeg bruker masse kost tilskudd og men det hjelper liksom ikke nok. Nei hvordan skulle det hjelpe? Noe du mangler som ikke finnes i mat? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Når du holder på å justere matinntak i forbindelse med trening bør du tenke deg godt om å justere deg inn etter de signalene kroppen gir deg. Blir du helt på felgen etter en treningsøkt er det jo definitiv noe galt. Enten trener du for hardt eller så spiser du for lite i forhold til hvordan du trener. Vær forsiktig med å følge "bro-science" og spør gjerne en PT med utdanning og godt fundamenterte råd. Generelt er det greit å holde seg unna alskens av tilskudd og pulver og generelt bare spise hel og ren mat. Spesielt alt av proteinbarer er dårligere enn ren mat. Vær også forsiktig med koffein-produkter til pre-workour. Selv f.eks RedBull bør unngås til vanlig (utenom trening også). Håper i alle fall at du holder deg unna doping, da dette er den enkleste måte å ødelegge kroppen på. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 58 minutter siden Del Skrevet 58 minutter siden Monster skrev (46 minutter siden): Er det jeg spiser ☺️ og proteinyoghurt, pulver og alt sånt. Men har nå halvert mengden ris til middag og minsket posjon med havregrøt for å gå ned.. det er faktisk sykt mye kalorier i havregryn fant jeg ut. Har begynt å bruke mandelmelk til grøt og protein shake siden det er lite kalorier i mandelmelk Å? Havregrøten inneholder jo bare 150 kalorier... lager den på vann. Men vi har sikkert et forskjellig kaloribehov, og et forskjellig utgangspunkt. Så må du huske på at nå når du begynner å få endel muskler så blir det vanskeligere å gå ned siden muskler veier mer enn fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå