Gå til innhold

4x8 eller 2x16GB

Hammeren88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan også kjøpe 2x8GB av samme type som du har. Men det er er vel lurt å sjekke hva maskinen/hovedkortet støtter.

Både produsent av PC/hovedkort og produsenter av minne har informasjon for hvilket minne som passer.

Fordel med å kjøpe 2x16GB er vel at en da kan kjøpe større hastighet, og en er sikker på at brikkene går bra sammen.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
NULL skrev (6 minutter siden):

Beste her vil jo da også kunne være å kjøre 2x8 som du allerede har + 2x16 som du kjøper, mao. 48GB RAM. 

Er mye bedre å bare kjøpe 2x16GB, istedenfor å ha 4 forskjellige brikker blandet sammen, og atpåtil forskjellige størrelser.

Det er aldri anbefalt å mixe sammen forskjellige brikker.

https://techfident.co.uk/can-you-mix-ram-brands/

Endret av Paxville
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2*16GB gir minst sannsynlighet for trøbbel og 4*8GB gir sjelden noe bedre ytelse. Du får sjelden noe mer enn dual-channel uansett. Med det sagt så er det ikke så vanlig at 4*8GB gir trøbbel, men kan være smart å sjekke brikkekonfigurasjon.

Lenke til kommentar

Hei. Om det jeg gjør er riktig vet jeg ikke, men på mine PC`er så liker jeg og ha alle minneslottene fyllt opp, så hvis jeg har PC med 2 slotter, så blir begge to brukt og hvis jeg har PC med 4 slotter så bruker jeg alle fire. Man bør også ha minnebrikker i samme størrelse og hastighet. Jeg liker og ha brikkene i samme merke også jeg da. Altså identiske brikker man man si.

Lenke til kommentar
wil skrev (2 minutter siden):

Hei. Om det jeg gjør er riktig vet jeg ikke, men på mine PC`er så liker jeg og ha alle minneslottene fyllt opp, så hvis jeg har PC med 2 slotter, så blir begge to brukt og hvis jeg har PC med 4 slotter så bruker jeg alle fire. Man bør også ha minnebrikker i samme størrelse og hastighet. Jeg liker og ha brikkene i samme merke også jeg da. Altså identiske brikker man man si.

Om man har 4 slotter, så gir det ingen annen fordel enn mengde ram, kontra å bruke kun 2.

Eneste unntaket er systemer med Quad-channel ram.

Skal du klokke ram og tune, så er det en fordel å ikke fylle opp alle 4.

Endret av Paxville
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...