Hammeren88 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hei, jeg ønsker meg 32GB ram på PC-en, og lurte på om jeg kunne kjøpe nye brikker av de jeg allerede har så jeg får 4x8GB. Eller burde jeg gå for 2x16GB? dette er brikkene jeg har: https://www.komplett.no/product/1224282/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/kingston-fury-beast-rgb-ddr5-5600mhz-16gb# Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Ville kjøpt et sett på 2*16 Lenke til kommentar
lals Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden beste er å kjøpe 2x16 GB, er ikke så mye dyrere https://www.proshop.no/RAM/GSkill-Trident-Z5-Neo-RGB-DDR5-6000-32GB-CL30-Dual-Channel-2-pcs-AMD-EXPO-Svart-med-RGB/3110528 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Du kan også kjøpe 2x8GB av samme type som du har. Men det er er vel lurt å sjekke hva maskinen/hovedkortet støtter. Både produsent av PC/hovedkort og produsenter av minne har informasjon for hvilket minne som passer. Fordel med å kjøpe 2x16GB er vel at en da kan kjøpe større hastighet, og en er sikker på at brikkene går bra sammen. Endret 2 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
NULL Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Beste her vil jo da også kunne være å kjøre 2x8 som du allerede har + 2x16 som du kjøper, mao. 48GB RAM. Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) NULL skrev (6 minutter siden): Beste her vil jo da også kunne være å kjøre 2x8 som du allerede har + 2x16 som du kjøper, mao. 48GB RAM. Er mye bedre å bare kjøpe 2x16GB, istedenfor å ha 4 forskjellige brikker blandet sammen, og atpåtil forskjellige størrelser. Det er aldri anbefalt å mixe sammen forskjellige brikker. https://techfident.co.uk/can-you-mix-ram-brands/ Endret 2 timer siden av Paxville 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2*16GB gir minst sannsynlighet for trøbbel og 4*8GB gir sjelden noe bedre ytelse. Du får sjelden noe mer enn dual-channel uansett. Med det sagt så er det ikke så vanlig at 4*8GB gir trøbbel, men kan være smart å sjekke brikkekonfigurasjon. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18 minutter siden Del Skrevet 18 minutter siden Hei. Om det jeg gjør er riktig vet jeg ikke, men på mine PC`er så liker jeg og ha alle minneslottene fyllt opp, så hvis jeg har PC med 2 slotter, så blir begge to brukt og hvis jeg har PC med 4 slotter så bruker jeg alle fire. Man bør også ha minnebrikker i samme størrelse og hastighet. Jeg liker og ha brikkene i samme merke også jeg da. Altså identiske brikker man man si. Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 15 minutter siden Del Skrevet 15 minutter siden (endret) wil skrev (2 minutter siden): Hei. Om det jeg gjør er riktig vet jeg ikke, men på mine PC`er så liker jeg og ha alle minneslottene fyllt opp, så hvis jeg har PC med 2 slotter, så blir begge to brukt og hvis jeg har PC med 4 slotter så bruker jeg alle fire. Man bør også ha minnebrikker i samme størrelse og hastighet. Jeg liker og ha brikkene i samme merke også jeg da. Altså identiske brikker man man si. Om man har 4 slotter, så gir det ingen annen fordel enn mengde ram, kontra å bruke kun 2. Eneste unntaket er systemer med Quad-channel ram. Skal du klokke ram og tune, så er det en fordel å ikke fylle opp alle 4. Endret 14 minutter siden av Paxville Lenke til kommentar
wil Skrevet akkurat nå Del Skrevet akkurat nå Åja. Jeg glemte og skrive at det er MIN mening. Om det har noe og si eller ikke gjør ingenting for meg. Det er slik jeg liker å gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå