Gå til innhold

I dag er mishandling for pels ferdig

Anbefalte innlegg

3 hours ago, trikola said:

Yepp, bykatter lever stort sett av søppel etter mennesker samt ei og anna byrotte, nokre mus og stort sett skadde fugler. At katter dreper fugler over ein lav sko er noko steike tøv og surr med tall. Derimot er vi menneska ei stor fare for fugler og stort sett alt av dyr. Stadig meir areal skal byggast ut og alt av dyr får mindre plass. Det vil bli menneskets undergang korleis vi ødelegger biomangfaldet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste steg bør absolutt og uten tvil være å se på fiskenæringa og de horrible greiene som skjer i stor skala der. 

Hver gang jeg snakker med noen som har vært i nærheten av slike oppdrettsanlegg så ender historien med at de ikke spiser oppdrettsfisk. 

Det er så ugreit alt som skjer der at det er vanskelig å dra frem enkeltelsempler, men som en kar jeg snakka med retorisk spurte meg.. "hvorfor tror du salmalaksen selges uten skinn..?" 

Hint: Det har mer med lus/sår å gjøre enn at det skal være lettvint for forbrukere. 😉

Omsetningen hadde nok sunket ganske greit om folk fikk se hvordan produktet så ut i utgangspunktet.

Men er vel i overkant mye å håpe på all den tid fisk er såpass annerledes enn oss at folk flest ikke klarer å relatere til de. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle egentlig tru at det var meir aktuelt å forby kyllingproduksjon før pelsdyrnæringa. Sjølv pelsdyropprettarar som ikkje bryr deg om dyrevelferd vil vel nødvendigvis bry seg om at pelsen ikkje er full av arr etter bitt og andre skader? Foe det må vel påvirke salgsverdien negativt? 

Ein kylling derimot blir til like fine fillear eller nuggets sjølv om kyllingen blir levert til slakting full av arr og beinbrot. 

Kyllingindustrien har gjort nokre grep for å betre dyrevelferden, men det kunne vel pelsdyrnæringa også gjort

Er dette eit forbod som er gjort mogleg fordi pelsopprett er å rekne som luksusprodukt medan kyllingopprett er rekna som "nødvendig"? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...