ticsyboy Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Hei Jeg har hatt en utrolig ubehagelig å rotten opplevelse fra nav Jeg har vært rusavhengig å vært over 15 ganger inn å ut av behandling, aldri lykkes, frem til ifjor.. da kom jeg meg inn på vg3 (som var det eneste jeg manglet 1/2 for fagbrevet manglet jeg 2 mnd skole.... så måtte ta opp alt igjen, det er "greit" men så begynner det dere skal få se på bildene, jeg har vist dette til "famile" advokat (advokaten til min stefar og hans bedrifter og juridske råd pga han er næringsdrivende. Jeg ko inn på vg3, fullførte vg3 med de beste karakterene av alle, minste fraværet av alle (1 dag fravær for urinprøve med fastlege. Fikk meg en lærlingplass IGJENNOM nav (Noe ALLE rådet meg STÆRKT fra å gjøre) men naiv som jeg er så ikke noe problem i, vi bor i norge liksom kan ikke være sånn, men ble bare være, så forteller en tidligere ansatt (som jobber i annet organ i kommunen nå, at (dette er en fyr som jeg har hatt kontakt med i snart 16 år, s kjenner han godt for å si det mildt, at de hater meg på nav kontoret, fordi jeg er så direkte å "frekk" hadde sakkt xD kan du tro det? om du føler sånn kan du ikke joobbe i nav synest jeg da. . Hva tenker dere? advokat sier dette er helt hårrivende (legg merke til datoene, MERK jeg sitter hjemme å ønsker mer en ALT å fortsette lærlingplassen min (som jeg ELSKER) men KAN ikke fordi jeg har ikke sist på snart 4 dager, har lånt fra alle kanter bare for å overleve!!! Samt jeg har ikke busspenger til å komme meg på jobb. Så sier de på jobben at jeg kan ikke være borte noe mere, men jeg kan jo ikke jobbe når jeg er i n situasjon, sier jo seg selv xD (jeg står opp daglig 0600, tar 0635 bussen til kjøpesenter, går der fra (går ikke buss) går i 45 min vær vei, VÆR dag jeg jobber! MRK DET VÆRSTE!!! Jeg sier: om jeg ikke kan jobbe fordi dere nekter å hjepe meg så må jo jeg desverre bare slutte å gå tilbake til aap da... Så sier de: det er greit om du "ikke" vil (som det e vilja det går på xD holdt på i snart 2 mnd) jeg vil ikke kunne gå tilbake til aap (merk jeg har hatt AAP I 12 ÅR Xd ) så da blir e kasta ut xD hahaha, jeg er jo fucked uansett hva jeg gjør, om jeg velger livsopphold så er jo det husleie (den er 12 000kr ca) strøm rundt 2000 nå i vinter mnd... Så ER DETTE GREIT? eller er det bare alle andre enn nav som føler dette er feil xD samt nav i trondheim synest dette er heilt sprengt heilt uttafor (venninde fra tr.heim som jobber i nav (måtte bar vise henne) eg er veldig utslitt, gått nd 8 kg den siste 2og en halv mnd (jeg er 64kg nå (187cm høy, 33 år gammel mann,,, hva tenker dere? Jeg er helt på gråten her å føler uansett hva jeg velger så taper jeg, selv om viljen absolutt er der.. Jeg kan også sende neste drøss med meldinger, siste del står ubesvart fra idag (30.01.2025) Min saksbehandler på nav som var drit bra, hun kunne ordne ting, jeg sendte henne en sms på direkte mobilnr, 2 dager senere var pengene på konto om sagen var 1 prosent så gale som nå, men hun gikk ut i langtidsperm 12.12.24, jeg så meldingen 18.12.24, men da var det forseint, hun var ute i perm å no får jeg lide!, å de kjerringene som er der nå, tidlig hater meg... beklager skrivefiel å sånt, men orker ikke å rette på nå,... hjelp https://imgur.com/a/hgGVFSd Sist endret av ticsyboy; 1 time siden kl. 20:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg. j0n 325 106 1 time siden Kan du prøve å konkretisere litt? Hva er det egentlig NAV gjør som er så "hårrivende"? Det eneste jeg kan se er det kutter i AAP pga at du har gått opp i lønn. Tenker du at dette er feil? ticsyboy Trådstarter 161 11 39 minutter siden Jepp vist du leser alt så ser du det, jeg har tjent 24000 i november, september 22 000kr, DESEMBER: 14 000 kr, å så ikke noe mellom legg, jeg fikk 24 000 kr en mnd samt! aap, (jeg får aap ilag med alle lønnene siden jeg tjener for lite med lønnen til å betale leiligheten... Jeg har over 12 000 kr mindre i desember enn november, jeg tjener i januar endra mindre siden vi ikke begy nte jobb før 06.. å måtte være borte 1 uke forrdi jeg ikke hadde mat eller busspenger.. gjentar er dette riktig Sitat Hei Jeg har hatt en utrolig ubehagelig å rotten opplevelse fra nav Jeg har vært rusavhengig å vært over 15 ganger inn å ut av behandling, aldri lykkes, frem til ifjor.. da kom jeg meg inn på vg3 (som var det eneste jeg manglet 1/2 for fagbrevet manglet jeg 2 mnd skole.... så måtte ta opp alt igjen, det er "greit" men så begynner det dere skal få se på bildene, jeg har vist dette til "famile" advokat (advokaten til min stefar og hans bedrifter og juridske råd pga han er næringsdrivende. Jeg ko inn på vg3, fullførte vg3 med de beste karakterene av alle, minste fraværet av alle (1 dag fravær for urinprøve med fastlege. Fikk meg en lærlingplass IGJENNOM nav (Noe ALLE rådet meg STÆRKT fra å gjøre) men naiv som jeg er så ikke noe problem i, vi bor i norge liksom kan ikke være sånn, men ble bare være, så forteller en tidligere ansatt (som jobber i annet organ i kommunen nå, at (dette er en fyr som jeg har hatt kontakt med i snart 16 år, s kjenner han godt for å si det mildt, at de hater meg på nav kontoret, fordi jeg er så direkte å "frekk" hadde sakkt xD kan du tro det? om du føler sånn kan du ikke joobbe i nav synest jeg da. . Hva tenker dere? advokat sier dette er helt hårrivende (legg merke til datoene, MERK jeg sitter hjemme å ønsker mer en ALT å fortsette lærlingplassen min (som jeg ELSKER) men KAN ikke fordi jeg har ikke sist på snart 4 dager, har lånt fra alle kanter bare for å overleve!!! Samt jeg har ikke busspenger til å komme meg på jobb. Så sier de på jobben at jeg kan ikke være borte noe mere, men jeg kan jo ikke jobbe når jeg er i n situasjon, sier jo seg selv xD (jeg står opp daglig 0600, tar 0635 bussen til kjøpesenter, går der fra (går ikke buss) går i 45 min vær vei, VÆR dag jeg jobber! MRK DET VÆRSTE!!! Jeg sier: om jeg ikke kan jobbe fordi dere nekter å hjepe meg så må jo jeg desverre bare slutte å gå tilbake til aap da... Så sier de: det er greit om du "ikke" vil (som det e vilja det går på xD holdt på i snart 2 mnd) jeg vil ikke kunne gå tilbake til aap (merk jeg har hatt AAP I 12 ÅR Xd ) så da blir e kasta ut xD hahaha, jeg er jo fucked uansett hva jeg gjør, om jeg velger livsopphold så er jo det husleie (den er 12 000kr ca) strøm rundt 2000 nå i vinter mnd... Så ER DETTE GREIT? eller er det bare alle andre enn nav som føler dette er feil xD samt nav i trondheim synest dette er heilt sprengt heilt uttafor (venninde fra tr.heim som jobber i nav (måtte bar vise henne) eg er veldig utslitt, gått nd 8 kg den siste 2og en halv mnd (jeg er 64kg nå (187cm høy, 33 år gammel mann,,, hva tenker dere? Jeg er helt på gråten her å føler uansett hva jeg velger så taper jeg, selv om viljen absolutt er der.. Jeg kan også sende neste drøss med meldinger, siste del står ubesvart fra idag (30.01.2025) Min saksbehandler på nav som var drit bra, hun kunne ordne ting, jeg sendte henne en sms på direkte mobilnr, 2 dager senere var pengene på konto om sagen var 1 prosent så gale som nå, men hun gikk ut i langtidsperm 12.12.24, jeg så meldingen 18.12.24, men da var det forseint, hun var ute i perm å no får jeg lide!, å de kjerringene som er der nå, tidlig hater meg... beklager skrivefiel å sånt, men orker ikke å rette på nå,... hjelp https://imgur.com/a/cXsA40T https://imgur.com/a/1t1KJIE https://imgur.com/a/1t1KJIE ER desember lønnen, fikk ikke noe med nav, november, september, oktober august, osv 20 000 + + 4000 kr med nav i tileg totalt 28 000 , så får jeg 14 000 totalt neste mnd, OVER 10 000 mindre? SE spesielt på bilde nr 3 sier advokaten, der er det som er det mest håresende, jeg skal straffest fordi jeg velger å jobbe... Jepp vist du leser alt så ser du det, jeg har tjent 24000 i november, september 22 000kr, DESEMBER: 14 000 kr, å så ikke noe mellom legg, jeg fikk 24 000 kr en mnd samt! aap, (jeg får aap ilag med alle lønnene siden jeg tjener for lite med lønnen til å betale leiligheten... Jeg har over 12 000 kr mindre i desember enn november, jeg tjener i januar endra mindre siden vi ikke begy nte jobb før 06.. å måtte være borte 1 uke forrdi jeg ikke hadde mat eller busspenger.. gjentar er dette riktig Sitat av ticsyboy Hei Jeg har hatt en utrolig ubehagelig å rotten opplevelse fra nav Jeg har vært rusavhengig å vært over 15 ganger inn å ut av behandling, aldri lykkes, frem til ifjor.. da kom jeg meg inn på vg3 (som var det eneste jeg manglet 1/2 for fagbrevet manglet jeg 2 mnd skole.... så måtte ta opp alt igjen, det er "greit" men så begynner det dere skal få se på bildene, jeg har vist dette til "famile" advokat (advokaten til min stefar og hans bedrifter og juridske råd pga han er næringsdrivende. Jeg ko inn på vg3, fullførte vg3 med de beste karakterene av alle, minste fraværet av alle (1 dag fravær for urinprøve med fastlege. Fikk meg en lærlingplass IGJENNOM nav (Noe ALLE rådet meg STÆRKT fra å gjøre) men naiv som jeg er så ikke noe problem i, vi bor i norge liksom kan ikke være sånn, men ble bare være, så forteller en tidligere ansatt (som jobber i annet organ i kommunen nå, at (dette er en fyr som jeg har hatt kontakt med i snart 16 år, s kjenner han godt for å si det mildt, at de hater meg på nav kontoret, fordi jeg er så direkte å "frekk" hadde sakkt xD kan du tro det? om du føler sånn kan du ikke joobbe i nav synest jeg da. . Hva tenker dere? advokat sier dette er helt hårrivende (legg merke til datoene, MERK jeg sitter hjemme å ønsker mer en ALT å fortsette lærlingplassen min (som jeg ELSKER) men KAN ikke fordi jeg har ikke sist på snart 4 dager, har lånt fra alle kanter bare for å overleve!!! Samt jeg har ikke busspenger til å komme meg på jobb. Så sier de på jobben at jeg kan ikke være borte noe mere, men jeg kan jo ikke jobbe når jeg er i n situasjon, sier jo seg selv xD (jeg står opp daglig 0600, tar 0635 bussen til kjøpesenter, går der fra (går ikke buss) går i 45 min vær vei, VÆR dag jeg jobber! MRK DET VÆRSTE!!! Jeg sier: om jeg ikke kan jobbe fordi dere nekter å hjepe meg så må jo jeg desverre bare slutte å gå tilbake til aap da... Så sier de: det er greit om du "ikke" vil (som det e vilja det går på xD holdt på i snart 2 mnd) jeg vil ikke kunne gå tilbake til aap (merk jeg har hatt AAP I 12 ÅR Xd ) så da blir e kasta ut xD hahaha, jeg er jo fucked uansett hva jeg gjør, om jeg velger livsopphold så er jo det husleie (den er 12 000kr ca) strøm rundt 2000 nå i vinter mnd... Så ER DETTE GREIT? eller er det bare alle andre enn nav som føler dette er feil xD samt nav i trondheim synest dette er heilt sprengt heilt uttafor (venninde fra tr.heim som jobber i nav (måtte bar vise henne) eg er veldig utslitt, gått nd 8 kg den siste 2og en halv mnd (jeg er 64kg nå (187cm høy, 33 år gammel mann,,, hva tenker dere? Jeg er helt på gråten her å føler uansett hva jeg velger så taper jeg, selv om viljen absolutt er der.. Jeg kan også sende neste drøss med meldinger, siste del står ubesvart fra idag (30.01.2025) Min saksbehandler på nav som var drit bra, hun kunne ordne ting, jeg sendte henne en sms på direkte mobilnr, 2 dager senere var pengene på konto om sagen var 1 prosent så gale som nå, men hun gikk ut i langtidsperm 12.12.24, jeg så meldingen 18.12.24, men da var det forseint, hun var ute i perm å no får jeg lide!, å de kjerringene som er der nå, tidlig hater meg... beklager skrivefiel å sånt, men orker ikke å rette på nå,... hjelp https://imgur.com/a/cXsA40T https://imgur.com/a/1t1KJIE https://imgur.com/a/1t1KJIE ER desember lønnen, fikk ikke noe med nav, november, september, oktober august, osv 20 000 + + 4000 kr med nav i tileg totalt 28 000 , så får jeg 14 000 totalt neste mnd, OVER 10 000 mindre? SE spesielt på bilde nr 3 sier advokaten, der er det som er det mest håresende, jeg skal straffest fordi jeg velger å jobbe... https://imgur.com/a/Ql7lkEd Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Det de har sagt er ytterst uprofesjonelt, men jeg klarer ikke helt å se at du skal ha rett på aap ved siden av så høy lærlinglønn, er det utbetalt du har 24 og 22 000? Eller før skatt? Lenke til kommentar
mayham Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) Var litt rotete det du skrev, men det forstår jeg godt om situasjonen din.jeg måtte opprette en account på diskusjon (bruker bare å lese) men dette var interessant, er det virkelig riktig dette tenkte jeg? men ser jo du har linket til bilder fra "nav portalen din" Å om dette er riktig (det du sier) så er dette ja helt håreisende. Beklager dette har hendt deg sann skal det absolutt ikke være, i systemene vi har, å de forskjellige organene i det kommunale. jeg har jobbet selv i nav i snart 8 år i drammen, å det virker litt trynefaktor ja, skal være enig i det. Virker som det er noe som har godt veldig gale en plass, jeg ser fra bilde(ne) at de truet deg med at: siden du valgte å jobbe så får jeg ikke gå tilbake til aap, så jeg skal straffest fordi jeg valgte jobb i stedet for rus? skjønner ikke noe jeg, så du har noe her På gang, OM det du sier er sant/ikke at jeg ikke tror deg, er bare så "fjernt" fra det jeg er vandt til (så nekter de å betale mellomlegget ditt, så du er skyldig 2 og en halv husleie? forsto jeg riktig? Endret 14 timer siden av mayham skriveleifen! Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 14 timer siden Forfatter Del Skrevet 14 timer siden Tusen takk :D:D:D:D jepp er akkurat det jeg sier! skrev på ett annnet forum, men ble litt for komplisert for den gjengen xD, de skjønte ingenting å spurte om ting som det sto svaret på linje 4 osv xD Setter veldig pris på hjelpen, selvfølgelig er det ikke lov, skrev topic ironisk... så jeg viste det var noe som var feil her... Ja du forsto meg jøvlig godt... tusen takk Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 14 timer siden Forfatter Del Skrevet 14 timer siden Jeg har hatt leiligheten i over 3 år, med nye 3 år innvilget... Har ALDRI hatt en eneste ubetalt regning FØR jeg var så DUM jeg valgte jobb igjennom NAV , selv om ALLE sa jeg måtte ALDRI finne på å gjøre noe så dumt, men de lovet meg jeg ville absolutt ikke tjene mindre, men MER 111 faen meg bare løgn å dritt fra dei folka der... jeg kjører på med saken... Jeg hadde 23 etter skatt.. jeg har jobb nå, så det er normal lærlinglønn, det jeg har hatt før er vanlig arbeidlønn som er noe høyere ofcourse... er 60prosent jeg ligger på nå av full lønn Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 14 timer siden Forfatter Del Skrevet 14 timer siden Jeg har hatt leiligheten i over 3 år, med nye 3 år innvilget... Har ALDRI hatt en eneste ubetalt regning FØR jeg var så DUM jeg valgte jobb igjennom NAV , selv om ALLE sa jeg måtte ALDRI finne på å gjøre noe så dumt, men de lovet meg jeg ville absolutt ikke tjene mindre, men MER 111 faen meg bare løgn å dritt fra dei folka der... jeg kjører på med saken... Jeg hadde 23 etter skatt.. jeg har jobb nå, så det er normal lærlinglønn, det jeg har hatt før er vanlig arbeidlønn som er noe høyere ofcourse... er 60prosent jeg ligger på nå av full lønn Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 14 timer siden Forfatter Del Skrevet 14 timer siden (endret) sier jo seg selv, jeg har rundt 12 0000 i husleie å fikk 14 i desember, går jo ikke, så er det rundt 3 ubetalte strømregninger på 2200, 2500, å 1800 kr, som jeg måtte låne penger med privatpersoner for å betale så strømmen ikke ble kuttet, så ja .. sier seg selv, går jo ikke Endret 14 timer siden av ticsyboy Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden ticsyboy skrev (5 minutter siden): Jeg har hatt leiligheten i over 3 år, med nye 3 år innvilget... Har ALDRI hatt en eneste ubetalt regning FØR jeg var så DUM jeg valgte jobb igjennom NAV , selv om ALLE sa jeg måtte ALDRI finne på å gjøre noe så dumt, men de lovet meg jeg ville absolutt ikke tjene mindre, men MER 111 faen meg bare løgn å dritt fra dei folka der... jeg kjører på med saken... Jeg hadde 23 etter skatt.. jeg har jobb nå, så det er normal lærlinglønn, det jeg har hatt før er vanlig arbeidlønn som er noe høyere ofcourse... er 60prosent jeg ligger på nå av full lønn Jeg skjønner ner det er fortvilende, men 23 000 er ikke urimelig å leve på i en lærlingperiode. Hadde du mer på aap? Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 14 timer siden Forfatter Del Skrevet 14 timer siden Tussi skrev (19 minutter siden): Jeg skjønner ner det er fortvilende, men 23 000 er ikke urimelig å leve på i en lærlingperiode. Hadde du mer på aap? Du missforstår, 23 000 pluss jeg fikk mellombetalt med nav den mnd 2000 kr, totalt litt over 25k. Det er det jeg pleier å ligge på MEN jeg har fått 14 i desember uten mellomlegg, så får jeg 10 000 nå fordi jeg ikke kunne jonne 1 uke fordi jeg ikke hadde mat eller busspenger til å komme meg dit, så vært sykt frustrerende... Jeg har hatt den samme utbetalingen på aap i over 3 år, skal vel ikke tjene mindre når jeg jobber, ENN når jeg sitter hjemme hele dagen i 15 år Å ruser ræva av meg å ager helvete i kommunen min? så når jeg begynner å jobbe skal jeg straffest? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå