Gå til innhold

skal kjøpe pc - trenger hjelp

Anbefalte innlegg

stamkunde skrev (4 minutter siden):

knalltøft å finne en håndterlig stasjonær pc som gir det som jeg trenger det til. 

Visste ikke intel har produksjonsfeil, oppdaget det ved en tilfeldighet. 

Du har fått både råd og tips til hvilken PC du burde kjøpe. Så nei det er ikke knalltøft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stamkunde skrev (35 minutter siden):

knalltøft å finne en håndterlig stasjonær pc som gir det som jeg trenger det til. 

Visste ikke intel har produksjonsfeil, oppdaget det ved en tilfeldighet. 

Det er du som gjør det vanskelig. Du har fått haugevis av helt konkrete tips som hadde fungert helt tipp topp, men du graver deg ned i noe du egentlig ikke har peiling på og gjør det vanskelig for deg selv. Det er ikke rakettforskning dette.

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (4 minutter siden):

en fordypning. uten å angripe meg. kan ikke dere gi konkret tips til stasjonær pc, så vil det være langt bedre. 

Forstår komplett butikken er den beste når det gjelder kjøp av data. 

Jeg har sent deg en link allerede. Moderator kan stenge den her tråden for den er løst

Lenke til kommentar
TheKims skrev (8 minutter siden):

Jeg har sent deg en link allerede. Moderator kan stenge den her tråden for den er løst

du sendte link angående lenova? Kompakt spillmaskin med 12. generasjons Intel-prosessor og GeForce GTX 1660 SUPER-grafikk. 

Vil den takle revit tegne program?

har du råd angående pc skjerm? og tastatur. Og høytaler?

Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 time siden):

Nei er ikke enig, stamkunde må få diskutere dette så lenge han vil. Det er helt frivillig å lese eller svare i trådene. Dette er et komplisert tema som kan være interessant å diskutere over lang tid.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (10 minutter siden):

Nei er ikke enig, stamkunde må få diskutere dette så lenge han vil. Det er helt frivillig å lese eller svare i trådene. Dette er et komplisert tema som kan være interessant å diskutere over lang tid.

Han skal ikke spamme forumet som han gjør. Han tar ingen avgjørelser og ignorerer oppfølgingsspørsmål.  

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (20 timer siden):

bør jeg ha 32 ram?

Dette har med om hvor stor tegninger du skal åpne. 16 GB RAM holder om filene ikke er for store, mens 32 GB RAM ser ut til å være nok til det meste. Så jeg vil egentlig si at en trenger 32 GB RAM om du ikke vet at filene er små og at det vil holde. Om du ikke får store filer fra andre kan det holde med 16 GB.

Jeg ser at dette med RAM er omtalt her:

https://www.autodesk.com/support/technical/article/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/System-requirements-for-Autodesk-Revit-2023-products.html?msockid=2a61a584f5b16b2e38bfb102f4fc6ae2

Her er tall for Revit 2023:

8GB ram: single model up to approximately 100 MB on disk (entry level)

16GB ram: a single model up to approximately 300 MB on disk (medium level)

32GB ram: a single model up to approximately 700 MB on disk (large models)

edit: tallene er endret

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (12 timer siden):

Men ble usikker med intel prosessor. 13xxx og 14xxx. Det er visstnok produksjonsfeil på disse, inkludert 14700

Intel sier at de har fixet den feilen med hjelp av bios oppdateringer.

Jeg har også inntrykk av at i5-13400, i5-13500, i5-14400, i5-14500 ikke er berørt.

Også generasjonen før altså 12th gen, og generasjonen etter 14th gen er ikke berørt.

Ryzen 5 og 7 serie er et alternativ.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (30 minutter siden):

Når TS ikke tar til  seg noen av tipsene, så er det ganske poengløst med denne tråden

• Liker 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (17 minutter siden):

Det må jo vøre trolling når man diskuterer hvilke lys man skal man ha skal ha på bilen? Bruke over 5 år på å finne ut av det?

Det trenger ikke være trolling. Det kan være at en har byttet bil og ønsker å diskutere det samme på nytt noen år senere. Det kan være at en ikke var fornøyd med de en valgte sist gang. Det vil også være andre lykter å få kjøpt. Det samme kan skje når det gjelder datamaskiner at en diskuterer det samme neste gang det er aktuelt med ny.

Lenke til kommentar

Det er klart at det er ikke noe problem i å spørre. Problemet er at noen er slik at man spør om det samme gang på gang på gang også har man ikke peiling på det man spør om. Så når man får svar i klartekst, så forstår ikke den som stiller spørsmålet, svaret som den har fått og da blir vedkommende sur. Man har da heller ikke evnen til å søke opp informasjon selv. I dag har så mye informasjon på nett at det bør ikke være noe særlig problem og finne løsninger på det man lurer på. Enten i form av Internettsider eller Videoer som gjerne forklarer i klartekst hvordan ting gjøres.

Vi som har vært medlem på forumet i noen år har sett slike ting mange ganger før.

Lenke til kommentar
wil skrev (4 minutter siden):

Det er klart at det er ikke noe problem i å spørre. Problemet er at noen er slik at man spør om det samme gang på gang på gang også har man ikke peiling på det man spør om. Så når man får svar i klartekst, så forstår ikke den som stiller spørsmålet, svaret som den har fått og da blir vedkommende sur. Man har da heller ikke evnen til å søke opp informasjon selv. I dag har så mye informasjon på nett at det bør ikke være noe særlig problem og finne løsninger på det man lurer på. Enten i form av Internettsider eller Videoer som gjerne forklarer i klartekst hvordan ting gjøres.

Vi som har vært medlem på forumet i noen år har sett slike ting mange ganger før.

En av grunnene til hvorfor jeg mistenker personen IKKE har førerkort.

Endret av Resort
Lenke til kommentar
wil skrev (7 timer siden):

jeg kan ikke tro full og  helt på det selgere skriver eller formidler, dermed må jeg henvende meg til brukere... så det er alltid noe som vet noe, og, ja, det er kjekt å se youtube klipp. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...