Gå til innhold

Er vel bare å få meldt seg ut av Huseiernes Landsforbund?

Anbefalte innlegg

Trulss skrev (7 minutter siden):

Det viser seg at fagfolkene tar helt feil og dessverre er kjøpt og betalt. De tyter til og med frem i forumet her inne med sin pest og kolera. Jeg tror kanskje din bekjente har gått litt ut på dato eller bør finne seg en annen jobb.

😂 Gotta love the trolls!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kajac skrev (26 minutter siden):

Jeg har ikke fasitsvar på dette. Jeg garanterer ingen ting, men fra det jeg har hørt fra folk som kan dette, har vi ingen reell grunn til bekymring.

Og når jeg enten kan høre på tilfeldige internettbrukere som spår bygningsmessig dommedag, eller onkelen min som har jobbet i byggebransjen siden før jeg ble født, og undervist i blant annet byggeforskrifter i over 20 år, så vet jeg hvem jeg velger å høre på. Og det er ikke deg.

Men da sa han vel også hva kostnaden var ? Ikke 450 000,- som Norges Bank skrev ? 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Men da sa han vel også hva kostnaden var ? Ikke 450 000,- som Norges Bank skrev ? 

I følge ham vil kostnaden bli det kostnaden blir. Estimatene er sikkert riktige nok dem. Men ingen vil bli tvunget til å oppgradere/renovere slik som folk skriker om her. Så man tar det som en del av det naturlige vedlikeholdet av boligen som uansett må gjøres fra tid til annen. Det er rett og slett bare nye bygningskrav på lik linje med tidligere innførte bygningskrav (TEK). Faktisk dekker dagens krav (TEK17) det meste disse direktivene ønsker å innføre. Så om du bygger noe nytt i dag, eller gjør omfattende renovasjon/oppgraderinger, er du allerede basically trygg. De må følges når det bygges nytt eller gjøres omfattende renoveringer, men har ikke tilbakevirkende kraft.

Så det vil naturligvis koste penger å pusse opp. Det gjør det jo også i dag. Men du gjør det når det passer deg. Oppgraderinger må jo gjøres innimellom uansett, så det vil bli en slags "naturlig flyt" i dette. Og om du absolutt ikke oppgraderer noe som helst de neste 25 årene, så er det også greit.

Det er det jeg har blitt forklart, og det gir ærlig talt mye mer mening enn at noen i Brüssel er onde og vil påføre hver og en av oss millioner i kostnader over natten.

Men hey, det er jo gøyere å tro på en konspirasjonsteori.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...