GP950mAh Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Trulss skrev (29 minutter siden): Målene er helt i utakt - altså bare noe tull og bør skrotes. Inngep i naturen spiller liten rolle da vi har nok av plass her i landet. Naturinngrep gir også høyere klimautslipp, mer forurensing etc. og bør unngås om man kan. Det er bedre å få ned europas høyeste strømforbruk, ned på nivå til våre naboland som greier seg fint uten varmekabler på hytta og lys som står på hele året og annen sløsing. Endret 2 timer siden av GP950mAh Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 30 minutes ago, GP950mAh said: Vannkraft slipper også ut co2, selv om det er mindre enn andre kraftverk. Og store inngrep i naturen. Strømforbruket må ned om vi skal nå klimamålene vi har forpliktet oss til. Energiproduksjonen vannkraft slepper ikkje ut co2. Det er den grønnaste forma for energiproduksjon som er mulig å realisere på jorda pr dags dato. Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, GP950mAh said: Europa er i gang med å fase ut gass og erstatte det med strøm, det brukes også strøm til mye annet på kontinentet også. Skal man nå klimamålene må strømforbruket i europa ned, dette gjelder ikke bare i Norge slik nasjonalistene hevder. Europa bygger pdd ut ingen regulerbare alternativer til gass. 1 hour ago, GP950mAh said: Feil, hele verden er i gang med denne dugnaden som allerede gir resultater i form av reduserte utslipp og lavere utslippsvekst. På sikt skal det snu og utslippene reduseres, det har nesten alle verdens land forpliktet seg til. Trump har igjen trekt USA ut av Parisavtalen. Kina og India bygger kullkraft så det griner. Verden gir f. Europa "går foran" og viser verden hvordan det ikke skal gjøres. 1 Lenke til kommentar
rozon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Nå får det være nok! 🤬 Jeg nekter å la en gjeng woke-glade Brussel-byråkrater 🇪🇺 diktere hvordan jeg skal bo 🏠. Eiendomsretten er hellig, og jeg godtar ikke at den blir gnagd i stykker av klimahysterikere og papirflyttende politikere! Hvis jeg vil bo i et hus mindre energieffektivt enn en hullete plastpose 🏚️🧊, så er det min forbanna rett! Jeg betaler regningene ⚡💸, jeg bestemmer – ikke en dresskledd pamper 🤡 i Brussel som aldri har løftet en hammer 🔨 eller kjent en norsk vinter utenfra Teslaglasset sitt ❄️🚗. Hva blir det neste? Forbud mot vedfyring? 🌳🔥 Måling av varmetap med droner? 🤖 Kanskje en bøtesats for hvert kaldras fra vinduet mitt? 🏚️💀 Dette er statlig overstyring på steroider 💉💀, og vi må si NEI – HØYT OG KLART før de tar full kontroll over husene våre! 🚨❌ Er du enig? 1 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Maabren skrev (48 minutter siden): Energiproduksjonen vannkraft slepper ikkje ut co2. Det er den grønnaste forma for energiproduksjon som er mulig å realisere på jorda pr dags dato. The IPCC states that hydropower has a median greenhouse gas (GHG) emission intensity of 24 gCO₂-eq/kWh - this is the grams of carbon dioxide equivalent per kilowatt-hour of electricity generated allocated over its life-cycle. By comparison, the median figure for gas is 490 gCO₂-eq/kWh. Altså stemmer ikke påstanden din om at det ikke slipper ut co2, men det er riktig at det er renere enn alternativene. Smule8o skrev (45 minutter siden): Trump har igjen trekt USA ut av Parisavtalen. Kina og India bygger kullkraft så det griner. Verden gir f. Europa "går foran" og viser verden hvordan det ikke skal gjøres. Både Kina og India er godt igang med å bygge ut ren, grønn, fornybar energi som skal erstatte gammeldags, skitten kull på sikt. Kina bygger ut mest fornybar energi av alle land i verden og har allerede fallende co2 utslipp. Den globale dugnaden vil fortsette, selv om reaksjonære nasjonalister og klimafornektere helst vil se verden gå under. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Det finnes vel ingen menneskelig aktivitet som ikke slipper ut co2? Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Hva skjer om man ikke har råd til å koste på en halv million eller 800K? Blir hus og eiendom tatt over av staten og jevnet med jorden? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden rozon skrev (59 minutter siden): Nå får det være nok! 🤬 Jeg nekter å la en gjeng woke-glade Brussel-byråkrater 🇪🇺 diktere hvordan jeg skal bo 🏠. Eiendomsretten er hellig, og jeg godtar ikke at den blir gnagd i stykker av klimahysterikere og papirflyttende politikere! Hvis jeg vil bo i et hus mindre energieffektivt enn en hullete plastpose 🏚️🧊, så er det min forbanna rett! Jeg betaler regningene ⚡💸, jeg bestemmer – ikke en dresskledd pamper 🤡 i Brussel som aldri har løftet en hammer 🔨 eller kjent en norsk vinter utenfra Teslaglasset sitt ❄️🚗. Hva blir det neste? Forbud mot vedfyring? 🌳🔥 Måling av varmetap med droner? 🤖 Kanskje en bøtesats for hvert kaldras fra vinduet mitt? 🏚️💀 Dette er statlig overstyring på steroider 💉💀, og vi må si NEI – HØYT OG KLART før de tar full kontroll over husene våre! 🚨❌ Er du enig? Trodde et øyeblikk jeg var kommet inn på Facebook når jeg leste dette 😂 2 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 54 minutter siden Del Skrevet 54 minutter siden Femtekolonne skrev (28 minutter siden): Hva skjer om man ikke har råd til å koste på en halv million eller 800K? Blir hus og eiendom tatt over av staten og jevnet med jorden? Fantasitallene stemmer ikke, og direktivet gjelder heller ikke eksisterende boliger, kun nye. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 52 minutter siden Del Skrevet 52 minutter siden Femtekolonne skrev (30 minutter siden): Hva skjer om man ikke har råd til å koste på en halv million eller 800K? Blir hus og eiendom tatt over av staten og jevnet med jorden? Det skjer ikke så mye, det er helst når du skal selge huset du muligens vil få lavere pris på huset i forhold til ett som er allerede oppgradert, samt de som vil kjøpe det får muligens ikke lån hos banken for å kjøpe ditt hus. Har du tenkt og bo i huset til du dauer og ikke har noen barn eller slektninger som skal ta over så kan du vel egentlig bare gi en stor F i hele greia. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18 minutter siden Del Skrevet 18 minutter siden Det er beste utfall om man er heldig. Ser du AP foreslår ny strømstøtte nå med fastpris på 40 øre? Ingen som vet om den forblir tilgjengelig for de som ikke oppgraderer husene sine... Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 17 minutter siden Del Skrevet 17 minutter siden 1 hour ago, GP950mAh said: Både Kina og India er godt igang med å bygge ut ren, grønn, fornybar energi som skal erstatte gammeldags, skitten kull på sikt. Kina bygger ut mest fornybar energi av alle land i verden og har allerede fallende co2 utslipp. Den globale dugnaden vil fortsette, selv om reaksjonære nasjonalister og klimafornektere helst vil se verden gå under. Virkeligheten har kommet til Kina, og utbyggingen av solkradt har nådd veggen. De har vel heller ikke råd til å kaste vekk penger på ting som ikke fungerer lengre. https://www.reuters.com/business/energy/chinas-blistering-solar-power-growth-runs-into-grid-blocks-2024-05-22/ Kina har ikke fallende utslipp I tillegg må dette tas med en klype salt, da Kina lyger om det aller meste. Når det kommer til India øker utslippende i et forrykende tempo. De satser stort på kullkraft Den globale dugnaden er noe vi driver med i Europa. Og til og med her gjøres det feil. Resultatet blir fallende levestandar og en gavepakke til AfD og andre skroting-partier som vi dessverre ser stormer fremover. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 2 minutter siden Del Skrevet 2 minutter siden Smule8o skrev (20 timer siden): Med vi har også den klassiske tankefeilen som er overraskende vanlig her til lands, nemlig at staten bare tryller frem penger. Foruten avkastningen fra oljefondet og litt annet småtjafs er alt av statens inntekter fra skatter og avgifter. Folket ender opp med å betale om det er 0%,50% eller 100%. Enig, hvis staten bare hoster opp oljepenger til dette så blir det økt inflasjon og mer "dyrtid" slik som har skjdd etter pengedrysset under pandemien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå