Vokteren Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden rabler skrev (2 timer siden): Det er slik kapitalismen virker, ja. Grundere med pågangsmot starter en ny bedrift når den hen hadde går konkurs. Du bør nok lese deg opp en smule. Du snakker om konkursryttere og det er ikke det samme som seriøse grundere. 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden rabler skrev (2 timer siden): I denne tråden har jeg lært at EU-motstandere stort sett er kunnskapløs og/eller løgnere. Er det dette nivået den jevne EU-motstander ligger på? Står det så dårlig til her i landet? I ettertid er det lett å se hvem som har vært mest naive, fornektende og løgnaktige i forholdet til EU…… 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 hour ago, Vokteren said: Du bør nok lese deg opp en smule. Du snakker om konkursryttere og det er ikke det samme som seriøse grundere. Det er nok du som bør lese deg opp litt her. Seriøse og vellykkede gründere har som regel startet mange selskap før de lykkes. https://distriktssenteret.no/wp-content/uploads/2020/03/Én-million-ideer-Veien-fra-drøm-til-å-lykkes-som-gründer.pdf Quote Kjennetegn ved de som lykkes Seriegründerne gjør det bedre. De med erfaring fra tidligere gründervirksomhet står i mindre fare for å havne i en situa- sjon med negativ verdiskaping og er dermed bedre skikket for å lykkes Er det mer du lurer på? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Og da har Støre prioritert norske husholdninger foran EU når det kommer til strømpriser. Hører jeg folk i tråden juble..? Sitat Regjeringens pakke for lavere strømpriser og kontroll på kraften er følgende: Norgespris på 40 øre på strøm til husholdninger. Kutt i moms på nettleie fra 25 til 15 prosent. Innfører ikke EUs omstridte markedsregelverk. Ikke nye utenlandskabler. Nordisk samarbeid mot høye og ustabile priser. https://www.nettavisen.no/okonomi/stromleverandoren-elmeras-aksjer-i-fritt-fall-etter-fastpris/s/5-95-2264732 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden barfoo skrev (9 timer siden): Fastprisavtaler er forpliktande for begge parter. Vis gjerne til avtale som lar selger trekke seg fra fastprisavtale. Du har åpenbart kjennskap til det som står med lita skrift... Eg har sjølv kjennskap til fastprisavtaler i næringslivet som har kosta levrandøren titalls millioner i tap, uten at den har blitt sagt opp. Ingen næringsdrivande er så idioter at dei ville inngått fastpris som kun er forpliktande for ein part. Det er den ikke hvem betaler mellomlegget ? Onkel bestilte elbil før avgiftene økte men fikk bilen levert etter på hvem tror du betalte mellomlegget ? Jo onkel det tror jeg nok at de ville Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Snikpellik skrev (8 timer siden): Når Ukraina har vunnet krigen vil Russland trolig dessverre fremdeles være vårt naboland. Så nei, økonomisk nasjonalisme vil ikke beskytte oss. Så tror du at Ukraina vil vinne krigen ? Jeg tror mere på Russerne de jaget jo Tyskerne ut av Finnmark jeg er på Russernes side så kan du stå på Tyskernes siden du ikke er Nasjonalist 1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 7 minutes ago, Maskinfører said: Det er den ikke hvem betaler mellomlegget ? Onkel bestilte elbil før avgiftene økte men fikk bilen levert etter på hvem tror du betalte mellomlegget ? Jo onkel det tror jeg nok at de ville Og kva i helvete har bilkjøp med fastpris på elektrisk kraft å gjere? Dette er fordumming av diskusjonen. 3 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 11 minutes ago, Maskinfører said: Det er den ikke hvem betaler mellomlegget ? Det er ikke noe mellomlegg. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden rabler skrev (5 timer siden): Kaptialisme 101… Jeg elsker kapitalisme ❤️ Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Red Frostraven skrev (34 minutter siden): Og da har Støre prioritert norske husholdninger foran EU når det kommer til strømpriser. Hører jeg folk i tråden juble..? Nei, det er patetisk å hjelpe hytteeiere foran bedriftene som blir hver dag. Han har ikke gjort noe for våre bedrifter på sørlandet Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Tenk om kraftproduksjonen ikke var eid av kommuner og stat, ikke ble regulert, og var eid av kapitalister... Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, Tussi said: Nei, det er patetisk å hjelpe hytteeiere foran bedriftene som blir hver dag. Han har ikke gjort noe for våre bedrifter på sørlandet Jepp, og det er idiotisk å ha fastpris utan tak. T.d kunne fastpris på 50 øre/kWh vore gjeldande for første 8000kWh per person i husholdninga. Det hadde gitt incentiv til å ikkje sløse, og samtidig redusert veldig mykje av den økonomiske risikoen. Fastpris på 50 øre/kWh vil i praksis sei at eg ikkje har gode grunner til å bry meg, og det vil belaste nettet ekstra - som kan føre til høgare nettleige på sikt. 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Red Frostraven skrev (5 minutter siden): Tenk om kraftproduksjonen ikke var eid av kommuner og stat, ikke ble regulert, og var eid av kapitalister... Slik som vindkraften? https://www.nrk.no/norge/67-prosent-av-norsk-vindkraft-eies-av-utenlandske-selskaper-1.16325934 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden rabler skrev (25 minutter siden): Det er ikke noe mellomlegg. Jo MVA Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 9 minutes ago, Maskinfører said: Jo MVA Dette blir for dumt. Du påsto at kraftlevrandør ville bryte fastprisavtaler om dei tapte penger på dei, og henviste til det med lita skrift. Eg konstanterte at det var pisspreik, og at slike avtaler er bindande. Til det svarer du med at onkelen din har opplevd endring i pris på elbil på grunn av avgiftsendring. Til informasjon så er biler og elektrisitet to ulike produkt, og avtalane er heller ikkje spesielt like. Det var heller ikkje snakk om avgifter her, men straumpris - altså pris før avgifter. Det er mildt sagt vanskelig å diskutere med deg når du for det første formulerer deg såpass knapt og med manglande tegnsetting, og i tillegg har tankerekker som er mildt sagt all over the place. I tillegg har du informasjonstilfang som stortsett er prega av det en i beste fall kan kalle misforståelser, og du kjem med sammenligninger som er på bærtur. Det er enkelt og greit ikkje interessant å diskutere med deg; du fordummer diskusjonen. 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 1 hour ago, DukeNukem3d said: Jeg elsker kapitalisme ❤️ Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 36 minutter siden Del Skrevet 36 minutter siden rabler skrev (1 time siden): Satser på at Trædal og co redder oss Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8 minutter siden Del Skrevet 8 minutter siden Maskinfører skrev (2 timer siden): Så tror du at Ukraina vil vinne krigen ? Jeg tror mere på Russerne de jaget jo Tyskerne ut av Finnmark jeg er på Russernes side så kan du stå på Tyskernes siden du ikke er Nasjonalist Selvfølgelig tror jeg Ukraina vinner krigen. Resten av innlegget ditt tenker jeg det er best å ignorere. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 5 minutter siden Del Skrevet 5 minutter siden Maskinfører skrev (2 timer siden): Så tror du at Ukraina vil vinne krigen ? Jeg tror mere på Russerne de jaget jo Tyskerne ut av Finnmark jeg er på Russernes side så kan du stå på Tyskernes siden du ikke er Nasjonalist Russerne har hatt katastrofe-kampanjer i utlandet før. Finland f.eks. Og det har egentlig vært en katastrofe i Ukraina også. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 4 minutter siden Del Skrevet 4 minutter siden rabler skrev (1 time siden): Forøvrig: jeg har noe penger i et grønt fond. Så man kan være kapitalist og en som redder miljøet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå