Vokteren Skrevet i går, 08:13 Forfatter Del Skrevet i går, 08:13 trikola skrev (2 minutter siden): Vel, strømveiene er fortsatt under offentlig kontroll. Og de som bruker veiene har vært både markedsliberale aktører og samfunnskritiske tjenester i ualminnelige tider. Enig i det. Nettet er den kapitalkrevende og ressurskrevende delen av markedet. Hva gjør egentlig strømselskapene ut over å trade strøm på børsen ? De har hverken investeringer (ut over en pc) , leveringsansvar eller kvalitetsansvar. Jeg ser på strømselskapene kun som et fordyrende og byråkratiserende mellomledd i et marked med store pengestrømmer. Klart at dette er fristende for broilere fra BI….. Lenke til kommentar
trikola Skrevet i går, 09:35 Del Skrevet i går, 09:35 1 hour ago, Vokteren said: Enig i det. Nettet er den kapitalkrevende og ressurskrevende delen av markedet. Hva gjør egentlig strømselskapene ut over å trade strøm på børsen ? De har hverken investeringer (ut over en pc) , leveringsansvar eller kvalitetsansvar. Jeg ser på strømselskapene kun som et fordyrende og byråkratiserende mellomledd i et marked med store pengestrømmer. Klart at dette er fristende for broilere fra BI….. Ja, vi bør kanskje også vurdere at kun statlig/kommunal godkjente aktører kan bruke veiene. Utesko må da nok få kjennemerker bak og foran eller personer må bære jakkemerke eller pannebånd med merke. Tenk bare hvor mye penger noen aktører raner til seg ved å utnytte offentlig vei til lyssky virksomhet. se opp for .... Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet i går, 11:03 Forfatter Del Skrevet i går, 11:03 rabler skrev (23 timer siden): Jeg aner faktisk ikke hva som skulle være pest og hva som skulle være kolera her, men NATO kan eksistere uten USA og det er nok ikke Europa som vil gi en ny og uforutsigbar sikkerhetspolitisk situasjon. Det vil det eventuelt være Trump og USA som gjør. Et Nato uten USA blir som en bil uten motor og da tvinger EUhæren seg frem, helt i tråd med EUidealistenes våte drøm. Da først snakker vi om å velge mellom pest eller kolera. Dagens medlemskap i Nato har vært en suksesshistorie og en garantist for fred gjennom mange tiår. Det er høyst usikkert om EU klarer å fylle den rollen. Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet i går, 11:12 Del Skrevet i går, 11:12 (endret) Men et styrket EU og felles forsvar er vårt beste nåværende alternativ. Vi har ingen garantist for fred lenger. Endret i går, 11:14 av AlpakkaMafakka 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet i går, 11:21 Del Skrevet i går, 11:21 Vokteren skrev (3 timer siden): Ser du ikke at markedet innsnevres vesentlig når innslagspunktet for strømstøtte settes lavere ? nei, men du skal slippe forklare det (eller, hvis du kan forklare det med noen få setninger og har behov for å opplyse meg, gjerne det) Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet i går, 11:25 Del Skrevet i går, 11:25 Vokteren skrev (På 1.2.2025 den 14.24): Du bør nok lese deg opp en smule. Du snakker om konkursryttere og det er ikke det samme som seriøse grundere. Det er nok du som må lese deg opp. Dersom en virksomhet går konkurs på grunn av vanstyre og dårlig kostnadskontroll, vil markedet fremdeles være der for proffer som klarer å operere med positive marginer innenfor samme marked. 2 Lenke til kommentar
trikola Skrevet i går, 11:33 Del Skrevet i går, 11:33 3 minutes ago, Orion666 said: Det er nok du som må lese deg opp. Dersom en virksomhet går konkurs på grunn av vanstyre og dårlig kostnadskontroll, vil markedet fremdeles være der for proffer som klarer å operere med positive marginer innenfor samme marked. Antageligvis har også proffene gått konk i sin spede begynnelse. Det hører liksom med til proff-livets barndom iaf når man snakker om noe større enn type håndverker/enkeltpersonforetak. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet i går, 11:41 Del Skrevet i går, 11:41 EØS avtalen ble fremforhandlet av de fremste EU tilhengerne, det er bokstavelig talt en EU avtale i forkledning. De de tapte folkeavstemningen, da valgte de bare å kalle EU medlemskapet noe annet. Resultatet er EØS. 3 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet i går, 12:11 Del Skrevet i går, 12:11 trikola skrev (35 minutter siden): Antageligvis har også proffene gått konk i sin spede begynnelse. Det hører liksom med til proff-livets barndom iaf når man snakker om noe større enn type håndverker/enkeltpersonforetak. Selvsagt. Men de bøyer nakken og kjører på igjen uten å stå fram i pressen og syte. Hydro og Elkem bruker vesentlig mer strøm enn pølsemakeren på Sørlandet, men de sutrer ikke av den grunn. De bruker markedet til å sikte seg gode og langsiktige avtaler. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet i går, 16:07 Del Skrevet i går, 16:07 Vokteren skrev (På 2.2.2025 den 9.38): Løgnene og manipuleringen er det EUvennene som står for, helt fra Gro H.B. sine dager og frem til i dag. Jeg vet ikke hva Gro sa eller gjorde. Jeg har som sagt egentlig ikke hatt så sterke meninger om EU. Det jeg snakker om er det jeg ser i dag, særlig fra folk på ulike diskusjonsforum. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet i går, 16:18 Del Skrevet i går, 16:18 (endret) FrihetensRegn skrev (20 timer siden): Når Russland vinner krigen mener du? NYT skrev en artikkel i januar om hvordan Russland vinner krigen. Ukrainas beste håp nå er Donald Trump og at han får til en fredsavtale, eller i hvert fall en våpenhvile. Det vil være et nederlag for de veldig imperialistiske og globalistiske organisasjonene EU og NATO som ikke bryr seg om Ukraina men som har til hensikt å spre sine allianser så langt som mulig, aller helst til Russlands naboland. Forhåpentligvis vinner freden over imperialismen og globalismen og Ukraina og Georgia forblir et selvstendig land. Trodde dere russere bare godtok RT som kilde? NATO sprer seg ikke. Stater er desperate etter å bli medlemmer, og søker seg inn i alliansen på grunn av nazistiske Russland. NATO er anti-imperialistisk. Nevn et eneste NATO-land som er invadert og okkupert av en imperialiststat, slik Ukraina har blitt invadert og okkupert av imperialiststaten Russland. Endret i går, 16:19 av Markiii 3 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet i går, 16:22 Del Skrevet i går, 16:22 freedomseeker skrev (4 timer siden): EØS avtalen ble fremforhandlet av de fremste EU tilhengerne, det er bokstavelig talt en EU avtale i forkledning. De de tapte folkeavstemningen, da valgte de bare å kalle EU medlemskapet noe annet. Resultatet er EØS. OK, og så? Hva skulle vi ha gjort? Latt være å handle med resten av Europa? 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet i går, 16:27 Del Skrevet i går, 16:27 (endret) freedomseeker skrev (4 timer siden): EØS avtalen ble fremforhandlet av de fremste EU tilhengerne, det er bokstavelig talt en EU avtale i forkledning. De de tapte folkeavstemningen, da valgte de bare å kalle EU medlemskapet noe annet. Resultatet er EØS. Å late som EØS-avtalen ikke hadde stor tverrpolitisk støtte er ren historieforfalskning. Avtalen gikk gjennom Stortinget med et overveldende antall stemmer. Det var bare SV og SP som stemte mot, resten av partiene for. Av partiene som stemte for EØS er det bare Høyre og Venstre som er «EU-tilhengere», dvs for norsk EU-medlemskap. Endret i går, 16:28 av Snikpellik 2 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet i går, 16:57 Del Skrevet i går, 16:57 (endret) Den eneste måten å se EU på med norske øyne nå er samme måten vi så på tyskerne i april 1940. Vår suverenitet er i fare og mange landssvikere er klar til å tjene Brussel. EØS og Schengen er en avtale med arkitektur fra EU fanatikere. Nå må vi være smarte og sørge for at vi kan samarbeide med USA og få på plass en avtale slik at vi ikke rammes av amerikanske tariffer og samtidig distansere oss fra et døende prosjekt som det EU er. Endret i går, 16:57 av FrihetensRegn 1 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet i går, 18:33 Forfatter Del Skrevet i går, 18:33 Markiii skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke hva Gro sa eller gjorde. Jeg har som sagt egentlig ikke hatt så sterke meninger om EU. Det jeg snakker om er det jeg ser i dag, særlig fra folk på ulike diskusjonsforum. Litt historieundervisning : https://klassekampen.no/artikkel/2016-12-22/eos Gro Harlem Brundtland mistet fatningen totalt og beskyldte sin politiske motstander for å være løgner. Viser bare hvor desperate EUvennene var den gangen også…. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå