M.S.L Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Har en Subaru forester 2006 mod. Bilen har begynt å leve litt sitt eget liv. -Lysene blir svake og slukner -Viften og radioen slutter -Bilen dør nesten ut, av og til dør den ut -Går ikke an å starte bilen etter dette, men funker med startkabler Jeg her en feilkilde P2503, motorlampe Jeg har satt i kliss nytt batteri Kjøpt brukt dynamo på Finn som skal funke (Btw, så lyser ikke batteri lampe i dash med tenning på?) Bilen har funket greit noen dager, så begynte bilen oppføre seg på samme måte. Kan noen hjelpe? Tips? Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Er spenningsnivå målt med voltmeter? Lade batteri helt opp med ekstern lader. Tappes batteri når bilen står? Sjekk god kontakt på batteripoler, og andre kontaktpunkter. Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Hva er ladingen fra dynamo når bilen går? Hvis den ligger på rundt 12.9V kan det være bilen din har Subarus "dynamo smart charge" eller "cut out funksjon", som gjør at ECUen reduserer ladning fra 14.3v til 12.9v hvis det ikke er noen belastning på det elektriske anlegget (i viss og kort periode etter oppstart.). Med mye småkjøring får batteriet lite strøm og bilen setter motorlampen + den feilkoden. Tror modellene det gjelder har en blå-ledning fra dynamoen (kan være jeg husker feil.). Hvis du sletter feilkoden skal ECU kjøre lading men med mye småkjøring og lite strømbruk vil batteriet tappes igjen. Skal visst nok være mulig å få en programvare oppdatering for å få fjernet denne funksjonen. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar (endret) Kan være dynamo irr på polene noe som trekker strøm etc etc Endret 1. februar av Maskinfører Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Bilen fungerer fint når batteriet er full ladet og dør ut etter en stund du sier også du ikke har ladelampe d+ kabel er nokk defekt eller strøm tilførsel til d+ mangler uten spenning til D+ starter ikke dynamo og lade og du mister også ladelampen når den kretsen ikke er sluttet 12 volt signalet til d+ går ofte via ladelampen, så sjekke sikringer er nokk en god begynnelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå