Gå til innhold

Vil savne én statsråd gitt...

Anbefalte innlegg

Skeptikus skrev (21 timer siden):

Hvis man har fulgt med godt på diverse tiltak fra hennes side, så tror jeg ikke akkurat at man kan f.eks. hevde at hun har gjort situasjonen mer utrygg iallfall.  Det siste fra henne var et forslag om ransakelses-tillatelse til politiet, slik som er tillatt i Danmark og Sverige, såvidt vites, men korrigér meg gjerne på akkurat dette hvis feil. (Veldig kritisert fra div. advokat-hold og fra div. venstreside-hold, (SV f.eks.) men kanskje nødvendig etter hvert slike forordninger.  Mye kan tyde på det).

Okei, så hun har gjort en ting på litt over tre år? Applaus! At hun ikke gjør situasjonen mer utrygg er det minste man kan forvente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Snikpellik said:

Tajik er uten tvil ekstremt kvalifisert, kanskje den best egnede til den posten vi har i Norge uavhengig av parti, men saken om pendlerboligene vil kunne henge ved henne som justisminister.

Når politikere som Søviknes og Erna har klart seg gjennom langt mer alvorlige saker så kan ved hun også klare seg greit selv om hun ikke er Arisk.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (21 timer siden):

Jeg liker hva Mimir fra Rødt har å si om dette. Håper R, SP og FrP på tvers av partilinjer kan finne sammen mot EU.

Disse tre partiene lanserer -utrolig nok gitt deres diametralt forskjellige historiske utgangspunkt- stadig mer like politiske løsninger på imaginære problemer.

Deres populistiske instinkter gjør dem villige til å ødelegge fremtiden for å spare en hundrings i dag.

Det er nok et tidsspørsmål når vi får en ny EU-debatt. Det er snart ikke lenger mulig å skyve den foran oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (16 timer siden):

Hadde sansen for han tidligere.  Men et par uttalelser i det siste har fått han til å miste totalt ansikt i min bok.

Mimir er slagferdig, morsom og har beundringsverdig selvinnsikt.

Dessverre kan en kommunist aldri vinne min respekt eller aktelse, og langt, langt mindre min stemme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (6 timer siden):

Når politikere som Søviknes og Erna har klart seg gjennom langt mer alvorlige saker så kan ved hun også klare seg greit selv om hun ikke er Arisk.

Hva i huleste har etnisitet med dette å gjøre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 timer siden):

Tajik er uten tvil ekstremt kvalifisert, kanskje den best egnede til den posten vi har i Norge uavhengig av parti, men saken om pendlerboligene vil kunne henge ved henne som justisminister.

Jeg er helt enig med din vurdering av Tajik. Dessverre.

Lenke til kommentar
Orion666 skrev (4 minutter siden):

Mimir er slagferdig, morsom og har beundringsverdig selvinnsikt.

Dessverre kan en kommunist aldri vinne min respekt eller aktelse, og langt, langt mindre min stemme.

Det var vel et sleivete innlegg om kvinner han la ut som gjorde at jeg mistet alt av respekt jeg hadde for han. Husker faktisk ikke helt hva det var, bare at jeg reagerte 😂 - og at det var mange andre som også reagerte negativt på det.

Før det så har jeg hatt stor respekt for han. Pga at han er så folkelig og ærlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (7 minutter siden):

Det var vel et sleivete innlegg om kvinner han la ut som gjorde at jeg mistet alt av respekt jeg hadde for han. Husker faktisk ikke helt hva det var, bare at jeg reagerte 😂 - og at det var mange andre som også reagerte negativt på det.

Før det så har jeg hatt stor respekt for han. Pga at han er så folkelig og ærlig. 

For meg er det kommunismen som er problemet.

Jeg kan akseptere at verden er grovt urettferdig og vanstyrt, og jeg blir opprørt over at milliarder av mennesker aldri blir gitt en mulighet til et verdig liv eller å oppleve grunnleggende menneskerettigheter. 
Det er likevelt helt utrolig livsfjernt å sitte i den norske riksforsamlingen med gratis bolig og millionlønn fra staten og jobbe for revolusjon i verdens rikeste, verdens mest demokratiske og verdens mest rettferdige land.

Kommunisme har aldri virket noen gang i historien i noe land i verden. Likevel mener altså denne gjengen i Rødt at det skal gjøre Norge bedre.

Jeg blir bare provosert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (1 minutt siden):

Jeg kan akseptere at verden er grovt urettferdig og vanstyrt, og jeg blir opprørt over at milliarder av mennesker aldri blir gitt en mulighet til et verdig liv eller å oppleve grunnleggende menneskerettigheter. 
Det er likevelt helt utrolig livsfjernt å sitte i den norske riksforsamlingen med gratis bolig og millionlønn fra staten og jobbe for revolusjon i verdens rikeste, verdens mest demokratiske og verdens mest rettferdige land.

Kommunisme har aldri virket noen gang i historien i noe land i verden. Likevel mener altså denne gjengen i Rødt at det skal gjøre Norge bedre.

Jeg blir bare provosert.

Ja, kommunisme er også et stort problem. Noen ganger så syns jeg at folk har havnet i helt feil parti. Og det gjelder ikke bare Mimir altså :lol:

• Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Orion666 said:

Jeg blir bare provosert.

Da tror jeg nok du misforstår hva Rødt står for. Idéen om revolusjon er ikke sentral i den moderne kommunismen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (8 minutter siden):

Jeg blir bare provosert.

Mimir fremstår vel ikke akkurat som noen erketypisk kommunist. Ærlig talt den enrste politikeren jeg har sans for om dagen..

Ellers enig i mye her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Ja, kommunisme er også et stort problem. Noen ganger så syns jeg at folk har havnet i helt feil parti. Og det gjelder ikke bare Mimir altså :lol:

Jeg tipper det er en rasjonell vurdering. Lettere å nå toppen i Rødt enn i SV, da velger opportunistene letteste motstands vei. 
Nei, jeg tror heller ikke Mimir egentlig er kommunist, men har fronter et prinsipprogram som arbeider for kommunisme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (4 minutter siden):

Da tror jeg nok du misforstår hva Rødt står for. Idéen om revolusjon er ikke sentral i den moderne kommunismen.

Jeg kan lese og misforstår ingenting.

Sitatene under er fra Rødts prinsipprogram som jeg har lenket for deg. Ingenting å takke for.

https://roedt.no/prinsipprogram

«En demokratisk revolusjon
Selv om folk i Norge har oppnådd mange og viktige demokratiske rettigheter, står kapitalismen i
motsetning til reelt demokrati. For at det arbeidende folket skal ha makt trengs en radikal endring av
maktforholda – en sosialistisk revolusjon.»

«Reform og revolusjon
En reformistisk strategi vil aldri kunne føre til et sosialistisk samfunn. Kjerna i reformismen er ideen om
at kapitalismen kan omdannes til sosialisme gjennom gradvise reformer ved å oppnå regjeringsmakt i et
kapitalistisk samfunn. Denne regjeringsstrategien er også kalt ministersosialisme. Som et revolusjonært
sosialistisk parti er det ikke Rødts oppgave å administrere kapitalismen i regjeringsposisjon. Tvert om er
mobilisering av folkelige krefter og bygging av motmakt nedafra en nødvendig forutsetning både for anti-
kapitalistiske reformer i dagens situasjon og for å avskaffe kapitalismen og erstatte dette systemet med et
sosialistisk folkestyre.
Historisk har vi sett at sosialistiske partier med en reformistisk strategi, har endt opp som systemlojale,
og har forlatt målet om sosialisme når de har fått makt. »

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 timer siden):

Vedkommende politiker har uttalt at han sliter en del med alkoholen.  Får håpe han er edru ved viktige avstemminger på Tinget da...

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (På 30.1.2025 den 13.26):

Med tanke på de klovnene vi har hatt som justisministre det siste tiåret så hadde jeg ikke skyhøye forventninger til Emilie Mehl.

Det er SP og AP som er klovnene. Ikke Frp. Sylvi Listhaug er tross alt det beste som har skjedd norsk politikk på mange år. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...