Gå til innhold

Vil savne én statsråd gitt...

Anbefalte innlegg

Regjeringen oppløses nå.  Personlig vil jeg nok komme til å savne justisminister Mehl.  For en modig og resolutt dame (såkalt "voksen") som ville gjøre såpass mye for å trygge befolkningen, inkludert div. "føre vâr"-tiltak med tanke på den kriminalitets-utviklingen man nå lett kan observere.  Nå spørs det om man får en for "snillistisk" justisminister fra Ap da, men man får bare bruke det 100% ufeilbarlige uttrykket; - "time will show"...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (8 minutter siden):

Med tanke på de klovnene vi har hatt som justisministre det siste tiåret så hadde jeg ikke skyhøye forventninger til Emilie Mehl.

Men hva synes så en administrator her om Mehl?..  Egentlig mye "politikk" i synet på hennes gjøren og laden slik det har fortonet seg vel?  (Skal la være å tippe..).

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 minutter siden):

Du går mye rundt grøten, hva er det konkret hun har gjort for å trygge oss? 

Hvis man har fulgt med godt på diverse tiltak fra hennes side, så tror jeg ikke akkurat at man kan f.eks. hevde at hun har gjort situasjonen mer utrygg iallfall.  Det siste fra henne var et forslag om ransakelses-tillatelse til politiet, slik som er tillatt i Danmark og Sverige, såvidt vites, men korrigér meg gjerne på akkurat dette hvis feil. (Veldig kritisert fra div. advokat-hold og fra div. venstreside-hold, (SV f.eks.) men kanskje nødvendig etter hvert slike forordninger.  Mye kan tyde på det).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Johnny™ skrev (25 minutter siden):

Nettopp derfor de gjør det. Vise handlekraft for å tiltrekke seg velgere. jeg spyr.

De har vist seg å være populistiske som faen, bondepartiet.

AP sin drift mot høyre, nå praktisk talt uten arbeidere på stortinget, blir ikke belønnet med samarbeid av 'sentrumspartiene' for øvrig.

Venstre og KrF er ikke sentrumspartier, men høyrepartier.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, leticia said:

Det gjør de sannsynligvis. Er for mange uinformerte nasjonalister som tror at EU er "den store stygge ulven".

Kan du opplyse oss om de store fordelene? For min del føler jeg jo at det meste som kommer i forbindelse med EU alltid fører noe negativt med seg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (46 minutter siden):

Jeg håper ikke SP får økt oppslutning som følge av dette....

jeg tror de får det.

innen arbeiderpartiet er det mange "folk på gulvet" som er enig med SP i strøm-saken.

Synes det var rakrygget av SP å ta denne beslutningen og sette partiprogram og fedrelandet først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (8 minutter siden):

Kan du opplyse oss om de store fordelene? For min del føler jeg jo at det meste som kommer i forbindelse med EU alltid fører noe negativt med seg. 

https://e24.no/naeringsliv/i/dRbaMX/nho-frykter-trump-oensker-mer-eu-samarbeid

Du kan begynne med å lese hva næringslivet (NHO tenker om EU).

Kan bare kort nevne at Norge ikke er i nærheten av å være selvforsynt og at den meste eksporten og importen vår går fra / til EU. Jeg syns rett og slett det er bedre å være med enn å stå på sidelinjen med lua i hånda.

For meg som reiser endel innad i EU så er det også ganske greit å kunne kjøre rett over landegrensene uten å måtte stoppe for kontroll. Det er også en "big joke" å se på tollkvotene i Tyskland f.eks om du skal til Danmark, Sverige, eller om du skal til Norge...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...