Gå til innhold

Salwan Momika skutt og drept i Sverige.

Anbefalte innlegg

Å ikke innvilge asyl, statsborgerskap, trygd, straffefritak og masse andre fordeler for å lokke dem hit er en start. Hvor mange velger å søke asyl i Polen? Det Polen gjør kan vi også gjøre. 

Mulig noen vil snike seg inn, men når de begår kriminalitet, og blir tatt, kan de deporteres om de ikke har godkjent opphold eller statsborgerskap.

Trenger ikke å late som om det er umulig å gjøre noe.

Under flyktningkrisen kom de fleste i land i Hellas og Italia, og på grunn av de viktige, internasjonale avtalene, som alle nordmenn er kjempefornøyd med, og Norge er avhengig av, kom mange som kvoteflyktninger helt hit. De hadde ikke trengt å komme helt hit.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at jeg skrev om ham i forbindelse med NATO-inntreden for en evighet siden. Allerede da skjønte nok mange at han levde på lånt tid.

Det jeg synes er mest skremmende er hvordan hans død har blitt mottatt på SoMe. Hørte på Studio Ett i SR at den både i Sverige og i utlandet har blitt mottatt med en ugjennomtrengelig og øredøvende jubel.

De har blant annet krevd tilgang til kroppen hans slik at den kan brennes på en torg. Euforien er merkbar. Mange muslimer som gir uttrykk for disse synspunktene er født, oppvokst og har jobb her i Sverige. Til tross feires hans død.

Selvfølgelig kan man mislike hans handlinger og tweets. Han ga sannsynligvis like mye hat som han fikk. Å være kristen i Midtøsten er neppe problemfritt.

Jeg vil forøvrig påpeke at det har vært en dyster start på det nye året. Så langt har 32 bomber detonert i Sverige. Blant de mistenkte som er pågrepet er den eldste 16 og den yngste 13. Det er venteliste på Telegram for å utføre disse handlingene. For å toppe det hele ble kurderrevens onkel skutt og drept i forgårs. Så vi kan nok forvente en form for gjengjeldelse snart.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (3 minutter siden):

Å ikke innvilge asyl, statsborgerskap, trygd, straffefritak og masse andre fordeler for å lokke dem hit er en start. Hvor mange velger å søke asyl i Polen? Det Polen gjør kan vi også gjøre. 

Mulig noen vil snike seg inn, men når de begår kriminalitet, og blir tatt, kan de deporteres om de ikke har godkjent opphold eller statsborgerskap.

Trenger ikke å late som om det er umulig å gjøre noe.

Under flyktningkrisen kom de fleste i land i Hellas og Italia, og på grunn av de viktige, internasjonale avtalene, som alle nordmenn er kjempefornøyd med, og Norge er avhengig av, kom mange som kvoteflyktninger helt hit. De hadde ikke trengt å komme helt hit.

Du vil ikke bygge murer og gjennomføre passkontroll langs grensene, men la de komme hit først og begå kriminalitet og så deportere dem? Det jo kjempesmart😄

Sverige er sammen med Norge og Danmark blant de strengeste landene i asyl og flyktningspolitikken og har strammet kraftig inn, spesielt etter flyktningkrisen, men også de siste årene under forskjellige regjeringer. Det har sammen med tett politi og rettssamarbeid fungert for å få ut ulovlige innvandrere og stanse asylstrømmen.

At man har fordelt de få som kommer hit nå bedre gjennom solidaritet er noe vi også tjener på. Om landene i sør-europa skal ta hele byrden alene vil det undegrave politisamarbeidet og den felles europeiske asylpolitikken som har stanset frislippet av grunnløse asylsøkere.

Lenke til kommentar

Du bygger flere stråmenn enn jeg har tid til å rive ned.

Jeg vil ikke bruke milliarder på å bygge en mur langs svenskegrensen. Jeg vil øke passkontrollen med tanke på hvor mye kriminalitet Sverige har.

Jeg vil ikke at de kommer hit og begår kriminalitet før vi deporterer dem. De kan avvises på eksisterende grenseoverganger og passkontroll på flyplasser, og deporteres ved første anledning, uten å vente til de begår kriminalitet.

Jeg synes ikke hele verdens mangfold skal bli i sør-Europa heller. De fleste kan bli i landet de kom fra. Det er kjipt å ikke være europeer, men hvis alle skal bo her, blir det kjipt for europeere også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
RJohannesen skrev (47 minutter siden):

Det var jo motsatt, aktor ville deportere han pga han kritiserte islam.

javel, bare mente å erindre ha lest at han også var blitt utvist tidligere (før koran-greiene)  pga. manglende beskyttelsebehov (ikke nok å være kristen eller homo)

men mulig jeg husker feil eller sammenblander med annen person.

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (9 minutter siden):

Du bygger flere stråmenn enn jeg har tid til å rive ned.

Jeg vil ikke bruke milliarder på å bygge en mur langs svenskegrensen. Jeg vil øke passkontrollen med tanke på hvor mye kriminalitet Sverige har.

Jeg vil ikke at de kommer hit og begår kriminalitet før vi deporterer dem. De kan avvises på eksisterende grenseoverganger og passkontroll på flyplasser, og deporteres ved første anledning, uten å vente til de begår kriminalitet.

Jeg synes ikke hele verdens mangfold skal bli i sør-Europa heller. De fleste kan bli i landet de kom fra. Det er kjipt å ikke være europeer, men hvis alle skal bo her, blir det kjipt for europeere også.

Psskontroll har ingen effekt om kriminelle kan spasere rundt slik flyktningene gjorde. Det står ikke stemplet i pannene deres at de er kriminelle, det finner man ut gjennom tett politisamarbeid som har vist seg å være den eneste effektive løsningen. Det er derfor Sverige satser på dette over å reversere til nasjonalistenes mislykkede politikk.

Skal man holde grunnløse asylsøkere ute må man styrke det felles europeiske samarbeidet, det fungerer, og har sørget for at vi nå har lavere antall asylsøkere til europa enn før flyktningkrisen. Når europa står sammen i solidaritet og for å styrke europa yttersgrenser hindrer man en ny flyktningstrøm, det gjør man ikke med hvert land sin øy politikken til nasjonalistenes som førte til frislippet man så i 2015.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (4 minutter siden):

javel, bare mente å erindre ha lest at han også var blitt utvist tidligere (før koran-greiene)  pga. manglende beskyttelsebehov (ikke nok å være kristen eller homo)

men mulig jeg husker feil eller sammenblander med annen person.

Hvis det ikke er nok å  være homofil er ingenting nok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...