DukeNukem3d Skrevet fredag kl 22:10 Del Skrevet fredag kl 22:10 Snikpellik skrev (På 30.1.2025 den 17.12): Twitteren hans er full av innlegg jeg mener krysser grensa for hva som er å spre hat mot en gruppe, herunder muslimer. Har scrollet igjennom en god del. Han poster en del videoklipp av blant annet muslimer som blir slått av imamer i muslimske land, mye veldig islamkritisk. Mye er jo bare sannhet. Jeg ser ikke noe som ikke er innenfor ytringsfriheten foreløpig og lurer på hva du prater om. 8 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet fredag kl 22:50 Del Skrevet fredag kl 22:50 Oppskrift til et tryggere land 1: Forby Islam 2: Kast ut alle Islamske/muslimske innvandrere. De er en tikkende bombe 3: Avvis flyktninger og immigranter fra Islamske nasjoner Ungarn og Polen er gode forbilder 4 1 3 Lenke til kommentar
_tyr23 Skrevet lørdag kl 00:08 Del Skrevet lørdag kl 00:08 Fordiom det er ett annet drap så tillater jeg meg å poste. Er jo samme gjengene som trådstarter nevner som smeller bomber og granater i trappoppgangene. Der det ble diskutert om kriminaliteten i Sverige gikk ned eller ikke. Rawa Majids eller den kurdiske reven sin farbror ble også nylig drept.Her er ett intervju med faren til Majid i Aftonbladet. Han virker ikke optimistisk, og tror på hevnaksjoner og økning i gjengvolden. Sitat PARIS. Den internationellt efterlyste gängledaren, Rawa Majid - även kallad den Kurdiske räven – är omskakad efter mordet i Husby på en av hans släktingar. Det säger hans pappa, Rekawt Majid, 69 år, i en intervju med Aftonbladet. Nu står Sverige inför en eskalering i gängvåldet, tror han. – Det här kommer inte att ta slut. Det finns inget slut, säger han. Link: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RzXz1A/rawa-majids-pappa-efter-mordet-pa-slaktingen 2 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet lørdag kl 01:21 Del Skrevet lørdag kl 01:21 NRK sin journalist i södertälje kunne fortelle at folk der riktig nok syntes det var tragisk og en fæl hendelse, men at folk der var blitt så vant til vold og drap at det ikke gjorde riktig så sterkt inntrykk som man skulle tro. Det er forståelig, Sverige har hatt daglige sprengninger siden nyttår med 30 eksplosjoner på like mange dager, og det gjør i grunn heler situasjonen enda mer grotesk. https://www.nrk.no/urix/koranbrenner-for-han-ble-skutt_-_-ma-vaere-forberedt-pa-a-do-for-sine-meninger-1.17239206 Jeg håper om ikke annet at vi kan lære av Sveriges katastrofale politikk og tar konsekvensene av denne innover vår egen. Kanskje bør vi i det videre huske hvem som lenge har advart mot konsekvensene av Sveriges politikk, og hvem som har applaudert den. Hadde sistnevnte fått viljen sin virker det sannsynlig at situasjonen i Norge ville vært mye verre. Sitat Det er ikke et uttrykk for feilslått politikk at Sverige nå har endret kurs i asylpolitikken, mener SV-leder Audun Lysbakken. https://www.finansavisen.no/nyheter/politikk/2015/11/lysbakken-sverige-har-vaert-et-lys-i-europa 8 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet lørdag kl 06:56 Del Skrevet lørdag kl 06:56 (endret) DukeNukem3d skrev (8 timer siden): Har scrollet igjennom en god del. Han poster en del videoklipp av blant annet muslimer som blir slått av imamer i muslimske land, mye veldig islamkritisk. Mye er jo bare sannhet. Han har også mange poster hvor han drar alle i én gruppe over samme kam. "Muslimer ønsker vold" etc. Det mener jeg er åpenbart hat. Sitat Jeg ser ikke noe som ikke er innenfor ytringsfriheten foreløpig og lurer på hva du prater om. Ikke jeg heller, tror jeg? Har ikke sagt at noe av det er ulovlig, eller utenfor ytringsfriheten. Jeg har sagt han har spredt hat. Å spre hat er ikke nødvendigvis ulovlig. Endret lørdag kl 07:04 av Snikpellik 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet lørdag kl 07:00 Del Skrevet lørdag kl 07:00 (endret) DukeNukem3d skrev (9 timer siden): Det er 100% innenfor alt som heter ytringsfrihet å støtte AfD. Det kan jo f.eks være at for han så trumfer innvandringspolitikken alt annet AfD mener og da må han ha rett til det. DukeNukem3d skrev (9 timer siden): Det er ikke hatefullt å støtte AfD i seg selv. Heller ikke Donald Trump, Musk eller andre. Man kan være grunnleggende uenig i det og mene at alle disse aktørene er tullinger og russer-venner, men hatefullt er det åpenbart ikke. Jeg har ikke sagt at det ikke er innenfor ytringsfriheten å støtte AfD, eller at man ikke har rett til det...? Her i Norge og Norden har vi rett til å uttrykke støtte selv til de verste ting, og det er en bra ting. Det er kanskje heller ikke hat i seg selv å støtte AfD, men man støtter jo da et hatefullt rasistisk politisk parti med nynazistiske elementer som blant annet ønsker å nedkjempe demokratiet, støtter Russlands overgrep mot Ukraina osv. Derfor mener jeg aktiv støtte til AfD absolutt kan kvalifisere til det jeg mener er hatefull opptreden, avhengig av hvordan denne støtten fremgår. Endret lørdag kl 07:05 av Snikpellik 1 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 07:50 Del Skrevet lørdag kl 07:50 Snikpellik skrev (47 minutter siden): Jeg har ikke sagt at det ikke er innenfor ytringsfriheten å støtte AfD, eller at man ikke har rett til det...? Her i Norge og Norden har vi rett til å uttrykke støtte selv til de verste ting, og det er en bra ting. Det er kanskje heller ikke hat i seg selv å støtte AfD, men man støtter jo da et hatefullt rasistisk politisk parti med nynazistiske elementer som blant annet ønsker å nedkjempe demokratiet, støtter Russlands overgrep mot Ukraina osv. Derfor mener jeg aktiv støtte til AfD absolutt kan kvalifisere til det jeg mener er hatefull opptreden, avhengig av hvordan denne støtten fremgår. Det er jo din mening, men det kan hende at han mente/ikke forstod at AfD er noe hatefullt rasistisk politisk parti. Heller var det for han et parti som ønsket å ta tak i islamiseringen i Tyskland der jøder og homofile helst ikke skal vise seg frem i muslimske nabolag (som en ordfører sa). Da er det jo ikke hatefullt i seg selv å støtte de. 3 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 07:51 Del Skrevet lørdag kl 07:51 Snikpellik skrev (54 minutter siden): Han har også mange poster hvor han drar alle i én gruppe over samme kam. "Muslimer ønsker vold" etc. Det mener jeg er åpenbart hat. Ikke jeg heller, tror jeg? Har ikke sagt at noe av det er ulovlig, eller utenfor ytringsfriheten. Jeg har sagt han har spredt hat. Å spre hat er ikke nødvendigvis ulovlig. Han er åpenbart veldig kritisk til Islam. Han hadde rømt fra et islamistisk regime og ønsket å advare oss i Europa om hva som kan skje hvis vi fortsetter å la Islam få vokse frem her. Kanskje har han et godt poeng og det er ikke bunnet i hat. 8 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet lørdag kl 08:24 Del Skrevet lørdag kl 08:24 Red Frostraven skrev (13 timer siden): Ekstrem islam er autoritær. Muslimer er ikke autoritære i natur. Det er ikke bare "ekstrem" islam som er autoritær. Autoritært tankegods, som feks. syn på homofili, kvinnens underordnede plass, ytringsfrihet iht. religionskritikk, er dessverre ganske utbredt blant ordinære muslimer også. 7 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet lørdag kl 08:44 Del Skrevet lørdag kl 08:44 DukeNukem3d skrev (49 minutter siden): Han er åpenbart veldig kritisk til Islam. Han hadde rømt fra et islamistisk regime og ønsket å advare oss i Europa om hva som kan skje hvis vi fortsetter å la Islam få vokse frem her. Kanskje har han et godt poeng og det er ikke bunnet i hat. Ja, han var det - og det synes jeg var bra. Det er ikke så mange stemmer fra folk med hans bakgrunn som kommer frem her i vesten. Jeg tror heller ikke det er bunnet i hat i det hele tatt, gitt hans bakgrunn. Men jeg mener samtidig at det åpenbart etterhvert bikka over i hat og en slags besettelse på et punkt, der han ble mer og mer ekstrem, og det synes jeg er trist. 1 Lenke til kommentar
John-B Skrevet lørdag kl 08:51 Del Skrevet lørdag kl 08:51 For å få oppholdstillatelse i Norge bør det innføres en test hvor søkeren må signere på at deres søknad medfører at en kopi av religiøse bøker brennes. Så må de se på at Koranen, bibelen osv settes fyr på. 3 Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet lørdag kl 09:04 Del Skrevet lørdag kl 09:04 Jeg ville ikke hoppet til konklusjoner så lenge en ikke vet nøyaktig hvem denne mannen var (alt om bakgrunn og forbindelser), og nøyaktig hvem det var som tok ham av dage. Husk at vi har svært sterke indikasjoner på at flere av de såkalte "muslimske terrorhandlingene" som vi har sett her i "Vesten" over de siste 25 årene i realiteten var operasjoner utført eller "hjulpet" av MOSSAD, og at det er temmelig klart at et av deres overordnede mål har vært og er å demonisere islam og muslimer mest mulig, for på den måten å skape den villigheten blant europeere og amerikanere til å starte ekstremt kostbare "kriger mot terror" i Midt-Østen som en over tid kan se tjener de radikale sionistenes mål, og den generelle sympatien for ekspansjonen inn i alt land mellom Nilen og Eufrat som forgjengerne til disse erklærte var deres langsiktige mål alt for over hundre år siden. 🙂 https://thecradle.co/articles-id/6337 Iran says Iraqi Quran burner a Mossad agent Salwan Momika was a member of several Iraqi paramilitary groups before finding his way to Sweden News Desk JUL 11, 2023 Iran has accused Salwan Momika, the Iraqi Christian man behind Sweden’s recent Quran burning controversy, of being an agent for Israel’s Mossad intelligence agency. According to a statement released by Iran’s Intelligence Ministry on 10 July, his recent act of Quran-burning was coordinated with Tel Aviv in order to divert attention from Israel’s brutal operation in the occupied West Bank city of Jenin earlier this month. “This is the usual practice of the Zionists, who, alongside their campaigns of murder and destruction, implement criminal projects to deflect attention from their sinister operations,” the Iranian statement read. Momika was recruited by Israeli intelligence in 2019, the statement claims, and had been working with them since. The statement says that Momika played “a major role” in espionage activity targeting Iran-backed resistance movements in Iraq, adding that he had requested residency in Sweden in exchange for working with the Mossad. Despite being “notorious” and holding a criminal record in his home country of Iraq, Momika was “accepted and welcomed by the Zionists.” On 28 June, the Iraqi man stomped on a Quran before torching it in front of a mosque in Sweden’s capital Stockholm. The stunt was carried out under the authorization of Sweden’s police force. The incident drew worldwide condemnation, and thousands protested outside the Swedish embassy in Baghdad, demanding the ambassador’s expulsion from the country. According to sources who spoke with Al-Araby Al-Jadeed, Momika is an “opportunist” seeking fame who failed “even to gain support from his Christian community in Iraq.” Momika, ethnically Assyrian, was a member of a number of Christian militias which fought ISIS following the extremist group’s rise in Iraq. He fought with the Christian Chaldean Eagles militia, as well as The Spirit of Jesus Brigades, a Christian sub-group of the Imam Ali Brigade, which fought under the banner of the Popular Mobilization Units (PMU). "Momika does not own a clear thought, in the past years, he changed his stances many times attempting to obtain any post inside Nineveh," sources told Al-Araby Al-Jadeed. "Momika even tried to approach the Sadrist Movement; then he established ties with Sinjar Protection Units, a Yazidi militia seen as close to the banned Kurdistan Workers Party (PKK). He tried to become a political influencer, but he failed to obtain any support from the Christian community in Nineveh," they added. Once in Sweden, he volunteered to work with a far-right extremist party with strong anti-migrant, anti-Muslim sentiment. He faces criminal charges in Iraq, and Baghdad has officially asked Sweden to extradite him. 1 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet lørdag kl 09:08 Del Skrevet lørdag kl 09:08 Dikedis skrev (4 minutter siden): Jeg ville ikke hoppet til konklusjoner så lenge en ikke vet nøyaktig hvem denne mannen var (alt om bakgrunn og forbindelser), og nøyaktig hvem det var som tok ham av dage. Husk at vi har svært sterke indikasjoner på at flere av de såkalte "muslimske terrorhandlingene" som vi har sett her i "Vesten" over de siste 25 årene i realiteten var operasjoner utført eller "hjulpet" av MOSSAD, Eksempler? 6 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet lørdag kl 09:13 Del Skrevet lørdag kl 09:13 VifteKopp skrev (2 minutter siden): Eksempler? Merk at sterke indikasjoner skal tolkes her som "fikk inn sterke signaler via aluminiumsfoliehatten". 4 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet lørdag kl 09:17 Del Skrevet lørdag kl 09:17 Dikedis skrev (11 minutter siden): Jeg ville ikke hoppet til konklusjoner så lenge en ikke vet nøyaktig hvem denne mannen var (alt om bakgrunn og forbindelser), og nøyaktig hvem det var som tok ham av dage. Husk at vi har svært sterke indikasjoner på at flere av de såkalte "muslimske terrorhandlingene" som vi har sett her i "Vesten" over de siste 25 årene i realiteten var operasjoner utført eller "hjulpet" av MOSSAD, og at det er temmelig klart at et av deres overordnede mål har vært og er å demonisere islam og muslimer mest mulig, for på den måten å skape den villigheten blant europeere og amerikanere til å starte ekstremt kostbare "kriger mot terror" i Midt-Østen som en over tid kan se tjener de radikale sionistenes mål, og den generelle sympatien for ekspansjonen inn i alt land mellom Nilen og Eufrat som forgjengerne til disse erklærte var deres langsiktige mål alt for over hundre år siden. 🙂 https://thecradle.co/articles-id/6337 Iran says Iraqi Quran burner a Mossad agent Salwan Momika was a member of several Iraqi paramilitary groups before finding his way to Sweden News Desk JUL 11, 2023 Iran has accused Salwan Momika, the Iraqi Christian man behind Sweden’s recent Quran burning controversy, of being an agent for Israel’s Mossad intelligence agency. According to a statement released by Iran’s Intelligence Ministry on 10 July, his recent act of Quran-burning was coordinated with Tel Aviv in order to divert attention from Israel’s brutal operation in the occupied West Bank city of Jenin earlier this month. “This is the usual practice of the Zionists, who, alongside their campaigns of murder and destruction, implement criminal projects to deflect attention from their sinister operations,” the Iranian statement read. Momika was recruited by Israeli intelligence in 2019, the statement claims, and had been working with them since. The statement says that Momika played “a major role” in espionage activity targeting Iran-backed resistance movements in Iraq, adding that he had requested residency in Sweden in exchange for working with the Mossad. Despite being “notorious” and holding a criminal record in his home country of Iraq, Momika was “accepted and welcomed by the Zionists.” On 28 June, the Iraqi man stomped on a Quran before torching it in front of a mosque in Sweden’s capital Stockholm. The stunt was carried out under the authorization of Sweden’s police force. The incident drew worldwide condemnation, and thousands protested outside the Swedish embassy in Baghdad, demanding the ambassador’s expulsion from the country. According to sources who spoke with Al-Araby Al-Jadeed, Momika is an “opportunist” seeking fame who failed “even to gain support from his Christian community in Iraq.” Momika, ethnically Assyrian, was a member of a number of Christian militias which fought ISIS following the extremist group’s rise in Iraq. He fought with the Christian Chaldean Eagles militia, as well as The Spirit of Jesus Brigades, a Christian sub-group of the Imam Ali Brigade, which fought under the banner of the Popular Mobilization Units (PMU). "Momika does not own a clear thought, in the past years, he changed his stances many times attempting to obtain any post inside Nineveh," sources told Al-Araby Al-Jadeed. "Momika even tried to approach the Sadrist Movement; then he established ties with Sinjar Protection Units, a Yazidi militia seen as close to the banned Kurdistan Workers Party (PKK). He tried to become a political influencer, but he failed to obtain any support from the Christian community in Nineveh," they added. Once in Sweden, he volunteered to work with a far-right extremist party with strong anti-migrant, anti-Muslim sentiment. He faces criminal charges in Iraq, and Baghdad has officially asked Sweden to extradite him. The Cradle og Irans etterretningstjeneste (!) er ikke spesielt troverdige kilder… 4 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet lørdag kl 10:04 Del Skrevet lørdag kl 10:04 Jeg driter faktisk i om noen her eller muslimer mener det han drev med var hatprat. Det gir dem fortsatt ikke rett til å drepe noen, bare fordi følelsene deres er krenket. Gir man noen som helst form for støtte til det som skjedde med Momika, mener man at det er greit å drepe folk, og man fortjener samme skjebne. 9 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 12:35 Del Skrevet lørdag kl 12:35 (endret) Snikpellik skrev (4 timer siden): The Cradle og Irans etterretningstjeneste (!) er ikke spesielt troverdige kilder… Takk!! Endret lørdag kl 14:01 av DukeNukem3d Lenke til kommentar
Paxville Skrevet lørdag kl 12:44 Del Skrevet lørdag kl 12:44 (endret) DukeNukem3d skrev (14 timer siden): Det er 100% innenfor alt som heter ytringsfrihet å støtte AfD. Det kan jo f.eks være at for han så trumfer innvandringspolitikken alt annet AfD mener og da må han ha rett til det. Men dette er jo et av "kortene" til ytre-venstre, at man skal stemple alle som stemmer AfD (og forøvrig partier som FrP her hjemme og SD i Sverige) for idioter og "livets harde skole" folk. Men, taperne er jo nettopp ytre-venstre bermen 😂 Endret lørdag kl 12:45 av Paxville 3 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet lørdag kl 12:46 Del Skrevet lørdag kl 12:46 Denne her er verdt å se 2 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet lørdag kl 12:52 Del Skrevet lørdag kl 12:52 (endret) On 1/30/2025 at 4:51 PM, Snikpellik said: Han var ikke eks-muslim, han hadde kristen assyrer-bakgrunn fra Nord-Irak. Og ja, han spredte hat mot muslimer. Så vi kan skyte de som driver med hatprat? Forsvarer du at han ble drept? Jeg er ikke for å brenne hverken bibler, koranen, nasjonale flagg osv. Men hvis man blir drept for å gjøre det eller tegne profeten så er det her fokuset må ligge. Endret lørdag kl 12:56 av Theo343 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå