Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den Store Koseprat-tråden for oss som har møtt Kjærligheten i Asia.​ 💘 ​

Anbefalte innlegg

19 hours ago, Shaolyzm said:

Så fint å høre, heier på deg og at du får dratt på en tur snart. Det er veldig spennende. 🥰

Hvor er hun fra ? er mange steder i Asia.

Tusen takk! 😃 Hun er ifra Thailand. Gleder meg til å reise ned å bli bedre kjent med henne, for å se om den forbindelsen vi har på nett samsvarer i virkeligheten. Det er veldig koselig at det er så mange som virker å være så varme i kommunikasjonen med meg, tar ikke det for gitt. 🙂

18 hours ago, Kassettspiller said:

Synd å høre om dine vansker, så vi får håpe at du er bedre når du skal dra i Mars. 😊

Lærer dere hverandres språk?

Ja, satser på det. Vi snakker på engelsk. Men skal ikke se bort ifra at jeg prøver å lære så mye som jeg klarer i fremtiden, om planen er å bosette seg der. 🙂

18 hours ago, Kassettspiller said:

Ja, ble overrasket over at han hadde funnet seg en som er interessert allerede. 

Hehe. Av en eller annen grunn får jeg sjansen til å vise min personlighet for dem. Har fått mange venner på nett ifra mange forskjellige asiatiske land. Det er koselig. Jeg tenker det er vanskelig å vite helt sikkert hvordan kjemien er før man møtes i virkeligheten, så jeg prøver å ikke bli for gira for tidlig før jeg reiser nedover. 😆

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (3 minutter siden):

Ja, satser på det. Vi snakker på engelsk. Men skal ikke se bort ifra at jeg prøver å lære så mye som jeg klarer i fremtiden, om planen er å bosette seg der. 🙂

Spennende ☺️

Colin. skrev (5 minutter siden):

Hehe. Av en eller annen grunn får jeg sjansen til å vise min personlighet for dem. Har fått mange venner på nett ifra mange forskjellige asiatiske land. Det er koselig. Jeg tenker det er vanskelig å vite helt sikkert hvordan kjemien er før man møtes i virkeligheten, så jeg prøver å ikke bli for gira for tidlig før jeg reiser nedover. 😆

Vi lever i et ganske kaldt samfunn og flere blir mer egoistiske.

Skulle ønske at folk hadde litt mer empati ovenfor hverandre. ❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Colin. skrev (4 timer siden):

Tusen takk! 😃 Hun er ifra Thailand. Gleder meg til å reise ned å bli bedre kjent med henne, for å se om den forbindelsen vi har på nett samsvarer i virkeligheten. Det er veldig koselig at det er så mange som virker å være så varme i kommunikasjonen med meg, tar ikke det for gitt. 🙂

Så bra å høre. Det er veldig spennende, det skal jeg si deg fra første turen jeg hadde ned og møtte hun på flyplassen for så å bo på hotell sammen midt i storbyen Manila. 

Håper virkelig møtet dit der med henne går strålende og at dere har en veldig fin tur sammen. 🥰

Anbefaler å være åpen og ha forståelse og interesse for å lære kulturen der. Den er ganske annerledes enn her på mange felt. Jeg vil tro det er ganske likt som i Filippinene.  Da blir dere et par med forskjellig religion, må si at det ser utrolig spennende ut å lære om Buddismen og Buddha. Kanskje du kan bli med henne på et tempel og lære litt om det også.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (5 timer siden):

Spennende ☺️

Vi lever i et ganske kaldt samfunn og flere blir mer egoistiske.

Skulle ønske at folk hadde litt mer empati ovenfor hverandre. ❤️

Helt enig med deg, jeg heier på andres kjærlighet og synes det er fantastisk å se internasjonale par som kommer sammen, elsker hverandre og finner sammen selv med kulturforskjeller ❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
On 2/1/2025 at 4:47 PM, Shaolyzm said:

Så bra å høre. Det er veldig spennende, det skal jeg si deg fra første turen jeg hadde ned og møtte hun på flyplassen for så å bo på hotell sammen midt i storbyen Manila. 

Håper virkelig møtet dit der med henne går strålende og at dere har en veldig fin tur sammen. 🥰

Anbefaler å være åpen og ha forståelse og interesse for å lære kulturen der. Den er ganske annerledes enn her på mange felt. Jeg vil tro det er ganske likt som i Filippinene.  Da blir dere et par med forskjellig religion, må si at det ser utrolig spennende ut å lære om Buddismen og Buddha. Kanskje du kan bli med henne på et tempel og lære litt om det også.

Riktig, er noe unikt med å reise et sted for første gang, ta inn alle opplevelsene og sammenligne med hva man kjenner ifra før. Jeg lærte ifra mine turer tidligere, at det finnes håp for sånne som meg også. Jeg trenger ikke å føle meg mindreverdig noen som helst andre bare fordi utgangspunktet mitt er vanskeligere enn andres. Selvrespekt og min tro vil lede meg på veien. Tusen takk for dine fine ord og støtte, jeg håper det skal bli så bra som jeg ser for meg.

Jeg kjenner til kulturen til en viss grad, da jeg har vært i Thailand tidligere. ☺️👍 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (På 2.2.2025 den 22.00):

Riktig, er noe unikt med å reise et sted for første gang, ta inn alle opplevelsene og sammenligne med hva man kjenner ifra før. Jeg lærte ifra mine turer tidligere, at det finnes håp for sånne som meg også. Jeg trenger ikke å føle meg mindreverdig noen som helst andre bare fordi utgangspunktet mitt er vanskeligere enn andres. Selvrespekt og min tro vil lede meg på veien. Tusen takk for dine fine ord og støtte, jeg håper det skal bli så bra som jeg ser for meg.

Jeg kjenner til kulturen til en viss grad, da jeg har vært i Thailand tidligere. ☺️👍 

Det blir nok fint og det er ikke så lenge til :).

Du får si ifra hvordan det går ut i turen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har vært gift med ei fra Filippinene i 8 år og en av de tingene jeg synes er fint med deres kultur er hvordan de deler mat. Når hun lager noe god Filippinsk mat så kan hun gjerne dele det med venninnene sine. Enten stikke bort til naboen vår, eller at jeg kjører bort til ei med det, eller ei stikker innom på vei hjem fra jobben eller hun tar det med og deler det med de i lunsjen på jobb. 

Samme når vi har sammenkomster så tar nesten alle med seg mye forskjellig mat og deler. Og når det er ferdig tar de med seg litt forskjellig hjem som de likte godt. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
ili skrev (18 timer siden):

Jeg har vært gift med ei fra Filippinene i 8 år og en av de tingene jeg synes er fint med deres kultur er hvordan de deler mat. Når hun lager noe god Filippinsk mat så kan hun gjerne dele det med venninnene sine. Enten stikke bort til naboen vår, eller at jeg kjører bort til ei med det, eller ei stikker innom på vei hjem fra jobben eller hun tar det med og deler det med de i lunsjen på jobb. 

Samme når vi har sammenkomster så tar nesten alle med seg mye forskjellig mat og deler. Og når det er ferdig tar de med seg litt forskjellig hjem som de likte godt. 

Høres flott ut. Dette tror jeg uheldigvis ikke er normalt her i Norge. Om det bare hadde vært normen å være så omtenksom

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Du har i utgangspunkt den samme kulturen her også, men vi trenger ikke tenke sånn fordi vi har så mye penger at det er enklere å bestille på nettet.

Men, jeg er faktisk enig i at folk kan by mer på seg selv. Kanskje trådens menn får lyst til å ta med seg maten de har laget hjemme til kameratene sine og dele den på samme måte som denne filippinske kvinnen det refereres til? Hvis det er en felles enighet her om at dette et positivt aspekt ved denne kulturen, er det naturlig å følge opp med å ta den type initiativ selv, også. Det blir sikkert både koner og kamerater glade for :)

(jeg gjør forøvrig slike ting ganske ofte selv - når jeg uansett plukker mye bær og koker saft og syltetøy på dem, er det lite jobb å lage flere flasker/glass når man først har gitt seg i kast med oppgaven)

• Liker 2
Lenke til kommentar
On 2/5/2025 at 11:17 PM, Shaolyzm said:

Det blir nok fint og det er ikke så lenge til :).

Du får si ifra hvordan det går ut i turen.

Will do. 🫡

11 hours ago, Maskinfører said:

Håper du får en flott tur @Colin. 😀

Tusen takk. 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (18 timer siden):

Hvor møter dere disse personene? 

Jeg møtte min kone tilfeldig på badoo, søkte egentlig ikke i utlandet. Men kan bruke internasjonale dating sider eller å dra dit og sjekke opp noen damer.

Endret av Shaolyzm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...