Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den Store Koseprat-tråden for oss som har møtt Kjærligheten i Asia.​ 💘 ​

Anbefalte innlegg

Koseprat-tråd for oss som har funnet eller ønsker å finne Kjærligheten i Asia. 

Ettersom andre tråder har en tendens til å fokusere på negativitet og stråmanns-argumentasjon vedrørende hva et mindretall foretar seg, så tenkte jeg at vi i denne tråden kunne fokusere på gleden vi har oppnådd, lykken som lurer rett rundt vår verdensdel, og annet relatert til lykken i å ha en partner ifra Asia. Dette kan være turer i lag med partner, en god middag, tid med egen familie, eller hva annet av positivt minne som du tenker er verdt å dele! Tanker og innspill, håp om fremtiden og egen fremtidsvisjon er også koselig. La oss støtte hverandre som medmennesker. 💞

Andre som er positivt innstilt til oss og våre forhold, er også velkomne til å delta med positivitet og glede relatert til trådens emne. 💘

Prat i vei og del gjerne hyggelige bilder også hvis dette ønskes! Bare husk å skriv litt om det fine minnet som bildet representerer. 😃🫰

------------------------------------------

Regler:

- Positivitet er Sentralt! 

- Negativitet er No-Go! 

------------------------------------------

Takk for forståelsen og at du følger reglene for denne tråden. 🙂🥰

• Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så gøy at dere likte tråden min! 😃

@Shaolyzm Har vært interessant å følge dine oppdateringer og din reise. Jeg er så glad for at det ser ut til å gå rette veien for din del. Blir nok veldig hyggelig når alt er på plass, og man bare kan slappe av sammen uten å måtte tenke på alt det praktiske som må ordnes. Setter veldig pris på dine oppdateringer, og synes dine positive oppdateringer er kjempe inspirerende å lese! Det skal du vite.

@Kassettspiller Jeg er helt enig. Vi fortjener alle å oppleve noen som setter pris på oss i et partnerskap når vi i bunn og grunn er greie individer. Er lett å la seg å la seg rive med i andre tråder, men dette er positivitets-tråden, så her har vi troa i orden på at alt ordner seg. 😁

@Martelè Veldig stor. 😏

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
On 1/29/2025 at 2:46 AM, Colin. said:

Andre som er positivt innstilt til oss og våre forhold, er også velkomne til å delta med positivitet og glede relatert til trådens emne. 💘 

🥰⬇️

🌻

🚀

😂😊

💕

Endret av P7SA
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Colin. skrev (7 timer siden):

@Kassettspiller Jeg er helt enig. Vi fortjener alle å oppleve noen som setter pris på oss i et partnerskap når vi i bunn og grunn er greie individer. Er lett å la seg å la seg rive med i andre tråder, men dette er positivitets-tråden, så her har vi troa i orden på at alt ordner seg. 😁

Enig, jeg mister troen på menneskeheten når jeg leser slike tråder.

Når hadde du tenkt å reise til utlandet?🗺️

• Hjerte 3
Lenke til kommentar

Går det an å diskutere reelle utfordringer en personlig har med dame fra asia? Som kulturforskjeller og hvordan det er å gå gjennom et utdanningsløp i Norge osv for dem? 

Hvor ofte reiser dere med partneren hjem, og hvordan er familien? Dere har sikkert sett den dokumentaren på NRK (eg har ikke), om noen dansker der storfamilien hadde en høvding som styrte hele showet. Har dere noen mistanke om at det er en "høvding" i familien som styrer og dominerer slik det ble fremstilt der? Det trenger ikke være negativt å ha en øverste sjef, har bare ikke klart å se det selv. 

Hvordan takler deres ektefelle/kjæreste å plutselig bli den som står økonomisk sterkest i familien om det er tilfellet? Er det ikke en tung ansvarsbyrde å bære for dem? 

Lenke til kommentar
disk skrev (1 time siden):

Går det an å diskutere reelle utfordringer en personlig har med dame fra asia? Som kulturforskjeller og hvordan det er å gå gjennom et utdanningsløp i Norge osv for dem? 

Hvor ofte reiser dere med partneren hjem, og hvordan er familien? Dere har sikkert sett den dokumentaren på NRK (eg har ikke), om noen dansker der storfamilien hadde en høvding som styrte hele showet. Har dere noen mistanke om at det er en "høvding" i familien som styrer og dominerer slik det ble fremstilt der? Det trenger ikke være negativt å ha en øverste sjef, har bare ikke klart å se det selv. 

Hvordan takler deres ektefelle/kjæreste å plutselig bli den som står økonomisk sterkest i familien om det er tilfellet? Er det ikke en tung ansvarsbyrde å bære for dem? 

For min del så er det greit, det er nok også viktig å nevne hvilke land, det er nok noe forskjeller på Filippinene og Sri Lanka for eksempel. 

Nå har vi ikke kommet så langt at det har vært noen reise hjem tilbake til Filippinene med min kone og stedatter. Vi er på vei til å komme hos hit til Norge og bli forent snart. Jeg har vært 4 ganger i Filippinene siden 2023 med henne og hun har vært her en gang i Norge.

Vi giftet oss i Oslo og tok en bryllupsreise til Roma på turen hennes hit. 

Senere så blir det vel noe tanker om å dra på tur til Filippinene med dem, men vi må få det litt stabilt her og vet min kone har lyst til at vi senere kan dra noen turer litt i europa først. Men kommer definitivt til å dra til Filippinene igjen senere med de. Nå må jeg snart dra til Filippinene for å treffe de og være med på turen med de tilbake til Norge. 

Må nok se ann litt på økonomien hvor ofte vi kan reise, når det blir flybiletter til 3 og en god periode der jeg må forsørge, selv om jeg tjener godt.

Det jeg har merket på siste spørsmålet dit for min erfaring fra Filippinene er at det ikke finnes noe pensjonssystem, så de er forventet å forsørge sine foreldre når de blir gamle som for eksempel min kone og hennes søster for moren deres når hun blir eldre.  Det er også lagt inn i lov at Søsken som har midler må hjelpe å betale for utdannelse for de andre søskene. Den som blir breadwinner i familien er sett mer ansvarlig for å hjelpe de andre søsken og foreldre. 

Jeg har personlig ikke merket noe til det du mener med "høvding" i familien jeg har giftet meg inn i.

Har nok endel kulturelt å dele og av mine erfaringer om det er interessant :)

Endret av Shaolyzm
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, disk said:

Jada, bare å komme med innspill og forslag til hvordan best mulig håndtere hverdagen for oss som går denne veien. Bare positivt det, så lenge det er gjort med rette intensjon. 🙂 

22 hours ago, Kassettspiller said:

Enig, jeg mister troen på menneskeheten når jeg leser slike tråder.

Når hadde du tenkt å reise til utlandet?🗺️

Jeg hadde egentlig planlagt å reise nedover sent på året i fjor, men av diverse praktiske årsaker, lot det seg ikke gjøre. Nå er planen å reise ned igjen i mars. Det skal jeg prøve å få til, prosessen er i gang, så får jeg bare krysse fingrene for at jeg føler meg vel og at helsa er god nok til at det lar seg gjøre denne gangen. 🥰 Hun jeg har kontakt med er i hvertfall veldig interessert i meg, så det er jo veldig betryggende å vite, at hun aksepterer meg for den jeg er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Colin. skrev (24 minutter siden):

Jada, bare å komme med innspill og forslag til hvordan best mulig håndtere hverdagen for oss som går denne veien. Bare positivt det, så lenge det er gjort med rette intensjon. 🙂 

Jeg hadde egentlig planlagt å reise nedover sent på året i fjor, men av diverse praktiske årsaker, lot det seg ikke gjøre. Nå er planen å reise ned igjen i mars. Det skal jeg prøve å få til, prosessen er i gang, så får jeg bare krysse fingrene for at jeg føler meg vel og at helsa er god nok til at det lar seg gjøre denne gangen. 🥰 Hun jeg har kontakt med er i hvertfall veldig interessert i meg, så det er jo veldig betryggende å vite, at hun aksepterer meg for den jeg er.

Så fint å høre, heier på deg og at du får dratt på en tur snart. Det er veldig spennende. 🥰

Hvor er hun fra ? er mange steder i Asia.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Synd å høre om dine vansker, så vi får håpe at du er bedre når du skal dra i Mars. 😊

Lærer dere hverandres språk?

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Synd å høre om dine vansker, så vi får håpe at du er bedre når du skal dra i Mars. 😊

Lærer dere hverandres språk?

Jeg lærer meg litt tagalog på siden når jeg har tid. Tar meg litt tid når jeg bruker bare litt tid i uken. Men går litt fremover, ellers så snakker vi begge engelsk. 

Kona skal begynne på norskkurs for voksne og stedatter på norskopplæring via skolen for hun starter på ordinær barneskole.

lurer på Colin sin situasjon på dette. Blir nysgjerrig. Håper du får dratt ned og hatt en veldig fin tur i mars @Colin. 😊

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (7 minutter siden):

Jeg lærer meg litt tagalog på siden når jeg har tid. Tar meg litt tid når jeg bruker bare litt tid i uken. Men går litt fremover, ellers så snakker vi begge engelsk. 

Kona skal begynne på norskkurs for voksne og stedatter på norskopplæring via skolen for hun starter på ordinær barneskole.

Liker at dere begge lærer partnerens morsmål. ❤️ 

Blir nok litt uvant å ha et barn over lengre tid, men høres veldig koselig ut. 

Shaolyzm skrev (7 minutter siden):

lurer på Colin sin situasjon på dette. Blir nysgjerrig. Håper du får dratt ned og hatt en veldig fin tur i mars @Colin. 😊

Ja, ble overrasket over at han hadde funnet seg en som er interessert allerede. 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (37 minutter siden):

Liker at dere begge lærer partnerens morsmål. ❤️ 

Blir nok litt uvant å ha et barn over lengre tid, men høres veldig koselig ut. 

Ja, ble overrasket over at han hadde funnet seg en som er interessert allerede. 

Det vanskeligste med hennes språk er at setningene er bygd motsatt vei, ellers så er det også at kjønn som han/hun ikke blir brukt. Så kona sier for eksempel til meg onkel og etterpå «hun».

heldigvis er det samme alfabet og ikke sånn som i Thailand 😅

Tror han har nevnt at han har snakket med ei for mange måneder siden. 

Endret av Shaolyzm
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (10 minutter siden):

Ingen som likte forrige post? Man skulle jo nesten tro det var litt fordommer ute å gikk.. 😥

tja må si han er en merkelig fyr men folk er forskjellige, har ikke så mye mer å tilføye der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...