PgUp Skrevet 18 timer siden Forfatter Del Skrevet 18 timer siden Poppmunn skrev (4 timer siden): Dette burde jo være en enkel avgjørelse for deg som er så glad i å angripe de som er anti-woke ☺️ Å stakkars såret jeg deg så mye i en annen tråd at du måtte komme her. Huff trenger du plaster? 4 2 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Du vet at når du kommer med sånne ultraspydige responser så er det bare du som høres såret ut 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) Men, med tanke på det som står i trådtittelen... Å stille et slikt spørsmål vitner kanskje om usikkerhet fra den som stiller det, men jeg mener man bør kjøpe den bilen man mener er best egnet ut fra eget perspektiv og behov. Uavhengig av hvem som eier selskapet som selger denne bilen. Man kan si mye rart om Elon Musk og strengt tatt har jeg ikke lest mer om fyren enn det jeg har fått servert via media og da som regel overskriftene. Også har jeg sett et og annet intervju hvor han slett ikke legger skjul på at han tar seg en rev i ny og ne. Hva slags andre medikamenter han dytter i seg vet jeg dog ingenting om, men ut fra oppførselen hans så må det være noe med futt i spør du meg. Tidligere skal jeg innrømme at jeg likte fyren, men i det siste har det dukket opp mye rart som jeg slett ikke vil aliere meg med. Har jeg lyst på Tesla så kjøper jeg det uavhengig av denne fyren. Utover det har jeg ikke så mange meninger om Musk. Jeg har mer enn nok med meg og mitt og hovedvekten av energien man produserer i løpet av natten blir brukt til ting som i hovedsak fenger meg og som gir mitt eget liv noen form for verdi. Jeg synes vi skal tenke mer på oss selv og rydde opp i egen gryte her hjemme. Jeg har 20-40 år igjen å leve og klarer jeg meg gjennom livet uten ny verdenskrig så er jeg ganske happy. For jeg merker at jo eldre jeg blir, jo mer greit blir det å ende livet. Endret 11 timer siden av Bjerknez 1 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Håper på en overflod av Tesla på bruktmarkedet nå, så kanskje man får gjort et kupp grunnet sauer som ikke klarer å ha egne meninger annet enn "hurr durr Musk er nazi" 🤣 4 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden bzzlink skrev (18 timer siden): Skal jeg liksom være moralsk forkastelig fordi jeg kjøper en bil fra selskapet hans?? Nei slett ikke! Drit i dobbelmoralistene her. De er bare tastaturkjempere som øser opp hverandre. 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Gavekort skrev (18 timer siden): Jeg er moralsk overlegen Der har vi vel sakens kjerne. Selvutnevnt sådann... 3 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Med bakgrunn i hva som kommer frem i tråden her kan man vel med god grunn si at de Teslaene du møter på veien fremover med stor sannsynlighet er eid av en bestemt type mennesker. Kjekt. 3 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) 39 minutes ago, Tåkefyrste said: Håper på en overflod av Tesla på bruktmarkedet nå, så kanskje man får gjort et kupp grunnet sauer som ikke klarer å ha egne meninger annet enn "hurr durr Musk er nazi" 🤣 Det er i grunnen artig å se slike kommentarer, for det viser jo hvor lite nyttige og saklige motargumenter en del har å komme med. Mener å huske at du og jeg for en del år siden hadde en veldig stor diskusjon rundt Tesla og Musk, hvor jeg var den som var mest pro-Tesla og Musk mens det nå er snudd helt rundt. Mon tro hvorfor? Har Tesla begynt å lage veldig gode biler, eller har Musk passet mer inn i egne tanker og verdier, og da "innafor"? Eller kanskje du bare liker en god krangel og da forsøker å piske opp stemningen? Av og til er det greit å reflektere over eget verdensbilde og hvorvidt dette er riktig, enn å se etter sølepyttene som reflekterer eget speilbilde. Endret 10 timer siden av The Very End 7 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Hanhijnn skrev (43 minutter siden): Der har vi vel sakens kjerne. Selvutnevnt sådann... Jeg tror de fleste er enige med at han er moralsk overlegen. Men det går helt fint an å bare akseptere at man tar valg som ikke er til egen, samfunnet eller verdens demokratiers sin beste interesse også. Man gjør automatisk det ved å ikke engasjere seg i politikk eller de faktuelle nyhetene i tilstrekkelig grad til å være klar over hvilke trusler mot demokratiet som faktisk eksisterer i samtiden -- enten man poster på nettet om temaene man ikke setter seg inn i, eller lever i en lykkelig boble uten å være koblet til nett. 3 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Trestein skrev (11 timer siden): Hvit hette hjelper! Med hvit hette slår Teslaen av alt av filming for å ikke ende opp med å filme beviser for en brors handlinger😜 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Hanhijnn skrev (1 time siden): Nei slett ikke! Drit i dobbelmoralistene her. De er bare tastaturkjempere som øser opp hverandre. Ser ikke helt det moralske dilemmaet her. Om Anders Breivik hadde solgt mobiltelefoner hadde jeg ikke kjøpt dem hos han i frykt for at han skulle bygge opp kapital til å kjøpe kunstgjødsel for. Akkurat samme med EM. Gale folk med ufattelig mye penger er sjelden en god kombinasjon 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Eddie_Peddie skrev (4 minutter siden): Med hvit hette slår Teslaen av alt av filming for å ikke ende opp med å filme beviser for en brors handlinger😜 Det tror jeg nok. Klan antrekk blir nok gjennkjent. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Trestein skrev (1 minutt siden): Ser ikke helt det moralske dilemmaet her. Om Anders Breivik hadde solgt mobiltelefoner hadde jeg ikke kjøpt dem hos han i frykt for at han skulle bygge opp kapital til å kjøpe kunstgjødsel for. Akkurat samme med EM. Gale folk med ufattelig mye penger er sjelden en god kombinasjon Nå er jo AB en dømt terrorist, mens Musk er fortsatt en fri mann. Det er en viss forskjell. Hadde Breivik solgt telefoner FØR han gikk bananas på Utøya hadde nok trolig mange kjøpt, gitt at telefonene han solgte var noe tess. 7 Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) 1 hour ago, Hanhijnn said: Der har vi vel sakens kjerne. Selvutnevnt sådann... er jo det tråden ser ut til å ha gått i, selv fra en mod. Sånn som det ser ut, kunne den vel bare være slått sammen med den(de?) andre Musk/Trump trådene, når nesten ingenting om bilene (og andre) blir diskutert. Hvis det er uetisk å kjøpe Tesla pga Musk sin "hilsen", hva er mer moralske/etiske el-biler? og når begynner differanse i amnesty score å bety mer enn lederen (eller andre kontroverser)? edit: har ikke og planlegger ikke å ha tesla pga andre ting, nevnt tidliggere. Endret 9 timer siden av big_glasses 2 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Tåkefyrste skrev (1 time siden): Håper på en overflod av Tesla på bruktmarkedet nå, så kanskje man får gjort et kupp grunnet sauer som ikke klarer å ha egne meninger annet enn "hurr durr Musk er nazi" 🤣 Når man er først inne på sauer, så er vel det grunnen til de store salgstallene til Tesla også, må ha det samme som naboen som egentlig gjelder for alt i dette landet. Så til syvende og sist er vi alle sauer. Heldigvis er det snart vår og da kan vi bli sluppet ut på sommerbeite (alles favoritt land syden). Men utenom så er det mye snakk om Musk og eventuelt kjøp av Tesla og at Musk ikke burde være grunnen til hvilken bil man velger. I mange situasjoner ville jeg vært enig, men når det kommer til Tesla så er Musk veldig fremtredende på både godt og vondt. Han tar mye plass, og han gis mye plass. Han er så sterkt knyttet til merkevaren Tesla at akkurat med Tesla blir det en selvfølge at hans meninger knyttes sterkt opp mot Tesla. Hvis en ikke er over gjennomsnittet interessert i et bilmerke så vet man som regel ikke hvem CEO er. De aller fleste vet ikke hvem som er sjefen i de fleste bilmerker, men jeg vil tro at veldig mange mer vil kunne plassere Musk i Tesla. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Har (mest for moro skyld) fulgt litt med på finn.no og "nye i dag" bare for å se om det har vært en markant økning av Tesla. Det har det til nå ikke. Dette er f.eks fra for 10 minutter sida: Forholdet i prosent til andre merker har liggi mer eller mindre rundt det samme, så lenge jeg har sjekka. Hvis jeg huker vekk "nye i dag" så ser totalen sånn ut: Endret 9 timer siden av Wheeljack Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden En Gedi skrev (16 timer siden): Ja så går de hen og kjøper en Kinesisk bil. Så tror de at de er så moralske ! Dette tar kaka angående hykleri og hysteri. Og så lader de bilen sin (som hverken er Tesla eller Kina-bil) på Tesla-laderne for det er mest praktisk og økonomisk. Og DA er det ikke så nøye om pengene går rett i lomma til "Nazi-svinet"... Dobbelmoral på Trumpsk nivå! 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden obygda skrev (13 timer siden): Det er i alle fall fristende å kommentere enhver ny Tesla eier fremover som en som har gitt penger til nazismen. Vil tippe det både blir surt og ensomt etterhvert å eie en Tesla Ja mobbing av uskyldige mennesker er vel helt innafor i den dobbelmoralske sfæren. Vannvittige folk... 5 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden PgUp skrev (8 timer siden): Å stakkars såret jeg deg så mye i en annen tråd at du måtte komme her. Huff trenger du plaster? Dobbelmoralistene avslører seg som simple mobbere... Denne tråden er f*en meg blitt værre enn Feisbukk. 4 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 32 minutes ago, Bjerknez said: Nå er jo AB en dømt terrorist, mens Musk er fortsatt en fri mann. Det er en viss forskjell. Ja Musk er fri til å gjøre enda mer skade og har mye større påvirkningskraft på livene våre enn ABB hadde fordi han når ut til mange flere. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå