Trestein Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) uname -i skrev (4 minutter siden): Det som er fordel med refreshen av Model 3 og Y. Da ser man umiddelbart hvem som synes det er greit å finansiere Musks prosjekt for mest mulig høyreekstremisme her i verden. Ja man kan kjøpe obskure sjablonger å erstatte tesla merket på de gamle også. Design er jo enkelt. Teslaeiere er jo glad i å endre bilene med 3 partsløsninger. Fritt frem for å gjøre det skikkelig om man ønsker. Endret 19 timer siden av Trestein Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Salvesen. skrev (35 minutter siden): Hva med å gå opp til neste Tesla eier du ser på gata og spill the beans? Tipper det blir en morsom samtale... Det må han gjerne gjøre 😅 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden KriZZ skrev (2 minutter siden): Det må han gjerne gjøre 😅 Hva om man bestiller slike nazi stickers og setter på bliene.... 1 1 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden obygda skrev (Akkurat nå): Hva om man bestiller slike nazi stickers og setter på bliene.... Lurt å gjøre på en bil som har sentry mode og filmer deg når du utfører en straffbar handling 5 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden 7 hours ago, bzzlink said: Jeg misliker folk som leter etter hvordan de kan forsøke å vise at de er moralsk overlegne andre. Veganere MDG'ere Du har jo satt opp et helt idiotisk premiss her, samtidig som du hevder å forsvare retten til å mene hva man vil. Som veganer mener jeg naturlig nok at det er galt å industrielt begå massemord på masse dyr. Jeg stemmer ikke nødvendigvis MDG, men jeg mener det er viktig at vi tar grep for å redusere utslipp, forbruk, beskytte mennesker, dyr, og planter fra utnyttelse, og forsøke å få på plass mer bærekraftige løsninger. Dette er bare meninger jeg ikke kunne unngå å komme til gjennom kunnskap og erfaring. Jeg mener ikke dermed noe om meg selv i forhold til noen som ikke har disse meningene, jeg mener alle bør være fri til å forfølge svarene man finner langs sin vei, og handle i henhold til sine overbevisninger. Jeg er også mer enn villig til å dele mine synspunkter med fks. deg, hvis du spør meg om dyrevern i kantina, uten at jeg kan velge for deg hva du skal putte på din tallerken, jeg er ikke interessert i å se min moral i forhold til din, men ville selvsagt ønsket deg velkommen til å se ting fra min side. Hvis det er noen som setter dette inn i en veldig trangsynt kontekst så er det deg, jeg respekterer ikke meningen du foreslår rundt dette, mest fordi den virker så uinformert og mest konstruert for å gjøre andre til syndebukker for å ta moralske vurderinger du ikke forstår, men jeg respekterer likevel din rett til å bære på slike idéer, selv om jeg ikke tror de kommer fra noe sunt sted. 7 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden KriZZ skrev (11 minutter siden): Lurt å gjøre på en bil som har sentry mode og filmer deg når du utfører en straffbar handling Hvit hette hjelper! 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden obygda skrev (18 minutter siden): Hva om man bestiller slike nazi stickers og setter på bliene.... Og det er bileieren som er problemet... 2 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Trestein skrev (3 minutter siden): Hvit hette hjelper! Tvangstrøye er nok bedre... 1 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden 4 hours ago, The Very End said: For å spille videre på det @Gavekortsier: Musk forsøker å få en kompensasjon på helt vanvittige 500+ milliarder fra Tesla i form av aksjer og tilsvarende. Det er da store mengder verdier i fra Tesla som forsøkes å kanaliseres i retning Musk. Bare for ordens skyld, Musk er for øyeblikket ikke kompansert for sin stilling som CEO. Kompensasjonsordningen som ble vedtatt på nytt var for arbeidet Musk gjorde i perioden 2018-2022. Dette er også grunnen til at pakken har blitt så stor - Teslas markedsverdi har økt *drastisk*, noe som var et håp men ikke en forventning, på den tiden avtalen ble inngått. Om ikke markedsverdien til Tesla hadde økt drastisk ville Musk ikke fått noen kompensasjon. Teslas aksjonærer og Musk venter egentlig bare på at man skal få betalt Musk for den jobben han gjorde, slik at man kan diskutere hvordan Musk skal kompanseres i fremtiden. Og jeg ville ikke ta det som en selvfølge at Musk ville få noen ny avtale. Det kan være at Teslas aksjonærer vil være med på en lignende avtale som før, der Musk kan få titalls milliarder dollar om Teslas markedsverdi ti- eller hundredobler seg. (En hundredobling ville altså bety en markedsverdi over 100 billioner dollar, altså ca 5 ganger så mye som alle selskaper på NASDAQ er verdt i dag til sammen.) Men det er også mulig at aksjonærene ikke vil være med på en ny avtale. Jeg har snakket med en del aksjonærer som ønsker at Musk skal betales for arbeidet han gjorde, og så bli kvitt han. Fokuset hans er ikke på Tesla. 2 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) Mistenker at mange av de politiske synspunktene her er formet av at man er veldig glad i Tesla-biler. Endret 18 timer siden av uname -i 5 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Espen Hugaas Andersen skrev (43 minutter siden): Bare for ordens skyld, Musk er for øyeblikket ikke kompansert for sin stilling som CEO. Kompensasjonsordningen som ble vedtatt på nytt var for arbeidet Musk gjorde i perioden 2018-2022. Dette er også grunnen til at pakken har blitt så stor - Teslas markedsverdi har økt *drastisk*, noe som var et håp men ikke en forventning, på den tiden avtalen ble inngått. Om ikke markedsverdien til Tesla hadde økt drastisk ville Musk ikke fått noen kompensasjon. Teslas aksjonærer og Musk venter egentlig bare på at man skal få betalt Musk for den jobben han gjorde, slik at man kan diskutere hvordan Musk skal kompanseres i fremtiden. Og jeg ville ikke ta det som en selvfølge at Musk ville få noen ny avtale. Det kan være at Teslas aksjonærer vil være med på en lignende avtale som før, der Musk kan få titalls milliarder dollar om Teslas markedsverdi ti- eller hundredobler seg. (En hundredobling ville altså bety en markedsverdi over 100 billioner dollar, altså ca 5 ganger så mye som alle selskaper på NASDAQ er verdt i dag til sammen.) Men det er også mulig at aksjonærene ikke vil være med på en ny avtale. Jeg har snakket med en del aksjonærer som ønsker at Musk skal betales for arbeidet han gjorde, og så bli kvitt han. Fokuset hans er ikke på Tesla. Husk at verdien er basert på at aksjonærer tror på løgnene hans. Verdien av Tesla som et bilmerke vil være en brøkdel av det aksjeverdien er satt til i dag. Han burde lønnes som en hvilken som helst annen ceo i firma med tilsvarende omsetning og overskudd. Det er våre pensjonspenger vi gir bort til en gal mann. 3 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) 1 minute ago, Trestein said: Husk at verdien er basert på at aksjonærer tror på løgnene hans. Verdien av Tesla som et bilmerke vil være en brøkdel av det aksjeverdien er satt til i dag. Han burde lønnes som en hvilken som helst annen ceo i firma med tilsvarende omsetning og overskudd. Det er våre pensjonspenger vi gir bort til en gal mann. Den norske stat har tjent ganske mange milliarder dollar på Tesla. Endret 17 timer siden av Espen Hugaas Andersen 1 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå): Den norske stat har tjent ganske mange milliarder dollar på Tesla. De har ikke tjent en dritt før de selger aksjene! 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 1 minute ago, Trestein said: De har ikke tjent en dritt før de selger aksjene! Altså oljefondet har aldri tjent penger? De kjøper jo bare mer og mer aksjer. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden): Den norske stat har tjent ganske mange milliarder dollar på Tesla. Tesla sto vell alene for mer penger enn en tok ut av fondet til budsjettet i år... Majoriteten av pengene som gikk inn i fondet er fra selskaper som satt på første rad når Trump tok podium.. Men det glemmer folk såklart, så lenge de kan få klage litt ang Tesla eierene:p Og nei, jeg er ingen Trump supporter, så det er sagt. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden John-B skrev (10 timer siden): Solgte tyske biler bedre i Tyskland? Jeg er sjokkert! Model Y var verdens mest solgte bil i fjor igjen, så å håndplukke et land Tesla ikke gjorde det bra blir for dumt. Ingen andre elbiler utenom kinesiske biler var i nærheten, som jo er rart siden det tydeligvis eksisterer mange som har "tilsvarende egenskaper til samme pris", uten en nazi-sjef. Prisen på den nye Model Y inkluderer jo idiot-tax (launch edition) og er selvsagt et elendig kjøp. Den normale utgaven vil jo ha normal pris når de går tom for idioter å selge launch edition til. Du har åpenbart ikke noen kontekst å putte dette inn i, trolig fordi du ikke er særlig interessert i bil. Tidligere har verdens mest solgte bil vært biler som Toyota Corolla (uliker generasjoner) , VW Golf (1 og 4), VW Type 1, Opel Corsa (B) og annet ræl. Mao, det har aldri, iallefall ikke i moderne industriell sammenheng (post WW2) vært noen korrelasjon produktets egenskaper, pris og salgsvolum. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden): Altså oljefondet har aldri tjent penger? De kjøper jo bare mer og mer aksjer. De kjøper aldri mere enn ca 1% av et firma. Verdien av aksjene øker men den kan raskt endres. Først når man har solgt har man en reel gevinst Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Trestein skrev (2 timer siden): Husk at verdien er basert på at aksjonærer tror på løgnene hans. Nei, egentlig ikke. en periode var markedsverdien iallefall delvis basert på forventninger om fremtidig vekst og inntjening (først og fremst blant hobbyinnvestorer) Når nå Tesla ikke engang selv tror på tidligere vekstmål er Selskapet en ren spekulasjonsaksje. Pengene har aldri vært tjent på va selskapet faktisk presterer, men heller hva enkelte tror selskapet kan prestere i fremtiden. De siste årene har inntjeningspotensialet først og fremst ligget i aksjens volatilitet. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden AL123 skrev (Akkurat nå): Nei, egentlig ikke. en periode var markedsverdien iallefall delvis basert på forventninger om fremtidig vekst og inntjening (først og fremst blant hobbyinnvestorer) Når nå Tesla ikke engang selv tror på tidligere vekstmål er Selskapet en ren spekulasjonsaksje. Pengene har aldri vært tjent på va selskapet faktisk presterer, men heller hva enkelte tror selskapet kan prestere i fremtiden. De siste årene har inntjeningspotensialet først og fremst ligget i aksjens volatilitet. Husker du unlimited demand? 50% årlig vekst? Selvkjøring i 2018. Tesla semi? Løyn alt sammen. Oppblåsing av aksjeverdi. Ren svindel spør du meg 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Trestein skrev (6 minutter siden): Husker du unlimited demand? 50% årlig vekst? Selvkjøring i 2018. Tesla semi? Løyn alt sammen. Oppblåsing av aksjeverdi. Ren svindel spør du meg Selvfølgelig har det vært mye løgn, og selvfølgelig har det vært mye tåpelige presseevents for å kunstig blåse opp aksjeverdien, men jeg tror nok at iallefall de seriøse investorene har sett tvers gjennom det meste av dette, og at aksjekursen har vokst som en følge av at investorene tror at aksjen skal vokse, ikke som en følge av at investorene tror at Tesla skal bli amazing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå