Gå til innhold

Er det greit å kjøpe Tesla fra Elon Musk?

PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Gavekort said:

Ja. Jeg vil definitivt si at jeg er moralsk overlegen ovenfor nazister. Kan gjerne #cancel dem også for min del.

Synes at mentalgymnastikken og utvalget av brukere i denne tråden er fascinerende.

Så du mener da at Elon Musk er Nazist, og at de som kjøper / kjører en Tesla viser sin sympati til nazisme?

Eller for å spørre på en annen måte, føler du deg moralsk overlegen de Amerkanerne som stemte på Trump?

Føler du deg moralsk overlegen de Tyskerne som stemmer på AfD?

Endret av bzzlink
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Just now, Gavekort said:

Vi flytter mye målstreken frem og tilbake på dette her. Men mine svar i denne tråden legger til grunne for at det var en bevisst handling fra Elon Musk.

Kjøpere av Tesla er ikke nødvendigvis sympatisører, men de praktiserer i beste fall den ignoransen som jeg poengterte tidligere i tråden.

Men du føler deg moralsk overlegen over de som stemmer på Trump / AfD?

Isåfall er du en av de jeg misliker. Kan kanskje si at jeg føler meg moralsk overlegen deg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
2 hours ago, Trestein said:

Foreldede betraktninger. Bare ta Tyskland der både vw og bmw selger flere el biler enn tesla.

Den nye model Y til 600 000kr finnes mange gode alternativer til

Solgte tyske biler bedre i Tyskland? Jeg er sjokkert!

Model Y var verdens mest solgte bil i fjor igjen, så å håndplukke et land Tesla ikke gjorde det bra blir for dumt. Ingen andre elbiler utenom kinesiske biler var i nærheten, som jo er rart siden det tydeligvis eksisterer mange som har "tilsvarende egenskaper til samme pris", uten en nazi-sjef.

Prisen på den nye Model Y inkluderer jo idiot-tax (launch edition) og er selvsagt et elendig kjøp. Den normale utgaven vil jo ha normal pris når de går tom for idioter å selge launch edition til.

Endret av John-B
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ein stemmer sjølvsagt med lommeboka.

For min del så ser eg ikkje på Musk sin politiske ståstad som veldig avgjerande for kva produkt eg velger å kjøpe. Eg kjøper f.eks. skinke frå Gilde utan at eg har hatt ein einaste tanke for verken kven som er dagleg leiar i Gilde eller kven denne personen stemmer på.

Det som eg synes er problematisk med å gi pengane mine til Tesla er at arbeidsforholda for dei tilsette er under ein kvar kritikk, og at Tesla har hatt ein del utfordringar i forhold til reklamasjon og reparasjonar.
Med andre ord så er eg meir opptatt av kva verdiar Tesla står for som selskap, meir enn kva verdiar Musk som grunnleggar og eigar står for.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, fredrik2 said:

Greit, så du er på den nivån. 

Tycker nog det Musk gör har en större inverkan på världen än ditt eksempel och att det er mer greit att cancelera honom. 

Det er ikke greit å cancellere i det hele tatt. Det er et angrep på kritisk tenking, og det trenger vi som samfunn. Selv om man kanskje ikke liker alle motstanderne, så går det an å ha respekt for at andre ser andre løsninger som de riktige

Lenke til kommentar
1 minute ago, The Avatar said:

Ein stemmer sjølvsagt med lommeboka.

For min del så ser eg ikkje på Musk sin politiske ståstad som veldig avgjerande for kva produkt eg velger å kjøpe. Eg kjøper f.eks. skinke frå Gilde utan at eg har hatt ein einaste tanke for verken kven som er dagleg leiar i Gilde eller kven denne personen stemmer på.

Det som eg synes er problematisk med å gi pengane mine til Tesla er at arbeidsforholda for dei tilsette er under ein kvar kritikk, og at Tesla har hatt ein del utfordringar i forhold til reklamasjon og reparasjonar.
Med andre ord så er eg meir opptatt av kva verdiar Tesla står for som selskap, meir enn kva verdiar Musk som grunnleggar og eigar står for.

Og det er jeg helt enig i. Stemme med lommeboka. 

Det som fyrer meg opp er brunbeising og forsøke å få folk til å føle skam dersom de tar et annet valg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, bzzlink said:

Det er ikke greit å cancellere i det hele tatt. Det er et angrep på kritisk tenking, og det trenger vi som samfunn. Selv om man kanskje ikke liker alle motstanderne, så går det an å ha respekt for at andre ser andre løsninger som de riktige

Greit, då tycker du alltså inte att vi ska göra något negativt mot Ryssland antar jag. 

Merker att jag er usikker på vad som er cansellering och det att helt enkelt vara oenig med vad noen gör och handla utifra det. 

Kan ju definitivt vara et tegn på kritisk tenkning att man inte vill hjälpa Musk på noe sett. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gavekort said:

Det er ikke du som er en ekstremist. Jeg sa du brukte en ekstremistisk retorikk.

Jeg svarte dessuten bare på spørsmålet ditt. @sverreb kan svare på om jeg traff spikeren på hodet.

Jeg mener det bildet er så totalt avslørt i en allerede utdebattert tråd at det å trekke det frem igjen er et åpenbart tilfelle av villet desinformasjon. Utover det kan intresserte oppsøke den aktuelle tråden:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er større og verre problem med Tesla enn å bruke tid på å blande inn Musk. Tesla har samme problemet som Kina biler(EL) der di "ringer heim" alt av info utan at eg kan ha noko kontroll over dette. Meiner eg har sett muligheter for å komme rundt dette, men lite aktuellt om man kjøper ny bil og vil beholde garantien. 

Har og eit håp om at det vil komme EL-biler som kan mekkast på sjølv. Gjev meg større trygghet å vite at bilen er 100% enn at eit verksted slurver fra seg arbeidet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Maabren said:

Syns det er større og verre problem med Tesla enn å bruke tid på å blande inn Musk. Tesla har samme problemet som Kina biler(EL) der di "ringer heim" alt av info utan at eg kan ha noko kontroll over dette. Meiner eg har sett muligheter for å komme rundt dette, men lite aktuellt om man kjøper ny bil og vil beholde garantien. 

Har og eit håp om at det vil komme EL-biler som kan mekkast på sjølv. Gjev meg større trygghet å vite at bilen er 100% enn at eit verksted slurver fra seg arbeidet. 

Det er et veldig stort problem, at man må signere fra seg alt som er av privatliv for å kunne utnytte produktet fullt ut. 

Man kan deaktivere mobiltilgang i en Tesla, men om det skrur av alt er ikke godt å si. 

Man kan også si at man ikke vil dele data med Tesla, men da mister man også mye funksjonalitet. Hackingen av serverene til VAG for noen uker siden viste at det er enorme mengder data der ute, og spørsmålet er ikke om, men når den havner på avveie.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...