Gå til innhold

Er det greit å kjøpe Tesla fra Elon Musk?

PgUp

Anbefalte innlegg

13 minutes ago, frohmage said:

Ja, noen foretrekker visst å velge sine egne nyheter, og da passer det dårlig med redaktørstyrte medier som faktisk har et ansvar for å melde om fakta, og eventuelt rette det opp om de har meldt noe som ikke stemmer.

Som også aldri rapporterer objektivt men velger å vinkle alt av nyheter etter sin egen agenda.

Så nei takk til "redaktørstyrte" medier. De har utspilt sin rolle og takk for det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (2 minutter siden):

Som også aldri rapporterer objektivt men velger å vinkle alt av nyheter etter sin egen agenda.

Så nei takk til "redaktørstyrte" medier. De har utspilt sin rolle og takk for det.

Du får holde deg til ekkokammerne dine på YouTube. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
54 minutes ago, frohmage said:

Ja, noen foretrekker visst å velge sine egne nyheter, og da passer det dårlig med redaktørstyrte medier som faktisk har et ansvar for å melde om fakta, og eventuelt rette det opp om de har meldt noe som ikke stemmer. Det får derimot ingen følger for "nyhetskildene" man følger på sosiale medier når de poster fake news.

Redaktørstyrte media er iallfall samkjørte. De har jo fordelen av typisk en mogul som eier hundrevis av mediehus.

Lurer på det kriteriet også ryker ut vinduet straks Musk eller Trump eier noen redaktørstyrte media? 😉

image.thumb.png.ce0f1b4aabc439613d594a3f064ad0fd.png

Endret av Bing123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 minutter siden):

Jeg velger selv hvor jeg vil få nyhetene mine, men ellers takk.

Enkelte burde gå stille i gangene når det gjelder temaet ekkokammere forresten.

Jaha, hva da? Har du noen gang skrevet et eneste innlegg med konkrete begrunnelser for noe som helst eller er det bare å hente ut ei tilfeldige plate fra alt right floskel-jukeboksen din?

Endret av uname -i
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (10 minutter siden):

Du tenker at influensere ikke følger egen agenda? 

Innenfor normale medier så har man som regel folk som har jobbet med spesifikke tema i hele livet sitt og prater fra en gitt utdannelse. På tiktok eller hva du følger, så har du fyren som droppet ut av ungdomsskolen som prater ut av egen ræv. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, uname -i said:

Jaha, hva da? Har du noen gang skrevet et eneste innlegg med konkrete begrunnelser for noe som helst eller er det bare å hente ut ei tilfeldige plate fra alt right floskel-jukeboksen din?

Og dere lurer på hvorfor vesten beveger seg mer mot høyre? Mangelen på toleranse for andres meninger er like lav som selvinnsikten.

2 minutes ago, oophus said:

Du tenker at influensere ikke følger egen agenda? 

Jeg skyr influensere som pesten.

3 minutes ago, oophus said:

Innenfor normale medier så har man som regel folk som har jobbet med spesifikke tema i hele livet sitt og prater fra en gitt utdannelse

Når en såkalt "USA-ekspert" eller en journalist har sine meninger om Trump og Musk så er deres mening like lite verdt som hvem som helst ellers.

Når de spyr ut tøv som at Trump er den største trusselen mot demokratiet siden 2. verdenskrig, og at Musk er en nynazist, så er det vanskelig å ta de seriøst.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (12 minutter siden):

Jeg skyr influensere som pesten.

Ok, så hvilke personer på X eller hvor du nå får informasjon fra mener du at er pålitelige og balanserte? 

Tåkefyrste skrev (14 minutter siden):

Når en såkalt "USA-ekspert" eller en journalist har sine meninger om Trump og Musk så er deres mening like lite verdt som hvem som helst ellers.

Når Musk nå slår om og mener at klimakrisen ikke er så ille så er det altså bedre å høre på han enn geologer som inkluderer forskning og kildene sine for sine meninger og påstander? 

Tåkefyrste skrev (16 minutter siden):

Når de spyr ut tøv som at Trump er den største trusselen mot demokratiet siden 2. verdenskrig, og at Musk er en nynazist, så er det vanskelig å ta de seriøst.

Du får forklare eget utgangspunkt og måten du utfører kildekritikk på som gjør at du kan være så skråsikker på at de tar feil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (7 timer siden):

Nå er jo AB en dømt terrorist, mens Musk er fortsatt en fri mann. Det er en viss forskjell.

Hadde Breivik solgt telefoner FØR han gikk bananas på Utøya hadde nok trolig mange kjøpt, gitt at telefonene han solgte var noe tess.

Når han kommer ut er han en fri mann og kan gjøre som han vil. Som sagt så tror jeg mange vil være skeptiske, selv om det bare er en bok.

Gamle Adolf skrev også bok. Omtrent som knausgår(tittel) Solgte dårlig etter 1945 selv om mannen aldri ble dømt for noe. 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Ministeren ba om en folkeboikott, det er ingenting som tyder på at Polen vil forby Tesla å bli solgt i landet. 

Stort sett eser slike folkeboikotter ut ingenting. 

True. Dette KAN påvirke salget i mange regioner, men en massiv boikott er lite sannsynlig slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
John-B skrev (7 timer siden):

Det er jo du som verken har interesse eller kunnskap om bil, når du lister opp det som er allment kjent som noen av tidenes beste biler når pris er tatt i betrakning. Tror aldri jeg har hørt noen omtale Corolla negativt før.

Golf 4 verdens beste bil? Den er ikke engang en god Golf, faktisk den nest verste etter Golf 3.  Corsa B verdens beste bil? Tror du vil slite med å finne noen som har den på topp 100 lista. Corolla var nok mye bil for pengene på 70, og delvis på 80-tallet. På 90-tallet var den en regelrett drittbil, som lå 10 år etter konkurentene teknologisk. De siste 12-15 årene, har Auris/ Corolla vært priset midt på treet i forhold til konkurentene, mens de teknologisk, utstyrsmessig og kjøredynamisk har ligget i bunnskiktet. Legg til at drifssikkerheten også har stupt, så sitter du igjen med...ingenting.

John-B skrev (7 timer siden):

Jeg er virkelig nysgjerrig på hvordan du mener disse har klart å bli verdens mest solgte biler, når det ikke har sammenheng med egenskaper/pris.

Hadde jeg hatt oppskriften på det, ville jeg vært en rik mann, men det har mer med markedsmessige forhold å gjøre, enn hvorvidt produktet er bra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 time siden):

Mediehus har aldri vært objektive, og det har aldri vært meningen heller. Fordelen med de er at de har retningslinjer for presseskikk å forholde seg til, de blir holdt ansvarlige hvis de gjør feil, og de er klare på hva som er en kommentar, og hva som er en nyhetssak. "Alternative medier kan si akkurat hva de vil med mindre de bryter loven, og i USA skal det veldig mye til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
John-B skrev (6 timer siden):

Han har strengt tatt ikke gjort noe som er direkte ulovlig (i følge domstolen), men omtales likevel som om han er en av tidenes verste massedrapsmenn. "Lovbruddet" hans er å spy ut bullshit, som ingen tar seriøst.

Han har kjøpt seg plass i en regjering som flere ganger har truet med å bruke militærmakt mot vårt naboland. Det burde være mer enn nok til å be både Musk og bilmerket hans ryke og reise, enkelt og greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus said:

Du får forklare eget utgangspunkt og måten du utfører kildekritikk på som gjør at du kan være så skråsikker på at de tar feil. 

Nei jeg forklarer ikke hvorfor dette er feil. På samme måte som at jeg ikke orker forklare til flat earthers hvorfor jorda ikke er flat. Alle med et snev av kritisk sans skjønner at dette er tull.

At noe så opplagt banalt får spalteplass i medier samtidig som folk snakker om kildekritikk er latterlig hyklersk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (14 minutter siden):

Nei jeg forklarer ikke hvorfor dette er feil. På samme måte som at jeg ikke orker forklare til flat earthers hvorfor jorda ikke er flat. Alle med et snev av kritisk sans skjønner at dette er tull.

At noe så opplagt banalt får spalteplass i medier samtidig som folk snakker om kildekritikk er latterlig hyklersk.

Så hvem er de "nye mediene" som du snakker om som du mener man kan stole på uten en agenda? 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla er fantastiske biler, om folk vil posere og la vær å kjøpe seg en så er nå det en rett folk har. 

På samme måte som folk kan kjøpe de om de om de vil. 

Jævla mye sutring om dagen som ikke kommer til å endre noe som helst de neste 4 årene. 

Nordmenn bor ikke i USA, så vi kan mene mye om ting vi ikke får gjort noe med. 

Men det må da finnes viktigere problemer i dette landet enn om man skal kjøpe Tesla eller ikke man kan ta tak i.

• Liker 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Red Frostraven said:

1: Han har donert over en milliard kroner til Trump og det høyreradikale partiet hans:

"Elon Musk spends $277 million to back Trump and Republican candidates"
https://www.cbsnews.com/news/elon-musk-277-million-trump-republican-candidates-donations/

2: Han har reklamert for Trump og løyet og spredt løgner på Trump sine vegne i sosiale medier.
Og ikke i noen liten kapasitet; 67 hva som tidligere var kjent som tweets per dag.
Jeg tipper at ingen forretningsmann for noen større bedrift har tid til å gjøre dette, og at absolutt ingen milliardær i arbeid har like mange poster i sosiale medier på en gjennomsnittlig dag.
Samtidig så kjenner jeg heller ikke til noen som bruker tiden sin på å spre misinformasjon og konspirasjonsteorier i lignende omfang.
r/EnoughMuskSpam - Elon Musk's Out-of-Control Tweeting Habits: I analyzed his 67+ avg daily tweets, time spent on Twitter, and alt-right interactions

3: Han har kjøpt et sosialt medie med hundre millioner brukere, som var politisk nøytralt, og gjort det til et ekkokammer for seg selv og likesinnede og sprer misinformasjon gjennom mediet som han tvinger brukere til å bli eksponert for.
https://www.theguardian.com/technology/2023/feb/15/elon-musk-changes-twitter-algorithm-super-bowl-slump-report

4: Han har reklamert for og løyet og spredt løgner på vegne av høyreradikale i Storbritannia og Tyskland, såvel som støtten hans til høyreradikale i USA:

Han sier at han tror sivilisasjonens fremtid er avhengig av at AfD vinner, slik han tror Trump sin seier var eneste måte siviliasjonen vår kan fortsette.

https://edition.cnn.com/2025/01/25/europe/elon-musk-germany-afd-protests-intl-latam/index.html

5: Han har helt selv valgt å være en aktiv part i en høyreradikal regjering i USA.

https://www.bbc.com/news/articles/c23vkd57471o

---

Jeg vet ikke om noen bedrift som sponser lønn og bonuser til en toppleder som gjør en eneste av disse tingene.

Han har brukt penger han tjener gjennom Tesla på alt dette.

Ca 68 meldinger/svar pr dag er sikkert ikkje mykje for di som gidder. Men at alt skulle være til fordel for Trump blir nesten litt sånn konspi. At Musk kjem med sine meininger/svar burde han klart få lov til nett som du og alle oss andre sender meldinger/svar. Sutringa di minner meg om korleis Putin eller Xi må ha det når di oppdager at nokon meiner noko anna...

Om Musk meiner at AfD blir viktig for Tyskland si framtid er ikkje noko stor bombe når folket i Tyskland er forbanna på politikere som ikkje tek tak i problemet innvandring har ført til, med voldtekter, drap osv. Man må nesten være nedsnødd for å ikkje sjå at politikere i Tyskland er i ferd med å ødelegge landet. 

Ingen blir tvinga til å bruke X, så dette rante ditt synast mest å gå på at du ikkje kan få sensurert Musk på X? 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...