Hanhijnn Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Bing123 skrev (36 minutter siden): mobben her Riktig uttrykk! 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) 9 minutes ago, Hanhijnn said: (...) Det blir bare hat-retorikk uten rot i virkeligheten. Men jeg ser jo at det er på dette nivået dere liker å diskutere i dette ekko-kammeret. Hvordan har du kommet frem til at diskusjon.no er et ekkokammer? Har du vært inne i tråder som eksempelvis konflikten i Gaza, elbiltråden eller en av de mange "woke"-trådene? Det er nokså spredt hva folk synes om forskjellige saker. I så tilfelle kan det jo være en ide å reflektere over at hvis majoriteten mener noe; har da majoriteten feil eller er det en selv som kanskje står på feil side av majoriteten / i et eget ekkokammer? For all del, et forum er ikke representativt for befolkningen, men, det er ikke en homogen gruppen som mener det samme. Jeg må også nevne at jeg synes det er provoserende å se at motstemmer blir stemplet som aktører som sprer hat-retorikk. Endret 8 timer siden av The Very End 4 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden The Very End skrev (1 minutt siden): Hvordan har du kommet frem til at diskusjon.no er et ekkokammer? Har du vært inne i tråder som eksempelvis konflikten i Gaza, elbiltråden eller en av de mange "woke"-trådene? Det er nokså spredt hva folk synes om forskjellige saker. I så tilfelle kan det jo være en ide å reflektere over at hvis majoriteten mener noe; har da majoriteten feil eller er det en selv som kanskje står på feil side av majoriteten? For all del, et forum er ikke representativt for befolkningen, men, det er ikke en homogen gruppen som mener det samme. Jeg må også nevne at jeg synes det er provoserende å se at motstemmer blir stemplet som aktører som sprer hat-retorikk. Nei jeg har ikke vært innom hele diskusjon.no. Regner heller ikke med at Tesla-Musk blir diskutert i så mange andre tråder. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 17 hours ago, Salvesen. said: Hva med å gå opp til neste Tesla eier du ser på gata og spill the beans? Tipper det blir en morsom samtale... Jeg hilser på alle Teslaer jeg møter. My heart goes out to these people. 1 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 1 minute ago, nebrewfoz said: Jeg hilser på alle Teslaer jeg møter. My heart goes out to these people. Om du gjør nazihilsen til alle Teslaer du møter, så sier det mer om deg... 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden VW ble så vidt meg bekjent grunnlagt av selveste Hitler i 1938. Bilene ble bygget med stjålte penger og det ble brukt slavearbeid. Er det noen som i manges øyne i denne tråden er nazister så er dte vel VW eiere. Elon Musk fremstår jo som en helgen i forhold. Jeg har ikke spesielt sansen for Musk jeg, bare så det er sagt. Men det har ikke så voldsomt mye med den arm gestikuleringen å gjøre. Den faller bare inn i rekkene for ting han har gjort som ikke er spesielt heldig. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden nebrewfoz skrev (4 minutter siden): Jeg hilser på alle Teslaer jeg møter. My heart goes out to these people. Så hyggelig da, gir du de beskjed slik du holder på bak tastaturet? Tenker det kan føre til spennende diskusjoner. Ser frem til de 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Bjerknez skrev (2 minutter siden): VW ble så vidt meg bekjent grunnlagt av selveste Hitler i 1938. Bilene ble bygget med stjålte penger og det ble brukt slavearbeid. Er det noen som i manges øyne i denne tråden er nazister så er dte vel VW eiere. Elon Musk fremstår jo som en helgen i forhold. Du skjønner ikke forskjellen på hva som skjedde for 80 år siden hvor alle de involverte forlengst er død og begravet og det som foregår i dag? 8 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden Bjerknez skrev (6 minutter siden): VW ble så vidt meg bekjent grunnlagt av selveste Hitler i 1938. Bilene ble bygget med stjålte penger og det ble brukt slavearbeid. Er det noen som i manges øyne i denne tråden er nazister så er dte vel VW eiere. Elon Musk fremstår jo som en helgen i forhold. Jeg har ikke spesielt sansen for Musk jeg, bare så det er sagt. Men det har ikke så voldsomt mye med den arm gestikuleringen å gjøre. Den faller bare inn i rekkene for ting han har gjort som ikke er spesielt heldig. Tror du folk hadde kjøpt volkswagen hvis Hitler eide selskapet i 2025? 7 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden uname -i skrev (3 minutter siden): Du skjønner ikke forskjellen på hva som skjedde for 80 år siden hvor alle de involverte forlengst er død og begravet og det som foregår i dag? Med samme tankegang kan du være sint på Tesla siden de mishandlet og jagde ur-folket ut av Amerika. Det var deres land Tesla! *hytter med neven* 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden DrAlban3000 skrev (1 minutt siden): Med samme tankegang kan du være sint på Tesla siden de mishandlet og jagde ur-folket ut av Amerika. Det var deres land Tesla! *hytter med neven* Pass for all del på at du bare hytter med neven, og ikke prøver å strekke den ut samtidig. 😂 2 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden DrAlban3000 skrev (2 minutter siden): Med samme tankegang kan du være sint på Tesla siden de mishandlet og jagde ur-folket ut av Amerika. Det var deres land Tesla! *hytter med neven* Jeg tenkte å boikotte Sør-Afrika slik at de slutter med de apartheid-greiene. 5 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Hanhijnn skrev (1 time siden): Men det blir så utrolig overforenklet og fordummende når man sier at Trump sine handlinger blir Musk (og derved Tesla) sitt ansvar. 1: Han har donert over en milliard kroner til Trump og det høyreradikale partiet hans: "Elon Musk spends $277 million to back Trump and Republican candidates" https://www.cbsnews.com/news/elon-musk-277-million-trump-republican-candidates-donations/ 2: Han har reklamert for Trump og løyet og spredt løgner på Trump sine vegne i sosiale medier. Og ikke i noen liten kapasitet; 67 hva som tidligere var kjent som tweets per dag. Jeg tipper at ingen forretningsmann for noen større bedrift har tid til å gjøre dette, og at absolutt ingen milliardær i arbeid har like mange poster i sosiale medier på en gjennomsnittlig dag. Samtidig så kjenner jeg heller ikke til noen som bruker tiden sin på å spre misinformasjon og konspirasjonsteorier i lignende omfang. 3: Han har kjøpt et sosialt medie med hundre millioner brukere, som var politisk nøytralt, og gjort det til et ekkokammer for seg selv og likesinnede og sprer misinformasjon gjennom mediet som han tvinger brukere til å bli eksponert for. https://www.theguardian.com/technology/2023/feb/15/elon-musk-changes-twitter-algorithm-super-bowl-slump-report 4: Han har reklamert for og løyet og spredt løgner på vegne av høyreradikale i Storbritannia og Tyskland, såvel som støtten hans til høyreradikale i USA: Han sier at han tror sivilisasjonens fremtid er avhengig av at AfD vinner, slik han tror Trump sin seier var eneste måte siviliasjonen vår kan fortsette. https://edition.cnn.com/2025/01/25/europe/elon-musk-germany-afd-protests-intl-latam/index.html 5: Han har helt selv valgt å være en aktiv part i en høyreradikal regjering i USA. https://www.bbc.com/news/articles/c23vkd57471o --- Jeg vet ikke om noen bedrift som sponser lønn og bonuser til en toppleder som gjør en eneste av disse tingene. Han har brukt penger han tjener gjennom Tesla på alt dette. Endret 7 timer siden av Red Frostraven 7 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 5 hours ago, The Very End said: Mener å huske at du og jeg for en del år siden hadde en veldig stor diskusjon rundt Tesla og Musk, hvor jeg var den som var mest pro-Tesla og Musk mens det nå er snudd helt rundt. Mon tro hvorfor? Da tror jeg du husker feil. Men at det har snudd helt for deg forteller meg egentlig bare at du blir lett påvirket. Musk var kjempepopulær før han støttet Trump Trump var kjempepopulær før han ble president. Tradisjonelle media har veldig mye makt når det gjelder å demonisere folk, og de gjør dette kun pga "feil" meninger. Heldigvis er slik media på vei ut, og folk får nyhetene sine fra andre kilder. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Bjerknez skrev (1 time siden): VW ble så vidt meg bekjent grunnlagt av selveste Hitler i 1938. Bilene ble bygget med stjålte penger og det ble brukt slavearbeid. Er det noen som i manges øyne i denne tråden er nazister så er dte vel VW eiere. Elon Musk fremstår jo som en helgen i forhold. Jeg har ikke spesielt sansen for Musk jeg, bare så det er sagt. Men det har ikke så voldsomt mye med den arm gestikuleringen å gjøre. Den faller bare inn i rekkene for ting han har gjort som ikke er spesielt heldig. Men VW er ikke koblet til nazisme i dag, i motsetning til Elon Musk. Og det er det som er relevant. Det er lite relevant hva for lengst døde personer gjorde. VW i dag er ikke VW for 80-100 år siden. 4 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Tåkefyrste skrev (3 minutter siden): Tradisjonelle media har veldig mye makt når det gjelder å demonisere folk, og de gjør dette kun pga "feil" meninger. Nei, de gjør ikke det, og er det noe tradisjonelle medier har gjort så er det "sanewashing" av Trumps idioti. De har behandlet ham som om han var en normal person, og forsøkt å dekke over eller bortforklare mye av idiotien hans. 2 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Red Frostraven skrev (31 minutter siden): Takk for listen. Tar selvfølgelig ditt ord for at alt dette er helt korrekt. Tenker du at? a) Musk har hjernevasket Trump, og styrer alt gjennom han? At Trump er en nikkedokke for Musk sin onde plan? b) Musk og Trump styrer USA som en duo av galninger? Siden du hevder at det er Musk som er ansvarlig for Trump sine handlinger. Dette begynner å høres ut som en Hollywood-film. 5 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Tåkefyrste skrev (15 minutter siden): Heldigvis er slik media på vei ut, og folk får nyhetene sine fra andre kilder. Ja, noen foretrekker visst å velge sine egne nyheter, og da passer det dårlig med redaktørstyrte medier som faktisk har et ansvar for å melde om fakta, og eventuelt rette det opp om de har meldt noe som ikke stemmer. Det får derimot ingen følger for "nyhetskildene" man følger på sosiale medier når de poster fake news. 5 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 1 hour ago, Espen Hugaas Andersen said: Om du gjør nazihilsen til alle Teslaer du møter, så sier det mer om deg... Å nei, det er ikke en nazihilsen. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Hanhijnn skrev (22 minutter siden): Tar selvfølgelig ditt ord for at alt dette er helt korrekt. Det behøver du da virkelig ikke, da det er seriøse kilder på alt. Hanhijnn skrev (22 minutter siden): Siden du hevder at det er Musk som er ansvarlig for Trump sine handlinger. Musk er medansvarlig for at Trump ble valgt, gjennom Innflytelsen han og hans platform, og hans penger, har kjøpt. Musk er del av Trump sin regjering. Penger som går til Musk bidrar til å fremme agendaen han ikke bare kaster penger på, men gir sin fulle støtte. --- Jeg selger ikke bort demokratiet. Og jeg kjøper ikke diktatur. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå