Gå til innhold

Er det greit å kjøpe Tesla fra Elon Musk?

PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, CrazyChristian said:

Kan ikke skjønne at noen ikke vil ha Tesla pga Musk men gjerne kjøper Kinabil istedenfor 😅

Har du ikke noe annet enn stråmenn å komme med?

Tesla er vel forøvrig også produsert i Kina(ihvertfall noen av modellene) så du støtter ikke bare Musk, men også Kina ved å kjøpe en Tesla. Musk har også langt større negativ påvirkning på oss i Europa enn Kina har.

Endret av Reg2000
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (2 minutter siden):

Er nok en gruppe som er veldig vokale og ivrige i å stemple Tesla-eiere som nazister, men jeg er ganske sikker på at dem er i mindretall og at det vil gå over når neste store greie å hause seg opp over kommer.

Majoriteten er de som har klaget på alle andre ting de kan gripe fast i siden 2013 og kanskje før. 

I tillegg er de bare keyboard warriors I mammas kjeller. Det er ingen av de som tør å gå bort til en Tesla eier og slenge ut de samme ordene som de fabler med her. Altså er ting mer eller mindre som før, bare med en annen vinkel:p

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Wheeljack said:

Er nok en gruppe som er veldig vokale og ivrige i å stemple Tesla-eiere som nazister, men jeg er ganske sikker på at dem er i mindretall og at det vil gå over når neste store greie å hause seg opp over kommer.

Ja dessverre er det mange som ikke har ryggrad nok til å ta et standpunkt sålenge de kan late som om det bare påvirker alle andre og ikke akkurat dem. Men man kan jo håpe på at det går opp for noen flere i Norge at det ikke bare er "de andre" som blir påvirket i denne saken. Det gjelder også helt klart alle som bor i europa.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er jo litt morsomt da. 😆 I alle år har elbil-motstanderne hevdet at det spiller ingen rolle hva vi gjør her i lille Norge. At det utgjør et musepiss i havet. Nå er det plutselig det viktigste i verden hva nettopp vi foretar oss. 

Hva de mener (og mente) er vel det siste som jeg skal bry meg med. Min samvittighet er (minst) like ren som dobbelmoralistene her sin. 😉

Men det er en underholdende tråd å følge med på. Lurer på om meldingene hadde vært like bastante hvis folk hadde måttet stå for de med fullt navn. Snakker dere SÅNN til folk ansikt til ansikt? Garantert ikke. Sier MYE om sånne folk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Men det er en underholdende tråd å følge med på. Lurer på om meldingene hadde vært like bastante hvis folk hadde måttet stå for de med fullt navn. Snakker dere SÅNN til folk ansikt til ansikt? Garantert ikke. Sier MYE om sånne folk.

Facebook..

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Det er jo litt morsomt da. 😆 I alle år har elbil-motstanderne hevdet at det spiller ingen rolle hva vi gjør her i lille Norge. At det utgjør et musepiss i havet. Nå er det plutselig det viktigste i verden hva nettopp vi foretar oss. 

Hva de mener (og mente) er vel det siste som jeg skal bry meg med. Min samvittighet er (minst) like ren som dobbelmoralistene her sin. 😉

Sett bort fra stråmannen her, så bør vel den logikken fungere i revers også, der Tesla-eiere som uttrykker om at alle monner drar for miljøet også må feie foran sin egen dør nå. Vil tro at de sliter hardere med kognitiv dissonans etter lang tid med å være på den moralsk riktige siden.

Vigdis Asbjørnsen i Tesla Owners Club Norway klinket f.eks. til med en bønn om å skille mellom Tesla og Elon Musk.

Endret av Gavekort
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (På 30.1.2025 den 9.03):

Og så lader de bilen sin (som hverken er Tesla eller Kina-bil) på Tesla-laderne for det er mest praktisk og økonomisk. Og DA er det ikke så nøye om pengene går rett i lomma til "Nazi-svinet"... Dobbelmoral på Trumpsk nivå!

Har aldri ladet bilen min i nærheten av en tesla lader. Har heller ingen tesla app. Stoler ikke noe på hva tesla kan gjøre om de får tilgang til telefon eller bil via data kommunikasjon

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...