Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som nytt medlem i diskusjonsforumet diskusjon.no, merker jeg meg raskt at forumet er altfor komplisert. Presentasjonen av emner og pågående/aktuelle diskusjoner er sikkert ok. 

Men når jeg skal svare på tilsvar på mine tidligere kommentarer, kommer problemene.

Det enkleste er oftest best! Husk det diskusjon.no. Gode programskapere må tenke som vi gjorde på utmarsjer i militæret: Den som går seinest bestemmer tempoet for hele troppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trafikken på dette stedet har tatt seg betraktelig nedover over årene sikkert p.g.a. andre sosiale media som har blitt stadig meg populære. Sånn sett er det nok mer sånn du ønsker det fordi det går saktere og gir deg mer tid til å respondere i de fleste kategorier. Velger du superpopulære emner så vil du nok fremdeles slite.

For min del vil jeg heller ha aktivitet her heller enn å legge igjen tiden på steder som består av personer som ikke fungerer å diskutere med av ulike grunner.

Hva du får ut av diskusjon.no kan du tilpasse med hvor du aktiv og hvem du snakker med.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Eirikraude skrev (18 minutter siden):

Men når jeg skal svare på tilsvar på mine tidligere kommentarer, kommer problemene.

Det enkleste er oftest best! Husk det diskusjon.no. Gode programskapere må tenke som vi gjorde på utmarsjer i militæret: Den som går seinest bestemmer tempoet for hele troppen.

Du må gjerne si fra hva du får problemer med, og hva som burde være enklere. Når det er sagt bruker vi en ferdig forumprogramvare fra Invision Community, men naturligvis med noen ekstra tilpasninger hva gjelder hvordan siden ser ut, og med noe egenutviklet funksjonalitet. Vi vil nok ikke vike for mye fra det som er av standardfunksjonalitet og løsninger fra forumprogramvaren, men vi spiller mer enn gjerne innspill videre til de som utvikler, eller ser på om vi får gjort noe med det selv. 

Mbappe09 skrev (13 minutter siden):

Er det noen mulighet å fikse dark mode? Ville vært gull!

Du kan velge dark mode helt nede i bunnen, til høyre for der det står "Kontakt oss" og "Informasjonskapsler". Der er det lite solikon du kan trykke på for å bytte. 

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
TSP skrev (3 minutter siden):

Du må gjerne si fra hva du får problemer med, og hva som burde være enklere. Når det er sagt bruker vi en ferdig forumprogramvare fra Invision Community, men naturligvis med noen ekstra tilpasninger hva gjelder hvordan siden ser ut, og med noe egenutviklet funksjonalitet. Vi vil nok ikke vike for mye fra det som er av standardfunksjonalitet og løsninger fra forumprogramvaren, men vi spiller mer enn gjerne innspill videre til de som utvikler, eller ser på om vi får gjort noe med det selv. 

Du kan velge dark mode helt nede i bunnen, til høyre for der det står "Kontakt oss" og "Informasjonskapsler". Der er det lite solikon du kan trykke på for å bytte. 

Ah thank you!

Lenke til kommentar
Eirikraude skrev (14 timer siden):

Kva eksakt er det som er problematisk? Det er to enkle måter å svare direkte på innlegg. Enten trykke på "siter" knappen for å gå rett til å skrive innlegg med siteringsboks øverst. Eller å trykke på "+" knappen for kvart innlegg du vil svare på om det er fleire innlegg du vil svare på.

Dette fungerer også like godt på både PC og mobil. Det einaste er at på mobil så kan det være litt knotete å manipulere siteringsbokser sidan forumet ikkje lenger har ein funksjon for å justere siteringskoden.
Om ein på mobil bruker @ funksjonen @Eirikraude så er det notorisk vanskeleg å slette denne på mobil.

Det som kan være ein ulempe når du skal sitere er at du ikkje får lage siteringspyramider, noko som av og til er nyttig for å holde tråden i kva som blir diskutert men som ofte førte til unødvendig store siteringspyramider med repetisjon som ein måtte scrolle seg forbi.

Vil til slutt legge til at eg foretrekker sterkt denne forumstrukturen der alle innlegg kjem i kronologisk rekkefølge. På Facebook så får du ofte ei sortering basert på anbefalte innlegg, då er det ikkje mogleg å følge diskusjonen. Andre diskusjonsplattformer som Reddit har i tillegg tilsvar som legg seg direkte under den originale innlegget, noko som fungerer bra når ein skal diskutere kvart enkelt innlegg, men ikkje når ein skal følge diskusjonen på trådens tema.

Lenke til kommentar
TSP skrev (På 28.1.2025 den 22.31):

Jeg er såpass oldschool at jeg bruker classic utseende, der vises ikke knappen, måtte bytte til "NY".
image.png.da41c7fb8bd029578e2910024d646cba.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...