svenka Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar KantHerre skrev (1 time siden): HAHAHAHAHAHAHAHAHA Hva er morsomt?? 🧐 1 Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar svenka skrev (På 3.2.2025 den 12.12): Hva er morsomt?? 🧐 Ikke åpenbart? At Ubisoft fikk vondt i pengepungen mtp. alle omstendighetene de siste årene. Deilig med en sjelden skadefryd. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar KantHerre skrev (5 minutter siden): At Ubisoft fikk vondt Det er ikke bare Ubisoft som sliter, men hele industrien. Det er ikke særlig morsomt når studio legger ned, IPer blir skrotet, og spill blir færre og mindre modige. 1 1 Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Gavekort skrev (22 timer siden): Det er ikke bare Ubisoft som sliter, men hele industrien. Det er ikke særlig morsomt når studio legger ned, IPer blir skrotet, og spill blir færre og mindre modige. 1. Det har aldri blitt gitt ut flere spill enn det gjøres i dag, og "hele industrien" sliter ikke, men store selskaper i industrien med åpenbar politisk slagside underleverer i henhold til forventede salgstall. Dragon Age, til eksempel, solgte kun 50% iht. forventningene. Musikk i mine ører. Jeg bryr meg overhodet ikke om at IPer på død og liv skal melkes inn i evigheten. Er du kreativ nok kan du enkelt lage nye IPer eller lage nye historier for eksisterende IPer med god kvalitet. 2. Du kan synes hva du vil, men jeg synes det er VELDIG morsomt og føler mye glede når selskaper som ikke har hovedfokuset på å lage gode spill feiler. Det er faktisk så enkelt som at markedet sier at man ikke vil ha oppgulpet de selger, så enten får de kaste inn håndkleet eller skjerpe seg. Fokuserer de på å fremme politiske idelogier, "social justice/issues", kaller gamere alle mulige ist-er fordi de ikke kjøper spillet sitt, og aktivt bidrar til å presse frem anti-consumer konsepter som loot boxes, gacha, pay2win og mye mer i single player spill - fortjener de å feile. Ledelsen i disse store selskapene er ikke gamere, de liker ikke gamere, og bryr seg heller ikke om spillkunsten. Hvem hadde trodd at det var en råtten oppskrift...? 3. Det er ikke "modig" å lage spill med post-moderne og venstre-politisk slagside. En av insentivene til at selskaper gjør dette er at du får skattelette og offentlige midler i pengestøtte i flere vestlige land. I tillegg blir kritikk mot slike spill oftest sensurert i omtrent alle medier som "intolerante" (Oh the irony...), "hatefulle", eller "ignorante". Og nei; man er ikke et troll fordi man misliker noe, og nei; kritikken trenger ikke ha noen krass/ufin formulering for å bli sensurert. 1 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar (endret) KantHerre skrev (13 minutter siden): 1. Det har aldri blitt gitt ut flere spill enn det gjøres i dag, og "hele industrien" sliter ikke, men store selskaper i industrien med åpenbar politisk slagside underleverer i henhold til forventede salgstall. Dragon Age, til eksempel, solgte kun 50% iht. forventningene. Musikk i mine ører. Jeg bryr meg overhodet ikke om at IPer på død og liv skal melkes inn i evigheten. Er du kreativ nok kan du enkelt lage nye IPer eller lage nye historier for eksisterende IPer med god kvalitet. 2. Du kan synes hva du vil, men jeg synes det er VELDIG morsomt og føler mye glede når selskaper som ikke har hovedfokuset på å lage gode spill feiler. Det er faktisk så enkelt som at markedet sier at man ikke vil ha oppgulpet de selger, så enten får de kaste inn håndkleet eller skjerpe seg. Fokuserer de på å fremme politiske idelogier, "social justice/issues", kaller gamere alle mulige ist-er fordi de ikke kjøper spillet sitt, og aktivt bidrar til å presse frem anti-consumer konsepter som loot boxes, gacha, pay2win og mye mer i single player spill - fortjener de å feile. Ledelsen i disse store selskapene er ikke gamere, de liker ikke gamere, og bryr seg heller ikke om spillkunsten. Hvem hadde trodd at det var en råtten oppskrift...? 3. Det er ikke "modig" å lage spill med post-moderne og venstre-politisk slagside. En av insentivene til at selskaper gjør dette er at du får skattelette og offentlige midler i pengestøtte i flere vestlige land. I tillegg blir kritikk mot slike spill oftest sensurert i omtrent alle medier som "intolerante" (Oh the irony...), "hatefulle", eller "ignorante". Og nei; man er ikke et troll fordi man misliker noe, og nei; kritikken trenger ikke ha noen krass/ufin formulering for å bli sensurert. Jeg prøver å gi deg realitetsforståelse i hva som skjer, som har ingen verdens ting med woke eller Ubisoft isolert sett. https://en.wikipedia.org/wiki/2023–2024_video_game_industry_layoffs Å ri anti-woke kjepphester og drive med infantil skadefryd kan du gjøre et annet sted. Hva med å heller innse at huset brenner fremfor å le når "libtards" brant seg? Endret 7. februar av Gavekort 4 2 Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Gavekort skrev (39 minutter siden): Jeg prøver å gi deg realitetsforståelse i hva som skjer, som har ingen verdens ting med woke eller Ubisoft isolert sett. https://en.wikipedia.org/wiki/2023–2024_video_game_industry_layoffs Å ri anti-woke kjepphester og drive med infantil skadefryd kan du gjøre et annet sted. Hva med å heller innse at huset brenner fremfor å le når "libtards" brant seg? Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke du har nok selvinnsikt eller kunnskap til å forstå hvor svakt du stiller som en autoritet på "realitetsforståelse". Hvis du ikke klarer å kommentere et eneste argument jeg kommer med, med et motargument - så blir det ganske åpenbart at du ikke har noe argument. Wikipedia-artikkelen bekrefter det jeg sier, så kanskje klokt å lese gjennom ting før du forsøker å bruke det som et slags bevis om at noe jeg sier er feil? Jeg har ikke brukt ordet "libtards", og hvorfor skadefryd i seg selv er infantilt må du gjerne forsøke å forklare meg. Hvorfor skal jeg føle sympati for mennesker som hater meg? Og som jeg påpekte, og selv noe artikkelen du sendte viser, så er "huset som brenner" et hus som får gata til å se mye bedre ut om det brenner ned. Gata klarer seg veldig fint uten selskaper som enten hater eller ledes av mennesker som hater gamere. Og igjen; markedet, det vil si gamere, bestemmer hvilke selskaper (og spill) som har livets rett. Hvis ikke markedet vil ha det du selger, så overlever du ikke. Dette er ikke så veldig komplisert. Å forsøke å devaluere det å være imot woke-kultur som at det er en "anti-woke kjepphest" er verken et argument eller en meningsfull uttalelse. Du forsøker å latterliggjøre et standpunkt uten et motargument mot standpunktet, dette er en pinlig svak hersketeknikk. Og siden du lurte; Ja - jeg er ekstremt anti-woke, og jeg er ekstremt stolt av det. Med den siste setningen så bekrefter du bare hvor intolerant du er for andre synspunkter. Hvorfor er du administrator på et debattforum når du ønsker at motstridende meninger skal gå "et annet sted"? Virker ikke som du er noen forkjemper for diskusjon akkurat. 1 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar KantHerre skrev (14 minutter siden): Wikipedia-artikkelen bekrefter det jeg sier, så kanskje klokt å lese gjennom ting før du forsøker å bruke det som et slags bevis om at noe jeg sier er feil? Bekrefter hva da? Sitat Jeg har ikke brukt ordet "libtards", og hvorfor skadefryd i seg selv er infantilt må du gjerne forsøke å forklare meg. Skadefryd er ikke infantilt. Du fremstår infantil med den sarkastiske latteren din, noe som gjør dine plutselige krav til å redegjøre for påstander høyst ironisk. Sitat Hvorfor skal jeg føle sympati for mennesker som hater meg? Og som jeg påpekte, og selv noe artikkelen du sendte viser, så er "huset som brenner" et hus som får gata til å se mye bedre ut om det brenner ned. Gata klarer seg veldig fint uten selskaper som enten hater eller ledes av mennesker som hater gamere. Nå er påstanden min at denne nedgangen i industrien ikke diskriminerer mellom selskap som "hater gamere" og ikke, så jeg er ikke så sikker på om du forstår hva jeg prøver å si. Om du leser den artikkelen og konkluderer med at den listen utelukkende handler om woke så tror jeg du må vaske brillene dine for kulturkrig-smuss. Jeg skal spille på verdens minste fiolin for stakkars undertrykkende gamere som blir krenket av seksualideologi. Sitat Og igjen; markedet, det vil si gamere, bestemmer hvilke selskaper (og spill) som har livets rett. Hvis ikke markedet vil ha det du selger, så overlever du ikke. Dette er ikke så veldig komplisert. Er det en motsigelse til det jeg sier? Sitat Å forsøke å devaluere det å være imot woke-kultur som at det er en "anti-woke kjepphest" er verken et argument eller en meningsfull uttalelse. Du forsøker å latterliggjøre et standpunkt uten et motargument mot standpunktet, dette er en pinlig svak hersketeknikk. Hva med å ikke ri inn i en tråd på woke-kjepphesten din, blaste inn dørene med sarkastisk latter, guns blazing med aggressiv kverulering og så begynne med woe is me bullshit om hersketeknikker? 🤠 Vi kan f.eks. begynne med å diskutere hva korrelasjonen mellom nedbemanningene i industrien er med woke. Sitat Og siden du lurte; Ja - jeg er ekstremt anti-woke, og jeg er ekstremt stolt av det. Jeg lurte ikke. Identitet er et utrolig dårlig premiss å debattere på. Da ender man bare opp med at det blir ekstremt viktig å bare underkue meningsmotstandere, noe jeg merker godt til her. Sitat Med den siste setningen så bekrefter du bare hvor intolerant du er for andre synspunkter. Hvorfor er du administrator på et debattforum når du ønsker at motstridende meninger skal gå "et annet sted"? Virker ikke som du er noen forkjemper for diskusjon akkurat. Jeg er intolerant ovenfor dårlig debatt. 5 Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar 1. Bekrefter det jeg sa, som du ikke leste grundig. AAA-selskapene leverer ikke, og det sett i kontekst med det jeg skrev gir mye mening. 2. Til informasjon er latteren min svært genuin, og skadefryden er ikke sarkastisk. At du synes det er infantilt får være din mening, det bryr jeg meg lite om. Å redegjøre for det man sier i en diskusjon er høyst naturlig, og hvordan det er et "plutselig krav" gir absolutt ingen mening. 3. Jeg forstår helt hva du prøver å si, men det betyr ikke at det er rett. "Hele spillindustrien" sliter ikke, som du påsto. Vet ikke hvordan spillbiblioteket ditt ser ut, men det finnes spill som ikke utgis av vestlige mainstream AAA-selskaper - dette til informasjon. Bryr meg fint lite hva du gjør med den "lille fiolinen" din, men woke er politisk korrekthet, anti-hvit-heterofil-mann-retorikk, identitetspolitikk og en kreft som ødelegger spillkunsten og går på bekostning av kreativitet og kvalitet. 4. Det er til orientering siden du virker å mene at det som skjer som om det er en stor tragedie og noe vi alle bør sørge for. Vi bør være glade hvis noe vi ikke vil ha eller kjøpe forsvinner. Dette sender signaler til resten av markedet om hva spillere faktisk vil ha, og vi får et bedre tilbud i markedet. Vær så god - da fikk du en gratis leksjon på markedsmekanismer. 5. Enda et pinlig forsøk på hersketeknikker uten et eneste argument. Korrelasjonen har jeg allerede påpekt og forklart. 6. Identitetspolitikk utnytter kun identitet som sitt argument, ganske ironisk at du forsvarer woke, men mener at det er dårlig premiss? Du har ganske liten oversikt over hvor du selv står. 7. Rart, for dårlig debatt virker som det du er best på. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar KantHerre skrev (27 minutter siden): 1. Bekrefter det jeg sa, som du ikke leste grundig. AAA-selskapene leverer ikke, og det sett i kontekst med det jeg skrev gir mye mening. 2. Til informasjon er latteren min svært genuin, og skadefryden er ikke sarkastisk. At du synes det er infantilt får være din mening, det bryr jeg meg lite om. Å redegjøre for det man sier i en diskusjon er høyst naturlig, og hvordan det er et "plutselig krav" gir absolutt ingen mening. 3. Jeg forstår helt hva du prøver å si, men det betyr ikke at det er rett. "Hele spillindustrien" sliter ikke, som du påsto. Vet ikke hvordan spillbiblioteket ditt ser ut, men det finnes spill som ikke utgis av vestlige mainstream AAA-selskaper - dette til informasjon. Du snakker i veldig vage ord. Hva er det AAA ikke leverte? Bra spill pga. woke? Er dette grunnen til en stor global nedgang i industrien? Sitat Korrelasjonen har jeg allerede påpekt og forklart. Hvor da? Om du kunne svart hva korrelasjonen var så kunne vi diskutert dette i stedet... Sitat Bryr meg fint lite hva du gjør med den "lille fiolinen" din, men woke er politisk korrekthet, anti-hvit-heterofil-mann-retorikk, identitetspolitikk og en kreft som ødelegger spillkunsten og går på bekostning av kreativitet og kvalitet. ... For her virker det ut som du prøver å fronte konklusjonen din, men jeg sliter med å se hva grunnlaget ditt er. Sitat 6. Identitetspolitikk utnytter kun identitet som sitt argument Nei. Identitetspolitikk noe annet, det handler om å føre politiske doktriner som går på hvem man er og hvem man tilhører. Jeg sa ikke identitetspolitikk, men at du virker veldig lite mottagelig til tilsvar. Brystklasking om at du er en stolt anti-woke gjør meg ikke overbevist om at du noen gang kommer til å bli mottagelig til nyanserte argumenter, slik som min (dokumenterte) påstand om at industrien sin nedgang har null og niks med kulturkrigen din å gjøre. Sitat , ganske ironisk at du forsvarer woke, men mener at det er dårlig premiss? Du har ganske liten oversikt over hvor du selv står. Jeg har null snøring hva du prøver å si her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå